جملات و سخنان وارن بافت قسمت 19

نکات کتاب وارن بافت و تفسیر صورت های مالی

سخنرانی های وارن بافت درباره بورس سرمایه گذاری و زندگی

کنفرانس در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

ویژگی هایی برای موفقیت

وارن بافت : برای لحظه ای فکر کنید من از شما می خواهم یکی از همکلاسی هایتان را برای انجام کاری انتخاب کنید و یک ساعت به شما فرصت می دهم که در این مورد فکر کنید. در این انتخاب چه ویژگی هایی را در نظر می گیرید؟ آیا از آنها آزمون بهره هوشی می گیرید؟ آیا فردی با بالاترین بهره هوشی را انتخاب می کنید؟ شک دارم. آیا فردی را انتخاب می کنید که بهترین نمرات را دارد؟ شک دارم. حتی لزوما پرانرژی ترین فرد یا خلاق ترین آنها را انتخاب نخواهید کرد، اما شروع می کنید به یافتن ویژگی های برتر انسانی، زیرا هر کسی از قدرت مغزی و انرژی کافی برخوردار است….

وارن بافت کیست
سایت چارت ایران آموزش بورس

شما احتمالا کسی را انتخاب می کنید که بهترین بازخورد را از شما دریافت می کند. فردی با ویژگیهای رهبری که می تواند سایر افراد را به فعالیت در راستای علائقشان ترغیب کند. فردی سخاوتمند و درستکار که حتی به خاطر ایده های افراد به آنها اعتبار می دهد. و تمام ویژگی هایی از این دست.

کنفرانس در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

اخلاق و رفتار

وارن بافت : تا به اینجا مهمترین ویژگی، میزان بهره هوشی شما نیست. بهره هوشی عامل مقدس نیست. شما به میزان قابل قبولی از هوش نیاز دارید، اما اخلاق و رفتار ۹۰ درصد آن را تشکیل می دهد.

مقاله پیشنهادی:  نکات آموزشی و آموزنده وارن بافت قسمت 10

سخنرانی برای دانشکده نوتردام، بهار ۱۹۹۱

ارزیابی موفقیت

وارن بافت : وقتی به سن من برسید، در واقع موفقیت خود در زندگی را با تعداد کسانی می سنجید که می خواهید شما را دوست داشته باشند و واقعا شما را دوست دارند. من ثروتمندان بسیاری را میشناسم که ضیافت های شام برای قدردانی از آنها برگزار می شود، و بخش هایی از بیمارستانها به نام آنها اسم گذاری می شود. اما حقیقت این است که در این جهان هیچ کسی به آنها عشق نمی ورزد. اگر به سن من برسید و هیچ کسی دوستتان نداشته باشد، هر چقدر هم حساب بانکی تان پر و پیمان باشد، زندگی شما یک فاجعه است.

وارن بافت

مجله جئورجیا تک آلومنی، زمستان ۲۰۰۳

مراقبت از خودتان

وارن بافت : فرض کنیم وقتی ۱۶ سال داشتم، فرشته ای مقابلم ظاهر می شد و به من می گفت،«وارن، می خواهم اتومبیل مورد علاقه ات را به تو بدهم. فردا صبح اینجا خواهد بود. مدل جدید. و تمام متعلق به توست.» و من که داستانهای بسیاری درباره فرشته ها شنیده بودم، می گفتم، «شرطش چیست؟» و او در پاسخ می گفت، «فقط یک شرط دارد. این آخرین اتومبیلی است که در طول عمرت خواهی داشت. پس باید یک عمر دوام بیاورد.» اگر این اتفاق می افتاد، من آن اتومبیل را | گرفته بودم.

اما می توانید تصور کنید با توجه به اینکه می دانستم این آخرین اتومبیل من در زندگی ام است، با آن چه می کردم؟ حتما پنج بار دفترچه راهنمایش را می خواندم. همیشه آن را در پارکینگ نگاه می داشتم. در صورت دیدن کمترین تورفتگی یا خراش، بلافاصله آن را تعمیر می کردم، چون نمی خواستم بپوسد. و مثل یک کودک از آن نگهداری می کردم چون باید یک عمر کار می کرد.

مقاله پیشنهادی:  عرضه اولیه چیست؟ - معرفی عرضه اولیه جدید سهام بورس - آموزش کامل و راهنمای نحوه خرید عرضه اولیه سهام

این وضعیتی است که شما در رابطه با ذهن و جسمتان با آن مواجه هستید. شما فقط یک ذهن و یک جسم دارید. و باید یک عمر برایتان بماند. حال، این خیلی آسان است که اجازه بدهید سالیان سال به شما خدمت کند. اما در صورتی که به ذهن و جسمتان توجه نکنید، ۴۰ سال دیگر از کار می افتد، درست مثل یک اتومبیل. کاری که هم اکنون و امروز انجام میدهید، تعیین می کند که ذهن و جسمتان ۱۰، ۲۰، و ۳۰ سال دیگر چگونه عمل خواهد کرد.

گلوله برفی، ۲۰۰۸

فهرست مجله فوربز

وارن بافت : اگر فوربز فهرست ۴۰۰ نفر از مسن ترین آمریکایی ها را منتشر می کرد و من جزو آن بودم، – این فهرستی بود که واقعا می خواستم در آن باشم.

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

مدیریت پس از مرگ

وارن بافت : من با بی میلی از تصور تداوم مدیریت بر سهامم پس از مرگ دست کشیدم، و از اینکه به اصطلاح

اندیشیدن خارج از چارچوب مفهوم جدیدی بدهم، قطع امید کردم.

وارن بافت

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۸

چالش های نیکوکاری

وارن بافت : شما در کسب و کار به دنبال مشکلات آسان هستید. در مقوله نیکوکاری به دنبال مشکلات خیلی سخت. چنانچه با مسائل جدی و عظیم نیکوکاری سروکار دارید، پس به مشکلاتی می پردازید که مدت های طولانی است عقل و هوش را به چالش کشیده اند و مردم آنها را مهم می پندارند. لذا، باید انتظار شکست بیشتری را داشته باشید. وقتی مؤسسات خیریه فرزندانم را برپا می کردم، طی نامه ای به آنها گفتم، اگر تمام تلاشهای شما موفقیت آمیز باشد، بدون شک یک شکست خورده هستید، زیرا این تنها به آن معناست که کارهای سادهای را انجام می دهید که جامعه در هر حال آنها را به انجام خواهد رساند.

مقاله پیشنهادی:  سال شمار و نقاط عطف زندگی وارن بافت اسطوره سرمایه گذاری

اما گذشته از این حقیقت که در حوزه نیکوکاری با مشکلات سخت تری دست و پنجه نرم می کنید، مشکل دیگر این است که فاقد سیستم بازخورد بازار هستید. وقتی شما یک همبرگرفروشی بزنید و معلوم شود همبرگرهای نامطلوبی تهیه می کنید، در پایان روز به این موضوع پی خواهید برد. اما در امور خیریه، اگر کاری را به شکل نامطلوب انجام دهید، مردم شما را تشویق خواهند کرد که هر چه بیشتر آن را انجام دهید. لذا، در این حوزه هیچ بازخورد بازاری وجود ندارد و این مسئله مهمی است.

۲۳ مارس ۲۰۱۱ |

وارن بافت : عودت به جامعه دیل کارنگی… معتقد بود ثروت های کلانی که در بخش عظیمی از جامعه شناورند، باید در بخش عظیمی به جامعه بازگردانده شوند. در مورد من، توانایی جمع آوری سرمایه، سودآوری اندکی داشت، مگر در صورتی که من در کشوری ثروتمند و پرجمعیت زندگی می کردم که در آن مقادیر عظیمی از اوراق بهادار قابل عرضه در بازار، مبادله می شد و گاهی قیمت های جنجالی داشت. و از خوش اقبالی من، این توصیف وضعیت ایالات متحده در نیمه دوم قرن اخیر بوده است.

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگینامه کامل وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا