تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های اجتماعی و بهداشت و درمان

تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های اجتماعی و بهداشت و درمان

تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های اجتماعی و بهداشت و درمان

رسانه های اجتماعی

صنعت دیگری که می تواند به شکل قابل توجهی تحت تأثیر رمزارزها قرار بگیرد، رسانه های اجتماعی هستند. در این صنعت بسیاری از انواع مانند پیام رسان ها، اینفلوئنسرها یا گروههای اجتماعی) قابلیت تغییر به سمت سیستمی غیرمتمرکز را دارند. تعدادی از بزرگترین عرضه کننده ها تا کنون برای پیام رسان هایک رمزارز ساخته و منتشر کرده اند.

تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های شبکه های اجتماعی

پیام رسان Kik (که بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد) در پایان سال ۲۰۱۷ رمزارز خود را با عنوان کین منتشر کرد. پیام رسان تلگرام (با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر) در حال حاضر در حال ارائه ی ارز اختصاصی خود از طریق یک آی سی او است که TON نامیده می شود. این ارز براساس سیستم PoS خواهد بود و نه فقط پیامها، بلکه تراکنش های مالی را نیز برعهده خواهد داشت. یکی از مزیت های بزرگ تلگرام این است که از قبل پیام رسان اصلی برای گروه های رمزگذاری شده و محتوای مالی بوده است.

اینفلوئنسر، جدیدترین گروه بازاریاب ها هستند که بخش اساسی رسانه های اجتماعی امروزی اند. برای آنهایی که هرگز نام تأثیرگذارها را نشنیده اند، تأثیرگذاری یک «شغل» است که در آن افراد معروف (افرادی با دنبال کننده های زیاد در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ چت و…) از طریق کانال های خود، محصولاتی را تبلیغ می کنند. دنیای رمزنگاری می تواند عمیقا روی این بخش بازاریابی آنلاین تأثیر بگذارد. اینفلوئنسر میتواند فرایند ایجاد محصولات را برای شرکت هایی که بتوانند برای مثال موقعیت محصول xy را ایجاد کنند، با تولید محتوا تکامل بخشد.

مقاله پیشنهادی:  اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن
تاثیر ارز دیجیتال بهداشت و درمان

به جای ایجاد کمپین های بازاریابی بالا به پایین، ارزهایی مانند «فرندز» ارتباطی نظیر به نظیر با استفاده از واژه ی قدرتمند بازاریابی کلامی- ایجاد می کنند. در رابطه با جوامع، دنیای رمزگذاری شده احتمالا امکانات متفاوت و جالب بیشتری را ارائه میدهد. پروژه ای که LBRY Credits نامیده می شود، یکی از رمزارزهایی است که به توزیع وانتشار محتوا مانند کتاب، موسیقی، وبلاگ و غیره مربوط می شود. این پروژه قصد دارد تا یک تبادل داده بدون واسطه های معمول که بخش قابل توجهی از ارز را برای خود برمی دارند، ایجاد کند.

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب، استیم است. این اپلیکیشن در ابتدا راه اندازی شد تا محلی باشد که در آن منتشر کردن هر محتوای مکتوبی با برخی از مزایا ممکن باشد، به طوری که کاربران بتوانند با سکه های استیم به نویسنده هایی که کار عالی و درجه یکی انجام داده اند، پاداش بدهند. پروژه های جذاب زیادی وجود دارند ولی در همین جا به بحث خاتمه میدهیم چون به نظر می رسد به اندازه ی ممکن مثال هایی ارائه شد. می توانیم جمع بندی کنیم که رسانه های اجتماعی پتانسیل اینکه به شدت تحت تأثیر رمزارزها باشند را دارند (البته نه فقط به دلیل محبوبیت).

همان طور که ممکن است در اخبار شنیده باشید، فیس بوک به استفاده از داده های کاربران خود علیه آنها متهم شده است. تعجب نمی کنیم اگر فیس بوک تنها شرکتی نباشد که این کار را انجام می دهد. رمزارزها می توانند امنیت کاربر را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و از آنها در برابر سوء استفاده ی عرضه کننده های رسانه های اجتماعی از اطلاعاتشان محافظت کنند.

مقاله پیشنهادی:  صرافی ها و بازارهای معامله در ارز دیجیتال یا رمزارزها

فیس بوک در حال شروع به تحقیق روی رمزارزها است. مارک زاکربرگ، مؤسس فیس بوک، قبلا گفته که به توسعه دادن ارزهای مربوط به شرکت خود علاقه مند است).

بهداشت و درمان

امکان استفاده از قراردادهای هوشمند در صنعت بهداشت و درمان بسیار زیاد است و در بین شرکت های زیادی مانند دیلویت ، آی بی ام و… بسیار مورد بحث قرار گرفته اند. اطلاعات پزشکی یکی از حساس ترین اطلاعات در دنیاست؛ بنابراین، به ساختاری ایمن ترو خصوصیتر نیاز دارد.

یک نوع آن می تواند بیمارستانها و پزشکانی باشند که همه چیز را همانند عادتشان دنبال می کنند ولی به جای ذخیره کردن آنها به صورت محلی، اطلاعات را روی بلاک چین نگه می دارند. این اطلاعات درست مانند تراکنش به بلاک چین فرستاده می شود، یعنی نمی توانید ببینید این اطلاعات به چه کسی تعلق دارد. هنگامی که داده ها روی بلاک چین ذخیره شدند، اطلاعات برای مطالعات، تحقیقات و سایر کارها بدون تجاوز به حریم شخصی به سبب ناشناس بودن، قابل استفاده هستند.

تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های اجتماعی و بهداشت و درمان
تاثیر ارز دیجیتال بر رسانه های اجتماعی و بهداشت و درمان

اگر لازم باشد تا بیمار پزشکی را ببیند، می تواند تمام اطلاعات شخصی خود را با کلید شخصی خود ارائه کند). نتیجه این خواهد بود که بیمار تمام اطلاعات پزشکی خود را دارد و می تواند تصمیم بگیرد که چه کسی به آنها دسترسی داشته باشد. این کار، از تجاوز به داده های شخصی جلوگیری کرده و اطلاعات را در برابر حوادث طبیعی محافظت می کند. از مزایای دیگر این کار، می توان به جلوگیری از سوء استفاده ی دارویی اشاره کرد، زیرا مؤسسات و پزشکان می توانند ببینند چه کسی چه دارویی را و به چه قصدی دریافت کرده است. در حالتی که بیمار در حال ملاقات پزشک است ولی می خواهد پزشکش در ابتد همه چیز را بداند، قراردادهای هوشمند می توانند بر دسترسی به اطلاعات نظارت داشته باشند.

مقاله پیشنهادی:  پرچم های قرمز یا کلاهبرداری ها در ارز دیجیتال

تمام انواع تحقیقات مانند ژنومیک به سبب استخرهای بزرگ داده قابل پشتیبانی هستند و گزینه ی فعال کردن سیستم هشداردهنده» را ایجاد می کنند. همان طور که مشاهده می کنید هر کسی می تواند از بلاک چین مبتنی بر سیستم بهداشت و درمان بهره ببرد. تغییرات استخرهای بزرگ داده که میلیونها داده ی شخصی در آن ذخیره شده اند از قبل آغاز شده است. با ادامه یافتن توسعه، این سؤال که نگه داشتن آنها در محلی مرکزی بهتر است یا در بلاک چینی غیرقابل هک، مطمئنا به زودی یک موضوع مهم خواهد شد. ارزهایی که از قبل وجود داشتند مدیکال چین و مدی بلاک هستند (آپریل ۲۰۱۸).

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا