جملات آموزشی وارن بافت قسمت 9

جملات و سخنرانی وارن بافت برای سرمایه گذارها و سهامداران برکشایر هاتاوی

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

منسوجات

وارن بافت : کسب و کار منسوجات ما؛ همان کسب و کاری است که ۲۲ سال طول کشید تا فهمیدم خیلی خوب نیست. خوب، در کسب و کار منسوجات، ما بیش از نیمی از آسترهای کت و شلوارهای مردانه در ایالات متحده را تولید کردیم. اگر در آن زمان یک کت و شلوار مردانه می پوشیدید، این احتمال وجود داشت که آستر آن تولید شرکت هاتاوی باشد.

و ما آنها را در طول جنگ جهانی دوم تولید می کردیم، زمانی که مشتری ها نمی توانستند آستریهایشان را از سایر تولید کنندگان تهیه کنند. شرکت سیرز رئوباک ما را به عنوان تولید کننده سال انتخاب کردند. اما دیگر حاضر نبودند بابت آسترهای تولیدی ما پول زیادی بپردازند، چون معتقد بودند کسی به خاطر نوع آستر، کت و شلوار نمی خرد و هرگز پیش نیامده بود که کسی وارد یک فروشگاه لباس مردانه شود و یک کت و شلوار راه راه الزاما با آستری هاتاوی بخواهد. این به آن معنا بود که محصول ما خیلی نزد مردم جایگاه خاصی نداشت.

جملات و سخنرانی وارن بافت برای سرمایه گذارها و سهامداران برکشایر هاتاوی
جملات و سخنرانی وارن بافت برای سرمایه گذارها و سهامداران برکشایر هاتاوی

سخنرانی برای دانشجویان مدیریت بازرگانی نوتردام، بهار ۱۹۹۱

اصول اخلاقی در شرکت های بزرگ

وارن بافت : سه پیشنهاد برای سرمایه گذاران: ابتدا، مراقب شرکت هایی باشید که حسابداری ضعیفی دارند. اگر شرکتی هنوز هزینه هایش را مشخص نکرده است، یا در مورد حقوق تعهدات خیالی دارد، مراقب باشید. وقتی مدیران مسیر کوتاهی را در پیش می گیرند که ابعاد آن نمایان است، این احتمال وجود دارد که آنها نیز روش مشابهی در پشت پرده ها را دنبال کنند. به ندرت پیش می آید که ما فقط با یک مشکل مواجه باشیم. دوم، توضیحات پیچیده معمولا نشان دهنده مدیریت غیرقابل اعتماد است. اگر شما قادر به درک یک توضیح یا هر توضیح مدیریتی دیگری نیستید، معمولا به این علت است که مدیریت نمی خواهد شما آن را بفهمید. توضیحات انرون در خصوص برخی قراردادها، هنوز برای من قابل فهم نیست.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 16

در نهایت نسبت به شرکت هایی که پیش بینی های درآمد و انتظارات رشد را جار می زنند، بدگمان باشید. شرکت ها به ندرت ممکن است در فضایی آرام، و به دور از غافلگیری عمل کنند و درآمدها به راحتی افزایش پیدا نمی کنند (البته به استثنای موارد ذکر شده در کتاب های پیشنهادی بانکداران سرمایه گذاری). من و چارلی امروز نه تنها نمی دانیم سال آینده شرکتهایمان چقدر درآمد خواهند داشت . بلکه حتی نمی دانیم در سه ماه آینده چه وضعیتی خواهند داشت. ما نسبت به آن دسته از مدیران عامل که به طور دائم ادعا می کنند از آینده مطلع هستند بدگمان هستیم و اگر به طور مداوم به اهدافی که مشخص کرده اند، دست پیدا کنند، به راستی به آنها بی اعتقاد می شویم. مدیرانی که همیشه با ذکر عدد و رقم سودآوری شرکت را وعده می دهند، در یک مرحله وسوسه می شوند که اعداد و ارقام ساختگی ارائه دهند.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

شرکت های شفاف

وارن بافت : فقط زمانی که طوفان تمام شود، می فهمید چه کسی عریان شنا می کرده است.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۸

ریسک و ذات بشر

وارن بافت : مادام که انسان، مدیریت مؤسسات و از جمله مؤسسات مالی را در پیش گرفته است، همواره کسانی خواهند بود که ریسک های بی مورد را می پذیرند، همیشه زمانهایی خواهد بود که برخی سوءاستفاده مالی می کنند، همیشه کسانی خواهند بود که ریسک هایی را می پذیرند، بی آنکه آنها را درک کنند. این ذات کسب و کار است.

مقاله پیشنهادی:  راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت چیست؟

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر۲۰۱۱

درآمدهای بزرگنمایی شده

وارن بافت : سالیان سال، به اعداد و ارقام گزارش های درآمد اغلب شرکتها، اعتماد چندانی نداشتم. البته منظورم شرکت انرون و ورلدکام که نمونه های بارزی از کلاهبرداری هستند، نیست. مقصود من اشاره به روش های حسابداری قانونی، اما نادرستی است که مدیران ارشد به منظور بزرگنمایی گزارش های درآمد به کار می برند.

جملات و سخنرانی وارن بافت برای سرمایه گذارها و سهامداران برکشایر هاتاوی

نیویورک تایمز، ۲۴ جولای ۲۰۰۲

انحرافات مالی شرکتها

وارن بافت : باید توجه داشت که شرکتها انحرافات مالی زیادی نداشته باشند، چون در غیر این صورت بازنده خواهند بود و مورد پذیرش ما نخواهند بود. از جمله شرکت کورپوریت امریکا که کم کم متوجه انحرافات مالی آن می شویم.

مجله جئورجیا تک آلومنی، زمستان ۲۰۰۳

محاسبه اختیار خرید سهام

وارن بافت : هر قدر هم که اختیارهای خرید ارزشمند باشند، روش محاسباتی آنها می تواند بسیار اجحاف آمیز باشد. به لحظه ای فکر کنید که تصمیم می گیریم امسال ۱۹۰ میلیون دلار برای تبلیغات شرکت گایکو هزینه کنیم. فرض کنید به جای پرداخت وجه نقد بابت تبلیغاتمان، به مدت ۱۰ سال از اختیارات خرید سهام برکشایر در بازار را به رسانه تبلیغاتی موردنظر می دادیم. آیا کسی ممکن است در این خصوص بحث کند که برکشایر هیچ هزینه ای بابت تبلیغات اختصاص نداده است، یا نباید این هزینه را در دفاتر مالی خود منعکس کند؟

جملات و سخنرانی وارن بافت برای سرمایه گذارها و سهامداران برکشایر هاتاوی

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، مارس ۱۹۹۹

اصول اخلاقی مدیرعامل

وارن بافت : باید اشاره کرد که اغلب مدیران عامل، مردان و زنانی هستند که خوشحال می شوید داراییهای فرزندانتان را نزد آنها به امانت بگذارید، یا همسایه دیوار به دیوار آنها باشید. اما شمار بسیاری از این افراد در سالیان اخیر عملکرد نادرستی در دفاتر کارشان داشتند، و سعی کردند با اعداد و ارقام ساختگی به اهداف تجاری متوسط دست پیدا کنند. این قبیل افراد که در سایر ابعاد شخصیتی انسان های شرافتمندی بودند، در واقع مسیر شغلی مائه وست را دنبال کردند: «من سفید برفی بودم، اما به بیراهه رفتم.»

مقاله پیشنهادی:  سخنان و ایده های وارن بافت درباره سرمایه گذاری و زندگی قسمت 1

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

فصل ۴: برکشایر هاتاوی

یک تصمیم خوب

وارن بافت : می دانید، اگر من بتوانم سالیانه یک تصمیم خوب بگیرم، وضع مطلوبی خواهیم داشت.

اخبار سی بی اس، ۸ فوریه ۲۰۱۲

اهمیت یک تصمیم خوب

وارن بافت : وقتی در برکشایر تصمیماتی اتخاذ می کنم، به این حقیقت می اندیشم که من ۹۹ درصد از دارایی خالصم را صرف آن کرده ام و همه درآمد آن به خواست خودم صرف بنیادهای خیریه | می شود، بنابراین اگر من باعث ورشکستگی این شرکت شوم، زیان بسیار زیادی را تجربه می کنم.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا