مفید آنلاین مفید تریدر و ایزی تریدر چیست – فیلم آموزش کامل

مفید تریدر مفید آنلاین ایزی تریدر

مفید آنلاین مفید تریدر و ایزی تریدر چیست + آموزش کامل

چارت ایران : مفید آنلاین و مفید ایزی تریدر دو مسیر ارتباطی با معاملات در بورس و اطلاعات مندرج در تالارهای آن است. یکی از این ابزارها به صورت برخط و آنلاین و دیگری به صورت تحلیلی و نمادین به انجام معاملات به کاربران کمک خواهند نمود. شروع کار با معرفی مفید آنلاین و پایان آن با مفید تریدر خواهد بود.

شما می‌توانید سرفصل مدنظر خود از فهرست محتوای این مقاله انتخاب کنید تا به قسمت مربوطه هدایت شوید:

مفید آنلاین

مفید آنلاین، اتصالی به دنیای بورس

مفید آنلاین سامانه ای است زنده و برخط که از طریق کارگزاری مفید راه اندازی و پشتیبانی می شود و بر اساس پروتکل های امن، نسبت به ارائه انواع خدمات مرتبط با بورس اقدام می نماید. برای استفاده از این سامانه باید از طریق سایت مفید آنلاین به آدرس mofidonline.com ثبت نام نمود. در ادامه با این سامانه و کارکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

گام اول برای ورود به مفید آنلاین ، دریافت کد بورسی است. این کد شامل عدد و حروف بوده و برای هر فرد یکتا می باشد. برای دریافت کد بورسی از طریق کارگزاری مفید، در آن افتتاح حساب نمایید. پس از افتتاح حساب جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و احراز هویت، با اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده، و ثبت نام خود را قطعی کنید. همچنین از طریق شعب کارگزاری مفید نیز این امر امکان پذیر است.

برای انجام انواع معاملات و کسب اطلاعات از نمادهای معاملاتی باید از طریق مفید آنلاین اقدام نمود و جهت رصد و تحلیل تغییرات قیمتی با استفاده از مفید تریدر به معامله پرداخت. این نوشتار با آشنایی از مفید آنلاین شروع می شود و با مفید تریدر به پایان خواهد رسید.

مفید آنلاین مفید تریدر

برای انجام معامله می توان از روشهای مختلفی استفاده نمود. روش حضوری و مراجعه به کارگزاری، روش تلفنی  سفارش به کارگزار، سفارش اینترنتی و در نهایت خرید آنلاین. بهترین نوع سفارش و خرید سهام، همان خرید اینترنتی و از طریق سایت کارگزاری است. برای خرید آنلاین باید ثبت سفارش کنید. در این صورت می توانید برخط به معامله بپردازید، سهام را خریداری نمایید و یا سهامی که برای فروش در سامانه ثبت نموده اید، لغو سفارش کنید.

مقاله مرتبط : معرفی کامل کارگزاری مفید

نکته مهم آن است که به دلیل ارتباطی که با کارگزار دارید، باید قرارداد معاملات برخط کارگزاری را تکمیل و امضاء کرده باشید. سپس با دریافت رمز و نام کاربری می توانید اقدام به خرید و فروش نمایید. البته لازم به توضیح است که در خرید و فروش آنلاین نیازمند دانش در حوزه بورس هستید در غیر این صورت، کارگزاری برای شما خرید و فروش را انجام داده و حق الزحمه خود را دریافت خواهد نمود. کارگزاری مفید با مفید آنلاین و مفید پلاس که ارتقاء یافته نسخه آنلاین است، در این خصوص به کاربران ارائه خدمت می کند. شما می توانید با مفید آنلاین یا آنلاین پلاس به صورت لحظه ای بازار را از طریق اطلاعات صفحه به صفحه رصد نمایید.

با داشتن نام کاربری و رمز عبور می توانید از طریق سامانه کارگزاری مفید وارد سایت شده و از سیستم مفید آنلاین یا نسخه پیشرفته تر آن که دارای امکانات مفیدتری می باشد، یعنی آنلاین پلاس استفاده نمایید. به تصویر زیر نگاه کنید. با توجه قسمت نام کاربری و رمز عبور، در قسمت بالا دو گزینه تعبیه شده است که می توانید با ورود اطلاعات مربوط به هر قسمت، وارد سامانه مد نظر خود شوید. دقت داشته باشید که اگر به صورت مکرر تا سقف 5 بار رمز خود را نادرست وارد نمایید، نام کاربری شما بسته خواهد شد و نیاز است تا با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

ورود به سامانه مفید آنلاین
ورود به سامانه مفید آنلاین

ورود به سامانه مفید آنلاین

با توجه به تصویر مشاهده می شود که حتی می توانید به سامانه بر خط معاملات کارگزاری مفید نیز از طریق دکمه ایزی تریدر متصل شوید. با استفاده از این سامانه بر خط می توانید اطلاعات لحظه ای پرتفوی خود را رصد کنید. همچنین اطلاعات تاریخی و محاسباتی پیچیده ای نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پشتیبانی آنلاین، امکان یاد داشت گذاری بر نماد و چندین ویژگی دیگر از جمله مزایای استفاده از ایزی تریدر می باشد که نسخه به روز رسانی آن نیز از همین طریق فعال شده است.

آموزش مفید آنلاین

زمانی که وارد سامانه مفید آنلاین می شوید، باید از وضعیت خود در سامانه مطلع باشید. این وضعیت به شما نشان می دهد که آیا با سرور اتصال برقرار شده است یا خیر؟ رنگ سبز نمایش داده شده نشانگر آن است که به سرور مفید متصل شده اید و رنگ قرمز هشدار عدم اتصال به سرور است. دایره قرمز رنگ در صورت عدم اتصال به صورت چشمک زن اعلام هشدار می کند.

نمایش اتصال به سرور کارگزاری مفید

نمایش اتصال به سرور کارگزاری مفید

در قسمت وضعیت سفارشها که در قسمت پایین صفحه مفید آنلاین قرار داده شده است، زبانه های متعددی وجود دارد. اطلاعات لحظه ای سفارشات در این قسمت مشخص خواهد شد. از جمله امکانات این بخش آن است که می توانید با زدن گزینه حذف که در سامانه نشان داده شده است، سفارشی که در گذشته ثبت شده است را حذف نمایید. همچنین با زدن گزینه ویرایش نیز می توانید اطلاعات سفارش خود نظیر تعداد و قیمت را ویرایش نمایید. در این بخش می توانید اطلاعات مربوط به سفارشات باز، سفارشات باز نماد، سفارشات امروز، حساب امروز، موقعیت و موقعیت باز را مشاهده کنید. گزینه حذف با شکل ضربدر قرمز و گزینه ویرایش با علامت مداد نمایش داده شده است. به تصویر زیر توجه نمایید.

بخشهای متنوع وضعیت سفارشات
بخشهای متنوع وضعیت سفارشات

با توجه به تصویر، سفارش امروز تمام سفارشهایی است که در همان روز در سیستم مفید آنلاین وارد شده است می تواند شامل سفارشهای انجام شده یا نشده باشد. گزینه حساب امروز نیز تراکنشهای مالی و خرید و فروش های شما در طول روز را نمایش می دهد. سفارشات باز نیز بخشی است که می توانید اقدام به سفارش نمایید و با انجام شفارش، اطلاعات آن وارد بخش سفارشات امروز خواهد شد.

پرتفوی به معنای انتخاب سبدی از چند سهم به معنای کاهش ریسک و افزایش بازده می باشد. سبدبان در سامانه مفید آنلاین به عنوان سبد سهام یا پرتفوی اطلاعات مفیدی در اختیار کار قرار خواهد داد. در ادامه مطالب به بخشهای دیگر سبدبان اشاره خواهیم نمود. خرید امروز، از جمله بخشهای دیگر سبدبان است که در آن حجم خرید انجام گرفته در روز را نشان می دهد و اطلاعات آن مربوط به همان روز معاملاتی خواهد بود. در مقابل خرید امروز، «فروش امروز» نیز وجود دارد که حجم فروش سهام و فقط برای همان روز را جهت بررسی و ارزیابی نمایش می دهد. با توجه به این اطلاعات، سبدبان موجودی آنی نماد را در قسمت دارایی در لحظه به کاربر نشان می دهد. گزینه دیگری که در سبدبان وجود دارد، گزینه «ثبت شده» است. در این گزینه می توانید تمامی اطلاعات مربوط به حجم سفارشات ثبت شده و ثبت نشده روز خود اعم از خرید و فروش را مشاهده نمایید.

مقاله پیشنهادی: فارکس چیست؟‌

سبدبان مفید آنلاین

اطلاعات نهایی سبدبان مربوط به آخرین قیمت ها، تغییرات قیمت و ارزش فروش کل دارایی نماد می باشد. در پایان این بخش لازم است اشاره شود که با زدن بر روی گزینه + ، می توانید جهت ارسال سفارش برای سهم خود اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش کامل پرایس اکشن با سعید خاکستر
سبدبان مفید انلاین
سبدبان مفید انلاین

سبدبان بخشی از سامانه مفید آنلاین است که دارایی خود را می توان در آن رصد نمود و اقداماتی که در این خصوص رخ داده است، مشاهده کرد. سبدبان دارایی فرد که نزد کارگزاری قرار دارد را نمایش می دهد. این دارایی در ابتدا مشخص است اما در طول زمان با توجه به معاملات صورت پذیرفته و اقدامات انجام شده در این خصوص، مقدار این دارایی قابل تغییر است. نوسان این دارایی در هر روز از طریق سبدبان قابل ارزیابی و مشاهده خواهد بود. در سبدبان بخشهای مختلفی دارد که در این قسمت به معرفی آنها خواهیم پرداخت. یکی از بخشهای مهم در سبدبان، وضعیت نماد است. در وضعیت نماد می توانید به بررسی قابل معامله بودن یا غیر قابل معامله بودن سهام بپردازید. در برخی روزها، سهامهایی غیرقابل معامله خواهند بود. بخش دیگری که در سبدبان معرفی می شود، بخش دارایی سپرده گذاری است که در آن اطلاعات دارایی در روز قبل مشخص شده است. در روز بعد نیز به روز رسانی سبدبان انجام خواهد شد.

دیده بان بازار مفید آنلاین

بخش دیگری که در مفید آنلاین با آن آَشنا خواهید شد، بخش دیده بان بازار است. همان طور که از نامش پیداست، رصد بازار با دیده بان صورت می گیرد. لازم به توضیح است که تمامی کارگزاری ها از نرم افزارهای معاملاتی مختص به خود برای ارتباط کاربر با دنیای بورس استفاده می نمایند که البته بخشهای متنوع هر نرم افزار مشابه با نرم افزار دیگر است که می تواند در برخی موارد تفاوت داشته باشد. تمام افرادی که در دنیای بورس فعالیت دارند، نیازمند داشتن اطلاعات لحظه ای، روزانه، ماهانه و زمان دار هستند. اطلاعات لحظه ای یک دوره پیوسته را رصد می کند.

در صورتی که با بزرگتر شدن فاصله زمانی امکان پیش بینی آینده محقق خواهد شد. می توانید سهم خود را قبل از زمانی که امکان سقوط آن وجود دارد، بفروشید و جلوی ضرر را بگیرید و یا در زمان که کاهش قیمت وجود دارد اما روند نموداری نشان می دهند که تا چند روزه دیگر مجدد افزایش قیمت داریم، خریداری نمایید. طبقه بندی نمادها و بررسی وضعیت آنها نیز با دیده بان بازار است. برای افزودن گروه جدید می توانید می توانید در دیده بان با کلیک بر گروه جدید و سپس انتخاب نام برای آن، برای نمادهای مورد نظر گروه ایجاد کنید. در صورت اضافه نمودن یک سهم جدید به گروه ایجاد شده اول باید نام گروه را انتخاب و سهم در گروه مورد نظر با کلیک بر روی سهم جدید، سهم مورد نظر را به گروه اضافه نمایید. نوار مورد نظر در تصویر زیر مشخص شده است.

ایجاد گروه و سهم جدید مفید انلاین
ایجاد گروه و سهم جدید مفید انلاین
مفید آنلاین

بخشهای متنوع مفید آنلاین را با هم مرور کردیم. نمای کلی مفید آنلاین در تصویر بالا مشخص است. در بالا و گوشه راست، سبدبان و دیده بان دو زبانه معروف که اشاره شد. در جدول وسط که نمای کلی نمادهای بازار قابل مشاهده هستند و تغییرات قیمت و دارایی و نمادها به طور کامل قابل رصد کردن هستند. در قسمت پایین صفحه، سه جدول مشاهده می شود. که هر سه تای این جداول با توجه به انتخاب هر نماد، وضعیت بازار را نشان داده که می توان با توجه به قیمت به خرید با فروش آن اقدام نمود.

رصد بازار آن نماد نیز در سمت چپ مشاهده می شود. در پایین مفید آنلاین نیز زبانه های سفارشات و معاملات و حساب روز مشخص شده که قبلا در مورد آنها سخن به میان آمد. در پایان نیاز است تا اشاره شود که در کنار مفید آنلاین می توانید جهت سهولت و کارایی بیشتر از آنلاین پلاس ، ایزی تریدر، همراه تریدر و مفید تریدر نیز استفاده نمایید که برخی از این نرم افزارها قابلیت اجرا بر گوشی همراه داشته که از این جهت امکان مطلوبی است. مفید آنلاین یکی از نرم افزار قدرتمند در ارائه خدمات بورس می باشد.

در این قسمت به معرفی نرم افزار قدرتمند تحلیلی مفیدتریدر پرداخته شده است و در گام نخست نحوه نصب و دانلود آن بیان گردیده شده و با توجه به این که این نرم افزار بومی است، فارسی سازی نرم افزار با توجه به امکانات داخلی آن شرح و توضیح داده است.

معرفی مفید تریدر

متاتریدر نرم افزار تحلیلی و تکنیکی جهت بررسی معاملات در بورس است. کارگزاری مفید با بومی سازی متاتریدر ، نسخه ای از نرم افزار معاملاتی را ایجاد کرده است که آن را مفید تریدر نام نهاده است. این نرم افزار یکی از نرم افزارهای پیشرفته در حال حاضر در کشور است که تمام ابعاد بورس به خصوص وضعیت قیمتی و تغییرات آن را بررسی می نماید و در قالب جداول و نمودارها در اختیار کاربران قرار می دهد. این نرم افزار رایگان حتی نسخه ای جهت نصب بر روی تلفن همراه دارد که به راحتی می توان با نصب آن، تحولات بورس را رصد کرد. برای تهیه این نرم افزار می توان ابتدا از طریق سایت کارگزاری مفید آنلاین، فایل مربوطه را دانلود کرد و سپس با اجرای برنامه نصب شده، با اتصال به سرور اصلی سایر امکانات و لینکهای مربوطه نیز نصب شده و امکان استفاده فراهم می شود.

مقاله مرتبط : متاتریدر چیست – آموزش کامل متاتریدر با فیلم آموزشی

این نرم افزار بومی شده هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی پشتیبانی می شود و امکان استفاده از زبان فارسی شرایطی را فراهم می کند که بتوان برای فارسی زبانان بهره مندی از این نرم افزار مهیا شود. برای فارسی سازی نسخه نصب شده بر روی گزینه view  از بخش languages زبان فارسی را انتخاب نمایید.

مفیدتریدر
مفیدتریدر

آموزش مفید تریدر

بعد از نصب مفیدتریدر نوبت آن رسیده است تا وارد نرم افزار شویم. در ابتدا برای خرید و فروش مجازی، وارد منوی file شده و با استفاده از گزینه open an account برای خود اکانتی بسازید. با ورود به این قسمت جهت ساخت اکانت، سرور مفید را برگزینید و با ادامه روند ساخت اکانت، نام کاربری و پسورد خود را دریافت نمایید. زمانی که به سرور اصلی وصل شدید، در صفحه نمایش، دکمه ای سبز رنگ قابل مشاهده است که این وضعیت اتصال است.

اگر این دایره، خاکستری باشد، نشان دهنده تبادل اطلاعات با سرور است. اگر دایره به رنگ قرمز درآید، به سرور متصل نیستید. باید دقت نمایید که تنظیمات زمان و تاریخ کامپیوتر شما به روز و دقیق باشد زیرا شما با سروری در حال تبادل اطلاعات خواهید بود که عملیات آن به روز است و تاریخ جهت انجام معامله بسیار اهمیت می یابد. نکته دیگر آن که باید تنظیمات زبان شما در زمان ورود اطلاعات پسورد در حالت زبان انگلیسی باشد. در غیر اینصورت اتصال شما دچار مشکل خواهد شد. در هر صورت برای انجام معامله از طریق مفیدتریدر باید به سرور اصلی وصل باشید و در صورت عدم اتصال با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

زمانی که وارد مفید تریدر می شوید و علاقه مند به معامله مجازی هستید، فقط نمادهای بازار ارز جهانی و چند نماد ساده قابل نمایش است و تمامی نمادهای معاملاتی بورس دیده نمی شود. دلیل این موضوع آن است که این نمادها به صورت پیش فرض در شروع، به این صورت تعریف شده است. لذا برای تعریف نمادها باید از طریق دیده بان بازار، نمادها را از طریق گزینه symbols فعال نمایید. با توجه به این که مفیدتریدر به حساب کاربری متصل است می توان از طریق آن وجه لازم برای معامله را در اختیار داشت.

کارگزاری مفید امنیت اطلاعات هر کاربر را بر عهده دارد. البته باید تمامی کارگزاری ها این موضوع را مد نظر داشته باشند. یعنی اطلاعات حساب کاربری که تمام معاملات اشخاص و حساب آنها در آن متمرکز شده و قابل رویت شخص خود کاربر است، باید از دید سایرین محفوظ بماند. لذا حساب کاربری مفیدتریدر و مفیدآنلاین با توجه به این که برای یک فرد است، اما برای ورود باید کد کاربری و پسورد مجزا داشته باشد. مهمترین پنجره مفیدتریدر، پنجره view می باشد که مدیریت مفیدتریدر از طریق آن مهیا خواهد شد. یعنی با استفاده از این پنجره می توانید به سایر پنجره ها و امکانات آنها دسترسی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی:  کارگزاری مفید: (emofid) آیا کارگزاری مفید معتبر است؟ مفید آنلاین
مفیدتریدر
مفیدتریدر

مفیدرتریدر بسیار ساده سازی شده و به نسبت متاتریدر استفاده از این نرم افزار مطلوبتر است. پنجره های مفیدتریدر را با هم مرور می کنیم تا بتوانیم با این نرم افزار در عمل بهتر کار کنیم. لازم به توضیح است که مفیدتریدر با قریب به 80 ابزار تحلیلی و 21 تناوب زمانی، فضای تحلیلی گسترده ای در اختیار کاربران قرار خواهد داد. 83 اندیکاتور پیش فرض، 30 وسیله رسامی و فضای افزودن جهت برنامه نویسی باعث شده تا این نرم افزار بسیار قدرتمند عمل نماید.

از جمله اهمیتهای این نرم افزار استفاده از انواع اختیارها مانند اختیار خرید و اختیار فروش است. تعریف استراتژی از شما و اجرای کار معامله با نرم افزار مفید تریدر خواهد بود. مفیدتریدر نیز مانند سایر نرم افزارها دارای منوی اصلی بوده و با استفاده از نوار مربوطه به سایر منوها دسترسی می یابد. منوهای زیر شاخه که دسترسی های مفیدتریدر را تشکیل می دهند، منوی file ، منوی view ، منوی insert ، منوی charts ، منوی tools ، منوی windows و منوی help هستند. همچنین با سه نوار ابزار می توانید به کنترل بخشهای متنوع مفیدتریدر بپردازید. این نوار ابزار عبارتند از نوار استاندارد، نوار ابزار رسم و نوار ابزار تناوب زمانی.

منوهای مفیدتریدر
منوهای مفیدتریدر

در منوی فایل مدیریت تنظیمات مانند تمرکز بر فایلها، چاپ و ذخیره سازی و موارد مشابه را پی می گیریم. منوی view که بسیار مهم است تنظیم نوار ابزار و مدیریت بر پنجره ها مانند دیده بان بازار را بر عهده دارد. همچنین پنجره های مهمی در این قسمت مدیریت می شوند. یکی از این پنجره ها، پنجره navigator  است که این پنجره دسترسی های سریع در نرم افزار مفیدتریدر را فراهم می سازد. منوی insert مدیریت بر اندیکاتورها، رسامی، مشاوران خبره و اسکریپت را بر عهده دارد.

مقاله پیشنهادی: آموزش فارکس صفر تا صد

در منوی نمودارها نیز تمامی نمودارها و موارد مرتبط با آن مدیریت می شود. نمودارهایی نظیر نمودار شمعی، نمودارهای خطی و نمودارهای زمانی و دوره ای در این قسمت مدیریت می شوند. منوی tools منویی تخصصی برای تمام مواردی است که نیاز است به نرم افزار از طریق برنامه نویسی افزوده شود. دو منوی پنجره ها و help نیز به عنوان راهنما و فهرست سازی مورد توجه قرار می گیرند. یکی از کارکردهای منوی پنجره ها یا همان windows آن است که نحوه نمایش تمامی پنجره های باز شده را نشان می دهد. مشابه آنچه در متاتریدر دیده شده است. در ادامه بخشهای متنوع مفیدتریدر را با هم مرور خواهیم نمود.

تنوع مفیدتریدر
تنوع مفیدتریدر

بخشهایی از نرم افزار مفیدتریدر بسیار تخصصی بوده و فقط افرادی که در خصوص برنامه نویسی تسلط دارند از آن بهره مند می شوند. اما بخشهایی نیز وجود دارند که به صورت عمومی همه کاربرها از آن لذت خواهند برد و به تحلیل و پیش بینی می پردازند. یکی از این بخشها، جعبه ابزار است که با آشنایی با آن می توان ارزیابی های گسترده ای ایجاد کرد. این پنجره چند منظوره کاربردهای متعددی دارد.

از منوی view می توان آن را فعال نمود. در این جعبه ابزار، می توانید معاملات خود را از طریق سربرگ trade رصد نمایید. سربرگ دیگری تحت عنوان exposure وجود دارد که همان پرتفوی شما و اطلاعات آن را نمایش می دهد. تاریخچه و اخبار را نیز می توانید از نوار ابزار دریافت نمایید. موارد متعدد دیگری نظیر هشدارها، مشاوران خبره و دفتر وقایع نیز در همین قسمت قرار دارند. اما مهمترین قسمت این نوار ابزار، همان قسمت معاملات است که در آن انواع سفارشات قابل رویت می باشد. نمونه ای از سفارشات باز و تمام اطلاعات مربوط به آن و برخی صورتهای مالی مرتبط را در تصویر زیر از نرم افزار مفیدتریدر مشاهده می نمایید.

نوار ابزار toolbox
نوار ابزار toolbox

در مفیدتریدر بخشهای متنوعی وجود دارد که توضیح ریز به ریز تمامی مطالب امکان پذیر نخواهد بود. اما برخی از بخشهای متنوع و مهم آن را با هم مرور می نماییم. همانطور که از قبل نیز آشنا هستید، دیده بان بازار به ارزیابی و رصد بازار می پرداخت. در این نرم افزار، از طریق منوی view و اجرای market watch می توان به این مهم دست یافت. در این بخش می توانید، از گزینه symbols ، نمادهای معاملاتی را رصد کنید و جزئیات نمادها را از details دریافت نمایید.

با انتخاب نمادهای مورد نظر، با استفاده از گزینه trading اقدام به معامله نمایید. در قسمت نمادها بخشهای متنوعی وجود دارد. مثلا برای پیشنهاد قیمت خرید و قیمت فروش به ترتیب در ستونهای bid و ask آورده شده است. آخرین قیمت معامله شده و حجم معامله نیز از مواردی است که در ستونهای دیگر این بخش قابل مشاهده خواهد بود. نمادهایی که در موقعیت باز هستند در دیده بان بازار قابل رویت نیستند. اگر تمایل داشتید تا نماد جدیدی به جدول دیده بان بازار اضافه شود، در ردیف آخر جدول کلیک نمایید و نام نماد را نوشته و اینتر را فشار دهید. در این صورت نماد افزوده خواهد شد.

دیده بان بازار مفیدتریدر
دیده بان بازار مفیدتریدر

در این بخش به دنبال آن هستیم که چگونه با دیده بان بازار از نرم افزار مفیدتریدر به معامله برداریم. چند گام زیر را دنبال نمایید. همانطور که اشاره شد، با مراجعه به گزینه trading می توان به خرید یا فروش سهام مبادرت ورزید. برای انجام معامله در ابتدا، one click trading  را فعال کنید. نوع معامله را از طریق execution type به صورت لحظه ای یا بازار معرفی نمایید. حال کلیدها فعال شده و در پنجره سفارش می توانید خرید یا فروش را انتخاب نمایید.

آموزش مفیدتریدر

همانطور که در تصویر مشاهده می شود، تمامی اطلاعات یک نماد اعم از نام که در قسمت بالا سمت چپ، ، زمان که در قسمت بالا سمت راست، دستورات خرید (رنگ آبی) و فروش (رنگ قرمز)، حجم معامله و حدود بالا و پایین قیمتهای پیشنهادی و قیمت جاری و در نهایت قیمت آخرین معامله (قرمز رنگ پایین) مشخص شده است. البته به این نکته توجه نمایید که رنگهای داخل تصویر با توجه به موقعیت متنوع خواهند بود. اگر قیمت فعلی از قبلی بالاتر باشد، رنگ قیمت، آبی رنگ است. در غیر اینصورت قرمز نشان داده می شود. در صورتی که تغییرات قیمت ثابت باشد و تا 15 ثانیه تغییر نکند، رنگ خاکستری نمایان می شود. همانطور که در تصویر نمایش داده شده است.

در پایان این دوره کوتاه آموزشی مفیدتریدر در خصوص نمودارها مطالبی بیان می شود. در پنجره مهم دیده بان بازار می توانید نمودارهای متنوعی نظیر نمودار عرضه و تقاضا را مشاهده نمایید. از بان ticks که در پایین پنجره دیده بان بازار قرار دارد، می توانید نمودار عرضه و تقاضا را مشاهده نمایید.

فیلم آموزش مفیدتریدر
آموزش مفیدتریدر

همچنین می توانید از طریق دیده بان بازار تغییرات لحظه ای قیمتها را با ورود به گزینه popup price در یک تابلوی بورسی مشاهده نمایید. از دیگر امکانات مهم دیده بان بازار، نمایش تعداد سفارشات از طریق پنجره depth of market  است. در این پنجره می توانید تمامی سفارشهای خرید یا فروش را لغو نمایید. همچنین می توانید معاملاتی که انجام شده است را مدیریت نمایید. حتی در دیده بان بازار با انتخاب گزینه new order می توانید سفارش جدید را فعالسازی نمایید.

سایر موارد نرم افزار مفیدتریدر در عمل به کار خواهد آمد اما نکته مهم آن است که در صورت تمایل به استفاده از نرم افزار مفیدتریدر باید تنظیمات اولیه نرم افزار به درستی انجام شود و تمامی بخشهای نرم افزار نیز به دقت و در جای خود تنظیم شده باشند تا بتوانند نمایش درستی ارائه نمایند.

دانلود آموزش مفید تریدر به صورت PDF

همچنین ببینید : مجموعه فیلم های آموزش مفید تریدر

آموزش ایزی تریدر مفید

در این بخش از فیلم های آموزشی با آموزش سامانه معاملاتی ایزی تریدر که به معرفی بخش های مختلف و امکانات این سامانه معاملاتی به صورت فیلم و به صورت نوشتاری همراه با تصویر خواهیم پرداخت.

حل مشکل کاربر مهمان ایزی تریدر کارگزاری مفید

در صورتی که شما در سامانه معاملاتی ایزی تریدر ثبت نام نموده اید و هم چنین در سامانه سجام ثبت نام و مراحل تایید هویت خود را انجام داده اید و پس از گذشت ۳ الی ۵ روز کاری هنگام ورود به سامانه معاملاتی ایزی تریدر با پیغام کاربر مهمان روبرو می شوید.می توانید با کارگزاری مفید تماس حاصل نمایید تا مشکل شما را بررسی نمایند.در برخی اوقات به دلیل تایید نشدن آدرس ایمیل شما از طرف کارگزاری مفید اطلاعات ورود برای شما پیامک نشده است

مقاله پیشنهادی:  نکات آموزشی و آموزنده وارن بافت قسمت 10

آموزش ایزی تریدر

ایزی تریدر یک پلتفرم معاملاتی بسیار مناسب و سامانه اختصاصی معاملات برخط کارگزاری مفید می باشد.از سری ویژگی های این نرم افزار می توان به این اشاره کرد که می توانید با کلید و بدون هیچ کلیکی معامله نمایید، و همچنین به صورت بر عکس به معامله بپردازید.پیشنهاد سریع و هوشمند یک نماد هنگام جستجو براساس سوابق جستجوهای قبلی و نمایش تصویری کلیه اطلاعات ضروری یک نماد بخش کوچکی از امکانات ایزی‌تریدر است.

بخش های مختلف ایزی تریدر

نرم افزار easy trader از چهار بخش مختلف تشکیل می شود.

دیده بان ایزی تریدر

بخش دیده بان را با عنوان قفسه نمادهای منتخب نیز می شناسند. طبقه بندی سرعت جستجو و یافتن را زیاد می کند. بخش دیده بان به شما امکان طبقه بندی می دهد و کاربران در دیده بان ایزی تریدر امکان ارسال سریع سفارش را نیز خواهند داشت.از ویژگی های این بخش می توان به انتخاب نمادهای دیده بان بدون نیاز به موس و با استفاده از کلید ترکیبی alt+numbers اشاره کرد.دیده‌بان طبقه‌بندی، سرعت جستجو و یافتن نمادهای پرکاربرد را زیاد می‌کند. نمادهای مورد نظرتان را به دیده‌بان بیفزایید و طبقه‌بندی و به سرعت روی آن‌ها سفارش ثبت کنید.

پرتفوی ایزی تریدر

پرتفوی،نمایی لحظه ای از دارایی شما می باشد. از اطلاعات بسیار ضروری که معامله گران خواهان مشاهده آن هستند، ترکیب دارایی های سبد می باشد.در ایزی تریدر دارایی های شما در قسمت پرتفوی قابل مشاهده است یکی از ضروری‌ترین اطلاعاتی که می‌خواهید مشاهده کنید ترکیب دارایی‌های سبد است؛ اما شاید ضروری نباشد که دیگران از دارایی شخصی شما مطلع شوند. در ایزی‌ تریدر می‌توانید با یک کلیک پرتفوی خود را مخفی کنید.

بخش سفارش ها سامانه معاملاتی ایزی تریدر

در این بخش که بخش سوم از صفحه نرم افزار ایزی تریدر است، این امکان را دارید که به نحو بی نظیری به سفارش های خود نظم و ترتیب ببخشید.

علاوه بر این، به منظور برنامه ریزی و تسریع معاملات می توان پیش نویس سفارش های آماده به ارسال (Draft) را نیز ایجاد کرد. نمایش تصویری وضعیت و نوع سفارش از طریق نوار حجم انجام شده و تایم لاین عمودی سفارش ها نیز امکان پذیر می باشد.

اگر می‌خواهید در صف فروش یا خرید چند سهم با هم شرکت کنید، قطعا امکان پیش‌نویس سفارش برایتان جذاب است. با امکان ییش‌نویس سفارش می‌توانید از قبل سفارش‌های خود را آماده کرده و همه را با هم یا جداگانه ارسال کنید.

در این بخش امکان انتخاب یک سفارش از لیست سفارش ها بدون نیاز به موس و با استفاده از کلید ترکیبی ctrl+numbers ایجاد شده است.

مقاله پیشنهادی: آموزش فارکس

بخش جزئیات ایزی تریدر

در این بخش می توان به نمودار روند تغییرات قیمتی یک نماد در دوره های روزانه تا سالانه دسترسی داشت، و پراکندگی حجم عرضه و تقاضا در عمق بازار نیز در این بخش به نمایش در می آید.

امکانات Easy Trader

فیلتر نویسی (ایزی فیلتر)

ایزی فیلتر ابزاری جدید و حرفه ای جهت مشاهده نمایی منتخب از بازار در پلتفورم معاملات ایزی تریدر میباشد .

در ایزی فیلتر نمادهای بازار را با فیلترهای «تکنیکال»، «بنیادی» و «اطلاعات بازار» فیلتر کرده و نمادهای مورد نظر خود را برای تحلیل انتخاب کنید. س‍پس می‌توانید فیلترهایی که ساخته‌اید را برای استفاده‌های آتی نیز ذخیره کنید.

در واقع با استفاده از ایزی فیلتر می توانید با استراتژی دلخواه خود فقط نمادهایی و ستونهایی را در دیده بان بازار مشاهده کنید که دارای مشخصات مورد نظر شما باشند. بخش تنظیمات ایزی فیلتر شامل موارد زیر است:

  • سرستون ها : انتخاب سر ستونهای دلخواه
  • نمادها : انتخاب نمادهای دلخواه
  • فیلترها : تنظیم فیلترهای موجود و نوشتن فیلتر جدید
  • ذخیره چیدمان : ذخیره چیدمانها و خروجی به اکسل
سرستون‌ها در Easy Trader

ایزی بخش به شما این امکان را می دهد که از بین ۳۰ سرستون، ستونهای مورد نظرخود را در دیده بان استفاده نمایید .

سرستونها شامل موارد زیر می باشد :

  • ۱۳ پارامتر بازار
  • ۱۲ پارامتر بنیادی
  • ۵ پارامتر تکنیکال
نمادها در ایزی تریدر

در این بخش شما می توانید به انتخاب خود نمادهایی که تمایل دارید در دیده بان مشاهده نمایید را انتخاب کنید.

امکان انتخاب یا حذف گروهی یا تکی نمادها در این بخش افزوده شده است.

فیلترها در ایزی تریدر

در بخش فیلترها شما می توانید با تعریف فیلترهای مورد نظر خود استراتژی شخصی خود را ایجاد نمایید و نمادهای که شرایط فیلترهای شما را دارند در یک لیست مشاهده نمایید.امکان تعریف فیلتر از حالتهای مختلف روابط بین ۳۰ پارامتر موجود و مقادیر انتخابی وجود دارد.

ذخیره چیدمان در ایزی تریدر

در این بخش می توانید تا ۵ چیدمان منتخب خود را ذخیره نمایید تا در ورود های بعدی با انتخاب هرکدام چیدمان خود را مشاهده نمایید .

در ضمن در صورت عدم ذخیره آخرین چیدمان شما به صورت خودکار ذخیره میگردد.

فیلتر نویسی در ایزی تریدر
فیلتر نویسی در ایزی تریدر
  • یلتر نویسی به ساده ترین شیوه ممکن
  • انتخاب از میان ۳۰ فیلتر تکنیکال، بنیادی و اطلاعات بازار
  • انتخاب از میان تمامی نمادهای بورسی
  • استفاده از فیلترهای پیش فرض پرکاربرد
  • ذخیره فیلترهای دلخواه (لیست فیلترهای شخصی)
  • ذخیره خودکار تمامی تنظیمات در صورت خروج از نرم افزار

تحلیل تکنیکال (ایزی چارت)

با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای ایزی‌ چارت شامل نحوه ترسیم خطوط روند، افقی، عمودی، کانال، رسم انواع فیبوناچی، چنگال و… را فرا گرفته و استراتژی دلخواه خود را تدوین کنید.

تحلیل تکنیکال در Easy Trader
تحلیل تکنیکال در Easy Trader
  • 7 نوع نمودار برای تحلیل
  • ۸۰ اندیکاتور
  • ۷۰ ابزار رسم متنوع
  • نمایش رویدادها بر روی نمودار برای تحلیل آگاهانه تر
  • ترسیم نمودار به صورت لگاریتمی و حسابی
  • نمایش نمودار تعدیل شده با افزایش سرمایه و تقسیم سود

نمایش اطلاعات در easy trader

نمایش اطلاعات در easy trader
نمایش اطلاعات در easy trader

عمق بازار گرافیکی ایزی تریدر تحلیل سریعتر و تصمیم گیری بهتر را برای شما ممکن خواهد کرد. علاوه بر این قابلیت، نمایش ترکیب خریداران و فروشندگان در دو گروه حقیقی و حقوقی، بازده در دوره های منتخب و اطلاعات بنیادی نماد بعنوان سایر قابلیت‌های دیگر ایزی تریدر به شما کمک خواهند کرد تا تحلیلی جامع داشته باشید و در نتیجه تصمیمی هوشمندانه‌ تر بگیرید.

مدیریت سفارش ها در ایزی تریدر

مدیریت سفارش ها در ایزی تریدر
مدیریت سفارش ها در ایزی تریدر

با دسته بندی و نظم دهی سفارش ها در قالب چهار گروه اصلی خرید، فروش، پیش نویس و انجام شده می توان به راحتی اقدامات خود را پایش کنید. ارسال و لغو دسته ای سفارش ها بصورت آنی و یکباره به شما این امکان را می دهد تا سریع باشید و علاوه بر این امکان ارسال سفارش های بالاتر از آستانه در دسته بندی های خودکار و ارسال پی در پی سفارش با یک کلید شما را سریع تر نیز می کنند.

کلیدهای میانبر در ایزی تریدر

کلیدهای میانبر در easyTrader
کلیدهای میانبر در easyTrader

با استفاده از کلیدهای میانبر تعبیه شده در نرم افزار و بدون استفاده از حرکات موس با سرعت و سهولت بیشتر از امکانات متنوع ایزی تریدر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: کدال چیست؟

ویژگی های Easy Trader

تعیین پیش فرض:تعیین مقادیر پیش فرض خرید یا فروش برای افزایش سرعت تنظیم سفارش

عکس العمل سریع:فروش کل دارایی از یک سهم با کلیک بر روی سهم مورد نظر در پرتفوی در یک لحظه

پیش نویس سفارش:تنظیم پیش نویس یک یا چند سفارش و ارسال آن ها در زمان لازم مثل مشارکت در سر صف در چند نماد

خروجی به اکسل:امکان خروجی به اکسل برای تحلیل های تکمیلی از گردش حساب، پرتفوی لحظه ای و فیلترهای اعمال شده

همه چیز در یک نگاه:طراحی و جانمایی تمام نیازهای اساسی معامله گر در یک صفحه

بروزرسانی ایزی تریدر در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
  •  قابلیت نمایش حجم پیش روی سفارش در کنار جایگاه لحظه‌ای
  •  قابلیت دسترسی به کدال، tse و ایزی‌چارت از جستجو
  •  قابلیت نمایش سود مجامع در پرتفوی لحظه‌ای
  •  اعمال خودکار افزایش سرمایه در پرتفوی لحظه‌ای
  •  قابلیت انتخاب تاریخ مبدا در محاسبات پرتفوی لحظه‌ای
  •  قابلیت محاسبه پرتفوی لحظه‌ای فقط در آخرین دوره معامله نماد
  •  نمایش نشان هشدار و یادداشت در دیده‌بان و ایزی‌فیلتر
  •  قابلیت نمایش لیست سفارشات به صورت جدولی
  •  قابلیت ارسال سفارش به صورت پاپ آپ
  •  امکان تغییر نحوه نمایش لیست سفارشات در لیست چیدمان‌ها
  •  اضافه شدن بخش فعالیت امروز به لیست سفارشات

فیلم آموزش ایزی تریدر Easy Trader

دانلود ویدیوی آموزش ایزی تریدر

برای ورود به سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید به ادرس زیر مراجعه کنید :

https://emofid.com/trades/platforms

مقالات مرتبط

3 نظر در “مفید آنلاین مفید تریدر و ایزی تریدر چیست – فیلم آموزش کامل”

  1. اقا ایزی تریدر نرم افزار خوبیه منتهی خیلی ایراد داره و همه ازش شاکین به خصوص وقتایی که بازار شلوغه و وصل شدن به هسته معاملات سخته. یه سری از برنامه نویسا اومدن یه بسته اموزشی ایزی تریدر درست کردن که میگن مشکلات ایزی تریدر رو رفع میکنه و اینا
    از این پکیج اموزشی که جدیدا ترند شده اطلاعی دارید؟ بخریم ؟ نخریم؟ معبتره؟

  2. با سلام خیلی مشکل داره فکر میکردم من تنها شاکی هستم از اشتباه دادن نقطه سر به سر بگیر تا سیو نکردن چارت و اعداد اشتباه عملکردوووووو واقعابرا مجموعه به این بزرگی زشته ما با تکنیکال ره آورد کار کنیم لطفا پیگیری کنید مارا خسته کرده

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا