فیلم آموزش امواج الیوت با وحید درزی

فیلم آموزش امواج الیوت با وحید درزی

معرفی نظریه موج الیوت اولین بار از سوی رالف نلسون الیوت انجام شد. در واقع تمرکز این نظریه بر روی روندهای رفتاری یا اجتماعی بوده که در الگوهای قابل شناسایی بازتاب آن ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

الیوت در واقع اطلاعات بازار سرمایه را ابزار تحقیقاتی خود قرار داده و از این طریق متوجه هارمونیک بودن تغییرات قیمت در بازار سهام شده و به این پی برد که این تغییرات از ساختار ویژه ای برخوردار می باشند. این هماهنگی را در طبیعت نیز می توان مشاهده نمود و حتی امکان اثبات آن نیز وجود خواهد داشت.

فیلم آموزش امواج الیوت با وحید درزی

الیوت معتقد بود که ایجاد و تداوم حرکت های افزایشی تا پنج موج بوده و پس از آن با زوال رو به رو خواهد بود و همچنین او اعتقاد به تغییر حالات روحی سرمایه گذاران با تغییر یافتن قیمت های بازار داشت. در واقع افراد توانسته از طریق شناسایی و درک چرخه تکرار تغییرات در قیمت ها توانسته جای فعلی خود در چرخه را تشخیص داده و همچنین پی ببرند که در آینده به کدام سو باید حرکت کنند. در واقع الیوت درک و شناخت صحیح آناتومی بازار می باشد.

در نظریه موج الیوت در واقع جوانب مهمی نظیر نسبت، الگو و زمان حرف اول را می زنند.

منظور از الگو در نظریه موج در واقع الگوهای موج و اشکال آن بوده که می توان در نظریه آن را مهم ترین جنبه به شمار آورد. نسبت ها نیز به منظور مشخص نمودن نقاط صحیح و قیمت های هدف مقیاس ارتباط موجود بین موج های گوناگون تحلیلمی گردند.

مقاله پیشنهادی:  پکیج آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی تا پیشرفته مازیار فتحی

جهت تایید الگوهای موج و نسبت ها نیز روابط زمان مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور معمول نظریه موج الیوت جهت میانگین های بزرگ بازار سرمایه به کار برده می شود.

می توان در تعریف نظریه موج الیوت این گونه گفت که بازار سرمایه دارای حرکتی ریتمیک بوده که در این حرکت با 5 موج افزایشی و در نهایت 3 موج کاهی رو به رو خواهد بود.

در این بین موج های 1، 3 و 5 صعودی بوده و 2و 4 موج های تصحیح گر می باشند که روندی مخالف روند صعودی در پیش خواهند گرفت. بعد از اتمام 5 موج پیش رونده این بار سه موج تصحیح گر (a-b-c ) وارد کار خواهند شد. اگر چه فرم امواج به طور کلی ثابت بوده اما با این حال از نظر اهمیت در درجه بندی مختلفی قرار خواهند داشت. روندها نیز دارای درجات گوناگونی می باشند. روندها از لحاظ اهمیت و یا همان بزرگی توسط الیوت به 9 درجه تقسیم شده که دربرگیرنده دورهای عظیم ۲۰۰ ساله تا دورهای چند ساعتی هستند.

هر موج خود به موج های کوچکتری تبدیل شده و در واقع هر موج خود بخشی از یک موج بزرگ تر و با موج بیشتر می باشد.

این دسته بندی تا جایی ادامه داشته که شماره موج ها به رقم هایی چون – ۲-۳-۵-۸-۱۳-۲۱-۳۴–۵۵-۸۹-۱۴۴ -… خواهد رسید که در واقع این شماره موج ها سری اعداد فیبوناچی بوده که به طور کلی نظریه امواج الیوت بر پایه و اساس آن ها شکل گرفته است.

فیلم آموزش امواج الیوت با وحید درزی

در این مطلب ما سعی نموده اطلاعات کمی از مبحث نظریه موج الیوت را در اختیار شما عزیزان قرار داده تا با این پیش زمینه نسبی بهتر مبحث های آورده شده در ویدئوهای آموزشی زیر را درک نمایید.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت توسط رابرت پریچر

در ادامه لینک ویدئوهای آموزشی امواج الیوت از آقای وحید درزی آورده شده که به شما در یادگیری هر چه بهتر امواج الیوت کمک شایانی خواهد نمود. توصیه می کنیم حتما این ویدئوها را تماشا نمایید.

شماره عنوان لینک دانلود حجم فایل
1 بخش اول دانلود 97MB
2 بخش دوم دانلود 98MB
3 بخش سوم دانلود 72MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا