فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور

آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور

آشنایی با الگوهای هارمونیک و بررسی الگوهای پرطرفدار هارمونیک در معاملات

الگوهای هارمونیک یا تکرارشونده براساس نظریه فیبوناچی و کشف نظریه اعداد طلایی استوار است. الگو هارمونیک و اعداد فیبوناچی کاربردهای زیادی در تحلیل تکنیکال دارند. با تلفیق الگوهای فیبوناچی و روندهای قیمتی، فیبوناچی تریدینگ پایه گذاری شد. در ادامه این مقاله، به بررسی مفهوم و انواع الگوهای هارمونیک می پردازیم.

فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور
فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور

مفهوم الگوهای هارمونیک

ساختارهای قیمتی خاص که توسط محاسبات فیبوناچی مشخص می شوند، الگوهای هارمونیک نامیده می شوند. این الگوها، ساختارهای قیمتی دربردارنده ی اصلاح ها و برآوردهای متمایز فیبوناچی هستند. با محاسبه ی جوانب مختلف فیبوناچی به شکل ساختارهای قیمتی، می توان الگو هارمونیک را به شکل محتمل ترین نواحی بازگشتی در حرکات قیمتی توصیف کرد.

تکنیک های معاملاتی در الگو هارمونیک، شباهت زیادی به الگوهای قیمتی تکنیکال استاندارد مانند الگوی سر و شانه دارند. تمرکز اصلی بر شکل خاصی از حرکات قیمتی، ازجمله عوامل کلیدی در تعیین و تایید الگوهای قیمتی است. هریک از الگوهای هارمونیک، محاسبات فیبوناچی مخصوص خود را دارند که الگوهای هارمونیک ، خاص ترین الگوهای قیمتی تکنیکال می باشند.

الگوهای هارمونیک، ترکیبی از اعداد فیبوناچی

در معاملات هارمونیک، الگوهای قیمتی و ریاضیات با هم ترکیب شده و یک روش معامله ایجاد می شود که دقیق است. در این روش، الگوها در نمودار تکرار می شوند.

ریشه در این روش، نسبت اولیه یا مشتقی از آن یعنی 0.618 یا 1.618 است. نسبت ها شامل 0.382، 0.50، 1.41، 2.0، 2.24، 2.618، 3.14 و 3.618 هستند. نسبت اولیه تقریبا در کل طبیعت، ساختار محیط و رویدادها قابل مشاهده است.

مقاله پیشنهادی:  آموزش کندل شناسی: آموزش کندل شناسی حرفه ای(مقدماتی-پیشرفته)

به دلیل تکرار شدن این الگو و نسبت در طبیعت و جامعه، می توان آن را در بازارهای مالی نیز مشاهده کرد که از محیط و جامعه تاثیر می پذیرد. معامله گر با یافتن الگوهای دارای طول و اندازه های متفاوت، می تواند نسبت های فیبوناچی را به الگوها اعمال کرده و به منظور پیش بینی قیمت های آینده بکار گیرد.

آشنایی با الگوهای هارمونیک

الگوهای هارمونیک در انواع مختلف وجود دارند. در این قسمت به بررسی دو مورد از الگوهای پرطرفدار می پردازیم:

الگوی پروانه

همانگونه که در شکل زیر قابل مشاهده است، این الگوی هارمونیک دارای یک نقطه D گسترشی فراتر از نقطه X هستند.

فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور
فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور

الگوهای صعودی پروانه بدین شرح هستند:

با افت قیمت از X تا نقطه A، موج  اصلاحی 0.786 از خط XA است.

اصلاح 0.382 تا 0.886 از موج AB، همان موج BC است. موج CD امتداد 1.618 از AB تا 2.24 است و D نیز امتداد 1.27 از موج XA است. در نقطه ی D، معامله گران موقعیت فروش را اتخاذ می کنند. با این وجود، باید همیشه به دنبال نشانه هایی به منظور کاهش قیمت باشیم و حد ضرر کمی بالاتر از نقطه ورود است.

الگوی خرچنگ

الگوی هارمونیک خرچنگ، بعنوان دقیق ترین الگوها درنظر گرفته شده اند. مطابق شکل زیر، این الگوها نقاط بسیار نزدیکی با اعداد فیبوناچی دارند.

فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور
فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور

در الگوی صعودی، نقطه B یک پولبک با نسبت 0.382 تا 0.618 از موج XA است. موج BC به اندازه 0.382 تا 0.886 از موج به شمار می روند. CD نسبت 2.618 تا 3.618 از موج است. نقطه D امتداد 1.618 از موج XA است. در این نقطه، موقعیت های خرید را اتخاذ می کند و حدضرر کمی پایین تر از نقطه ورود مشخص می شود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش نرم افزار و سایت نت دانیا

این مجموعه ی ویدئویی توسط اقای پویا قنبر پور تهیه شده که به بررسی کامال الگوهای هارمونیک می پردازد. الگوها با مثال های فراوارن در بورس تهران و بازارهای جهانی همراه است که کیفیت آموزشی را دو چندان می کند. امید واریم این مجموعه اموزشی برای شما مفید باشد.

ردیفنام فارسینام لاتینلینک دانلودحجم
1AB=CDلینک108MB
2الگوی گارتلیGartleyلینک158MB
3الگوی پروانهButterflyلینک153MB
4الگوی خرچنگCrabلینک106MB
5خرچنگ عمیقDeep Carabلینک178MB
6الگوی خفاشBatلینک87MB
7الت بتAlt Batلینک86MB
8الگوی سه حمله3 Driveلینک90MB
9ترکیب الگوها با سایر ابزارها (1)لینک84MB
10ترکیب الگوها با سایر ابزارها (2)لینک74MB
11ترکیب الگوها با سایر ابزارها (3)لینک177MB
12جلسه تمرینیلینک170MB
13الگوی سایفرCypherلینک126MB
14الگوی کوسهSharkلینک92MB
15آنتی ها و آلترنیوتیو هالینک128MB
16الگوی قوSwanلینک33MB

رمز farachart.com

مطالب مرتبط :

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا