فیلم آموزش کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد

آموزش ویدئویی کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد

فیلم آموزش کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد – کندل استیک الگوهای شمعی ژاپنی

الگوهای شمعی یا کندل استیک ها را می توان از با سابقه ترین نوع تحلیل تکنیکال به شمار آورد و قدمت استفاده از آن به ابتدای قرن هفده ام میلادی باز می گردد. در ابتدای پیدایش آن یک تاجر و سرمایه گذار ژاپنی به نام هوما مونهیسا ( MUNEHISA HOMMA ) برای آن که بتواند عرضه و تقاضای بازار کار خود یعنی بازار برنج را تحلیل کند و مورد بررسی قرار دهد دست به طراحی کندل ها زد. این اقدام او باعث شد که این کندل ها به نام الگوهای شمعی ژاپنی شناخته شوند.

نمودارهای کندل استیک او همه چیز را در مورد قیمت منعکس می‌کرد؛ قیمت باز شدن، بالاترین قیمت، پایین ترین قیمت و قیمت بسته شدن. رابطه بسته شدن به قیمت باز شدن مشخص می‌کند که آیا کندل استیک  توخالی (قیمت از باز تا بسته شدن بالا رفته است)، یا پر است (معمولا سیاه یا قرمز).

Homma به هر یک از این الگوها نام خود را داد؛ روزهای بلند، روزهای کوتاه، ماروبوزو سفید، ماروبوزو سیاه، اسپین ها، ستاره ها، قطرات اشک، ابر سیاه پوشان، ستاره ی عصرگاهی، دوجی ها، سه کلاغ سیاه، دوجی اژدها، مرد آویزان و غیره. هر کدام یک معنای خاص برای Homma داشتند.

پس از تسلط بر بازار برنج اوزاکا، Homma اولین تحلیلگر نمودار شناخته ‌شده جهان برای غلبه بر تجارت Muneisha در بازار Edo رفت و گزارش داد که در آن تجارت ۱۰۰ برد متوالی کسب کرده ‌است! فعالیت تجاری او در بازار برنج، باعث می‌شود که Gann به طور مثبت و عادی به نظر برسد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با اشکان منتخب

شهرت Homma در سراسر ژاپن گسترش یافت. او به عنوان خدای بازارها شناخته می‌شد. در نتیجه او مشاور مالی برجسته دولت شد و به مقام سامورایی صعود کرد. هیچ افتخاری بزرگ تر از این وجود ندارد که به یک شهروند ژاپنی داده شود.

کتاب‌های او «Sakata Shenso» و «soba Sani No Den» شهرت او را افزایش دادند و معانی او به الگوهای او « قوانین Sakata» شناخته شد. این قوانین اساس نمودار کندل استیک مدرن است.

CandleStick کندل استیک
فیلم آموزش کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد


کندل ها به خوبی رفتار، احساسات و نوع تصمیمات خریداران و فروشندگان را به معامله گران نشان خواهند داد. لذا به جرات می توان گفت کندل شناسی اساس تمامی استراتژی های معاملاتی و علی الخصوص روش معاملاتی پرایس اکشن است.

نمودار شمع ژاپن

نحوه‌ی رسم نمودارهای شمعی در بازار ایران و بازارهای جهانی قدری باهم تفاوت دارد؛ اما شکل ظاهری آن‌ها با یکدیگر یکسان است. هر شمع از چهار نقطه تشکیل شده است که نشان‌دهنده‌ی قیمت اولیه، قیمت پایانی، کمترین قیمت و بیشترین قیمت است. در بازار‌های جهانی آخرین قیمتی که سهم در آن قرار دارد، به‌عنوان قیمت پایانی در نظر می‌گیرند؛ ولی در بازار ایران قیمت پایانی عبارت است از میانگین تمام قیمت‌های معامله‌شده در آن روز. به‌عبارت ساده‌تر، در بازارهای جهانی اگر قیمت سهم ساعت‌ها در سطح ۱۰۰ دلار بوده باشد و فقط در آخرین لحظه کاهش پیدا کرده و به قیمت ۵۰ دلار رسیده باشد، قیمت پایانی همان پنجاه دلار خواهد بود؛ اما در بازار ایران باتوجه‌به حجم معاملات در ساعات مختلف، میانگین می‌گیرند و قیمت‌ پایانی را باتوجه‌به این میانگین لحاظ می‌کنند.

همین تغییر در شمع باعث می‌شود که بسیاری از تحلیلگران داخلی اعتقاد داشته باشند که نمی‌توان از الگوهای شمعی در بازار ایران استفاده کرد؛ چرا‌که شمع‌ها دست‌کاری‌شده هستند و درنتیجه، الگوهای شمعی در بازار ایران چندان کارایی ندارد. درمقابل، عده‌ای استدلال می‌کنند که با وجود دست‌کاری در شمع‌ها، همچنان فلسفه‌ی الگوهای شمعی پابرجا هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال

رنگ شمع‌ها نیز برای شناسایی شمع‌ها اهمیت زیادی دارد. عموما برای شناسایی شمع‌ها از دو رنگ سبز و قرمز یا سیاه و سفید استفاده می‌کنند؛ ولی ترکیب رنگ‌های متنوع‌تری نیز وجود دارد. این تغییر رنگ به ما نشان می‌دهد که قیمت پایانی کمتر از قیمت اولیه بوده‌ است یا بیشتر. به‌عنوان مثال، در ترکیب رنگ سبز و قرمز، اگر قیمت اولیه بیشتر از قیمت پایانی باشد، رنگ شمع قرمز خواهد بود و اگر قیمت اولیه کمتر از قیمت پایانی باشد، رنگ شمع سبز خواهد بود.


در این دوره کندل شناسی مفاهیم جذاب و کاربردی این موضوع را بطور جامع و نو به شما عزیزان عرضه می کنیم و به نحوی مفاهیم اساسی بازارخوانی را به شما آموزش خواهیم داد.

ردیفعنوانلینکحجمزمان
1جلسه اول: الگوهای تک کندلی و تمایلات آنهادانلود223MB94min
2جلسه دوم: الگوهای دو کندلی و تمایلات آنهادانلود210MB61min
3جلسه سوم: الگوهای سه کندلی و تمایلات آنهادانلود137MB42min
4جلسه چهارم: تبدیل الگوهای دوکندلی و سه کندلی به الگوهای تک کندلیدانلود194MB54min
5جلسه پنجم: تمایلات کندلی مبتنی بر قدرت و ضعف حرکت کندلها (به سبک پرایس اکشن لنس)دانلود280MB72min
6جلسه ششم:  معیار ارزیابی حرکتهای طولی کندلهادانلود188MB47min
7جلسه هفتم: جمع بندی و نکات تکمیلیدانلود222MB53min
8پیوست: منابع کندل استیکنمایشکم

منبع : farachart.com

مقالات مرتبط

27 نظر در “فیلم آموزش کندل شناسی توسط مجید آریا نژاد”

  1. سلام سلامممم…عالیه عالیه…خدا خیرتون بده
    شماره ای از استاد آریانژاد یا راه ارتباطی دارید؟

    1. سلام. استاد آریانژاد خیلی عالیه. چند تا وبینارهاش را بودم که رایگان بود🙈حرف نداره. خدا خیرش بده🙏🌹

      زیر ویدئوها، کانال تلگرام و اینستاگرامشون هست. پیام بدین جواب میدن. برید اونجا 👇

      @FXROADS
      “آکادمی جاده های بورس” را هم سرچ کنید میاره

  2. تا الان قسمت یک رو دیدم. خیلی خوب توضیف میکنند مبحث مورد نظر رو کامل توضیح میدند.
    باتشکر از ایشون و وبسایت چارت ایران

    1. سلام. بهتون توصیه میکنم دوره “فرضیه فرکتالی-با نگاهی بر خمیدگی قیمت-زمان” که برای اولین بار این موضوعات چالشی توسط استاد آریانژاد مطرح شده را حتمن حتمن ببینید.
      دید عالی از بازار پیدا می کنید. بنظرم روشهای حرکتی قیمت که پرایس اکشن کارها و کلاسیک کارها میگن و هزاران بار در چارت اون روشها با خطا مواجه میشن را با این مفاهیم میتونید بفهید که چرا این اتفاقات افتاده.
      من هرچی سرچ کردم تو اینترنت نه تو سایتهای ایرانی و نه سایتهای انگلیسی مفهومی به اسم خمیدگی قیمت-زمان به PriceTime را ندیدم.
      خیلی خیلی عالیه استاد آریانژاد. کافیه فقط این دو دورش را ببینید (کندل شناسی و خمیدگی قیمت زمان اونوقت خودتون قضاوت کنید). خدا خیرش بده ما که رایگان خیلی چیزا ازش یاد گرفتیم

      کانالش هم تو کامنتهای بالا قبلا دوستان نوشتن

      1. سلام مهدی جان، من حقیقت چون کامنت شما رو دید که تعریف بسیار زیادی کردین از استاد، رفتم دیدم کلیپها رو، هم کندل شناسی و هم دوره خمیدگی قیمت و زمان فراکتالی.
        من چون علاقه زیادی به تکنیکال و تکنیک‌های جدیدش رو دارم خیلی دوره ها رو از اساتید مختلف نگاه کردم و میبینم، حقیقتا میگم هیچ استادی رو مثل آقای آریا نژاد اینقدر با سواد و با دانش ندیدم، فوق العاده هستن ایشون، حتی توی بحث کندل شناسی، نکته های ریزی رو بیان کرد که من هیچ جا ندیدم، ایشون علاوه بر اینکه بسیار با دانش هستند، مدرس خوبی هستن و به راحتی سخت‌ترین مطالب رو که هضمشون سخته و درک و فهمش مشکله، خیلی روان و راحت، مطالب رو به علاقه مندان یادگیری تکنیکال، انتقال میدن، خوشحالم که با همچین استاد با سوادی، آشنا شدم، از شما هم ممنون که معرفی کردین ایشون رو❤️🙏

  3. نيلوفر سلطاني

    سلام.

    دوره فوق العاده عالی هست. ازین طریق از جناب استاد آریانژاد و چارتیران خیلی تشکر می کنم.

    یک خواهش هم دارم از سایت خوب چارتیران، اگر ممکنه دوره پرایس اکشن استاد آریانژاد را هم بزارید. خیلی تعریفش را شنیدم…. یا به هر طریقی میشه اون را تهیه کنیم اطلاع رسانی کنید بیزحمت. بازم ممنونم.

  4. سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای “آریا نژاد”:

    بسیار عالی بود…👏👏👏
    واقعا همانطور که خودتان شرح دادید، مطالب را بسیار کامل شرح دادید و بنده جایی دیگر به این کیفیت ندیده بودم.

    سپاس از لطف بیکران جنابعالی.

    تندرست و موفق باشید.😍

  5. سلام به استاد آریانژاد. چقدر عالی بود. بینهایت تشکر

    از سایت خوب شما هم تشکر میکنم.

  6. سلام و تشکر بابت این دوره فوق العاده عالی. من دوره های پولی زیادی را خریدم تو زمینه تحلیل تکنیکال و کندل شناسی که تو این موضوع ناخن کوچیکه این دوره رایگان نیستند. معلومه که استاد آریانژاد خیلی توانمند هستند. شناخت اساتید برتر خیلی مهمه…..آیا کسی خبر داره که ایشون دوره خصوصی هم میزارند؟؟؟

    بابت همه چیز تشکر می کنم.

    1. سلام. استاد دوره خصوصی و پولی ندارن. قصد دارند فعلا” آموزشهای متنوعی توی یوتیوب برگزار کنند.

    2. سلام آقا مصطفی، درست فرمایش کردید. من فکر میکنم بعد از استاد گرامی رضا گلشاهیان و جناب خاکستر عزیز، استاد آریانژاد در زمره شریف ترین اساتید تریدری ایرانی هستند که به رایگان و بی هیچ چشم داشتی بهترین و نفیس ترین آموزشها را دارند به فارسی زبانان درس میدن.
      الانم که دوره پرایس اکشن البروکس را شروع کردند. آموزشهاشون بی نظیر و فوق العاده عالیه.
      فک نکنم کلاس خصوصی داشته باشند. برید و از کانال یوتیوبشون آموزشها را به رایگان ببینید.

  7. وقتی آموزش خوبه میگن عالی بود
    ولی آموزش شما خیلی عالی بود من به عنوان کسی که 10 سال دارم آموزش کارآفرینی میدم از استاد ارجمند آقای آریانژاد بحث کندل ها را عالی یاد گرفتم و قدردان این آموزش رایگان هستم.
    برای شما استاد بزرگوار و برای سایت #چارت_ایران آرزوی سلامتی و خیر دارم.

  8. سلام.

    استاد آریانژاد دوره “پرایس اکشن کلاسیک به سبک جناب البروکس” را در کانال یوتیوب “آکادمی جاده های بورس” بصورت کاملا” رایگان شروع کردند.

    جلسه اولش را دیدم یه چیزی میگم یه چیز میشنوید…. پورصمدی و حسین فایننس (با مبلغ دوره ۸میلیونی) ناخن کوچیکه استاد آریانژاد عزیز و شرافتمند نمیشن…

    تا اینترنت به فنا نرفته حتمن دوره استاد رو ببینید😍

    چارت ایران خیلی ممنونیم که اساتید خوب را به ما معرفی کردید…حقیقتش من از اینجا ایشون را پیدا کردم… مرسی

  9. استاد آریانژاد الحق بهترین مدرسی هست که تا حالا دیدم. هر جا هستند در پناه حق به سلامت باشند.
    از سایت خوبتان مچکرم

  10. سلام. خیلی جای تشکر داره از شما که این آموزش کندل شناسی را بطور رایگان قرار دادید تو سایت خوبتان. من یک دوره از فرادرس خریدم واقعا در مقابل این دوره مفت نمیارزه.
    از آقای آریانژاد هم نمیدونم چطور تشکر کنم

  11. درود ومهر ضمن تشکر از چارت ایران خواستم بعرض برسانم که استاد محترم جناب اقای مهندس اریانژاد فوق العاده عاااالی تدریس میکنن ویادگیری که داشتم قابل توصیف در مقایسه با پکیج هایی که از سایت های مختلف خریداری کردم نبود.از زحمات ایشون جای تشکر وقدردانی ویژه دارد

  12. بهترین و کاملترین دوره ای هست که موجوده. بسیار استاد شریف و با دانشیه. بعد از 3 سال بر حسب اتفاق پیدا کردم آموزه های استادو. مطالبی که هیچ استاد دیگری نگفته

  13. سلام جناب اقای اریا نژاد
    خدا پدر و مادرتان را بیامرزد
    تشکر از مطالبی که ارائه نمودید
    موفق باشی

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا