فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

آموزش امواج الیوت مقدماتی توسط علیرضا زارع

نظریه امواج الیوت در دهه 1930 توسط فردی به نام رالف نلسون الیوت توسعه پیدا کرد. به اعتقاد الیوت هیچ چیز در بازار بورس به صورت تصادفی و بی نظم رخ نخواهد داد و تمامی رفتارها پیرو الگوهایی تکراری می باشند.

فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

هدف از ارائه نظریه امواج الیوت در واقع این بود که بتوان به بهره گیری از آن ها حرکات قیمت را در بازارهای مالی توصیف نمود. در حقیقت می توان به خوبی امواج را در بین حرکات قیمت سهام و در رفتار معامله گران یافت. سرمایه گذارانی که به دنبال کسب سود از روند بازار هستند را معامله گران سوار بر موج می نامند. به عنوان نمونه صاحبخانه ای را در نظر بگیرید که با وجود داشتن مستاجر، اقدام به جایگزینی آن با مستاجری جدید که دارای شرایط بهتری است می نماید، در چنین حالتی عملکرد این صاحبخانه مثال بارز موج تامین مالی مجدد خواهد بود.

بعد از آن که الیوت بر اثر بیماری ناچار به بازنشستگی شد تمام وقت خود را صرف تحلیل بازار کرد و در سن 75 سالگی شروع به مطالعه نمودارهای شاخص سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه موجود و نمودارهای ساعتی و نیم‌ساعتی ساخته شده توسط خود نمود.

فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع
فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

الیوت برای شناسایی، پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری در این الگوهای امواج، قواعد خاصی را تعیین نمود. و در سال 1994 نیز توانست تمامی کتاب ها، مقالات و نامه های خود را در مجموعه ای تحت عنوان R.N. Elliott’s Masterworks به چاپ برساند. این روزها کمپانی Elliott Wave International را می توان یکی از گسترده ترین شرکت های مستقل تجزیه و تحلیل مالی و پیش‌بینی بازار در جهان دانست که براساس مدل الیوت به تجزیه و تحلیل و پیش بینی بازار می پردازد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش روانشناسی بورس از دکتر احمدرضا فتوّت

البته لازم به ذکر است که براساس گفته های الیوت می توان گفت که در رابطه با حرکت قیمت های آینده نمی توان به صورت قطعی این الگوها را به کار برد و تنها در زمینه تحلیل بازار آینده کاربردی می باشند. به نوعی امواج الیوت در رابطه با دیگر روش‌های تحلیل تکنیکال از جمله شاخص‌های تکنیکال، برای شناسایی فرصت‌های خاص خرید و فروش بسیار مفید خواهند بود. در یک بازار ممکن است هر معامله گری درست در زمانی مشخص از ساختار امواج الیوت به تعبیر متفاوتی از دیگری دست پیدا کند.

الیوت معتقد بود که این روانشناسی غالب سرمایه گذاران می باشد که روند قیمت های مالی را به وجود خواهد آورد. او به این نتیجه مهم دست پیدا نمود که نوسان ها در بازارهای مالی به طور معمول در قالب الگوهایی تکرار شونده خود را نشان خواهند داد.

فیلم آموزش امواج الیوت توسط جودی ساموئل

نظریه الیوت را می توان به نظریه داو تشبیه نمود. چرا که هر دو در رابطه با حرکت قیمت سهام در قالب امواج هم عقیده بودند.

با استفاده از امواج الیوت افراد به یک تفکر معاملاتی قدرتمند دست پیدا خواهند نمود و در واقع به کمک نظریه امواج الیوت می توانند زمان مناسب ورود به بازار را بیابند و موفق به کسب سود بیشتری گردند. 

شما به کمک امواج الیوت می توانید به خوبی با ساختار و آناتومی نمودارها و چرخه های ایجاد و زوال موج های قیمتی آشنا شوید. در مجموعه آموزشی زیر آقای علیرضا زارع به سبک کلاسیک امواج الیوت را آموزش داده است. امیدواریم این مجموعه برای شما مفید واقع شود و نقشی در افزایش دانش معاملاتی شما عزیزان داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با اشکان منتخب
ردیفعنوانلینکحجم
1قسمت اولدانلود20Mb
2قسمت دومدانلود30Mb
3قسمت سومدانلود18Mb
4قسمت چهارمدانلود44Mb
5قسمت پنجمدانلود26Mb
6قسمت ششمدانلود12Mb
7قسمت هفتمدانلود12Mb
8قسمت هشتمدانلود24Mb
9قسمت نهمدانلود26Mb
10قسمت دهمدانلود59Mb

مقالات مرتبط

1 نظر در “فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع”

  1. حسین خدابخش

    واقعا مسخره بازی ونفهم بودنتون رو نمایش میدین.به شعور مردم توهین میکنید.اخه مگه هیچ خری نیست ببینت صدای این کلیپ وفیلم های اموزشی اصلا صدا ندارن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا