آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

فکر می کنم که یکی از قوانین ساده تجارت این است که اگر از کارهای ساده تر شروع کنید، پیشرفت زیادی خواهید کرد.

– مارک زوکربرگ (موسس فیسبوک)

آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی موسس فیس بوک

ورزشگاهی مانند ورزشگاه آزادی تصور را کنید که 100 هزار نفر در آن جمع شده اند و شما نیز صاحب قدرتی جادویی شده اید که می توانید محصول خاصی را در چشم به هم زدنی به تمام این 100 هزار نفر نشان بدهید تا هر کس علاقمند بود، آن محصول را از شما خریداری کند. شما محصولات مختلفی را یافته و آن ها را هر روز یا هر چند روز یک بار به تماشاگران نشان می دهید و آن ها را ترغیب می کنیدآن محصول را خریداری کنند. یا به آن ها پیامی را ارسال می کنید و از آن ها می خواهید کار خاصی را انجام دهند. آیا می توانید این چنین قدرتی را برای خودتان تصور کنید و آیا واقعا این کار امکان پذیر است؟

بدون شک شبکه های اجتماعی با قدرت ارتباطی بسیار بالایی که در خود دارند، می توانند قدرت زیادی برای کسب سود آوری و درآمد زایی داشته باشند که لازمه آن شناخت قدرت ها و ویژگی های هر کدام است. در این فصل تلاش شده تا با معرفی انواع شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیا و ایران، اهمیت و جایگاه آن ها در کسب درآمد توضیح داده شده و چند نمونه از روش های کسب درآمد توسط آن ها بیان شود.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

شاید کمتر کسی تا همین پنج سال قبل فکر می کرد، روزی برسد که نصف جمعیت ایران، دارای تلفن های همراه آن هم از نوع هوشمند آن بشوند. تلفن های همراهی که دیگر نمی توان به آسانی آن ها را تلفن نامید. آن ها علاوه بر تماس های صوتی، قابلیت های بسیار دیگری نیز دارند.

مقاله پیشنهادی:  آموزش کسب درآمد و کار از طریق فروش ایده طرح استارت آپ اختراع
آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
آموزش کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

نمونه ای از این قابلیت ها، نرم افزارهای ارتباط جمعی همانند ایناستاگرام، لینکدین، تلگرام و توییتر هستند. با استفاده از این نرم افزارهای ارتباط جمعی، شما واقعا قادر خواهید شد تا صد هزار نفر را در یک گروه (همان تشبیه به استادیوم ابتدای فصل) جمع کرده، در کمتر از چشم بهم زدنی محصولی را برای آن ها به نمایش گذاشته و در کمتر از یک روز، پول زیادی بدست آورید. مهم نیست از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید، بلکه تنها چیزی که مهم است، بهره گیری صحیح از آن ها است.

در این قسمت با معروف ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیا و ایران آشنا خواهید شد که از طریق هر کدام می توان افراد با ویزگی های مشخصی را یافته و از آن ها سود به دست آورد. همچنین از مطالب گفته شده در این قسمت، می توانید برای رونق بیشتر شغل های معرفی شده در این کتاب بهره ببرید.

فیسبوک

فیسبوک

یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای معرفی فعالیتی تجاری، شبکه فیسبوک است. بر خلاف عقیده بسیاری که فکر می کنند چون این شبکه در ایران فیلتر شده، بازدهی خوبی نمی تواند داشته باشد، باید آماری داد تا شگفت زده شوند. طبق آخرین آمار حدود 35 میلیون ایرانی در فیسبوک عضو هستند و به عبارتی می توان گفت اگر شما بتوانید در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید، تقریبا امکان گسترش ارتباط تا 35 میلیون نفر را خواهید داشت. اگر چه در حال حاضر این شبکه در دسترس نیست، اما از طریق روش های مختلفی مردم به آن دسترسی می یابند و بازدیدهای بسیار زیادی نیز از ایران دارد. در نظر داشته باشید اگر می خواهید، برای کسب درآمد از طریق فیسبوک اقدام کنید، حتما باید یک صفحه تجاری (و نه یک صفحه شخصی) باز کرده و در آن فعالیت کنید.

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام، نام شبکه ای است که تا حدودی توانسته در دسترس نبودن فیسبوک را برای ایرانی ها پر کند. این شبکه اجتماعی بر مبنای موبایل پایه گذاری شده، به صورتی که از طریق کامپیوتر شخصی نمی توان صفحه خود را در آن بروز رسانی کرد. این همان دلیلی است که ایناستاگرام توانسته فضای صمیمی تری برای کاربران از طریق گذاشتن عکس های مربع شکل و یا ویدئو هایی 15 ثانیه ای با دیگران ارتباط برقرار کرد. نکته مهم برای فعالیت و کسب درآمد از ایناستاگرام، ایجاد یک صفحه (پیج) تجاری است، زیرا صفحات تجاری با قابلیت هایی که دارد، می تواند امکانات بیشتر و حرفه ای تری را در اختیارتان قرار دهد.

مقاله پیشنهادی:  آموزش کسب درآمد از تلگرام

توییتر

توییتر

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که میان ایرانی های بسیاری طرفدار پیدا کرده، شبکه اجتماعی توییتر است. توییتر یک شبکه اجتماعی است که برای فرستادن پیام نهایتا 156 کاراکتری مورد استفاده قرار می گیرد. طبق آخرین آمار هم اکنون حدود 16 میلیون ایرانی در توییتر فعال هستند، موضوعی که می تواند برای همه افرادی که قصد کسب درآمد دارند، بسیار مهم باشد. جبر جالب تر این است که این آمار هر روز در حال افزایش است، زیرا بسیاری از مسئولان و هنرمندان، این شبکه را برای رساندن پیام های روزانه خود به دنبال کنندگان خود انتخاب کرده اند. یکی از مهمترین ویژگی های حال حاضر توییتر، امکان قرار دادن عکس و لینک در آن است. این ویژگی می تواند برای ایجاد ترافیک سایت و همچنین فروش یک محصول به کار رود.

لینکدین

لینکدین

اگر کار شما در حوزه خاصی است، می توانید از طریق این شبکه با افرادی که تخصص، مهارت و یا علاقه مشابه دارند. ارتباط پیدا کنید. به عنوان مثال تصور کنید شما یک مهندس مکانیک باشید که در نرم افزار خاصی تخصص دارید و به دنبال افرادی هستید که در زمینه تخصص شما فعال هستند. در این حالت بهترین شبکه اجتماعی برای شما لینکدین است. شما از طریق این شبکه قادر خواهید بود تا در قسمت جستجوی آن، افراد را بر اساس تخصص هایشان جستجو و بسیار سریع به جامعه هدف خود دست پیدا کنید. این شبکه سه ویژگی بسیار بزرگ دارد که عبارتند از:

1. این شبکه از ایران قابل دسترسی است و هیچ محدودیتی ندارد.

2. در آن می توانید یک حساب تجاری باز کنید. و به صورت حرفه ای در زمینه کسب درآمد وارد شوید.

مقاله پیشنهادی:  ساعت باز شدن بازار فارکس و نیویورک (به وقت ایران)

3. این شبکه، هم از طریق نرم افزار انتشار یافته مخصوص موبایل و هم از طریق کامپیوتر شخصی قابل دسترسی است.

یوتیوب و آپارات

یوتیوب اپارات

یوتیوپ و آپارات معروف ترین سایت های اشتراک ویدئو در دنیا و ایران هستند. شما می توانید با استفاده از این شبکه ها به معرفی محصولات، مهارت و کار خود بپردازید. شاید با خود فکر کنید معرفی کردن مهارت ها یا محصول از طریق ویدئو نمی تواند کمک زیادی به بازاریابی و کسب درآمد شما کند، اما مطمئن باشید اشتباه می کنید.

گوگل پلاس

گوگل پلاس

از میان تمام شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان نباید فعالیت در این شبکه را از دست داد. این موضوع اگر صاحب یک سایت نیز باشید، بسیار با اهمیت تر نیز می شود. همانطور که می دانید بالاترین میزان جستجو ها در اینترنت از طریق گوگل انجام می شود و از دید گوگل، بالاترین امتیاز در میان شبکه های اجتماعی به گوگل پلاس اختصاص دارد. مطالب و محصولاتی که در گوگل پلاس قرار داده می شود، به سرعت رشد کرده و به سمع و نظر بسیاری از کاربران اینترنت می رسد، فراموش نکنید اگر صاحب یک سایت هستید، حتما مطالب سایت خود را در گوگل نیز قرار داده و در آن ها لینکی به سایت خود بدهید.

تلگرام

تلگرام

تلگرام شبکه ای اجتماعی است که تقریبا تازه پا به میدان گذاشته و توانسته کاربران بسیار زیادی از ایران را به سمت خود بکشاند. این شبکه بالای 25 میلیون عضو از ایران دارد! و توانسته برای بسیاری از ایرانی ها باهوش، تبدیل به منبع کسب درآمد خوب بدون هیچ گونه سرمایه ای شود. استراگ گذاری آسان انواع فایل و کاربری آسان، از مزیت های آن نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی است. همچنین پرده برداری از دو قابلیت جدید این شبکه اجتماعی به نام های ربات و کانال نیز توانسته محبوبیت این شبکه اجتماعی را در میان کاربران ایرانی بسیار بالا ببرد. در بخش ((کسب درآمد از طریق تلگرام ))، به صورت اختصاصی به این شبکه اجتماعی پرداخته می شود.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا