توصیه های بیل گیتس برای موفقیت، توصیه بیل گیتس برای کسب و کار

توصیه های بیل گیتس

توصیه های بیل گیتس برای موفقیت در زندگی و کسب و کار بسیار گسترده هستند. در دنیا افراد موفق بسیاری وجود دارند، ولی از بین همه آنها کسانی که در کنار گسترش حرفه خود و نوآوری های متعدد، همزمان در زندگی شان نیز موفق بوده باشند بسیار کم هستند. به همین دلیل است که توصیه بیل گیتس برای موفقیت از نکات خیلی خوبی برخوردار است.
او نه تنها مدت زیادی در جایگاه ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت، بلکه توانست یکی از چهره های معروف به عنوان نیکوکارترین مردم جان باشد. در خصوص پولدار شدن نیز توصیه بیل گیتس برای کسب و کار نیز بسیار است که البته باید سخنان بیل گیتس در این زمینه را فراموش نکنید و رازهای موفیت او را نیز در نظر بگیرید. مقاله زیر توصیه های کامل تری از این مرد بزرگ را در اختیارتان می گذارد.

خلاصه ای از زندگی نامه بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس سوم «William Henry Gates III» ملقب به بیل گیتس «Bill Gates» متولد 28 October و سال 1955 میلادی در شهر سیاتل آمریکا بوده که هم اکنون تقریبا 68 سال سن دارد. او مدت کوتاهی را در رشته حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا مشغول به تحصیلات آکادمیک بود، ولی پس از مدتی تصمیم به انصراف از دانشگاه گرفت تا با دوست و همکار خود یعنی پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کند. توصیه های بیل گیتس در زمینه های مختلف از جمله گسترش تکنولوزی و پیرفت در کسب و کار بسیار حائذ اهمیت است. زیرا او فردی است که در 31 سالگی، استارت تولید اولین نسخه های ویندوز را زد و موفق شد تا در همان سنین کم به میلیاردر ترین و پولدارترین جوان شاغل در دنیا تبدیل شود.

 

خلاصه ای از توصیه بیل گیتس

 

لقب ثروتمندترین مرد دنیا برای بیل گیتس بیشتر از زمانی بود که موفق به طراحی و ساخت Internet Explorer شد. Gates در سال 1994 ازدواج کرد، آن هم با یکی از کارمندانش که نام او ملیندا فرنچ بود. در سال 2000 آقای بیل قدمی بزرگ در کارهای خیرخواهانه برداشت و توانست بنیادخیریه ای فعال به کمک همسرش افتتاح کند و نام آن را بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس گذاشت.

مقاله پیشنهادی:  سخنان آموزنده بیل گیتس: بهترین سخنان بیل گیتس

همین موضوع آغازی شد تا به همراه دوست قدیمی اش آقای وارن باف انجمن خیریه ای را در سال 2011 میلادی افتتاح کنند. هدف این انجمن خیریه این بود که افراد پولدار و سرمایه دار را تشویق به اختصاص دادن بخش زیادی از سرمایه شان به خیریه بعد یا قبل مرگشان بود. یکی دیگر از اقدامات انسان دوستانه بیل گیتس واگذاری دارایی هنگفت برای راه حل های مناسب در مبارزه با بیاری ها و انجام تحقیقات توسعه ای در این رابطه است.

توصیه های بیل گیتس برای موفقیت در زندگی

  • تشکیل خانواده؛ ازدواج کردن مهمترین تصمیم زندگی است ان را جدی بگیرید.
  • مطالعه فراوان؛ هیچوقت از مطالعه مطالب آموزنده غافل نشوید.
  • تربیت فرزندان؛ تربیت بچه ها یکی از مهمترین مسائل زندگی است.
  • کنترل ریسک؛ بدون تفکر و تحقیق رسیک نکنید.
  • سخت کوشی؛ تلاش برای رسیدن به موفقیت های مستمر احتیاج به تلاش فراوان دارد.

توصیه بیل گیتس برای موفقیت در ازدواج

  • Bill Gates خاص ترین تصمیم زندگی خود را ازدواجش می دانست و بارها از نقش پر رنگ ملیندا در موفقیت های دائمی خود بارها سخن به میان می آورد.
  • در توصیه های بیل گیتس می بینید که اگر احیانا تشکیل خانواده افراد به درستی پیش رود و ازدواجی نادرست داشته باشند، راه دستیابی به موفقیت در شغل و زندگی بسیار دشوار خواهد بود.
  • اگر انسان ها در زندگی خود آرامش داشته باشند، قطعا تمرکز بسیاری در کسب و کارشان دارند، این در کنار داشتن ارامش در هر لحظه زندگی خواهد بود.
  • زمانی مسیر رسیدن به موفقیت شما در همه بخش هایزندگی کوتاه می شود که با همسرتان جهان بینی یکسان داشته باشید و او از این لحاظ قدرتمند باشد.
  • همسر آقای گیتس قبل از ازدواج یکی از کارمندان او بود و بعد از گذشت حدود 7 سال آنها با هم ازدواج کردند. البته بعدها نیز مدیر اجرایی در مایکروسافت و بعد از آن مدیر موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس شد که در پروژه های خیرخواهانه نظارت بسیار داشت.
  • یکی از مهمترین توصیه های بیل گیتس در رابطه با همین مسئله هست، حتی اگر اقدامی بسیار زمان بر باشد، چون واقعا ارزشش را دارد.

داشتن مطالعه زیاد

دوران کودکی بیل گیتس همواره با مطالعه بسیار گذشته است، حتی کتاب های بیل گیتس نیز در این رابطه تامل برگیز است. زیرا او در کنار کتاب خوانی و نوشتن کتاب، آثار مختلفی را از ناشران مختلف و معروف جهان خوانده است. هر چند مطالعات گسترده برای رسیدن به موفقیت بسیار تاثیر گذار و مهم است ولی وقتی به نتیجه کامل می رسید که در کنار مطالعه دیگر معیارهای لازم برای پیشرفت کردن را جدی بگیرید.

در مقاله کتاب های بیل گیتس کتاب های معروفی که برایش بسیار جالب بوده و تابستان هر سال و در ماه سپتامبر آنها را به دیگران در سراسر جهان توصیه می کند، به طور کامل پرداخته ایم. Gates می گوید نباید در خرید کتاب صرفه جویی صورت گیرد و انگار هر چه مطالعه کنید کم است. انسان هایی که عادت به مطالعه مستمر دارند هیچوقت زمان برای خواندن کم نمی آورند.

مقاله پیشنهادی:  بورسیه تحصیلی بیل گیتس، بورسیه فول فاند گیتس

توصیه بیل گیتس برای کسب و کار

بنابر توصیه های بیل گیتس در این زمینه باید سختکوشی بی حد و اندازه داشته باشید و مطمئن باشید هیچکس نتوانسته یک شبه و بدون هیچ تلاشی یک شبه موفق شود. برای موفقیت در شغل و کسب و کارتان یاید سال ها تلاش کنید و به فردی سختکوش تبدیل شوید. فردی که برای رسیدن به پیشرفت در حرفه اش سالها تلاش کرده، قطعا موفقیت او در دراز مدت بدرستی حفظ می شود.

توصیه بیل گیتس برای موفقیت بیشتر در کسب و کار


این را با مثالی برایتان آشکارتر می کنیم؛ وقتی Bill Gates شرکت خود را افتتاح کرد، اوایل برای صرفه جویی در هزینه های شرکت باید به اندازه چند کارمند کار می کرد. اگر به این موضوع دقیق نگاه کنیم احتمالا او علاوه بر اینکه تمام تفریحات خود را کنار گذاشته بود، باید ماه ها بصورت شبانه روزی ساعت ها کار می کرد. پس در نتیجه افراد اگر مطمئن باشند که سختکوشی و تلاش آنها در مسیر درستی پیش می رود، حتما به موفقیت در کسب و کار خود می رسید.

توجه به تربیت درست فرزندان

بیل گیتس که خود در خانواده ای درست تربیت شده بود، همین روال را برای سه فرزند خود یعنی جنیفر، روری و فوئیب اجرا کرد. در کل نحوه تربیت و بزرگ شدن فرزندان برای او خیلی مهم بود و برای اینکه آنها راحت تر بتوانند به اهداف زندگی خود دست پیدا کنند، توجه خاصی به تربیت آنها داشت.
در مقاله خانواده بیل گیتس چارت ایران گفتیم که آقای Gates قبلا وصیت کرده که قرار نیست به فرزندانش از دارایی او چیز زیادی برسد. یعنی در واقع ثروت بیل گیتس بیشتر صرف امور بشردوستانه و کمک به بهبود زندگی انسان ها خواهد شد و فقط مقداری که برای تحصیل فرزندانش نیاز است را برای انها خرج می کند. سه فرزند بیل گیتس هم جوری تربیت شده اند که تصمیم پدر را پذیرفته و گفته اند که کاملا این موضوع را درک می کنند. از جمله توصیه های بیل گیتس به فرزندانش این است که آنها باید به درجه ای برسند که مسیر زندگی و کار آینده شان را بدرستی پیدا کنند.

انجام کارهای خیرخواهانه آقا و خانم گیتس در خانواده طوری بود که بچه های آنها نیز این کار را اموختند. چون این زوج موفق بخصوص Bill Gates به فرزندان خود توصیه کرد که حتما در اینده بخشی از سرمایه ماهانه و ثروت خودشان را به کارهای نیکوکاری اختصاص دهند. توصیه های بیل گیتس در رابطه با این موارد همواره به انتخاب مهارت های درست زندگی و رعایت اصول اخلاقی در کنار انتخاب یک روش استاندارد برای آموزش فرزندان تاکید می کند. او توصیه می کرد که اگر زوجی برای این مسائل وقت لازم را نگذارد، نباید برای داشتن فرزند برنامه ریزی کند.

برای ریسک کردن اول فکر کنید

یکی از انواع راز موفقیت بیل گیتس در کار و زندگی، انجام ریسک هایی بود که شاید بقیه حاضر به انجامش نبودند. البته گیتس سعی می کرد قبل از استارت هر کاری ابتدا موقعیت و شرایط کار را بسنجد، سپس مطابق با آن وارد ریسک شود. ریسکی که دلایل درست و منطقی داشت و قطعا او را به سمت موفقیت می کشاند. نتیجه این سخنان در توصیه های بیل گیتس در رابطه با نحوه ریسک کردن در کسب و کار نهفته است. شما در مواقع بسیاری در زندگی در برابر ریسک کردن قرار می گیرید ولی نکته این است که باید بدانید که انجام کدامیک درست و کدام موقعیت نیز برای ریسک کردن مناسب نیست.

مقاله پیشنهادی:  کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس


مواردی که می تواند در ارزیابی این مسئله کمک کننده باشد شامل مشورت با انسان های با تجربه، تحلیل و بررسی عوامل گوناگون و غیره هستند که در نهایت نتیجه ارزیابی اینها افراد را به روش هایی می رساند که درستی یا نادرستی ریسک را برای او اشکار خواهد ساخت. طی کردن این مسیر کمک می کند تا ریسکی را به جان بخرید که خطرات کمتری را بدنبال خود داشته باشد.

یک مثال واضح در مورد Gates، درک این موضوع را راحت تر می کند؛ بیل گیتس در دوره تحصیلات آکادمیک خود در دانشگاه و رشته حقوق تصمیم گرفت در اوسط دوره، از تصصیل در ان رشته انصراف داده و از دانشگاه بیرون بیاید. قطعا برای این تصمیم به این حساسی همه جنبه های موجود برای مسیر انتخابی خود یعنی ایجاد شرکت مایکروسافت بررسی های لازم را انجام داده بود. ارزیابی موارد مختلف به افزایش اطمینان او از هدفش قوت قلبی شد تا مسیر کسب و کار یا حتی زندگی خود را تغییر دهد. در واقع او قادر به انجام ریسکی شد که حاصل یک تصور اولیه اشتباه و هیجانی نبود و نتیجه این عملکرد صحیح، رسیدن به جایگاه درستی از موفقیت بود که بالاتر از انتظارات اولیه او بود.

توصیه بیل گیتس برای پولدار شدن

توصیه بیل گیتس برای پولدار شدن در کسب و کار شامل موارد گوناگونی است که باعث موفقیت می شوند. Gates اعتقاد دارد که اگر تمام شرکت ها شرایط مناسبی را برای کارمندان خود ایجاد کنند که آنها آگاهی و اختیار متناسب با کار را پیدا کنند نتایج خیلی خوبی حاصل خواهد شد. همین امر باعث دستاوردهای خارق العاده در شرکت می شود و قطعا بازخوردهای مناسبی را برای رونق شرکت به همراه خواهد داشت.

توصیه های بیل گیتس در خصوص گسترش تکنولوژی های نو در آینده بسیار زیاد است. در سخنی او به روسای شرکت ها توصیه ای مهم می کند. او می گوید که اگر میران سازمان یا شرکتی بخصوص تا به الان منحصر به فرد و عالی بودند و هیچ رقیبی برای آنها وجود نداشت، در اینده ای نزدیک تحولاتی صورت می گیرد. یعنی با کارهای اینترنتی و حضور بسیاری از صنایع در این فضا، قطعا رقبای بسیار زیادی پیدا می شود. از جمله سخنان بیل گیتس در این رابطه این است که باید سعی کنید که در هر حرفه ای اولین باشید و قبل از دیگران در بازار حظور پیدا کنید. این حرکت شرایط رقابتی مجموعه کاری شما را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

توصیه بیل گیتس برای موفقیت بیشتر در کسب و کار

  • توصیه های بیل گیتس در مورد این مسئله بسیار زیاد است که در اینجا به چند توصیه مهم از او می پردازیم:
  • راه و روش کسب درآمد از اینترنت را بشناسید و درحرفه خود آن را وارد کنید.
  • از اطلاعات کاربردی بیشترین بهره را ببرید و از روش جمع آوری درست اطلاعات استفاده کنید.
  • برای دستیابی درست موفقیت در کسب و کار حتما از دانش و آگاهی استفاده کنید.
  • کارهای دیجیتالی در آینده خیلی بیشتر از الان رونق دارد، پس حتما باید روش های جدید را در حرفه خود به کار گیرید.

بکارگیری ابزار های دیجیتال و جدید

در حال حاضر شغل ها و کارهایی که خود را متصل به اینترنت کرده اند موفق تر به نظر می آیند. توصیه های بیل گیتس برای کاربرد اینترنت و تکنولوژی هایی از این قبیل در مشاغل بسیار زیاد است. به گفته او تمام مشاغل صنعتی کم کم به سمت ابزارهای دیجیتالی خواهند امد، زیرا که از این طریق نه تنها واسطه ها حذف می شوند، بلکه جلوی انجام کارهایی که نتیجه عجله زیاد هستند گرفته می شود.

مقاله پیشنهادی:  خانه بیل گیتس: ویژگی های داخل خانه بیل گیتس+ ویلای بیل گیتس!

از انواع توصیه بیل گیتس برای پولدار شدن و موفقیت در مشاغل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از توصیه های بیل گیتس این است که سعی کنید در حرفه خود اولین نفر و قدرتمند ترین شوید.
  • عقیده Bill Gates این است که اینترنت یک ارتباط تنگاتنگ و خوب بین خریدارها و فروشندگان بوجود آورده و واسطه ها را حذف می کند.
  • از توصیه های بیل گیتس می توان به این گفته توجه داشت که اگر خدماتی که شرکت شما در حال ارائه آن در بازر بخصوص بازارهای جهانی، از کیفیت گسترده و مناسب برخوردار نباشد شکست می خورد.
  • زیرا در فضای اینترنت قطعا به خاطر گستردگی زیادی که دارد، احتمال پیدا شدن فروشنده ای قدرتمند بسیار بالاست و اگر محصول شما از مولفه های قوی برخوردار نباشد، موقعیت را از دست می دهید.
  • در آن زمان که مایکروسافت قدرتمند به مسیر خود ادامه می داد و البته الان نیز تقیبا به همان قدرتمندی است، بیل گیتس توصیه می کرد که فضاهای مجازی از قبیل استفاده از پست های الکترونیکی را جدی بگیرید تا همواره از اخبار و رویدادهای به روز دریافت کرده و در برابر آن واکنش های درستی داشته باشید.

 

بهره بردن از اطلاعات کاربردی

به برخی از توصیه های بیل گیتس در این خصوص توجه کنید:

  • حتما از رایانه شخصی خود برای ارزیابی داده ها و بهبود کسب و کار استفاده کنید.
  • اطلاعات و مشخصات فروش در کسب و کارتان را حتما در کنار هم در نظر گرفته و آنها را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید.
  • فرآیندهای کاغذی با گذشت زمان همگی به صورت دیجیتال در می آیند، مسئله ای که در زمان الان بسیار به چشم می خورد.
  • یکی از توصیه های بیل گیتس رویارویی واقعی در مقابل خبرهای ناگوار است. یعنی هر مدیر موفق باید توانایی رویارویی با واقعیت و خبرهای بد را داشته و با آن کنار بیاید و بر طبق شرایط تصمیم بگیرد.
  • او توصیه می کند از تجربه های تلخ و اشتباهات باید درس گرفت تا مسیر درست را پیدا کرد.
  • بیل گیتس عقیده دارد برای رسیدن به موفقیت در مشاغل مختلف باید گنجایش پذیرش شرایط های پیش بینی نشده و منفی را در خود ایجاد کنید و تا جایی که امکانش هست آنها را به موقعیت های بهتر تبدیل کنیم.

اگر نگاهی به راز موفقیت بیل گیتس داشته باشید می بینید که چقدر به کارمندان و تیم مایکروسافت فرصت برای نوآوری می داد و نیروی انسان در نزد او بسیار ارزشمند بود.

Bill Gates نقش مدیر سازمان یا همان شرکت را در افزایش بهره هوشی کارمندان بسیار پر رنگ می دانست. باید در شرکت شرایط جوری فراهم شود که اعضای تیم راه برای مشارکت و به اشتراک گذاشتن علم و نظرات کاربردی خود را داشته باشند.

برای او بسیار مهم بود که روحیه رقابتی تیم خود را بالاتر ببرد و به آنها توصیه می کرد دقت زیادی در این امر داشته باشند. این خود باعث افزایش بهره وری در کسب و کار و همچنین شناسایی افراد باهوش در شرکت او می شد.

بیل گیتس گاهی بر طبق شرایط ریسک های بزرگی می کرد که البته سرانجام باعث بوجود امدن پیروزی های بزرگ برای کسب و کارش شد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا