وارن بافت کیست؟ زندگی نامه+ کتاب های وارن بافت+ درس ها، جملات+ PDF

سخنان آموزشی وارن بافت از زبان خودش درباره سرمایه گذاری در بورس
فهرست محتوا نمایش

وارن بافت به عنوان سومین ثروتمند بزرگ در دنیا شناخته می شود که سرمایه گذاری موفقی را داشته است. شما می توانید با این مقاله بیشتر با وارن بافت آشنا شوید. زندگینامه شخصی وی به تنهایی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در زمینه سرمایه گذاری و شناخت بازار سرمایه برای شما مفید باشد. همچنین کتاب های این سرمایه گذار بزرگ را در کنار برخی از پند ها و صحبت های وارن بافت را برای شما گردآوری می کنیم. با چارت ایران همراه باشید.

 

 

این مقاله در بخش های زندگینامه وارن بافت، کتاب های وارن بافت و شناخت بیشتر این فرد تدوین شده است و به خصوص برای کسانی که می خواهند زندگی خود را دگرگون کنند گزینه ای مناسب به شمار می رود. در صورتی که سوالی در زمینه وارن بافت داشته باشید یا می خواهید با بزرگترین سرمایه گذار آمریکا آشنا شوید، این مقاله می تواند برای شما به شمار رود. تمامی کسانی که علاقمند به ورود بازار های سرمایه و بورس هستند، می توانند با مطالعه مشخصات زندگی این فرد بیشتر با وارن بافت آشنا شوند.

وارن بافت

بخش اول : وارن بافت کیست؟

وارن بافت بزرگترین سرمایه گذار کشور آمریکا و دنیا می باشد. سومین شخص ثروتمند دنیا و همچنین صاحب سهام شرکت هایی همچون اپل، Bank Of America، کوکاکولا، پپسی، جنرال الکتریک و IBM می باشد. این سرمایه گذار همچنین صاحب شرکت سرمایه گذاری برکشایر هاتاوی می باشد و به عنوان یک پدر سرمایه گذاری و شخصی شناخته می شود که برای علاقمندان به بازار سرمایه و کسانی که می خواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند شناخته می شود.

بسیاری از اشخاص موفق ایرانی نیز با الگو برداری از وی توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند و به همین دلیل به این افراد وارن بافت ایران اطلاق می شود. وارن بافت همواره با شناسایی بازارهای سرمایه که رشد بسیار زیادی خواهند داشت، توانسته است سرمایه خود را افزایش دهد. شاید بتوان گفت که برخی از سرمایه گذاری های وی یا فروش سرمایه های وی با ضرر هایی همراه بوده است ولی وارن بافت با هر شکست به امید آینده ای بهتر توانسته است شانس مجددی داشته باشد و موفقیت کسب نماید. شاید برای شما جالب باشد که زندگینامه شخصی وارن بافت را بدانید.

از این روی ما در بخش دوم به بررسی زندگینامه شخصی وارن بافت می پردازیم و اطلاعاتی در زمینه زندگی شخصی وی در اختیار شما قرار می دهیم که قطعا برای شما می تواند مناسب به شمار رود. 

وارن بافت

وارن بافت چرا مشهور شده است؟

در بازار سرمایه گذاری نمی توان شخصی با موفقیت وارن بافت پیدا کرد! این مهم ترین دلیل برای شهرت وارن بافت می باشد. وی که در سال 1965 سهام شرکت برکشایر هاتاوی را به طور کامل خریداری کرد و این شرکت ورشکسته با مدیریت وارن بافت به عنوان موفق ترین غول سرمایه گذاری دنیا شناخته می شود، از سن یازده سالگی کار خود را در زمینه سرمایه گذاری شروع کرد. وی توانست سود سهام خود را بالاتر ببرد و در سن 20 سالگی با ده هزار دلار درآمد توانست از دانشگاه فارغ التحصیل شود. این قسمت از زندگینامه وارن بافت نشان دهنده هوش سرشار وی در زمینه سرمایه گذاری بوده است.

مقاله پیشنهادی:  توصیه های بیل گیتس برای موفقیت، توصیه بیل گیتس برای کسب و کار

کتاب ها، مصاحبه های تلویزیونی، وب سایت ها و تمامی شبکه های اجتماعی به شناخت بیشتر وارن بافت کمک کردند و امروز کمتر کسی را می توانیم بشناسیم که قصد وارد شدن به دنیای سرمایه گذاری را دارد و شخصیت وارن بافت را نشناسد. با ما در بخش دوم همراه باشید تا بیشتر با زندگینامه وارن بافت آشنا شوید.

بخش دوم : زندگی نامه وارن بافت

وارن بافت (Warren Buffet) در تاریخ 30 اوت 1930 در نبراسکا متولد شد. پدرش هاروارد بافت یک تاجر و سرمایه گذار معروف بود و وارن دومین فرزند از مجموع سه فرزند وی می باشد. وارن از ابتدا علاقمند به تجارت بود و هوش سرشاری در این رابطه داشت. خانواده وارن بافت در سال 1942 و در پی پیروزی پدر خانواده در انتخابات کنگره آمریکا راهی شهر واشینگتن دی سی شدند و وارن که در آن زمان دوازده سال داشت، به همراه خانواده مجبور به مهاجرت شد. وی در سن یازده سالگی مقداری از سهام سایتزسرویس را به قیمت 37 دلار خریداری کرد.

این سهام با افت قیمت به 27 دلار رسید ولی وارن با صبر در بازار سرمایه گذاری توانست سهام خود را به قیمت 42 دلار به فروش برساند. پس از این سرمایه گذاری، سهام سایتزسرویس رشد بیش از 100 دلار را تجربه کرد و از این روی وارن توانست اولین درس خود را در زمینه سرمایه گذاری در بازار بورس دریافت کند. البته وارن بافت پیش از اینکه وارد بازار بورس شود، در زمینه فروش نوشابه کوکاکولا و همچنین مجلات و غیره فعالیت می کرد و مدت زمان محدودی نیز در مغازه پدربزرگ خود مشغول به کار بوده است. وی در سن 16 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد.

وارن بافت در سن 16 سالگی وارد دانشگاه شد و در رشته مدیریت دانشگاه پنسیلوانیا تا سن 20 سالگی تحصیل کرد. در زمان فارغ التحصیلی، وارن بافت سرمایه ای حدود ده هزار دلار داشت که تمامی این سرمایه حاصل کار وی در بازار سرمایه گذاری آمریکا بود. وارن در سال 1951 از دانشگاه کلمبیا، موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد شد تا بتواند از تحصیلات آکادمیک نیز استفاده ای در بازار کار خود داشته باشد. بنجامین گراهام به عنوان یک استاد سرمایه گذاری شناخته می شد و در آن زمان وارن جوان در کلاس های این سرمایه گذار موفق حضور پیدا کرد.

وارن به این سطح از تحصیلات قانع نشد و پس از آن در موسسه مالی نیویورک مشغول به تحصیل شد. وی در این مدت به توصیه گراهام به فروش اوراق بهادار پرداخت و در این مدت نیز توانست به موفقیت هایی دست پیدا کند.

یک زندگی پر از شکست ولی موفق!

وارن بافت شاید موفق ترین سرمایه گذار تاریخ ایالات متحده آمریکا باشد ولی نمی توان از شکست های وی در زمینه سرمایه گذاری چشم پوشید. حداقل تا قبل از دهه 1970 وی چندین تجربه تلخ حاصل از شکست داشت که در قسمت قبلی به یکی از آن ها پرداختیم ولی پس از این شکست ها و با تکیه بر تلاش و حاصل کار خود توانست دوباره به بازار سرمایه گذاری باز گردد و موفق تر کار خود را دنبال کند.

وی هم اکنون سرمایه بسیار زیادی از بزرگترین برندهای دنیا از جمله اپل و کوکاکولا را در اختیار خود دارد و همچنین توانسته است در بازار سرمایه گذاری، رکوردهای بسیاری را از آن خود کند که مهم ترین آن ها رکورد بزرگترین سرمایه گذار در تاریخ ایالات متحده آمریکا می باشد. وارن بافت در بخش دیجیتال مارکتینگ، تولید محصولات خوراکی، سخت افزار و نرم افزار و سایر بازارهای مالی سرمایه گذاری های موفقی داشته است و از جمله مهم ترین آن ها می توان به سهام شرکت اپل و IBM اشاره کرد.

وارن بافت سرمایه گذار

یک سرمایه گذار خیر

شاید کمتر کسی با این وجه از زندگی وارن بافت آشنا باشد. ولی حقیقت آن است که وارن یکی از بزرگترین خیرهای دنیاست! وی توانسته است اموال زیادی را در بازار سرمایه گذاری به دست بیاورد ولی همواره یکی از خیرهای بزرگ در کشور آمریکا به شمار می رود. بزرگترین کار وی در این زمینه را می توان پرداخت بزرگترین صدقه در دنیا دانست. وی در سال 2005 اعلام کرد که تمامی اموال خود را به خیریه بیل گیتس اهداء خواهد کرد که بزرگترین بخشش اموال به شمار می رود. در ادامه بیان زندگینامه وارن بافت شما را با سه قانون مهم در زندگی وی آشنا خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

سه قانون مهم در زندگی وارن بافت

برای بسیاری از علاقمندان به زندگی وارن بافت، دانستن قانون های مهم در زندگی وی می تواند بسیار با اهمیت باشد و از این روی ما در ادامه شما را با سه قانون مهم در زندگی وارن بافت آشنا می کنیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

قانون اول : هرگز پولت رو از دست نده!

خود وارن بافت تا سال 2008 بیشتر از 23 میلیارد دلار ضرر کرده است ولی چطور این قانون را برای طرفدارانش وضع کرده است؟ این سوال شاید در ذهن شما هم ایجاد شده باشد و در جواب به آن می توان گفت که وارن بافت در واقع می گوید که با یک سرمایه گذاری شتابزده و یا احساسی، قمار کردن و عدم شناخت یک بازار سرمایه گذاری می تواند باعث شود که شما پولتان را از دست بدهید و از این روی می گوید که هرگز پولت رو از دست نده!

مقاله پیشنهادی:  کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس

در واقع اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای در بازار سرمایه کار کنید، باید بدانید که چه زمانی سهام بخرید و چه زمانی سهام خود را به فروش برسانید! همچنین باید بدانید که در بازار سرمایه هیچ چیز به گفته توده مردم نیست و باید به اهداف خود تمرکز داشته باشید و بر این اساس نسبت به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اقدام نمایید.

قانون دوم : یک کسب و کار منطقی پیدا کنید

بافت پس از خواندن کتاب منطق سرمایه گذاری گراهام به این نتیجه دست پیدا کرد که خرید سهامی از یک شرکت به معنای خرید قسمتی از این کسب و کار می باشد. پس باید یک بازار سرمایه را انتخاب کنید که در بلند مدت بتواند چشم انداز خوبی داشته باشد. مهم ترین پارامترهای یک کسب و کار منطقی، حاشیه سود مناسب و میزان تسلط شرکت مذکور بر بازار می باشد. پس باید همواره به دنبال نکات مثبت در زمینه یک کسب و کار باشید و به دید منطقی از یک کسب و کار برسید. هیچ گاه نباید به صورت احساسی وارد بازار سرمایه شوید. وارن بافت یک پیشگو نیست، بلکه می تواند درک درست و منطقی از یک کسب و کار داشته باشد و بر این اساس وارد بازار سرمایه گذاری شود.

وارن بافت یه سرمایه گذار خیر

قانون سوم : سهام فوق العاده بیابید!

شما باید ریسک های یک بازار را بشناسید و بر این اساس یک سهام فوق العاده پیدا کنید. این کار سختی نیست و تنها لازم است که در زمان ورود به بازار سرمایه بدانید که کدام سهام می تواند آینده بهتری داشته باشد و هنوز سود خود را نداشته است. نسبت قیمت به ارزش افزوده کارخانه یا بنگاهی که می خواهید سهام آن را خریداری کنید باید در نظر داشته باشید و بر این اساس نسبت به خرید سهام فوق العاده اقدام کنید.

به طور کلی بافت توانسته است با این قانون و یافتن سهام فوق العاده از شرکت های معتبر سرمایه خود را چندین برابر کند و همانطور که می گوید می توانید با یافتن سهام فوق العاده، سرمایه خود را دگرگون کنید! همواره باید به یاد داشته باشید که همه سهام های عرضه شده ارزش برابر با قیمت ندارند و باید به دنبال سهامی باشید که در طول زمان می تواند سود داشته باشد. این قوانین را می توان چکیده ای از زندگینامه وارن بافت در زمینه سرمایه گذاری دانست. این سه قانون می تواند به شما کمک کند تا تجربه ای موفق از سرمایه گذاری در بازارهای سهام و بورس داشته باشید.

اما شاید این قوانین برای کسانی که قبلا در بازارهای بورس و سرمایه فعالیت داشته اند بتواند گزینه ای مناسب باشد. وارن بافت همچنین برای کسانی که می خواهند وارد بازار کار شوند 8 ایده ناب داده است که بر این اساس بتوانند یک سرمایه گذاری موفق داشته باشند. برای دانستن این 8 ایده در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

ایده های وارن بافت برای افراد تازه کار

 

8 ایده برای سرمایه گذاری افراد کم تجربه

وارن بافت زمانی که تولد 87 سالگی خود را جشن گرفت. گفت که افراد با تجربه در صورتی که با افراد سرمایه دار ملاقات کنند، افراد سرمایه دار می توانند تجربه کسب کنند و افراد با تجربه می توانند پولدار شوند. این صحبت به معنی آن است که تجربه آخرین مهارتی است که یک سرمایه گذار باید داشته باشد و بر این اساس وارد بازار بورس شود. وارن بافت 8 نکته کلیدی در زمینه سرمایه گذاری توسط افراد مبتدی را عنوان کرده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

نکته اول : تنوع بخشی در سرمایه گذاری شاید همواره جوابگو نباشد

افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه و بورس می شوند تصور می کنند که تنوع بخشی می تواند یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ضرر باشد. وارن بافت اینگونه تصور نمی کند و شما را به این سوال به چالش می کشد که شما چطور می توانید بر یک سبد گسترده از سرمایه نظارت داشته باشید؟ افرادی که می خواهند وارد بازار سرمایه شوند شاید نیاز به تنوع بخشی در سرمایه گذاری خود داشته باشند تا بتوانند کمی ریسک ضرر را کاهش دهند ولی افرادی که تجربه کافی در بازار بورس را دارند، هیچ گاه به دنبال خرید سهام شرکت های مختلف نیستند و به فکر آن هستند که سرمایه گذاری خود را در یک شرکت با افق روشن و متناسب با خواسته های خود انجام دهند.

مقاله پیشنهادی:  مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

نکته دوم : سرمایه گذاری بر روی توانایی های خود

شما همواره نباید در بورس سرمایه گذاری کنید! سرمایه گذاری بر روی توانایی های خودتان می تواند روش بهتری برای سرمایه گذاری باشد. تصور کنیم که شما یک برنامه نویس هستید. در صورتی که کمی از سرمایه خود را صرف راه اندازی یک کسب و کار مرتبط با برنامه نویسی کنید می توانید در کوتاه و بلند مدت نتیجه بهتری دریافت کنید. به طور کلی می توان گفت که بر اساس ایده وارن بافت بورس یک بازار ثانویه برای کسب درآمد است و نباید همه سرمایه گذاری ما در این بازار باشد.

سرمایه گذاری وارن بافت

 

نکته سوم : تو یک سرمایه گذار موفقی، به خودت اعتماد داشته باش!

حرف های دیگران پوچ است و نباید به آن ها توجهی داشته باشید! به خودتان اعتماد داشته باشید و اگر فکر می کنید که یک بازار سرمایه ارزش ریسک کردن را دارد، حتما وارد آن شوید و به خودتان ایمان داشته باشید که این بازار سرمایه گذاری می تواند ایده ای خوب برای کسب درآمد شما باشد. شاید این کار در ابتدا سخت باشد ولی در طول زمان متوجه می شوید که خودتان می توانید بهترین راهنما برای خودتان باشید.

نکته چهارم : وضعیت و حوزه کاری شرکت مورد نظر برای سرمایه گذاری را بررسی کنید

به عقیده وارن بافت ، مردم یا اصلا فکر نمی کنند و سرمایه گذاری می کنند یا بیش از حد فکر می کنند! اگر از حوزه کاری یک شرکت اطلاعی ندارید، لزومی بر سرمایه گذاری بر روی آن شرکت وجود ندارد و باید یک استاندارد برای تحقیق در زمینه کاری شرکت را در نظر داشته باشید : در صورتی که در عرض کمتر از 10 دقیقه متوجه شدید که یک شرکت سرمایه گذاری در چه زمینه ای فعالیت دارد، می توانید بر روی آن سرمایه گذاری داشته باشید. همچنین باید دقت داشته باشید که وضعیت شرکت در چه حالی است و بر این اساس نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید. روش های مختلفی به این منظور وجود دارد.

نکته پنجم : اخبار موثق را دنبال کنید

همواره باید دقت داشته باشید که اخبار موثق را دنبال می کنید و بر این اساس وارد بازار سرمایه شوید. هیچ گاه پس از یک کاهش قیمت سهام نباید واکنش نشان بدهید. باید اخبار را دنبال کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه بازار سرمایه خود داشته باشید. وارن بافت می گوید در صورتی که یک شرکت صد ساله دچار افت قیمت شد، امکان جبران ضرر را دارد و می تواند دوباره در بازار بورس سود دهی داشته باشد.

سرمایه گذاری وارن بافت

نکته ششم : خرید سهام به معنای خرید بخشی از یک کسب و کار می باشد

تصور کنید که در یک محله قرار دارید و صاحب یک سوپرمارکت می باشید. برای موفقیت باید همواره دقت داشته باشید که کدام محصولات با کدام قیمت ها می توانند در جذب مشتری شما تاثیرگذار باشند و بر این اساس باید نسبت به خرید سهام اقدام کنید. پیش از خرید سهام باید دقت داشته باشید که شما بخشی از یک کسب و کار را خریداری می کنید و باید تمامی حاشیه ها و اطلاعات در مورد آن کسب و کار را بدانید.

نکته هفتم : از اشتباهاتتان درس بگیرید

همانطور که عنوان کردیم، هیچ گاه نمی توان گفت که یک سرمایه گذار همواره سود می کند. حتی وارن بافت هم دچار ضرر های زیادی شده است و از این روی باید از اشتباهاتتان درس بگیرید. یک لیست از اشتباهاتی که انجام داده اید به دست بیاورید و بر این اساس دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنید.

آشنایی با بازار سرمایه گذاری

نکته هشتم و آخر : روزانه سرمایه گذاری نکنید

هیچ گاه نباید یک سرمایه گذار روزانه باشید و همواره باید به افق های بلند مدت توجه داشته باشید. سود دهی شما در واقع بلند مدت است و در صورتی که یک سهام از شرکتی را خریداری کرده اید، مسلما نباید انتظار درآمد و سود در روزهای اول داشته باشید. شما باید برای دهه ها سهام خود را داشته باشید و همچنین باید اطمینان کسب کنید که شرکتی که بر روی آن سرمایه گذاری کرده اید می تواند بهترین گزینه برای سود دهی شما در بلند مدت باشد.

حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا این نکات در بورس ایران و بازار سرمایه گذاری ایران نیز مصداقی دارد؟ در جواب می توان گفت که بله و سرمایه گذاری بلند مدت در کشور ایران نیز بسیار بالا می باشد. اکثر شرکت هایی که وارد بورس می شوند در طول چند سال به سود دهی می رسند و یک نمودار مثبت از خود به جای می گذارند.

چه رازی در ثروت وارن بافت نهان شده است؟

در قسمت آخر از بررسی زندگینامه وارن بافت، بزرگترین سرمایه گذار تاریخ به بررسی رازهایی می پردازیم که وی در جوانی از آن ها تبعیت کرد و بر این اساس توانست به سود دهی دست پیدا کند. برای این که بدانیم وارن بافت چگونه به مقاوم سومی در میان ثروتمندان جهان دست پیدا  کرد باید به زندگی وی در دوران جوانی رجوع کنیم! وارن بافت می گوید که در زمان جوانی و زمانی که 9800 دلار پول داشتم، با اسطوره خودم یعنی بنجامین گراهام کار کردم.

در ابتدای کار به یک نکته دست پیدا کردم. اگر بتوانم یک سهام پیدا کنم که مثلا 10 دلار قیمت دارد ولی آن را 7.25 دلار خریداری کنم، سود کرده ام. البته این سود مانند یک ته سیگار می ماند که باید یک پک به آن بزنیم و سپس آن را رها کنیم. من در دهه 50 و 60 به دنبال ته سیگار هایی بودم که در بازار بورس با قیمت مناسب عرضه می شدند و پس از آن این سرمایه را به فروش می رساندم.

وارن بافت به عنوان یک سرمایه گذار

 

شاید بتوان گفت که این روش سرمایه گذاری برای کسانی که به تازگی وارد بازار سرمایه و بورس شده اند می تواند گزینه ای کاملا مناسب باشد ولی به هیچ وجه نمی توان با سرمایه های هنگفت این روش سرمایه گذاری ته سیگاری را انجام داد. وارن بافت در میان دهه 50 و 60 بیشترین میزان سود خود را داشت و هیچگاه نتوانست دوباره به آن دوران باز گردد. وی می گوید برای اولین باری که سرمایه گذاری کردم، مانند یک سگ بودم که ماشین را گرفته است.

این حرف به معنای آن است که من به هدف خود دست پیدا کرده بودم ولی نمی دانستم در ادامه باید چه کار انجام دهم. وی با سرمایه گذاری خرد شروع کرد و در نهایت توانست به سرمایه گذاری کلان دست پیدا کند. با توجه به صحبت های وی می توان گفت که سرمایه گذاری ته سیگاری می تواند بهترین ایده برای شروع یک سرمایه گذاری در بازار بورس به شمار رود و همواره برای سرمایه گذاران مبتدی توصیه می شود.

در بخش دوم از این مقاله قصد داریم شما را با کتاب های وارن بافت آشنا کنیم که قطعا می تواند برای علاقمندان به سرمایه گذاری و گزینه ای مناسب به شمار رود. همواره کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه را دارند با مطالعه این کتاب ها می توانند خود را آماده ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری نمایند.

بخش دوم : کتاب های وارن بافت

ما در این بخش قصد داریم شما را با نمونه ای از کتاب های وارن بافت آشنا کنیم و همچنین خلاصه ای از کتاب های وی را برای شما بیان خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با ما در ادامه همراه باشید.

کتاب اول : 24 استراتژی وارن بافت

این کتاب در زمینه سرمایه گذاری های وارن بافت و سرمایه گذاری وی در بازار سرمایه می باشد. این کتاب در سال 2001 و زمانی منتشر شد که وارن بافت از سوی فوربس به عنوان ثروتمند ترین فرد دنیا شناخته شد. در ادامه بخش های مختلف این کتاب را به شما معرفی می کنیم.

سومین فرد ثروتمند دنیا وارن بافت

 

فصل اول

در فصل اول وارن بافت در زمینه انتخاب سادگی و دوری از پیچیدگی ها با مخاطبین خود سخن گفته است. وارن بافت در این قسمت از کتاب خود توصیه می کند که برای بازار سرمایه بهترین گزینه ها، کسب و کارهای سهل الفهم می باشند و به شما می گوید که اگر می خواهید یک کسب و کار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، نباید نیازی به اعداد و ارقام ریاضی داشته باشید و باید به سادگی یک کسب و کار را متوجه شوید و بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن روی آن داشته باشید.

فصل دوم

شما نباید به عقیده وارن بافت به متخصصان مالی توجهی داشته باشید. وی معتقد است که شما به عنوان یک معامله گر باید شخصا در راس امور قرار داشته باشید و بر این اساس وارد بازار بورس و سرمایه شوید. وارن بافت می گوید که شما در ابتدا باید یک بازار مالی را درک کنید و اصول اولیه حسابداری را بدانید و سپس وارد بازار مالی و سرمایه گذاری شوید.

فصل سوم

یکی از مهم ترین نکاتی که وارن بافت همواره به آن اعتقاد دارد آن است که یک سرمایه گذار بازار بورس باید همواره در زمینه های مختلف کاری اخلاق کاری خود را حفظ کند و خونسرد باشد. باید بدانید که در مشکلات نباید تصمیمات عجله ای بگیرید و همواره باید به عنوان یک سرمایه گذار خردمند رفتار کنید. در صورتی که می خواهید در صورت نصف شدن بازار سهامتان آن هم یک شبه تمام سهم خود را به فروش برسانید، بورس و بازار سرمایه برای شما مناسب نیست. باید درک کنید که با حفظ خونسردی و اخلاق مداری در بازار سرمایه می توانید در کوتاه ترین زمان بهترین شرکت های سهام گذاری را پیدا کنید و بر این اساس می توانید سود کنید.

وارن بافت سرمایه گذار کوکاکولا

فصل چهارم

از دیدگاه وارن بافت صبر کردن در سرمایه گذاری می تواند یکی از مهم ترین مشخصه هایی باشد که هر انسان در ورود به بازار سرمایه باید آن را در نظر داشته باشد. از دیدگاه وارن بافت در صورتی که نمی خواهید یک سهام را برای یک دهه نگهداری کنید، بهتر است از ابتدا وارد بازار بورس نشوید. در واقع منظور آقای بافت اینگونه برداشت می شود که شما باید با سرمایه گذاری بر روی یک سهام کسب سود کنید و سفته بازی بر روی سهام نمی تواند عاقبت خوبی داشته باشد.

فصل پنجم

باید دقت داشته باشید که سهام ها به خودی خود معنا و مفهومی ندارند و این کسب و کارها هستند که به این سهام معنا می بخشند و از این روی باید با دید باز یک سهام را بخرید. زمانی که شما سهام یک شرکت را خریداری می کنید. شما باید دقت داشته باشید که هدف شرکت چیست و در بلند مدت چقدر می تواند برای شما سود آوری داشته باشد؟ همچنین باید دقت داشته باشید که قیمت سهام باید جالب باشد و همچنین سرمایه گذاری بر روی شرکت هایی انجام شود که در آینده می توانند برای شما جذاب باشند. از این روی می توانید یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید.

کتاب وارن بافت در زمینه سرمایه گذاری

فصل ششم

شرکت هایی که دارای فرانشیز هستند می توانند ایده بهتری برای سرمایه گذاری می باشند. شرکت هایی که بیش از حد به سرمایه وابسته نیستند، کالا و خدماتشان مورد نیاز مشتریان است، قیمت های آن به صورت دولتی تنظیم نمی شود را می توان از بهترین شرکت ها برای سرمایه گذاری دانست و بر این اساس می توانیم یک سرمایه گذاری موفق داشته باشیم.

فصل هفتم

وارن بافت اعتقاد دارد شرکت هایی برای سرمایه گذاری مناسب هستند که به شیوه سنتی می توانند کار کنند و نیازی به تکنولوژی های پیشرفته ندارند. این سری از شرکت ها می توانند سود بهتری داشته باشند و درک کسب و کار آن ها برای سرمایه گذاران می تواند ساده تر باشد. شما نباید دل به شرکت های تازه تاسیس با چشم انداز نجومی داشته باشید و باید منطقی سرمایه گذاری کنید.

فصل هشتم

شما می توانید با تمرکز در سرمایه گذاری، موفقیت بیشتری را کسب نمایید و از این روی توصیه می شود که حتما برای سرمایه گذاری تعداد مشخصی از کسب و کارها فعالیت داشته باشید و بر این اساس می توانید دارایی خود را افزایش دهید. توصیه می شود که در بازار سرمایه حتما از تمرکز برای سرمایه گذاری استفاده کنید.

کتای وارن بافت درباره موفقیت

 

فصل نهم

وارن بافت می گوید که برای موفقیت همواره نباید خرید و فروش کنید و بهتر است به سرمایه گذاری خود استراحت بدهید. وارن بافت اشخاصی را تحسین می کند که بیش از حد خرید و فروش نمی کنند و همواره صبر دارند. وارن بافت معتقد است که صبر می تواند بهترین شیوه برای سود دهی در بازار سرمایه گذاری باشد.

فصل دهم

وارن بافت توصیه می کند که نمودار قیمت ها را به صورت لحظه به لحظه چک نکنید و همواره در مراکز بورسی به دنبال این نباشید که سرمایه شما چقدر کاهش یا افزایش داشته است. شما به جای اینکه وقت خود را برای بررسی قیمت ها بگذارید. باید در نظر داشته باشید که عملکرد یک کسب و کار را باید مد نظر خود قرار دهید. از مهم ترین عملکرد ها می توان به میزان سود دهی شرکت، مدیران، نقدینگی و همچنین چشم انداز آینده یک شرکت بسیار مهم تر از قیمت لحظه ای آن می باشد.

فصل یازدهم

بازارهایی که در حال تجربه افت قیمت هستند را می توانیم بهترین گزینه ها برای خرید بدانیم. وارن بافت همواره توصیه می کند که زمانی که مردم به صورت گروهی در حال ترک یک سهام هستند، بهترین زمان برای خرید آن می باشد و شما می توانید به این موقعیت به چشم یک موقعیت خرید نگاه کرده و سهام آن شرکت را خریداری کنید.

وارن بافت و سرمایه گذاری در بورس

فصل دوازدهم

لازم نیست که هر کسب و کاری که بر سر راه شما قرار می گیرد را در آن سرمایه گذاری داشته باشید و به عقیده وارن بافت باید به دنبال کسب و کارهایی باشید که یک نقطه شیرین به شما نشان می دهد. این نقاط شیرین شامل قیمت مناسب سهام، موقعیت کسب و کار و مدیران موفق می باشند که می توانند تضمینی بر سرمایه گذاری شما به شمار روند.

فصل سیزدهم

بهتر است برای موفقیت در سرمایه گذاری به دنبال کسب و کارهای خرد باشید و عوامل بزرگ و کلان را نادیده بگیرید. شما باید چشمتان را روی بسیاری از عوامل ببندید و به دنبال راهی باشید تا بتوانید یک کسب و کار موفق را ایجاد کنید. زمانی شما موفق خواهید بود که وارد موارد اقتصاد کلان نشوید.

فصل چهاردهم

باید دقت داشته باشید که بر روی کدام کسب و کارها سرمایه گذاری می کنید. مدیران را تحت نظر داشته باشید و سوابق مدیریتی آن ها را بررسی کنید. بر این اساس می توانید با خیال راحت تر وارد بازار کسب و کار شوید و موفقیت به دست بیاورید.

وارن بافت ایران

فصل پانزدهم

وارن بافت می گوید که نیازی به بررسی فوق العاده دقیق بازارهای سهام و نمودارها وجود ندارد و شما به سادگی می توانید بهترین موقعیت ها را برای سرمایه گذاری پیدا کرده و نسبت به سرمایه گذاری اقدام نمایید. همواره اعداد و ارقام در بازار بورس به شما راست نمی گویند.

فصل شانزدهم

شما باید مستقل عمل کنید و نیازی به تایید یا رد دیگران برای شما وجود ندارد. شما نباید به دنبال توده مردم راه بروید و باید به دنبال روش هایی باشید تا بتوانید کسب درآمد بهتری داشته باشید. این خود شما هستید که باید برای سرمایه گذاری اقدام کنید و نباید دنباله رو دیگری باشید.

فصل هفدهم

یک دایره فعالیت مشخص برای خودتان تعریف کنید و سعی کنید که از این دایره فعالیت خارج نشوید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در بازار سرمایه گذاری با موفقیت همراه باشید. سعی کنید لیستی از موارد موضوعی کسب و کارهایی که در آن ها اطلاعات بیشتری دارید را تهیه کرده و بر این اساس وارد بازار سرمایه شوید.

شکست های وارن بافت

 

فصل هجدهم

نسبت به کسانی که سعی می کنند تا به شما بگویند که کدام بازار سهام می تواند برای شما مناسب باشد، بی تفاوت باشید. این پیش بینی ها معمولا پایه و اساسی ندارند و کوتاه مدت را نشان شما می دهند. این دسته از پیش بینی ها معمولا پیشگویی یا غیب گویی نام گذاری می شوند.

فصل نوزدهم

این که بتوانید در بازار سهام موفق باشید، بستگی به خودتان دارد. شما نباید به آقای بازار اهمیت دهید. آقای بازار کیست؟ وارن بافت آقای بازار را شخصی معرفی می کند که همواره شما را نا امید کند. سعی کنید که سهامی را خریداری کنید که ارزش ذاتی کمتر از حقیقت داشته باشد.

فصل بیستم

یکی از مهم ترین مواردی که وارن بافت در فصل بیستم این کتاب معرفی می کند، آن است که خریدار یا سرمایه گذار باید صبر کند و زمانی که تمامی خریداران حریص نسبت به خرید می باشند تامل کند و در روزهایی که همه خریداران می خواهند از خودشان صبر نشان دهد، نسبت به خرید اقدام نماید. وارن بافت زمانی که همه طماع می شوند، قانع است و زمانی که همه قانع می شوند، شخصیت طماع خود را در بازار سهام و بورس نمایان می کند.

 

موفقیت های وارن بافت

 

فصل بیست و یکم

خود وارن بافت به تمامی کسانی که می خواهند وارد بازار بورس و سرمایه گذاری شوند توصیه می کند که همواره مطالعه خود را در زمینه بورس و سرمایه گذاری افزایش دهند. برای بافت این مهم نیست که شما کتاب های وی را مطالعه کنید. وارن بافت می گوید که خواندن کتاب و فکر کردن در مورد آن بسیار با اهمیت می باشد.

فصل بیست و دوم

شما باید از تمام نیروی خود برای ورود به بازار سهام و سرمایه گذاری استفاده کنید و همواره به یاد داشته باشید که خرید سهام با ارزش نیاز به پشتکار، توان و انرژی مثبت است. پس از یک بار موفقیت راه را یاد می گیرید و می توانید به یک معامله گر قوی تبدیل شوید.

وارن بافت و اصول سرمایه گذاری

 

فصل بیست و سوم

برای اینکه تجربه به دست بیاورید باید ضرر کنید ولی درس گرفتن از تجارب دیگران که برایشان ضرر به همراه داشته است می تواند یک ایده بسیار قوی باشد تا بتوانید در بازار سرمایه موفقیت کسب کنید. پس از ضررهای دیگران باید درس بگیرید.

فصل بیست و چهارم و آخر

در این فصل وارن بافت یک سری نتیجه گیری از تمامی فصول این کتاب به عمل آورده است و در آخر به خریداران و سرمایه گذاران بازار سهام این پیشنهاد را می دهد تا بتوانند با ورود به بازار سرمایه برای خود موفقیت به دست بیاورند. استفاده از این توصیه ها قطعا می تواند جوابگو باشد.

وارن بافت به عنوان موفق ترین معامله گر در طول تاریخ هیچ گاه دست از یادگیری بر نمی دارد و در تمامی کتاب های خود سعی می کند تا تجربه های ارزشمند خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با وارن بافت و کتاب های وی آشنا کنیم.

کتاب دوم : قوانین طلایی وارن بافت در سرمایه گذاری

وارن بافت در این کتاب سعی دارد تا به مخاطبین خود این پیام را برساند که چطور می توانند در بازار بورس و سرمایه موفقیت کسب کنند. در این کتاب ما بخشی تحت عنوان تئوری مالی مدرن را مشاهده می کنیم که به سرمایه گذاران توصیه می کند تا به دنبال سبد سرمایه باشند تا بتوانند ریسک از دست دادن سرمایه در بازارهای مالی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

وارن بافت جوان


همانطور که گفته شد، به توصیه وارن بافت باید به دنبال یک سبد سهام برای سرمایه گذاری باشیم تا بتوانیم کسب درآمد را تجربه کنیم. همچنین شما می توانید با استفاده از این کتاب با میراث باقی مانده گراهام بیشتر آشنا شوید و در صورتی که قصد ورود به بازار سرمایه گذاری را دارید، توصیه می شود که کتاب قوانین طلایی وارن بافت در سرمایه گذاری را مطالعه کنید. این کتاب توسط شخص وی تالیف شده است و این فرد سعی داشته است تا مردم را بیشتر با بازارهای سرمایه گذاری آشنا نماید.

کتاب سوم : گلوله برفی وارن بافت

یک کتاب به شدت پر مفهوم که برای آشنایی بیشتر با زندگی وارن بافت می تواند برای شما مناسب باشد. وارن بافت که به نام حکیم اوماها نیز شناخته می شود در این کتاب ذهن شما را برای سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه آماده شوید. در این کتاب می توانید با زندگی شخصی وارن بافت بیشتر آشنا شوید.

وارن بافت چگونه در سن یازده سالگی وارد بازار سهام شد و اولین خرید و فروش سهام خود را انجام داد؟ او چگونه در رشته مورد علاقه خود یعنی کسب و کار تحصیل کرد و همچنین چطور توانست با راهنمایی اساتید خود به این ثروت افسانه ای از طریق معامله گری در بورس دست پیدا کند؟ این سوالاتی است که می تواند ذهن شما را درگیر خود کند و شما با مطالعه این کتاب می توانید به سوالات خود پاسخ دهید. شما می توانید با استفاده از مطالبی که در این کتاب آورده شده است بیشتر با وارن بافت در جوانی و نوجوانی آشنا شوید. وی را بیشتر خواهید شناخت و همچنین این کتاب برای شما خواهد گفت که چطور می توانید کسب و کار خود را در سرمایه گذاری داشته باشید.

در این کتاب همچنین خواهید فهمید که چطور وارن بافت رییس خودش شده است و چطور و طبق کدام قوانین سرمایه گذاری می کند؟ مطالعه این کتاب به خصوص برای جوانانی که می خواهند وارد بازار سرمایه و بورس شوند می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود و در دسترس شما می باشد.

کتاب های وارن بافت

 

کتاب چهارم: تفسیر صورت های مالی با وارن بافت

اگر می خواهید یکه تاز یک بازار سرمایه باشید و با دید باز وارد بازارهای سرمایه شوید، کتاب تفسیر صورت های مالی با وارن بافت می تواند بهترین گزینه پیش رو برای شما به شمار رود که در دسترس شماست و می توانید با استفاده از آن با دید بازتری وارد بازار سرمایه شوید. شما می توانید با کتاب تفسیر صورت های مالی آموزش ببینید که چطور در بورس باید سرمایه گذاری کنید و به طور کلی چطور می توانید درآمد خود را افزایش دهید. وارن بافت در این کتاب گنجینه ای ساخته است از تجربیات خود و قصد دارد شما را آماده ورود به بازار کسب و کار نماید.

همانطور که به یاد دارید، وارن بافت همواره اعتقاد داشته است که زمانی که شما سهام یک شرکت را خریداری می کنید، در واقع در حال سرمایه گذاری بر روی خرید قسمتی از آن شرکت هستید و با این روش می توانید به سادگی متوجه شوید که آیا سرمایه گذاری درستی داشته اید یا خیر. در بخش های این کتاب می توانید شیوه های مربوط به محاسبه صورت حساب های مالی و یا تحلیل های بازار سرمایه را مشخص کنید و همچنین می توانید با مطالعه این کتاب متوجه شوید که چطور باید یک فرمول ریاضی را برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار ارز داشته باشید.

به طور کلی خرید کتاب تفسیر صورت های مالی با وارن بافت می تواند به شما کمک کند تا دید روشن تری را نسبت به بازارهای سرمایه در کشور داشته باشید و بر این اساس می توانید متوجه شوید که چطور می توانید کسب درآمد را تجربه نمایید. در صورتی که قصد خرید یک کتاب با مفهوم بالا در زمینه سرمایه گذاری را دارید، این کتاب به شما توصیه می شود.

ناگفته های زندگی وارن بافت

 

بخش آخر: توصیه های وارن بافت

در بخش آخر این مقاله ما قصد داریم شما را با توصیه های وارن بافت در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آشنا کنیم. چه نیازی به این بازارها برای معامله گری داشته باشید و یا اصلا نمی خواهید وارد بازارهای مالی و سرمایه  گذاری شوید، از آن جایی که وارن بافت را می توان موفق ترین فرد دنیا در زمینه کاری خود دانست و یکی از ثروتمند ترین افراد به شمار می رود، مطالعه این قسمت به شما توصیه می شود.

توصیه وارن بافت به جوانان

 

در زندگی به این نکات توجه کنید:

  • در زندگی باید عادت به انجام کارهای درست داشته باشید و از کارهای غلط دوری کنید.
  • تصور کنید که قایق زندگی در حال سوراخ شدن است. اگر به دنبال قایق دیگری باشید، کار بهتری را انجام داده اید تا اینکه بخواهید قایق خودتان را تعمیر کنید.
  • برای بهترین نتایج، نیازی به بهترین کارها وجود ندارد.
  • ما از تاریخ یاد می گیریم که مردم از تاریخ درس نمی گیرند.
  • عادت ها آن قدر سبک شمرده می شوند که قابل حس نیستند ولی غفلت از آن ها باعث سنگینی و غیر قابل تحمل کردن آن ها می شود.
  • انسان ها خصلتی دارند که در آن سعی می کنند همواره لقمه را دور سر خودشان بگردانند.
  • پول باد آورده می تواند باعث زوال عقل شود.
  • برای ساختن شهرت باید 20 سال صبر کنید ولی در عرض 5 دقیقه می توانید آن را از دست بدهید! پس باید روی کارهایتان بیشتر فکر کنید.
  • بهتر است دوستان خود را از میان افرادی پیدا کنید که از شما بهترند. همکارانی که از شما بیشتر و بهتر کار می کنند رفقای بهتری هستند و افرادی که اخلاقشان از شما بهتر است می توانند برای معاشرت بهتر باشند. این کار شما را به سمت آن ها می کشاند.
  • سال ها پیش گراهام به من آموخت که باید هزینه پرداخت کرد تا ارزش به دست آورد. تفاوتی ندارد در مورد جوراب صحبت کنیم یا سهام، من علاقمند به خرید چیزها زمانی هستم که قیمتشان کاهش پیدا کرده است.

در سرمایه گذاری به این نکات توجه کنید:

  • خلق و خوی یک سرمایه گذار مهم تر از ذکاوتش است. ما برای سرمایه گذاری به خلق و خوی بهتر نیاز داریم و نباید همراه کسانی باشیم که اگر در مسیر مخالفشان قرار گرفتیم، با ما دشمن شوند.
  • در سرمایه گذاری موفق باید صبر و زمان را در نظر داشته باشیم. نظم داشته باشیم و با دیسیپلین صبر کنیم. ما نمی توانیم با 9 زن باردار، یک بچه را یک ماهه به دنیا بیاوریم.
  • به دنبال موانع دو متری برای پریدن از روی آن ها نباشید. به دنبال موانع سی سانتی متری باشید که می توانید پایتان را روی آن ها قرار دهید و بالاتر بروید.
  • بازار سرمایه برای کوتاه مدت مسابقه است و زمانی که طولانی مدت در بازار سرمایه باشید، مثل یک وزنه عمل می کند.
  • به ندرت می توانیم فرصت هایی داشته باشیم. پس اگر از آسمان طلا بارید، یک سطل به همراه خود داشته باشید نه یک ظرف کوچک.
  • تنوع بخشی می تواند از نادانی شما محافظت کند.
  • در صورتی که نمی خواهید سهامتان را برای ده سال نگه دارید، حتی برای ده ثانیه هم روی آن سرمایه گذاری نکنید.
  • برای سرمایه گذاری نباید مقایسه کنید که کدام صنعت برای مردم می تواند مفید تر باشد. باید یک شرکت پیشرو در زمینه ای مشخص را انتخاب کنید و تخمین بزنید که این شرکت تا چه زمانی می تواند پیشروی داشته باشد.
  • من یک تاجرم پس در سرمایه گذاری موفق خواهم بود. من یک سرمایه گذارم پس در تجارت می توانم موفق باشم.
  • یک شرکت خوب را با قیمت مناسب بخرید نه یک شرکت معمولی را با قیمت بالا.
با توصیه های وارن بافت وارد بازار سرمایه شوید

 

تا این جا با صحبت های مهمی که وارن بافت داشته است بیشتر آشنا شدیم و در ادامه قصد داریم 5 فوت کوزه گری که توسط وارن بافت بیان شده است را به شما بگوییم :

  1. برای اینکه پولدار شوید باید درب ها را ببندید، زمانی که بقیه حریص بودند شما بترسید و زمانی که بقیه ترسیدند شما حریص شوید.
  2. به دانشجویان می گویم در صورتی موفق خواهید شد که تمامی کسانی که دوست شما در این سن هستند. در سن من هم دوستتان داشته باشند. واقعا دوستتان داشته باشند.
  3. یک تفاوت میان افراد موفق و افراد کاملا موفق وجود دارد. آن هم اینکه افراد کاملا موفق به هر چیز می گویند (نه!).
  4. بسیاری از کسانی را دیدم که از الکل و بدهی آسیب دیده اند. اگر واقعا باهوش باشید در این دنیا نیازی به قرض ندارید و می توانید مقدار زیادی درآمد داشته باشید.
  5. شما باید هر سرمایه گذاری که انتخاب کرده اید را به درستی ارزیابی کنید و باید در نظر داشته باشید که شما نباید در یک زمینه تخصص کافی داشته باشید تا بتوانید وارد آن بازار سرمایه شوید. شما تنها باید بدانید که یک شرکت کاری در دایره فهم شما انجام می شود و بر این اساس وارد یک بازار سرمایه شوید.

به طور کلی با درک تمامی مفاهیمی که وارن بافت برای شما بیان می کند می توانید در مدت زمان کوتاهی به یکی از سرمایه گذاران موفق در بازار سرمایه تبدیل شوید و اگر بتوانید واقعا تمامی توصیه های وارن بافت را درک کنید می توانید حتی از او هم جلو بزنید. شما یک فرد خاص هستید که برای خودتان باید ارزش زیادی قائل باشید. وارن بافت با درک این موقعیت توانسته است به موفقیت های کنونی خود دست پیدا کند.

آن روی سکه وارن بافت

 

شاید وارن بافت از ابتدا پولدار بوده است و یا شاید اینطور به نظر برسد ولی هیچگاه نه خودش نه پدرش سومین ثروتمند بزرگ دنیا نبوده اند. شما می توانید با مطالعه این مقاله به درک درستی از جایگاه وارن بافت و توصیه های پدرانه وی برسید. سعی کنید در آن دسته از افرادی قرار بگیرید که از دید وارن بافت به عنوان افراد باهوش تلقی می شوند و بر این اساس وارد کسب و کار و یا تجارت خود شوید. مطالعه این مقاله می تواند برای همگان مناسب باشد.

کاریکاتور و نقاشی وارن بافت

کتاب های PDF وارن بافت

دانلود کتاب زندگینامه وارن بافت PDF

دانلود کتاب 23 اصل موفقیت وارن بافت

نتیجه گیری کلی

حتی اگر از سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه و بورس خوشتان نمی آید و نمی خواهید وارد این بازار شوید، وارن بافت می تواند به شما کمک کند تا یک انسان موفق باشید. در رشته تحصیلی و کاری خودتان به موفقیت دست پیدا کنید و در اندک زمانی می توانید یکی از افرادی شوید که به توصیه های وارن بافت عمل کرده اند و توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند. توصیه می شود که حتما کتاب های نوشته شده توسط وارن بافت را مطالعه کنید تا بتوانید به درک درستی از زندگی وی برسید. ما در این مقاله و در چند بخش شما را با وارن بافت بیشتر آشنا کردیم.

 

مقالات مرتبط

1 نظر در “وارن بافت کیست؟ زندگی نامه+ کتاب های وارن بافت+ درس ها، جملات+ PDF”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا