فیلم آموزش فیبوناچی با محسن اسلامی

فیلم آموزش فیبوناچی با محسن اسلامی

فیبوناچی را در واقع می توان ابزاری کاربردی به منظور پیش بینی آینده بازار دانست. نسبت های فیبوناچی در واقع ابزاری محبوب و متداول در تحلیل تکنیکال به شمار می آیند. کشف این اعداد برای اولین بار توسط فردی ریاضیدان به نام لئوناردو فیبوناچی از ایتالیا صورت گرفت. فیبوناچی معتقد بود در طبیعت نسبت های فیبوناچی بسیاری وجود دارد و این نظریه بعدا توسط دیگر دانشمندان نیز اثبات شد.

 

بعدها در بازارهای مالی نیز معامله گران به وجود این نسبت ها پی برده و به این نتیجه رسیدند که برای دستیابی به نقاط ورود و خروجی مطلوب به کارگیری این نسبت ها بسیار کاربردی می باشد.

فیبوناچی

فیلم آموزش فیبوناچی با محسن اسلامی

اگر چه وقتی یک بازار به تازگی به وجود می آید کارهای انجام شده در آن کاملا ساده و راحت می باشد و در واقع بر اثر خرید و فروش های افراد یک بازار شکل خواهد گرفت اما کم کم بازار از حالت ابتدایی خود خارج شده و درگیر پیچیدگی هایی می گردد. به طوری که این روزها خیلی از افراد باتجربه در بازار صرف این که چیزی را دوست داشته و یا احتمال داده قیمت آن بالاتر می رود اقدام به خرید سهام آن نخواهند کرد.

این روزها به طور معمول تحلیلگران تکنیکال بورس و فارکس در تشخیص نقطه صحیح ورود به نمودار و نیز نقطه خروج از بازار با دقت و سرعت بیشتری عمل خواهند نمود. در صورت معتقد بودن به پیچیدگی بازار دور از باور نیست که خیلی زود روش های علمی تری به منظور انجام معاملات مورد استفاده قرار گیرد. پذیرش مزایای بسیار زیاد نقاط فیبوناچی از سوی تریدرها سبب شده که با یادگیری صحیح آن ها به راحتی قادر به پیش بینی رفتار بازار در صورت حرکت نمودار به سمت این نقاط گردد.

در حال حاضر خرید و فروش بسیاری از معامله گران بر پایه سطوح فیبوناچی صورت گرفته و حتی ممکن بوده بعضی از آن ها برای گرفتن نتیجه بهتر اقدام به ترکیب سطوح فیبوناچی با نمودارهای شمعی و اندیکاتور ها نمایند. به منظور به کارگیری ابزار فیبوناچی و تحلیل تکنیکال نیاز به بررسی
حداکثر و حداقل قیمت سهم در مدت چند روز و یا چند هفته می باشد. به منظور این کار بایستی فعالسازی ابزار فیبوناچی بر روی پلتفرم معاملاتی در مدت مورد نظر انجام گردد.

مقاله پیشنهادی:  معرفی کامل سایت MyfxBook.Com

 فیبوناچی در بازارهای مالی و بورس در واقع همان خطوط حمایت و مقاومت بوده که در بین این خطوط، حرکت قیمت صورت می گیرد. ایجاد این خطوط طبق ریشه طلایی اعداد فیبوناچی بوده و در واقع پیش بینی روند قیمت یک سهم در آینده براساس آن امکان پذیر خواهد بود.

سطوح فیبوناچی در تشخیص نقاط حمایت و مقاومت سهم بسیار موثر عمل نموده و البته شیوه تحلیلی به کمک سطوح اصلاحی فیبوناچی بسیار ساده و قابل درک بوده و امکان استفاده از آن برای تحلیلگران تکنیکال به راحتی مهیا می باشد. در بازارهای مالی به کمک استفاده صحیح از سطوح فیبوناچی دستیابی به سودهای پی در پی محقق می گردد. این موضوع سبب شده فیبوناچی در بین تحلیلگران بسیار محبوب شود. 

از بین نسبت های فیبوناچی مورد استفاده توسط تحلیلگران تکنیکال می توان سطح ۱۶۱٫۸%، سطح ۶۱٫۸%، سطح ۳۸٫۲% را نام برد که در بازارهای مالی بسیار کاربردی بوده و به منظور ورود و خروج از سوی تحلیلگران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فیلم آموزش فیبوناچی با محسن اسلامی

 

در ادامه ویدئوهایی آموزشی از آقای محسن اسلامی آورده شده که به خوبی در آن ها فیبوناچی و ابزارهای آن و کاربردشان در تحلیل تکنیکال آموزش داده شده است.

 ردیف  عنوان  لینک دانلود  حجم
 1 آشنایی کلی با فیبوناچی لینک  10MB
 2 فیبو Retracement لینک  55MB
 3 فیبو Extention لینک  30MB
 4 فیبو Projection لینک  69MB

مطالب مرتبط :

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا