فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی

آموزش الیوت به زبان اصلی با جری مک کان

آموزش الیوت: بررسی پیشینه امواج الیوت و اصول اولیه این امواج در تحلیل تکنیکال

آموزش امواج الیوت ، یکی از سرفصل های مهم از مباحث آموزشی تحلیل تکنیکال است. امواج الیوت درمیان استراتژی های کاربردی و پرطرفدار در بین تکنیکالیست ها است. مانند سایر استراتژی های معاملاتی، امواج الیوت نیز دارای قوانین خاص خود است. در این مقاله، به بررسی پیشینه امواج الیوت و اصول اولیه آن در تحلیل تکنیکال می پردازیم.

پیشینه نظریه امواج الیوت

الیوت در اوایل قرن بیستم، نظریه امواج الیوت را به فعالان بازار سرمایه ازجمله بورس و فرابورس و تمامی بازارهای مالی معرفی کرد. الیوت پس از بررسی تغییرات بازارهای مالی به این نتیجه رسید که این تغییرات، خلاف آنچه که اغلب افراد تصور می کنند از ترتیب خاصی تبعیت می کند.

الیوت پس از بررسی های خود، به کمک مکانیزم حاصل از آن، قادر به پیش بینی قیمت سهم در آینده شد. الگوهای تکرارشونده در بازار منجر به این مکانیزم می شوند.

الیوت به این باور رسیده بود که در هر زمینه ای مانند بازار بورس که مردم فعالیت و مشارکت زیادی دارند، حرکات براساس قاعده ای طبیعی به نام نظریه امواج الیوت انجام می شوند.

همچنین بخوانید: فیلم آموزش امواج الیوت با حسین وادی خیر  

اصول اولیه آموزش الیوت در تحلیل تکنیکال

سه اصل مهم زمان، نسبت و الگو در نظریه امواج الیوت وجود دارد که الگو مهمترین جزء آموزش الیوت است و به الگوهای موج اشاره دارد.

فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی
فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی

روابط زمان برای تایید کردن الگوهای موجی و نسبت ها کاربرد دارد. بازارهای بورس و فرابورس نظریه الیوت زمان از دید برخی تحلیلگران، اهمیت کمتری برای پیش بینی آینده بازار سرمایه گذاری دارد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو توسط علی بهاری

همانطور که در آموزش الیوت در سرفصل های آموزشی مختلف مطرح شده، این امواج معمولا برای میانگین های بزرگ سرمایه کاربرد دارد. از این نکته می توان نتیجه گرفت که این امواج برای روندهای کلی بازار مانند بازار طلا و ارز، کاربرد بیشتری دارد. این امواج می تواند برای شاخص کلی بازار یا شاخص های گروه های خاص، تحلیل های دقیق تری ارائه دهد.

بازار سرمایه براساس یک ریتم تکرارشونده شامل پنج موج افزایشی در حرکت است و در ادامه ی حرکت، با سه موج نزولی کاهش می یابد و این از اصول اولیه نظریه امواج است. نمونه ای از سیکل کامل امواج الیوت در شکل زیر قابل مشاهده است.

فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی
فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی

همچنین بخوانید:‌ سرمایه گذاری در بورس

بررسی مفهوم امواج در تئوری امواج الیوت

با بررسی شکل قبلی، می توان براساس مبانی ابتدایی تحلیل تکنیکال به این نکته پی برد که در ابتدا روند بازار صعودی است. نشانه این روند صعودی زمانی است که سقف بالاتر از سقف قبلی و کفی بالاتر از کف قبلی قرار می گیرد؛ در این حالت روند بازار صعودی است.

درمورد روند نزولی، قضیه کاملا بالعکس است. روند نزولی زمانی است که کفی پایین تر از کف قبلی و سقفی پایین تر از سقف قبلی باشد. در نمودار فوق، سیکل موجود در شکل نشان دهنده حالتی است که قیمت بخواهد از پایین ترین نقطه یعنی ابتدای موج ۱ به بالاترین نقطه یعنی انتهای موج ۵ برسد.

فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی
فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی

در آموزش الیوت، امواج اصلی، امواجی هستند که هم جهت با روند هستند و امواجی که بر خلاف روند هستند، امواج اصلاحی نامیده می شوند. در شکل قبلی، امواج ۱، ۳ و ۵ امواج اصلی هستند و امواج 2 و 4 امواج اصلاحی دیده می شوند.    سیکل کامل امواج دارای حالات مختلفی است، اما رایج ترین آنها سیکل هایی با پنج موج افزایشی و سه موج کاهشی است. امواج افزایشی را با ۱ تا ۵ و امواج کاهشی را با a، b و c می توان نام گذاری کرد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

همچنین بخوانید: موفقیت در بورس

این مجموعه آموزشی توسط گروه آموزشی ویژن گروپ (vision group) تهیه شده و مدرس آن آقای Jerry McCann هست. این کورس آموزشی 16 درس و در مجموع در  24 ساعت تدریس شده.

ردیفعناویندانلودحجم
1Developing a Trading Plan – Trading vs. Investingلینک 6MB
2Introduction to Fibonacci Numbers and Ratiosلینک 7MB
3ABC Pattern, Fibonacci Projections and Confluenceلینک 8MB
4 Utilization of Moving Averages and Trend linesلینک 11MB
5Secondary Indicators, Stochastics, RSI, Bollinger Bands and MACDلینک 8MB
6Chart Patternsلینک 9MB
7Trade Managementلینک 9MB
8Money Managementلینک 8MB
9Elliott Wave Elliott Waveلینک 6MB
10Elliott Wave Impulsive and Corrective Wavesلینک 6MB
11Elliott Wave Wave Rulesلینک 9MB
12Elliott Wave Wave Contextلینک 7MB
13Elliott Wave Trading Patternsلینک 8MB
14Elliott Wave Entry and Exitلینک 6MB
15 Elliott Wave Money Managementلینک 7MB
16Elliott Wave Open Forum, Discussion and Analysisلینک 6MB
17PDFلینک 5MB

رمز farachart.com

مقالات مرتبط

1 نظر در “فیلم آموزش امواج الیوت با جری مک کان به زبان اصلی”

  1. با عرض سلام. ضمن تشکر بابت مطالب مفید سایت، لطفا فایل ها رو در قالب 2 یا 3 تا فایل فشرده کنید و برای دانلود بذارید. اینجوری که گذاشتین آدم واقعا خسته میشه بخواد دانلود کنه.

    با تشکر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا