فیلم آموزش معاملات آپشن در بورس

آپشن اختیار معامله

فیلم آموزش معاملات آپشن در بورس

قرارداد اختیار معامله یا سهام یکی از ابزارهای موجود در بورس می باشد. اختیار معامله در واقع به قراردادی گفته می شود که خریدار آن اختیار خرید یا فروش یک دارایی معین را در قیمت تعیین شده در یک زمان مشخص را خواهد داشت و البته لازم به ذکر است که هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد. از طرفی فروشنده اختیار معامله وظیفه خواهد داشت که در تاریخ سررسید اقدام به اجرای مفاد قرارداد و انجام معامله دارایی معین شده در قیمت از پیش تعیین شده نماید.

فیلم آموزش معاملات آپشن در بورس

قراردادهای اختیار معامله در واقع با هدف مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری، افزایش قدرت نقدشوندگی، تنوع بخشی و فراهم آوردن امکان برنامه‌ ریزی‌ های بلندمدت برای سرمایه‌گذاران در بورس راه اندازی شده اند.

جذابیت های این نوع از معاملات باعث شده است که افراد بسیار زیادی به سمت آن ها مایل گردند. به عنوان نمونه به منظور خرید سهام عادی شما به هنگام خرید ملزم به پرداخت کل مبلغ سهام خواهید بود این در حالی است که در قرارداد اختیار معامله در ابتدای کار تنها بخش اندکی از کل مبلغ بایستی پرداخت شود و در واقع شما قادر به استفاده از اهرم خواهید بود. از طرفی قابلیت دوطرفه بودن این نوع معاملات را نیز می توان یکی دیگر از مزایای قابل توجه آن ها به شمار آورد. در واقع در این معاملات برخلاف سهام عادی، شما این امکان را خواهید داشت که هم نقش خریدار و هم نقش فروشنده را ایفا نمایید، در نتیجه این شرایط برای شما به وجود خواهد آمد که هم از افزایش قیمت ها و هم در کاهش قیمت ها سود کسب نمایید.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با سید رسول حسینی

از مهم ترین فواید اختیار معامله، می توان به انعطاف و قابلیت بالای آن در برقراری ارتباط با دارایی ها سنتی چون سهام شخصی اشاره نمود. به کمک این ویژگی شما این امکان را خواهید داشت تا بسته به شرایط بازار موقعیت خود را به خوبی تنظیم نمایید. به عنوان نمونه اختیار معامله گزینه ای بسیار مناسب جهت در امان ماندن از بازار بورس در حال سقوط می باشد و در واقع در چنین شرایطی می توان به کمک اختیار معامله موفق به کاهش ضرر ناشی از سقوط سهام و یا پیش بینی آن گردیم و یا به طور کلی رفتاری محتاطانه از خود نشان دهیم. از این رو هر سرمایه گذار می تواند با استفاده از اختیار معامله در سرمایه گذاری های خود یک استراتژی پربار داشته باشد. البته این نکته نیز نیاز به یادآوری است که گاهی مشکلاتی بر اثر این تطبیق پذیری عملی رخ خواهد داد.

اختیار معامله را می توان اوراق بهادار پیچیده ای دانست که عدم استفاده از آن ها ریسک معاملات را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. از این رو به هنگام خرید و فروش اختیار معامله به طور معمول ممکن است با جملاتی چون: “اختیارات ریسک های بسیار بالایی دارند و تنها به افرادی پیشنهاد خواهد شد که دارای روحیه ریسک پذیری بالایی هستند” و یا جملاتی از این قبیل رو به رو گردید.

اختیار معامله در واقع متعلق به گروه وسیع تری از اوراق بهادار تحت عنوان اوراق بهادار مشتقه می باشد.

در ویدئوهای زیر اطلاعات بیشتری در رابطه با این نوع قراردادها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی
ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1ویدیو اولدانلود53 مگابایت
2ویدیو دومدانلود37 مگابایت

مقالات مرتبط

1 نظر در “فیلم آموزش معاملات آپشن در بورس”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا