توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

توسعه

پیش از این درباره ی اینکه تبلیغ زیاد هر پروژه ای چگونه می تواند در اغلب موارد بهتر از محصولات در حال کار تأثیر بگذارد، صحبت کرده ایم. ولی حداقل باید توقع داشته باشیم که هر شرکتی پروژه مناسبی را توسعه داده باشد. هنگام صحبت درباره ی سرمایه گذاری در یک آی سی او، این نکته باید یکی از اولویت ها باشد و مزیتی قابل توجه برای هر سکه ای است که از قبل در بازار موجود بوده است.

توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

همراه با تکامل دنیای رمزنگاری، پروژه هایی که نشان دهنده ی توسعه هستند، پروژه هایی خواهند بود که بیشتر از مواردی که فقط وعده های توخالی میدهند و فقط براساس حدس و گمان اعتبار کسب کرده اند) مورد تقدیر و توجه قرار خواهند گرفت. دو نکته ای که باید بررسی شوند به قرار زیر است:

MVP

هنوز پروژه های زیادی در رمزارزها وجود ندارند که بتوانند نشان دهنده ی نتایج واقعی باشند، چیزی که ممکن است با در نظر گرفتن این نکته که صنایع صدها میلیارد دلاری هستند، گیج کننده به نظر برسد ولی این ذات بازارهای در حال ظهور است. داشتن یک محصول آماده برای نمایش، سکه را احتمالا بالای ۹۵ درصد رقابت کلی قرار می دهد ولی این بدان معنی نیست که ارزش موقعیت های بالاتری را در سایت CoinMarketCap دارد.

ارزش گذاری

محصول باید مانند هر بازار دیگری انجام شود:

– در چه مرحله ای قرار دارد (آلفا، بتایا انتشار کامل؟) و تجربه ی کاربر چقدر است؟ – چند نفر از آن استفاده کرده اند؟ (اگر اپلیکیشن است، چند نفر آن را دانلود کرده اند؟)

مقاله پیشنهادی:  جامعه ی هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

– نظرات چه هستند، آیا مشکل و باگی وجود دارد؟ – آیا افرادی خارج از دنیای رمزارزها نیز از این محصول استفاده کرده اند؟

توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

و هر سؤالی که به شما ایده ای روشن از این مسئله بدهد که وضعیت فعلی محصول چقدر موفق است. قوانین طلایی وجود ندارد. با این حال، وقتی با اپلیکیشن ها و پروژه های رسانه های اجتماعی سروکار دارید، با بررسی های لازم مطمئن شوید که داده های ارائه شده توسط شرکت جعلی نباشند (به عنوان مثال، تعداد کاربران فعال اغلب در نقاط اوج شمرده می شوند در حالی که خود اپلیکیشن در ۹۰ درصد مواقع بلااستفاده است!).

شما به عنوان سرمایه گذار، به دنبال سکه هایی با یک محصول در حال کار و ارزش بازاری پایین هستید ولی در برخی مواقع، سرمایه گذاری روی پروژه هایی با توسعه ی کمتر نیز ایده ی بدی نیست. اگر این سکه ها انتشارهای بزرگی در راه داشته باشد، ممکن است در اغلب موارد مزیت های بیشتری نسبت به ارزهای ساخته شده از قبل با خود همراه بیاورند چون سر و صدای بیشتری تولید خواهند کرد. اگر از دید طولانی مدت به آن نگاه کنید، شرط ایمن تر، همواره با موردی خواهد بود که تکنولوژی در حال کار آن، در انتظار گسترش است. ولی به عنوان یک مبادله کننده، از اینکه به دنبال سکه هایی بگردید که در میانه ی توسعه های قابل توجه هستند، نترسید چون این امواج تمایل معمولا بهترین فرصت هایی هستند که در حال حاضر در بازار وجود دارند.

اثبات کار

از نظر تئوری بهتر است هر پروژه که سعی در افزایش ارز دارد چیزی برای نشان دادن نیز داشته باشد ولی هنگام بررسی آی سی اوهای مختلف متوجه خواهید شد که در اغلب موارد این اتفاق رخ نمی دهد. اگر محصول هنوز منتشر نشده باشد لازم است تا اثبات شود کار واقعی برای پروژه انجام شده است. این کار ساخته شدن کد گیتهاب موجود یا نسخه ی آلفا یا بتا است. نکته ی مهم این است که این پیشرفتهای مداوم در راستای انتشار انجام می شود. در حقیقت بیشتر پروژه ها یک گیتهاب عمومی دارند تا کدی که توسط تیم منتشر می شود را دنبال کنند؛ بنابراین، باید یکی از اولین جاهایی باشد که هنگام انجام تحقیق بررسی می کنید.

مقاله پیشنهادی:  سیگنال ارز دیجیتال چیست - آشنایی با سیگنال ترید رمز ارزها و معرفی کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال
توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال
توسعه ارزش گذاری و اثبات کار در ارزهای دیجیتال

اطمینان حاصل کنید که سپرده ها در آنجا به طور منظم به روزرسانی می شوند (اکثریت آی سی اوها این کار را یک بار انجام میدهند و سپس تا هفته ها گیتهابشان را چک نمی کنند) و اگر این کار را نکنند، با اعضای تیم تماس بگیرید و بپرسید چرا بازار فعال نیست. بسته به پروژه، یا مطلع می شوید که آن را خصوصی نگه می دارند و به زودی آن را منتشر خواهند کرد یا پیام کوتاهی از طرف مدیر دریافت می کنید که با شما تماس خواهیم گرفت. در این صورت باید نگران شوید چون آنها به ندرت تماس می گیرند. جدای از خود کد، باید پیشرفتی در تجارت، مانند شرکایی که وارد شده اند، افراد جدید اضافه شده به تیم، جلسات تنظیم شده و کنفرانس ها هم وجود داشته باشد. هر نشانه ای از فعالیت ضروری است و ممکن است سرنخ مسیری باشد که پروژه در حال طی کردن آن است؛ هر چه بیشتر، بهتر.

مکاتبه ی کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی با این مضمون که کار انجام شده» کافی نیست. اگر کاری، انجام شده باشد، باید به هر طریقی اثبات شود، در غیر این صورت ممکن است وعده ها و گفته های توخالی، به سرعت اجتماع را علیه آن سکه کنند که به ندرت این وضعیت بازیابی می شود. معیارهای سکه از آنجایی که در حال صحبت درباره ی سرمایه گذاری هستیم، مشهود است که بیشترین میزان ROI ممکن (بازگشت سرمایه) را می خواهیم. در ارزهای سرمایه گذاری شده، قیمت تنها چیزی نیست که اهمیت دارد؛ در اغلب موارد، بسیار گمراه کننده است؛ بنابراین هر سرمایه گذاری باید از سایر معیارهای موجود مانند چرخش یا میزان کل عرضه یا ارزش بازار مطلع باشد.

مقاله پیشنهادی:  بلاک چین چگونه کار می کند؟

ممکن است حتی پروژه هایی که از نظر پایه و اساس بهترین ها هستند، به دلیل شانسشان و با توجه به معیارهای نامطلوب پایین، ارزش سرمایه گذاری نداشته باشند (با توجه به اینکه قیمت رمزارزها بسیار اندک بوده و از تناوب چرخه های بازار پیروی می کنند، خریدها مبتنی براصولی هستند که اغلب دستورالعملی برای یک فاجعه به حساب می آیند. وقتی فهمیدید پروژه درباره ی چیست، اینها نکاتی هستند که بهتر است در ادامه بررسی کنید تا تصمیم بگیرید آیا نرخ ریسک بازگشت سرمایه مطلوب است یا خیر.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا