بریجکوین و توکن های ابزاری در بیت کوین و بلاک چین چیست

بیت کوین و توکن سکه بلاک چین adx

بریجکوین و توکن های ابزاری در بیت کوین و بلاک چین چیست

بریجکوین

زیربخش دیگری که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم «بریج کوین» یا سکه هایی هستند که فناوری «پل هوشمند» را فراهم می کنند. این سکه ها مانند ARK می توانند ارتباط جدیدی بین بلاک چین های مختلف ایجاد کنند. این کار با تبادل های اتمی نیز قابل انجام است ولی تنها در صورتی محتمل هستند که بلاک چین اساسی همان پروتکل را داشته باشد. با ARK هر بلاک چین مانند اتریوم، بیت کوین و لیسک قابل اتصال هستند.

کاربرد عملی آن می تواند ارسال اطلاعات یک قرارداد هوشمند به شبکه ی اتریوم باشد که می خواهید بدون پردازش اتر روی شبکه ی ARK اجرا کنید).

بریجکوین و توکن های ابزاری در بیت کوین و بلاچین چیست

توکن های ابزاری

دنیای رمزارز، بسیاری از ایده ها را از فناوری های فعلی می گیرد و سعی در بهبود آنها دارد. اپلیکیشن ها در مرکز زندگی روزمره ی همه ی ما قرار دارند. آنها بسیاری از کارها را کنترل و هدایت می کنند. توکن های ابزاری که به «توکن اپلیکیشن» و «توکن کاربردی» نیز شناخته می شوند، معادل این اپلیکیشن ها هستند (APIها)، چون آنها نوعی از رمزارزها هستند که خدمت خاصی را فراهم می کنند. بسیاری از پروژه ها در دنیای رمزارزها، توکنهایی هستند که روی سایر پلتفرم ها مانند اتریوم (توکنهای erc۲۰) بنا شده اند. یک توکن ابزاری، چیزی بیش از یک ابزار که به عنوان سوخت» برای تکنولوژی اساسی عمل می کند، نیست. این بدان معناست که هر توکن ابزاری، وظیفه ای خاص مانند پرداخت کارمزدهای تراکنش یا فراهم کردن امکان ورود به یک سرویس روی بلاک چین را در بلاک چین دارد. یک توکن ابزاری ممکن است حق رأی نیز داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  رویدادهای معامله ی بازار در بیت کوین

این دسته به عنوان سرمایه گذاری طراحی نشده است ولی بدان معنا نیست که از نظر ارزش افزایش نخواهند داشت یا هدف ضعیف تری دارند. سرمایه گذاری روی توکن های ابزاری به معنی سرمایه گذاری روی پاسخ ها است در حالی که هدف اصلی پروژه، رشد و بهبود سیستم است نه افزایش ارزش. ممکن است سکه های کاربردپذیر اهداف مختلفی مانند پس زمینه های استراتژیک یا.. داشته باشند. ADX مثالی است که به عنوان واسطه بین شرکتها و مشتریان عمل می کند.

اپلیکیشنی با هدف ایجاد تغییرات اساسی ADX)

در دنیای تبلیغات به حساب می آید. سیستم روی مکان یابی تبلیغاتی بهتر تمرکز دارد و به دنبال این است که مکان واسطه را بگیرد تا تبلیغ کننده بتواند مستقیما تبلیغات خود را بدون نیاز به یک شرکت بازاریاب منتشر نماید. BAT نیز از روش مشابهی استفاده می کند).

یک راه حل دیگر می تواند ذخیره ی داده باشد که به عنوان مثال توسط سیاکوین حل شده است. سیستم یک شبکه ی ذخیره سازی غیرمتمرکز کدگذاری شده فراهم می کند که راهی برای قرض گرفتن فضای موجود روی کامپیوتر شما در ازای سکه ها است (دراپ باکس با عرضه کننده های شخصی). این روش ایجاد محل ذخیره، به عنوان آینده ی ذخیره سازی ابری توصیف شده است و می تواند به رقیب واقعی دراپ باکس، گوگل، آمازون و غیره تبدیل شود. این روش نه تنها استاندارد امنیتی بیشتری فراهم می کند بلکه هزینه های آن نسبت به رقبای بزرگتر نیز بسیار کمتر است.

بریجکوین و توکن های ابزاری در بیت کوین و بلاچین چیست

بخش دیگر و هیجان انگیز توکن های ابزاری که با سرعت زیادی در حال رشد است، DEXها صرافی های غیرمتمرکز) هستند. احتمالا شنیده باشید که رسانه ها درباره ی هک بزرگی صحبت می کنند که میلیونها دلار در طی آن به سرقت رفته است. این یکی از تهدیدات قابل توجه صرافی های معمول و متمرکز است که یک صرافی غیرمتمرکز می تواند آن را کاهش دهد.

مقاله پیشنهادی:  تاثیر ارزش بازار در ارزهای دیجیتال

صرافی غیرمتمرکز و با دسترسی باز DEX است که در آن هیچ فرد، (Open Source) شرکت یا نهادی این صرافی ها را کنترل نمی کند و کاربر مستقیم سکه های خود را نگهداری می کند، نه صرافی. این بدان معناست که این روش بسیار امن تر است و شما درجه ی ناشناس بودن بیشتری را تجربه می کنید با وجود داشتن تعدادی از مزیت ها، این نوع صرافی چندین ضعف نیز دارد.

به عنوان نمونه می توان بیان کرد که این روش بسیار غیرمرسوم تر است. عواملی مانند استفاده از کارت اعتباری، ابزارهای معاملاتی و اغلب حجم پایین معاملات، برخی معایب DEX هستند. حالت استثنا، DEXهایی هستند که حجم معاملات بالاتری دارند و ابزارهایی برای مبادله را (مانند گراف) فراهم می کنند. در حال حاضر، Idex برای ETH و سویچئو برای نئو معروف ترین DEXها هستند).

بریجکوین و توکن های ابزاری در بیت کوین و بلاچین چیست
Laptop with Bitcoin chart on-screen among piles of Bitcoin. Bitcoin trading concept. 3D rendering

با مطالعه ی این بخش، احتمالا متوجه شده اید که به نظر می رسد بخش توکن های ابزاری طولانی و بی پایان است و در حقیقت بیشتر رمزارزهای موجود را دربرمی گیرد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، ما فقط می خواهیم به شما دید کلی بدهیم که چگونه توکنهای ابزاری را | تشخیص دهید و بنابراین قصد نداریم از بقیه نام ببریم. به محض اینکه شروع به بررسی سکه های خاص کنیم، خواهید دید که دسته های دیگری مانند سکه های قمار (STOX) و بسیاری از سکه های دیگر نیز وجود دارند.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا