صندوق سرمایه گذاری کجاست؟ انواع صندوق سرمایه گذاری

آموزش بورس قسمت چهارم - صندوق سرمایه گذاری

در این قسمت از آموزش بورس قصد داریم درمورد صندوق سرمایه گذاری صحبت کنیم. شرکتی که پول سرمایه گذاران مختلف را جمع آوری و یک کاسه کرده و سپس با تجمیع این سرمایه های خرد، قدرت این را پیدا می کند که از مزایای یک سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ بهره ببرد و از این طرف سرمایه گذاران این پول ها را در انواع اوراق بهادار مثل سهام و اوراق با درآمد ثابت کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری می کند. این مجموعه اوراق بهادار به اصطلاح پرتفوی نامیده می شود.

آموزش بورس قسمت چهارم - صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران در اصل سهام یا واحد های صندوق سرمایه گذاری را می خرند که هر واحد نشانه سهم سرمایه گذار از مالکیت و در آمد های صندوق سرمایه گذاری را می خرند که هر واحد نشانه سهم سرمایه گذار از مالکیت و درآمد های صندوق می باشد. شما با خرید سهام صندوق، پول خود را در اختیار شرکتی قرار می دهید که با استفاده از تیم مدیریت حرفه ای سعی می کند تا با تشکیل پر تفویی از سهام و انواع اوراق بهادار، سود کسب کند.

مقاله پیشنهادی:  آموزش فارکس ویدئویی 0 تا 100 با رضا خانتاراج

صندوق سرمایه گذاری یکی از فرصت های مطلوب سرمایه گذاری در گزینه های مختلف سرمایه گذاری مثل بازار سرمایه است، خصوصا برای افرادی که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را دارند و خودشان وقت و یا اطلاعات کافی را برای انجام این کار ندارند. با این کار فرد سرمایه گذار امکان دستیابی به بازدهی هایی بالاتر از سود بانکی را بدست خواهد آورد. به طور خلاصه یک صندوق سرمایه گذاری مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است.

آموزش بورس قسمت چهارم - صندوق سرمایه گذاری

مدیریت حرفه ای دارایی ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، نقد شوندگی بالا و صرفه جویی نسبت به مقیاس از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می باشد. صندوق های سرمایه گذاری خود به انواع مختلف تقسیم می شوند. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق های سرمایه گذاری مختلط و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) از انواع این صندوق های می باشند.

مقاله پیشنهادی:  بورس جهانی چیست؟ آموزش بورس جهانی آغازی برای ورود به تجارت جهانی

برای اینکه شما بتوانید صندوق سرمایه گذاری مورد نظر خود را پیدا بکنید می توانید از وب سایت شرکت فناوری مدیریت بازار بورس تهران استفاده نمایید. آدرس این وب سایت www.fipiran.com می باشد. شما در این سایت می توانید اطلاعات مختلفی راجع به صندوق های سرمایه گذاری بدست بیاورید.

مثلا بازدهی صندوق های مختلف را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید صندوق ها را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت صندوق مناسب با ویژگی های خودتان را انتخاب نمایید. به طور مثال در شکل صفحه بعد مقایسه صندوق های سرمایه گذاری مختلط در این سایت را مشاهده می کنید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا