بیل گیتس کیست؟ زندگی نامه کامل بیل گیتس + فیلم و PDF

بیل گیتس کیست زندگینامه بیل گیتس

در سال 1980 چند نفر به کمپانی کوچک مایکروسافت وارد شدند. آن ها برای ملاقات با رئیس کمپانی آمده بودند؛ مردی که بیل گیتس نام داشت.

این افراد کت و شلوار، پیراهن سفید، کراوات و کیف سامسونت داشتند و بسیار مهم به نظر می رسیدند، در واقع همین طور هم بود. آنها مدیران اجرایی کمپانی آی بی ام بودند. در آن زمان آی بی ام بزرگترین سازنده ی کامپیوتر در دنیا بود.

le=”text-align: center;”> 

مردی جوان پیش روی آنها ظاهر شد. آن ها از محل دفتر بیل گیتس را پرسیدند. مرد جوان آن ها را به دفتر راهنمایی کرد و لحظه ای بعد، خودش پشت میز نشست. او همان بیل گیتس مدیر کمپانی مایکروسافت بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه کامل بیل گیتس + PDF

در آن زمان بیل گیتس تنها بیست و چهار سال داشت و حتی جوان تر نیز به نظر می رسید. مدل موهایش، عینک جغدی شکل، کک و مک صورتش و پلیوری که به تن داشت، باعث می شد نوجوان به نظر برسد. اما تا شروع به صحبت کرد، همه ی افراد کمپانی آی بی ام تحت تاثیر قرار گرفتند. آن ها متوجه شدند بیل گیتس کامپیوتر را خیلی خوب می شناسد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه کامل بیل گیتس + PDF

 

کامپیوتر های آی بی ام بسیار بزرگ بودند. بعضی از آن ها تمام فضای اتاق را پر می کردند. تنها کمپانی های بزرگ و دولتی قدرت خرید این کامپیوتر ها را داشتند. در آن زمان، افراد کمی کامپیوتر شخصی داشتند. کامپیوتر های کوچک تازه داشتند ساخته می شدند. به این دلیل بود که مدیران اجرایی آی بی ام به دیدن کمپانی جوانی بود که تخصصش در کامپیوتر های کوچک بود. طولی نکشید که کمپانی آی بی ام با بیل گیتس و مایکروسافت قرار داد بست. شاید بیل گیتس آن زمان نمی دانست که قرار داد با آی بی ام شروع عصر جدیدی در دنیای کامپیوتر است، عصری که باعث شد بیل گیتس ثروتمندترین مرد روی کره ی زمین شود.

متفکر جوان

ویلیام هنری گیتس سوم در 28 اکتبر سال 1955 میلادی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن به دنیا آمد. او سومین نفر در فامیل بود که ویلیام هنری نام داشت. او را در خانه تری صدا می کردند، اما بقیه ی مردم به او بیل می گفتند.

بیل گیتس کیست ؟

بیل بچه ای بسیار فعال بود. او ساعت ها بر روی اسب اسباب بازی اش می نشست و جلو و عقب می رفت. سال ها بعد در جلسات کاری اش نیز صندلی خود را مرتب به جلو و عقب می برد. او می گفت این کار به من کمک می کند تا بهتر فکر کنم.

مقاله پیشنهادی:  توصیه های بیل گیتس برای موفقیت، توصیه بیل گیتس برای کسب و کار

والدین بیل تحصیل کرده و ثروتمند بودند. ویلیام گیتس بزرگ، پدر بیل، وکیلی موفق و مادرش مری گیتس، معلم مدرسه بود. مری پس از تولد فرزندانشان دیگر کار نکرد و به مراقبت از آنها پرداخت. او کارهای داوطلبانه ی زیادی انجام می داد. مری که فردی باهوش و اجتماعی بود، اغلب بیل را همراه خود برای کارهای داوطلبانه می برد. خانواده بیل گیتس بسیار گرم و صمیمی بودند. خواهرش، کریستی، دو سال از او بزرگ تر و خواهر دیگرش لیبی، نه سال از او کوچکتر بود.

بیل گیتس کیست

بچه ها به شب هایی که فردایش باید به مدرسه می رفتند، اجازه نداشتند تلویزیون تماشا کنند. اما به جای آن، افراد خانواده با هم حرف می زدند، بازی می کردند و کتاب می خواندند.

بیل گیتس کیست
  • بیل از خواندن سیر نمی شد. او در هفت سالگی تصمیم گرفت تمام دانشنامه را از اول تا آخر بخواند و این کار را کرد.
  • همه می دانستند بیل جوانی بسیار باهوش است. فکر کردن برای بیل نوعی فعالیت و سرگرمی بود؛ مثل نقاشی کردن یا کتاب خواندن. یک بار تمام خانواده به جز بیل در ماشین بودند تا به مسافرت کوتاهی بروند. کریستی پرسید پس بیل کجاست؟ وقتی مادر به خانه برگشت و او را پیدا کرد، از او پرسید: ((بیل داری چه کار می کنی؟)) و بیل در پاسخ او گفت، ((دارم فکر می کنم مادر!))
  • بیل همیشه به دنبال راهی برای به چالش کشیدن خودش بود. او چپ دست بود.  هر وقت در مدرسه حوصله اش سر می رفت، با دست راستش شروع به نوشتن می کرد.
  • وقتی یازده ساله بود در مسابقه ای که در کلیسا برگزار می شد، شرکت کرد. در این مسابقه هر بچه ای که ((موعظه ی سر کوه حضرت عیسی مسیح)) را حفظ می کرد، می توانست در رستوران بالای برج مشهور سوزنی شکل در سیاتل شام بخورد. این موعظه از طولانی ترین موعظه های انجیل و هفده صفحه ی کامل است. بیل تمام آن را حفظ کرد و باعث تعجب کشیش شد. او تنها بچه ای بود که اصلا اشتباه نداشت. کشیش گفت: ((باور نمی کنم پسر بچه ای یازده ساله چنین ذهنی داشته باشد.)) بیل با بی تفاوتی به کشیش گفت: ((راستش را بخواهید اگر من ذهنم را بر روی هر کاری متمرکز کنم، می توانم آن را انجام دهم.))
  • بیل گیتس همیشه دوست داشت برنده شود. او از باختن نفرت داشت. هر تابستان خانواده گیتس برای هر دو هفته به کلبه ای در کانال هود، نزدیک دریا راه پاجت ساند می رفتند. آن منطقه چریو نام داشت. خانواده های جوان زیادی به آنجا می آمدند. روزهایی که در چریو می گذراندند همراه با سرگرمی، ورزش و بازی بود. بچه ها هر سال در آن جا ((مسابقات المپیک)) خودشان را برگزار می کردند. همه بچه ها می خواستند بیل در گروه آن ها باشد. چون او باهوش بود و از کلمات قلنبه سلمبه استفاده می کرد. بیل جثه ی کوچکی داشت اما دلیل نمی شد که در ورزش خوب نباشد. او برای انجام هر کار از تمام توانش استفاده می کرد.
بیل گیتس کیست

شهر سیاتل و برج سوزنی شکل

شهر سیاتل در ایالت واشنگتن قرار دارد و بزرگ ترین شهر در شمال غربی اقیانوس آرام با جمعیت بیش از ششصد هزار نفر است. شهری بسیار زیبا که دور تا دور آن کوه و دریاست. این شهر بر روی دریا راه پاجت ساند قرار گرفته است که بازوی اقیانوس آرام است.

بیل گیتس کیست

شهر سیاتل در پایان قرن نوزدهم و پس از پیدا شدن طلا در نزدیکی رودخانه ی کلوندیک، دروازه ی شمالی آلاسکا شد. هزاران نفر به امید پیدا کردن طلا و ثروتمند شدن، شهر و کاشانه ی خود را رها کردند و به آن جا رفتند. تقریبا یک قرن پس از انتقال کمپانی مایکروسافت از البوکرک نیومکریکو به شهر سیاتل، این شهر به مرکز تکنولوژِی تبدیل شد. در سال 1979 بیل گیتس را معروف ترین شهروندهای سیاتل به شما می رفت.

مقاله پیشنهادی:  سخنان آموزنده بیل گیتس: بهترین سخنان بیل گیتس

در سال 1962 شهر سیاتل میزبان نمایشگاهی جهانی به نام (( قرن بیست و یکم )) شد. در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ( از جمله بیل گیتس شش ساله ) به صورتی گذرا شگفتی های آینده را نشان می دادند. یکی از جنبه های اصلی نمایشگاه، برج سوزنی شکل بود گه حتی امروزه نیز به عنوان معروف ترین مکان دیدنی سیاتل شناخته می شود. این برج برای مقابله با بادهایی با سرعت حدود 300 کیلومتر ساعت و به منظور مقاومت در برابر زلزله هایی به قدرت 9 در مقیاس ریشتر ساخته شده است.

بیل گیتس کیست

برج سوزنی شبیه یک بشقاب پرنده است که در ارتفاع بیش از پانصد متر از سطح شهر قرار گرفته است. آسانسور، شما را در کم تر از یک دقیقه به سکوی بازدید می برد؛ اما باید ساعت ها در صف آسانسور منتظر بمانید. بازدید کنندگان از سکوی بازدید یا از داخل رستوران گردان برج می توانند چهره ی شهر و همچنین کوه های کسکید را در شرق و کوه های المپیک را در غرب ببینید.

بیل ورزش هایی را دوست داشت که در آن ها به جنب و جوش بیش تری نیاز بود؛ مانند اسکی روی آب، اسکیت روی یخ، شنا و اسکی. بیل گیتس سال ششم دبستان بود که به نظر می رسید علاقه اش را به مدرسه از دست داده است. پدر و مادر بیل فکر کردند باید تغییری در زندگی او به وجود آورند. آن ها تصمیم گرفتند برای کلاس هفتم، او را به مدرسه ای خصوصی به نام لیک ساید بفرستند. بعدها معلوم شد که آن ها تصمیم درستی گرفته اند. چون این مدرسه، مسیر زندگی بیل را عوض کرد.

بیل گیتس کیست

بچه ی با هوش مدرسه لیک ساید

بیل دانش آموز ریزه میزه ی کلاس هفتم مدرسه لیک ساید بود. مدرسه ی پسرانه ی لیک ساید از کلاس هفتم تا کلاس دوازدهم داشت.

بیل گیتس کیست

آموزگاران در مدرسه ی لیک ساید سخت کار می کردند تا به بچه ها کمک کنند و علاقه ی آن ها را پرورش دهند. بیل در ریاضیات و علوم ممتاز بود، اما هنوز علاقه ی خاص خود را پیدا نکرده بود. یک روز بهاری در سال 1968 آموزگار، بیل و هم کلاسی هایش را به اتاق جدید کامپیوتر برد. در واقع در این اتاق کامپیوتری وجود نداشت.

مقاله پیشنهادی:  بورسیه تحصیلی بیل گیتس، بورسیه فول فاند گیتس

در آن زمان هنوز کامپیوترهای شخصی نبودند. تنها کامپیوترهای بزرگی به ارزش میلیون ها دلار وجود داشتند که حتی یک مدرسه خصوصی مانند لیک ساید قدرت خرید یکی از آن ها را هم نداشت. اما مدرسه ی لیک ساید بعد از کامپیوتر، یهترین چیز را برای مدرسه ی خودش خریده بود و آن یک ماشین تله تایپ بود. این ماشین در نگاه اول یک ماشین تایپ بزرگ به نظر می رسید. در کنار تله تایپ، تلفنی بود که آن را به کامپیوتر بزرگ در مرکز شهر سیاتل متصل می کرد.

بیل گیتس کیست

آموزگار به دانش آموزان نشان داد که چگونه یک دستور را تایپ کنند. ماشین تله تایپ شروع به سوراخ کردن یک نوار بلند کاغذی می کرد. این کار سر و صدای زیادی داشت. پیام به سرعت از طریق سیم های تلفن به کامپیوتری که چند مایل با مدرسه فاصله داشت، فرستاده می شد. پس از زمان کوتاهی ماشین تله تایپ پاسخی را که از کامپیوتر دریافت کرده بود، تایپ می کرد.

بیل گیتس کیست

بیل از کاری که کامپیوتر می توانست انجام دهد، تعجب کرده بود. او تمام وقت آزادش را در اتاق کامپیوتر می گذراند. او همه ی کتابچه های راهنمای کامپیوتر را مطالعه کرد و زبان کامپیوتر از جمله بیسیک را آموخت. زبان کامپیوتر کدی است که برای صحبت کردن با کامپیوتر به کار می رود.

چند دانش آموز دیگر مدرسه لیک ساید نیز به کامپیوتر علاقه پیدا کردند. آن ها همین طور که با هم کار می کردند، از هم یاد می گرفتند.

کامپیوتر های ابتدایی کامپیوترهای ابتدایی، ماشین هایی غول آسا مانند یونی واک بودند. این کامپیوتر در دهه ی 1950 یعنی زمانی که بیل گیتس جوان بود، ساخته شد. یونی واک 14 تن وزن داشت و فضایی بیش از 30 متر مربع را اشغال می کرد و بر خلاف اندازه ی بزرگی که داشت، حافظه اش به اندازه ی ماشین حساب های امروزی بود. کامپیوتر های اوایل دهه ی 1960 با ترانزیستور کار می کردند.

بیل گیتس کیست

یونیت ها کا با کابل به هم وصل می شدند، به بزرگی یک یخچال بودند. آن ها را باید در اتاق هایی مجهز به تهویه و کف اتاق قرار می دادند. اپراتورهای تعلیم دیده شبانه روز در این اتاق ها بر آن ها نظارت داشتند. قیمت این کامپیوتر ها میلیون ها دلار بود و تنها دانشگاه ها، موسسات دولتی، آژانس ها و کمپانی های بزرگ قدرت خرید آن را داشتند. دیگر کمپانی ها و مدرسه ها پولی پرداخت می کردند تا بتوانند در ساعت های مشخص از آن استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی:  کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس

آموزگاران مدرسه لیک ساید مس خواستند کار کردن با کامپیوتر را یاد بگیرند و بعد به دانش آموزان یاد بدهند. البته بر عکس شد. بیل و دوستانش در کامپیوتر خبره شدند و به آموزگاران خود درس دادند. بیل در مدرسه لیک ساید علاقه ی اصلی اش را پیدا کرده بود. اکنون ذهن فعال او می توانست روی چیزی تمرکز کند و آن چیز، کامیپوتر بود، کامپیوتر، کامپیوتر، کامپیوتر!

یادگیری زبان جدید

بیل گیتس کیست

بچه های باهوش، یک کلوپ کامپیوتر تشکیل دادند و نام خود را برنامه نویس های مدرسه لیک ساید گذاشتند. چیزی نگذشت که بیشتر آن ها شروع به نوشتن برنامه های خودشان کردند. برنامه ی کامپیوتر مجموعه ای از دستورالعمل ها برای کامپیوتر است. وقتی بیل سیزده ساله بود، اولین برنامه کامپیوتر را نوشت. این برنامه برای بازی ((ایکس – ا )) به کار می رفت.

بیل گیتس کیست

برای پسری مثل بیل که دوست داشت مرتب خودش را محک بزند، کامپیوتر چالش بسیار خوبی بود. هر برنامه کامپیوتر یک نوع آزمایش بود. آیا این برنامه کار می کرد؟ این برنامه در صورتی کار می کرد که کد کاملا درست برای آن نوشته شده باشد. در غیر این صورت کامپیوتر اشتباه می کرد.

بیل از بیش تر پسرهای کلوپ دو سال کوچکتر بود. اعضای کلوپ متعدد بودند که بیل برای عضویت در کلوپ خیلی جوان است و وقت زیادی را صرف ماشین تله تایپ می کند، پس تصمیم گرفتند بیل را اخراج کنند. البته زمان این اخراج طولانی نبود. بیل چیزهایی می دانست که هیچ کس آن را نمی دانست. افراد کلوپ به او نیاز داشتند، پس از او خواستند برگردد.

مدت زمان استفاده او از کامپیوتر، مجانی نبود. کمپانی جنرال الکتریک، صاحب این کامپیوتر های بزرگ، از مدرسه لیک ساید ماهانه 89 دلار بابت اجاره ماشین تله تایپ می گرفت. همچنین ساعتی 8 دلار از دانش آموزان برای استفاده از کامپیوتر می گرفت که البته گران بود. در آن زمان با 8 دلار می شد شصت و شش کتاب تصویری خرید. در ابتدا کلوپ اصلی مدرسه ی لیک ساید پول استفاده از کامپیوتر را می پرداخت. اما خیلی زود بودجه کلوپ تمام شد و شاگردان باید هزینه ی ساعت های کار با کامپیوتر را خودشان می پرداختند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF
بیل گیتس کیست – زندگینامه بیل گیتس PDF

والدین بیل هزینه تحصیل او را می پرداختند. آن ها به او گفتند که باید هزینه ساعت های کار با کامپیوتر را خودش بپردازد.

پس بیل باید چه کار می کرد؟

بیل کاری پیدا کرد! سال ها بعد به شوخی می گفت که پدر و مادرش باعث شدند او به تجارت روی آورد. کمپانی جدیدی به نام ((موسسه مرکزی کامپیوتر)) به تازگی در سیاتل شروع به کار کرده بود. در آن موسسه یک کامپیوتر بزرگ قرار داشت. در آن زمان افراد کمی دانش کامپیوتر داشتند و آن را می فهمیدند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

بنابراین موسسه کامپیوتری با بچه های باهوش مدرسه ی لیک ساید قراردادی بست. بچه ها می توانستند از کامپیوتر به صورت رایگان استفاده کنند، در صورتی که بتوانند اشکالات برنامه های موجود در کامپیوتر را پیدا کنند. این کار برای بیل و دوستانش مثل این بود که در بهشت باشند. کامپیوتری به ارزش میلیون ها دلار تحت کنترل آن ها بود.

بچه ها باید پس از پایان ساعت اداری در شب ها و تعطیلات آخر هفته که کارکنان به کامپیوتر نیاز نداشتند، روی آن کار می کردند. بیل که در کلاس هشتم درس می خواند، بعد از مدرسه سوار اتوبوس می شد تا به موسسه برود. او و دوستانش بسیاری از شب ها تا نیمه شب در آنجا کار می کردند. اگر بیل اتوبوس آخر شب را از دست می داد، مجبور می شد حدود چهار کیلومتر تا خانه پیاده برود.

سال بعد، موسسه مرکزی کامپیوتر منحل شد. اما کار بیل تازه شروع شده بود. بیل در پانزده سالگی همراه یکی دیگر از برنامه نویسان مدرسه لیک ساید وارد بازار کار شدند. او پل الن نام داشت. آن ها برنامه ای کامپیوتری نوشتند و نام آم را ((ترافو دیتا)) گذاشتند.

این برنامه جریان ترافیک را در سیاتل اندازه می گرفت. آنها از فروش این برنامه 20000 دلار به دست آورند. بیل گیتس و پل الن روحیه ای مخالف هم داشتند. پل دو سال بزرگ تر بود، آرام صحبت می کرد و کمی خجالتی بود. بیل گیتس راحت حرفش را می زد و برای اثبات یک موضوع، آماده ی بحث کردن بود و ساعت ها درباره ی آن موضوع بحث می کرد. جالب اینجاست که این دو نفر خیلی زود با هم دوست شدند. نقطه ی اشتراک آن ها عشق به کامپیوتر بود. همچنین این دو به عقیده و درک و فهم یکدیگر احترام می گذاشتند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

بیل و پل ساعت ها با هم درباره ی آینده ی کامپیوتر صحبت می کردند. امکانات کامپیوتر بی نهایت به نظر می رسید. آن ها اعتقاد داشتند کامپیوتر این قدرت را دارد که زندگی مردم را تغییر دهد.

بیل گیتس در سال های اول دبیرستان بود که کار برنامه نویسی دیگری از طرف مدرسه اش به او پیشنهاد شد. مدرسه ی لیک ساید با یک مدرسه دخترانه در هم ادغام شده بود. نوشتن برنامه زمان بندی کلاس ها با دست، کاری پیچیده بود. بعضی از آموزگاران سعی کردند با کامپیوتر برنامه ای زمان بندی شده بنویسند، اما وقتی نتوانستند این کار را انجام دهند از بیل و همکلاسی اش کمک خواستند. قرار شد آن ها در ازای نوشتن برنامه، به اندازه 5000 دلار به صورت رایگان از کامپیوتر استفاده کنند.

 

بیل گیتس که عاشق چالش بود، یک برنامه کلاسی برای مدرسه لیک ساید نوشت. این برنامه درست بود و مثل ساعت کار می کرد و البته مزیت دیگری هم داشت. بیل راهی پیدا کرده بود تا اسم خود را در کلاس هایی بگذارد تا با دختران بیش تری هم کلاس باشد. بیل گیتس در سال 1973 از مدرسه لیک ساید فارغ التحصیل شد. او موفق بود و همه مدرسه او را می شناختند. او آماده می شد تا تحصیلات خود را در دانشگاه معروف هاروارد شروع کند. مدرسه لیک ساید زندگی بیل گیتس را عوض کرده بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

او در آن جا کامپیوتر را شناخته بود، اولین کار خود را شروع کرده بود و هزاران دلار به دست آورده بود. او پل الن را که بعدها همکار او شد، برای اولین بار در مدرسه لیک ساید دیده بود. طولی نکشید که این دو برنامه نویس فکرهای خود را روی هم گذاشتند و کاری کردند که پیش از آن کسی انجام نداده بود.

شانس در می زند

بیل گیتس در سال اول دانشگاه هاروارد سرش به کلاس ها مشغول بود. اواسط سال دوم دانشگاه بود که مقاله ای در یک مجله خواند که زندگی او را عوض کرد. در آن زمان پل الن در بوستون کار می کرد. اول او مقاله را دیده بود. این کلمه ها روی جلد مجله ی الکترونیک برای عموم چاپ ژانویه ی سال 1975 می درخشیدند: کیت مینی کامپیوتر برای اولین بار در جهان.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

پل بلافاصله خودش را به دانشگاه هاروارد رسانده بود تا مجله را به بیل نشان دهد. بیل دلیل هیجان او را فهمید. این خبری فوق العاده بود. حالا مردم می توانستند یک کیت بخرند و کامپیوتری کوچک بسازند. این کامپیوتر بسیاری از کارهای کامپیوتر بزرگ را انجام می داد. نام آن آلتیر 8800 بود. در واقع، آلتیر اولین مینی کامپیوتر در جهان نبود. اما ارزان بود و کم تر از 400 دلار قیمت داشت. آلتیر برای مردمی مناسب بود که دوست داشتند کارهایشان را خودشان انجام دهند و برای سرگرمی کامپیوتر درست کنند. آلتیر اصلا شبیه کامپیوترهای امروزی نبود. به اندازه ی یک میکروفر بود و مانند یک جعبه ی سیاه، کلید و چراغ های زیادی داشت. آلتیر صفحه کلید و صفحه نمایش نداشت.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

علاوه بر این، شما باید خودتان آلتیر را سوار می کردید! وقتی کامپیوتر سوار می شد، دیگر خریدار کاری نداشت. او فقط سخت افزار یعنی قسمت های ((سخت)) کامپیوتر را که می شد لمس کرد در اختیار داشت. اما نرم افزاری همراه آلتیر نبود. نرم افزار زبان برنامه نویسی است که به کامپیوتر می گوید چه باید بکند. کامپیوتر بدون نرم افزار قادر به انجام هیچ کاری نیست و مثل ماشین بدون بنزین است.

بیل و پل فکر بکری کردند. آن ها تصمیم گرفتند برای این ماشین جدید برنامه بنویسند. هر دوی آن ها برنامه نویس های بسیار ماهری بودند. آن ها انرژی و مهارت کافی داشتند و این کار را خوب می توانستند انجام دهند.

بیل به کمپانی سازنده آن کامپیوتر تلفن کرد. این شرکت، میتس

  نام داشت (Tion and telemetrysystem micro instrumenta) و در البوکرک نیومکزیکو بود. او به اد رابرتس، رئیس کمپانی، گفت که او و همکارش در حال نوشتن نرم افزاری برای آلتیر هستند. بیل گیتس پرسید که آیا مایلید برنامه را ببینید؟

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس  PDF

رابرتس در پاسخ گفت: البته. او موافقت کرد که این جوانان را پس از حدود یک ماه ببیند.

وای! بیل گفته بود که برنامه ی آن ها تقریبا آماده است، اما در واقع آن ها هنوز کار را شروع نکرده بودند. بیل و پل هشت هفته به صورت کاملا فشرده کار کردند. این چالشی بزرگ بود. آن ها حتی آلتیر در اختیار نداشتند تا برنامه را روی آن امتحان کنند! متیس در انجام سفارشاتش عقب مانده بود، اما بیل و پل دستورالعملی برای کار با آلتیر داشتند. آن ها می توانستند با استفاده از این دستورالعمل یم شبیه ساز درست کنند. شبیه ساز برنامه ای است که می تواند کلک بزند تا یک کامپیوتر بزرگ مانند یک کامپیوتر کوچک عمل کند. به این ترتیب آن ها توانستند از یک کامپیوتر بزرگ برای امتحان کردن کدهای جدیدشان استفاده کنند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

پل شروع به ساختن شبیه ساز کرد و بیل طراحی نرم افزار را شروع کرد. او قبل از نوشتن هر چیز، خوب فکر می کرد. پل می دید بیل مدت ها قدم می زند و روی صندولی اش به جلو و عقب می رود قبل از این که چیزی روی ورقه های قانونی یادداشت کند.

بیل مجبور بود به دلیل این پروژه جدید، کلاس هایش را تغییر دهد. او باید چیزی را فدا می کرد. او خوابش را فدای کارش کرده بود و اغلب تا نیمه شب کار می کرد. پل، بیل را در آن دوران چنین توصیف می کرد: ((او اواسط یکی از خط های کد نویسی بود که کم کم سرش خم می شد و بینی اش به صفحه کلید می خورد. پس از این که یکی دو ساعت چرت می زد، با چشمان نیمه باز به صفحه کلید نگاه می کرد. چشمانش را دوبار باز و بسته می کرد و سپس دقیقا از جای که کارش را قطع کرده بود، شروع می کرد.))

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

با نزدیک شدن موعد قرار ملاقات در کمپانی مبتس، بیل از دوست دیگرش در هاروارد خواست تا به آن ها کمک کند. به این ترتیب برنامه، درست در آخرین لحظه آماده شد. قرار شد پل به البوکرک برود و برنامه را به اد رابرتس نشان دهد. بچه ها سخت کار کرده بودند و حالا رویایشان داشت به حقیقت می پیوست. وقتی پل وارد کمپانی متیس شد، اد رابرتس او را سر میزی نامرتب و شلوغ برد. در آنجا یک آلتیر کوچک بدون سر و صدا و بی روح وجود داشت.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست – بیوگرافی بیل گیتس

پل آماده شد تا برنامه را برای اد امتحان کند. او هنگام بارگذاری برنامه خیلی اضطراب داشت. نرم افزار آن ها هرگز روی یک آلتیر واقعی امتحان نشده بود. او با خود فکر می کرد آیا این برنامه کار می کند؟ آیا کد ها درستند؟ پل نفس را در سینه حبس کرد و اولین دستور را تایپ کرد:

((2+2 می شود))

کامپیوتر بلافاصله نوشت:

((4))

آن ها موفق شده بودند! چند دقیقه بعد، اد رابرتس تصمیم گرفت برنامه را بخرد. بیل گیتس و پل الن اولین زبان برنامه نویسی میکرو کامپیوتر را نوشته بودند. بیل در آن زمان تنها نوزده سال داشت.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

تولد کمپانی مایکروسافت

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

حالا که بیل و پل با کمپانی میتس قرارداد بسته بودند، دنبال نامی برای کمپانی خود بودند. آن ها تصمیم گرفتند آن را مایکرو-سافت بنامند. زیرا در آن کمپانی، نرم افزار یا همان برنامه نویسی برای میکرو کامپیوتر می نوشتند. (میکرو به معنی کوچک است.) در کمتر از یک سال خط تیره ی بین مایکروسافت را برداشتند. بیل مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و پل نایب رئیس بود.

ابتدا کمپانی چیزی بیش از یک اسم نبود. پل به عنوان سرپرست بخش تولید و تهیه ی نرم افزار در کمپانی میتس، کار تمام وقت گرفته بود. او درالبوکرک زندگی می کرد. بیل در هاروارد بود. هر دو جوان رویای فعالیت بیش تری کمپانی مایکروسافت را در سر می پروراندند.

در سال1975 بیل از دانشگاه مرخصی گرفت تا پیش پل در البوکرک برود.

پل در آن زمان به طور نیمه وقت کار می کرد. دو جوان پروژه ی جدیدی را برای مایکروسافت آغاز کردند. پدر و مادر بیل نمی خواستند او دانشگاه را رها کند. بیل با بی میلی به هاروارد برگشت، اما ذهن و قلبش در دانشگاه نبود. آن ها به البوکرک و به دنیای کار با کامپیوتر که از قبل شروع کرده بودند، بازگشتند.

بیل احساس می کرد دنیای کامپیوتر در حال تغییری شگرف است. تراشه های جدید کامپیوتر که می توانستند اطلاعات زیادی را بر روی ویفرهای کوچک ذخیره کنند، در دسترس بودند. بیل به این فکر می کرد که به زودی مایکرو کامپیوترها بسیار مطرح خواهند شد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

او این شانس را داشت تا کاری مهم انجام دهد و زمان انجام این کار حالا بود. از این رو، او دانشگاه هاروارد را دوباره ترک کرد و دیگر به آنجا بازنگشت. بیل به البوکرک بازگشت و خود را وقف کارش کرد. پس از مدتی کوتاه، پل هم به صورت تمام وقت به او پیوست. او و پل بر سر شعاری برای مایکروسافت به توافق رسیدند: یک کامپیوتر در هر خانه و روی هر میز.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

در اولین روزهای شروع کار کمپانی مایکروسافت، بیل و پل هر دو بخشی از هر کاری را انجام می دادند. اما حس بازاریابی بیل و اشتیاق و علاقه ی او به تجارت باعث شد تا نایب رئیس کمپانی مایکروسافت بماند. او برای کمپانی جدیدش شروع به تبلیغ کرد. کارکنانش را آموزش می داد.

علاوه بر این، او برای نرم افزار جدیدش کد می نوشت. با بزرگ شدن کمپانی مایکروسافت، برنامه نویس های بیشتری استخدام شدند. اما بیل همچنان در مقام ریاست باقی ماندو سال ها حتی یک خط کد بدون بررسی و تایید بیل از مایکروسافت به بیرون راه نمی یافت. بیل اغلب تمام روز و بیش تر شب ها را کار می کرد. روزی یک منشی که تازه استخدام شده بود وارد دفتر شد و دید کسی زیر یکی از میزهای دفتر خوابیده است.  او خواست به پلیس زنگ بزند. کارمندان دیگر به او خندیدند و گفتند این بیل است که پس از شب بیداری، زیر میز خوابیده است.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست – بیوگرافی بیل گیتس

بیل انتظار داشت تمام کارمندان مایکروسافت مانند او تا دیر وقت و در روزهای آخر هفته کار کنند. بیشتر کارمندان با این موضوع مشکلی نداشتند. آن ها جوان، باهوش و علاقه مند بودند و میکرو و کامپیوتر را باور داشتند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست – زندگینامه بیل گیتس

بیل برای تفریح، سوار ماشین پورشه ی 911 خود می شد و آن را می راند. اغلب همکارانش را نیز سوار می کرد تا در نیمه های شب به جاده های خارج از شهر بروند و با سرعت رانندگی کنند. در سال 1979، بیل و پل تصمیم گرفتند محل کمپانی خود را عوض کنند. شهر کویری البوکرک برای رفت و آمد مشتریان دور بود. علاوه بر آن، هر دوی آن ها می خواستند در شهری سرسبز و خوش آب و هوا و نزدیک خانواده و دوستان باشند. به این دلیل کمپانی میکروسافت به بلوو واشنگتن در نزدیکی سیاتل منتقل شد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

کارمندان میکروسافت قبل از این که البوکرک را ترک کنند، یک عکس دسته جمعی گرفتند. از سیزده کارمند اصلی، یازده نفر در عکس بودند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

در صورت جوان و بشاش آن ها، امید و عزمی قاطع دیده می شد. شاید آن ها به آینده ی روشنی که پیش رو داشتند، نگاه می کردند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

قرارداد بزرگ

بیل گیتس همیشه شم تجارت داشت. وقتی ده ساله بود، قدرت خرید دستکش جدید بیسبال را نداشت. او پنج دلار به خواهرش کریستی داد تا هر وقت بخواهد از دستکش بیسبال او استفاده کند. او یک قرارداد نوشت و از خواهرش خواست تا آن را امضا کند.

در سال 1980، بیل آماده بود با کمپانی آی بی ام قرارداد ببندد. این قرارداد باعث شد کمپانی میکروسافت به مراتب قدرتمندتر شود.

در آن زمان آی بی ام بزرگترین سازنده ی کامپیوتر در دنیا بود. آن ها می خواستند وارد تجارت کامپیوترهای کوچک نیز بشوند. به همین دلیل به کمپانی میکروسافت رفتند. چه فرصت بزرگی برای بیل گیتس بود! او در آن زمان بیست و چهار سال داشت و سی و دو نفر در میکروسافت کار می کردند. این در حالی بود که کمپانی آی بی ام بیش ازسیصد هزار کارمند داشت.

در نظر اول، بیل بسیار جوان به نظر می رسید و تاجران آی بی ام او را خیلی جدی نمی گرفتند. البته آن ها خیلی زود فهمیدند که او اطلاعات زیادی در کامپیوتر دارد. کمپانی آی بی ام تصمیم گرفت کمپانی کوچک میکروسافت را استخدام کند تا زبان برنامه نویسی و سیستم عامل را برای کامپیوترهای کوچک و شخصی آی بی ام بنویسد. سیستم عامل مهمترین نرم افزار کامپیوتر است و باعث می شود صفحه کلید، مانیتور و سایر برنامه ها نرم افزاری به کار بیفتد. کامپیوتری که سیستم عامل نداشته باشد مثل ماشینی است که بنزین دارد و آماده ی حرکت است، اما راننده ندارد. میکروسافت تقریبا یک سال کار کرد تا برای آی بی ام نرم افزار تولید کند و در سال 1981 آی بی ام اولین میکرو کامپیوترش را به بازار عرضه کرد. این کامپیوتر، پی سی یا کامپیوتر شخصی نام داشت. کامپیوتر شخصی با سیستم عامل داس کار می کرد. فروش این کامپیوتر ها سر به فلک کشید! پس از مدتی کوتاه، سایر کمپانی های سخت افزار از کامپیوترهای شخصی آی بی ام کپی برداشتند. به این ترتیب، میکروسافت می توانست نسخه های ام اس داس را به همه ی این کمپانی ها نیز بفروشد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

خیلی زود به سیستم عامل استاندارد ام اس داس برای کاربران کامپیوتر در تمام دنیا تبدیل شد. همه کاربران می توانستند فایل ها را به اشتراک بگذارند. حالا زبان برنامه نویسی جهانی، دورن کامپیوتر بود. رشد کمپانی میکروسافت به طور باور نکردنی زیاد بود. تا پایان سال 1981، کمپانی صد و سی کارمند داشت. در سال 1983 این تعداد به پانصد نفر رسید. بیل همه ی افراد را با اسم نمی شناخت.

با وجود این، خودش در مرکز همه ی کارها بود.

بیل گیتس رئیسی پر کار بود. وقتی برنامه نویسان با بیل گیتس جلسه داشتند، می بایست کاملا آماده باشند. مغز بیل گیتس مانند یک دیسک سخت بود که اطلاعات زیادی هم در زمینه ی برنامه های کامپیوتر و هم دنیای تجارت در آن ذخیره شده بود. علاوه بر آن، بیل می توانست خیلی زود نظرات دیگران را بفهمد و اگر نقصی در آن وجود داشت، متوجه آن شود. گاهی اوقات او سر یک برنامه نویس فریاد می کشید و می گفت ((این احمقانه ترین چیزی است که تاکنون شنیده ام!))

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست – بیوگرافی بیل گیتس

گاهی اوقات کارمندان جدید از دست بیل شوکه می شدند. پل بعدها نوشت که بیل باهوش سرشارش و با به زمین کوبیدن پاهایش و جلو و عقب رفتنش بر روی صندلی، درست مانند بلایای طبیعی بر سر کارمندان فرود می آمد.

 

پل می دید بیل به برنامه نویسانی احترام می گذارد که در مقابل او می ایستد و از ایده ی خود دفاع می کنند. آن چه برای بیل مهم بود، پیدا کردن بهترین پاسخ برای مسائل بود. اگر او با فکرهای جدید مبارزه می کرد، به این دلیل بود تا مطمئن شود همه ی جزئیات به طور دقیق بررسی شده است. در این صورت به جلسه پایان می داد و برایش مهم نبود که چه قدر داد و بی داد کرده  است؛ فقط خیلی آرام می گفت، باشه. کارکنانی که در کمپانی میکروسافت می ماندند، رئیس خود را درک و از او قدردانی می کردند.

البته موفقیت کمپانی، خود شاهدی بر این ادعا بود. بیل بی شک می دانست چه می کند. کارمندان خوشحال بودند که در یک کمپانی پیشگام مشغول به کارند. علاوه بر این، بیل گیتس حس شوخ طبعی و مزاح داشت. وقتی اعضای کمپانی میکروسافت در مسابقات و بازی ها به رقابت می پرداختند، او پیک نیک تابستانی بر پا می کرد و این درست مانند المپیک چریو در زمان جوانی بیل گیتس بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

در سال 1982، کمپانی میکروسافت در حال از دست دادن یکی از اعضای اصلی خود بود. پل الن به بیماری هوجکین مبتلا شده بود. بیماری هوجکین نوعی سرطان اغلب قابل درمان است. پل هنگام کار، تحت فشار زیادی بود. جنگیدن بر سرایده ها برای بیل نوعی سرگرمی بود، اما برای پل نوعی سرگرمی بود، اما برای پل استرس زیادی به همراه داشت. وقتی او در سال 1983 دوباره سلامت خود را به دست آورد، تصمیم گرفت کمپانی میکروسافت را ترک کند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

قبل از اینکه پل کمپانی را ترک کند، بیل نامه ای برای او نوشت. ((در چهارده سالی که با هم کار کردیم، ناسازگاری زیادی با هم داشتیم؛ ولی با همه وجود این ها در خیلی از موارد هم اشتراک نظر داشتیم.)) در سال 1984، تصویر بیل برای اولین بار بر روی جلد مجله ی تایم ظاهر شد. او اکنون چهره ی شناخته شده ی میکروسافت بود. از آن پس هر وقت مردم درباره ی میکروسافت فکر می کردند چهره ی بیل گیتس جلوی چشمانشان مجسم می شد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

در مسیر پیشرفت

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

بیل که همیشه می خواست سریع پیش برود، در مسیر درستی قرار گرفته بود. در سال 1980، صنعت کامپیوتر با سرعت سرسام آوری در حال تغییر بود. کمپانی های جدید، ایده های جدید و محصولات جدیدی به وجود آمده بودند. رقابت شدیدی در جریان بود! در سال 1985، میکروسافت جدیدترین نسخع ی به روز شده ی نرم افزار، یعنی ویندوز را به بازار عرضه کرد. آن چه ویندوز را از بقیه ی نرم افزارها متمایز می ساخت، وجود اشاره گر کوچکی به نام ماوس بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

این وسیله چند سال پیش اختراع شده بود، اما برای اولین بار بود که بیشتر دارندگان کامپیوتر از آن استفاده می کردند. ماوس روش کار با کامپیوترهای شخصی قدیمی را به طور بنیادی تغییر می داد.

پیش از آن، افرادی که با کامپیوترهای شخصی کار می کردند باید دستورها را به خاطر می سپردند و آن ها را روی صفحه کلید تایپ می کردند. اما کسانی که با ویندوز کار می کردند فقط باید ماوس را روی آن آیکون در صفحه نمایش می بردند و کلیک می کردند. تمام آن برنامه روی صفحه باز می شد. به کمک ماوس هم زمان می شد روی آیکون دیگر و برنامه ی دیگر نیز کلیک کرد و برنامه ها هم زمان باز می شدند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

علتی که این برنامه را ویندوز نامیدند. این بود که می شد چند صفحه را هم زمان باز کرد.

زیراکس اولین کمپانی کامپیوتری و به دنبال آن اپل از ماوس استفاده می کردند. بعد از این که میکروسافت با سیستم عامل ویندوز به بازار آمد، کمپانی اپل از میکروسافت به دلیل کپی برداری از بخشی از طراحی ماوس شکایت کرد. کمپانی میکروسافت نشان داد محصولات آن ها کاملا متفاوت از اپل است و در دادگاه برنده شد.

استفاده از سیستم عامل ویندوز برای کاربر آسان بود. کامپیوتر معنای بسیاری از واژه ها را تغییر می داد. برنامه نویس ها می خواستند از کلماتی آشنا استفاده کنند و آن را در کامپیوترهایشان به کار گیرند. کلماتی مانند منو، تول، داک، پیست و البته ماوس، معناهای جدیدی پیدا کردند.

کار کردن در میکروسافت و همین طور کار کردن با بیل، تنش زیادی به همراه داشت. موفقیت در کارها به او آرامش نبخشیده بود. او همیشه به افرادی توجه می کرد که دستاوردی تازه داشتند و مواظب بود کسی از آن ها جلو نزند.

مقاله پیشنهادی:  دوران کودکی و نوجوانی بیل گیتس (دوستان دوران کودکی بیل گیتس)

بیل زمان زیادی برای فکر کردن نداشت. به همین سبب شروع کرد تا سالی یک بار کارها را بازنگری کند و روی ایده های جدید و آینده ی کامپیوتر متمرکز شود. او این زمان را ((هفته فکر کردن)) نامید. در آن زمان درباره ی ایده های جدید در زمینه ی کامپیوتر مطالعه می کرد.

بسیاری از این اندیشه ها توسط کارکنان میکروسافت ارائه می شد. بیل متوجه شد که کارکنان نیز به این استراحت نیاز دارند. بنابراین او این یک هفته را به عنوان ((تعطیلی)) سالانه برای آن ها در نظر گرفت.

در سال 1986، بیل کمپانی میکروسافت را به صورت سهامی عام در آورد؛ یعنی این که نه تنها کارکنان، بلکه هر کسی می توانست سهم کمپانی را بخرد. سهام به این معنی است که بخش های کوچکی از کمپانی در بازار سهام فروخته می شود.

سهام میکروسافت با سرعت زیادی فروخته شد. بیل گیتس و همکاراش پل الن یک شبه میلیونر شدند. تا سال 1987 ارزش سهام آن قدر بالا رفت که بیل میلیاردر شد. او تنها سی و یک سال داشت و جوان ترین میلیادر خود ساخته در آن زمان بود.

یک میلیارد (1000000000) دلار پول بسیار زیادی است و درک آن سخت است. دیوید شوارتزدر کتابش با نام یک میلیون چه قدر است؟ گفت 95 سال طول می کشد تا یک نفر با صدای بلند تا یک میلیارد را بشمارد بدون اینکه وقفه ای در شمردن بیندازد؛ مثل خوابیدن و غذا خوردن. بگذارید به صورت دیگر بگویم، اگر شما یک میلیارد دلار در یک سال به دست آورید یعنی اینکه شما نوزده میلیون دلار در یک هفته یا 8000 دلار در یک ثانیه به دست آورده اید.

هشت سال پس از این که بیل میلیاردر شد، نام او به عنوان ثروتمندترین فرد روی کره ی زمین ثیت شد. او این عنوان را از سال 1995 تا 2007 و دوباره در سال 2009 حفظ کرد. دارایی بیل بیش از 50 میلیارد دلار تخمین زده شده بود. فکر می کنید چه قدر طول می کشد تا آن را بشمارید؟ سعی کنید پاسخ را پیدا کنید.

زندگی خانوادگی

بیل ثروتمند و موفق شده بود و هیچ تمایلی به ازدواج نداشت. کار او اولین عشقش در زندگیش بود. بیل در سن سی و دو سالگی در پیک نیک میکروسافت با یکی از مدیران که زنی جذاب با موهای تیره بود، آشنا شد. او ملیندا فرنچ نام داشت. بیل پس از صحبت کردن با او فهمید ملیندا زنی باهوش، مستقل و بامزه است. مدت زیادی طول نکشید که این دو نفر با هم دوست شدند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

ملیندا نه سال کوچکتر از بیل بود و در دالاس تگزاس بزرگ شده بود. او در دبیرستان شاگرد اول بود و در دانشگاه دوک مدرک لیسانس در رشته علوم کامپیوتر و اقتصاد گرفته بود. سپس مدرک کارشناسی ارشد در رشته تجارت گرفته بود و خیلی زود به استخدام کمپانی میکروسافت در آمده بود. از همان اول همه می دانستند که ملیندا گزینه ی خوبی برای بیل است. او به همان چیزهایی علاقه داشت که بیل نیز به آن ها علاقه مند بود. هر وقت این دو نفر با هم دیده می شدند، به نظر می رسید می خندند و با حرارت و انرژی با هم صحبت می کنند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

در شب سال نو 1994، بیل و ملیندا در جزیره ی لانای در هاوایی با هم ازدواج کردند. این ازدواج، تیتر خبرهای جهانی شد. بیل و ملیندا با از پیش اجاره کردن تمام اتاق های هتل در آن جزیره و استخدام کردن همه ی هلیکوپتردارها خلوت خود را حفط کردند. این طوری عکاس ها نمی توانستند در آنجا حضور داشته باشند و از مراسم عروسی عکس بگیرند. بیل هنگام ازدواج سی و هشت سال داشت. او نسبت به بیش تر مردان هم سن و سال خودش، مجرد مانده بود. حالا او می فهمید که زندگی مشترک با ملیندا چه قدر جالب و جذاب است. زندگی شخصی بیل معنای دیگری یافته بود. در سال 1995 این زوج، سفری را به دور دنیا شروع کردند و همه جا را از چین تا آفریقا دیدند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

یک سال بعد اولین فرزندشان به دنیا آمد. آن ها دخترشان را جنیفر کارترین نامیدند. سه سال بعد، در سال 1999 صاحب پسری به نام روری جان شدند و در سال 2002 سومین فرزند آن ها به نام فیبی ادل به خانواده پیوست.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

بیل قبل از نامزدی با ملیندا، ساختن خانه ای را شروع کرده بود. در سال 1997 خانه ی رویایی آن ها به مساحت 6100 متر مربع برای نقل مکان خانواده ی گیتس به آنجا، آماده شده بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

خانه ی ویلایی آن ها بر بالای تپه ای با شیب تند، مشرف به دریاچه ی واشنگتن در بیرون سیاتل قرار داشت. برای حفظ درختان و جلوگیری از بریده شدن آن ها، بیش تر خانه از کنده ها با چوب های بازیافت شده ساخته شده بود.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمن ماندن در برابر زلزله، خانه در دامنه ی تپه ساخته شده بود. مدل خانه بسیار جدید بود و البته در این خانه از تکنولوژی به عنوان یک کار هنری استفاده شده بود. هر یک از میهمانان می توانستند نشانی را که شامل یک تراشه ی کوچک بود، به خود وصل کنند. این تراشه ی کوچک شامل اطلاعاتی در مورد چیزهایی مورد علاقه آن شخص بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

وقتی میهمانی وارد اتاق می شد، تراشه ی کوچک سیگنالی می فرستاد. ناگهان موسیقی مورد علاقه ی آن شخص پخش می شد. نور و دمای اتاق طوری تنظیم می شد که مورد نظر آن شخص باشد. حتی نقاشی مورد علاقه اش بر روی دیوار نشان داده می شد. (کارهای هنری روی صفحه هایی ظاهر می شدند که از نظر الکترونیکی قابل کنترل باشند.)

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

این ساختمان همه آن چیزی را که هر کس آرزویش بود، داشت. اتاق بازی، سالن سینما، سالن ورزش و استخر سرپوشیده به طول 18 متر که در زیر آب، موسیقی پخش می شد. همچنین این استخر یک دیواره شیشه ای داشت که شناگرها می توانستند به زیر آن شیرجه بزنند و به بیرون بروند. در آنجا مهمانان یک قایق بزرگ، یک لنگرگاه و یک مهمانخانه می دیدند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

در میان اتاق های زیبای این خانه، کتابخانه ای بزرگ وجود داشت. این اتاق مورد علاقه ی بیل بود. در این کتابخانه پشت دیوار مخفی، قفسه ای وجود داشت که گنجی به قدمت بیش از پنج هزار سال را در خود جای داده بود و آن دفترچه ای دستنویس از هنرمند هوشمند لئوناردو داوینچی بود. بیل گیتس برای خریدن آن سی میلیون دلار پرداخت کرده بود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

عل رغم مساحت بزرگی که این خانه داشت، قسمت اصلی خانه که خانواده ی گیتس در آن زندگی می کردند نسبتا ساده بود. این بخش از خانه هفت اتاق خواب داشت. تنها دوستان صمیمی به این بخش از خانه دعوت می شدند. گر چه شهرت بیل گیتس جهانی بود، اما خانواده گیتس حریم شخصی خود را حفظ می کردند. بیل و ملیندا می خواستند بچه های آن ها مانند زمان بچگی خودشان زندگی طبیعی و شادی داشته باشند.

لئوناردو داوینچی (1519-1452)

((لئوناردو داوینچی یکی از شگفت انگیزترین افرادی است که در این دنیا می زیسته است. او استعدادی سرشار در بسیاری از زمینه ها داشت و از هر دانشمند دیگری در هر سن و سالی پیش تر بود. او مجسمه ساز و نقاشی خارق العاده بود.)) این ها جملاتی بود که بیل در توصیف لئوناردو داوینچی گفته است.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

لئوناردو پانصد سال پیش در ایتالیا می زیست. او نقاشی بلند آوازه با شاهکارهایی مانند مونالیزا و شام آخر بود. او از نظر علمی نیز، ذهن بسیار هوشمندی داشت. او چیزهایی را صدها سال قبل از زمان کشفشان طراحی کرده بود، مانند ماشین پرنده و زیر دریایی. لئوناردو در چندین دفترچه درباره ی ایده ها و طراحی هایش نوشته است. بیست و یک دفتر از مجموع دفترهای او تا به امروز باقی مانده  است. در سال 1994 بیل گیتس یکی از دفترچه های لئوناردو را که مطالب علمی داشت خرید. او هر سال این دفترچه را به موزه های مختلف می فرستد تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

رو به رو شدن با چالش ها

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

در دهه ی 1990 نوع جدیدی از موج سواری رایج شد. مردم به جای موج سواری بر روی موج های اقیانوس، شروع به موج سواری بر روی اینترنت کردند. اینترنت شبکه جهانی وب، از کامپیوتر های مرتبط با هم است. با جستجو در اینترنت- یعنی رفتن از یک سایت به سایت دیگر – کاربر می تواند بدون این که صندلی خود را ترک کند، تقریبا درباره ی همه چیز اطلاعات کسب کند.

بیل از ابتدا متوجه اهمیت اینترنت نشده بود. گرچه حد و مرز اینترنت، توجه بسیاری از تاجران را جلب کرده بود. کمپانی های اینترنت یک شبه پدیدار شده بودند. یکی از این کمپانی ها ((نت اسکیپ)) بود که مرورگر وب معروفی را ساخت. (مرورگر، استفاده کنندگان کامپیوتر را به اینترنت و سایتی که می خواند ببینند، وصل می کند.)

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

بیل یک دفعه متوجه اشتباهش شد. بلافاصله دست به کار شد. او یادداشت بالا بلندی به کارمندانش نوشت. عنوان نامه چنین بود: بیل گیتس اعتراف کرد که اینترنت مهم ترین رویداد منحصر به فرد از زمان کامپیوترهای خانگی است. او به کارمندانش در میکروسافت گفت که اینترنت را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

در سال 1995، بیل اولین مرورگر اینترنت میکروسافت به نام ((اینترنت اکسپلورر)) را به کار انداخت. تا آن زمان بیش از 90 درصد فروش مرورگر، مربوط به کمپانی ((نت اسکیپ)) بود. میکروسافت باید خیلی کار می کرد تا به این فروش برسد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

بیل گیتس با ادغام کردن مرورگر میکروسافت با سیستم عامل آن، پول مرورگر را از پیش می گرفت. هر کس ویندوز را می خرید، اینترنت اکسپلورر را مجانی دریافت می کرد. به این دلیل فروش اینترنت اکسپلورر بالا رفت و از نت اسکیپ پیشی گرفت.

البته این اقدام جسورانه ی بیل مشکلات قانونی برایش پیش آورد. در سال 1998 دادگستری آمریکا کمپانی میکروسافت را دردادگاه کشاند. فکر می کنید چرا؟

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

داشتن محصولاتی بسیار معروف که همه بخواهند آن را بخرند که غیر قانونی نیست. اما این کار بر خلاف قانون آمریکاست تا از رقابت با کمپانی های دیگر که محصولی مشابه تولید می کنند، جلوگیری کند. طبق نظر دولت، این کاری بود که میکروسافت انجام می داد. در آن زمان حدود هشتاد درصد کامپیوترهای خانگی با سیستم عامل میکروسافت کار می کردند. پس آن ا باید به صورت خودکار از اینترنت اکسپلورر هم استفاده می کردند. کمپانی هایی مانند نت اسکیپ راهی برای رقابت نداشتند و با توجه به طرح دعوی، این عادلانه نبود.

محاکمه فشار زیادی به بیل وارد کرد. اما بسیاری از مردم دلشان برای او و کمپانی اش نمی سوخت. در دوران شکوفایی امپراتوری کامپیوتر، بیل دشمنان زیادی پیدا کرده بود. منتقدان می گفتند بیل تحت هر شرایطی می خواهد برنده شود. او در دنیای تجارت به عنوان آدمی قلدر نشان داده شده بود. بسیاری از مردم بیل را آدمی خود خواه می پنداشتند. حتی در دادگاه، او به نظر سر سخت می رسید.

بیل گفت شکایت دولت از او، بدترین چیزی است که تا کنون برایش  اتفاق افتاده است. از نظر بیل، جریمه ی قانونی کمپانی اش هیچ معنایی نداشت. او به این مطلب اشاره کرد که میکروسافت هر سال میلیاردها دلار برای پژوهش و ابداع محصولات جدیدی هزینه می کند. و ادعا کرد که جریمه و تنبیه یک کمپانی به دلیل موفقیتش، به منزله ی تهدیدی برای نو آوری است.

دادگاه با نظر بیل موافق نبود. در سال 2000 قاضی دستور داد کمپانی میکروسافت به دو بخش تقسیم شود: یک کمپانی برای سیستم عامل و دیگری برای توسعه ی نرم افزار . مدتی بعد حکم دادگاه برعکس شد. سرانجام در سال 2002 دادگاه به نفع میکروسافت به پایان رسید. اگر چه میکروسافت مجبور بود بعضی از روش های خود را عوض کند؛ اما کمپانی به دو قسمت تقسیم نشد و به همان صورت یکپارچه باقی ماند.

دادگاه چهار سال به طور انجامید، اما در تمام این مدت بیل هر روز با انرژی سر کارش حاضر می شد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

شخصی از بیل پرسید که چرا او با این همه پول، زحمت کار کردن به خود می دهد و آن را به ستون روزنامه ای با عنوان ((از بیل بپرس))، فرستاد. پاسخ بیل ساده بود: من کاری را انجام می دهم که جالب و چالش بر انگیز است و فکر می کنیم بهترین شغل دنیا را دارم. با این حال بیل دیگر به طور مدام به میکروسافت فکر نمی کرد. مسائلیل مهم و جدی در این جهان وجود داشت که توجه بیل به آن ها جلب شده بود. بیل فکر می کرد که باید از ذهن، توان و پولش برای حل کردن این مسائل استفاده کند.

تقسیم ثروت

در زبان انگلیسی به کسی که پول زیادی را برای کارهای خیر می بخشد، فیلانتروپیست می گویند. بیل پس از این که مقدار زیادی پول به دست آورد، شروع به بخشیدن کرد. افرادی مهم در زندگی بیل، الهام بخش او برای کارهای خیر بودند. مادر او، مری گیتس، تا لحظه ی مرگش در سال 1994 یکی از افراد فعال خیریه بود. دوست او، وارن بافت، نیز او را تشویق می کرد تا سرمایه اش را برای کارهای خوب خرج کند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

وارن بافت

وارن بافت از ثروتمندترین و بخشنده ترین مردان جهان است. کمپانی او، بر کشایرهاتاوی نام دارد. در این کمپانی، بر خلاف کمپانی میکروسافت محصولی تولید نمی شود؛ بلکه او کمپانی های دیگر را می خرد. کمپانی هایی که خوب اداره می شوند و کمپانی هایی که او به محصولات آن ها علاقه مند است؛ مانند شکلات های سیز، بیمه ماشین گایکو و لباس های زیر اما وارن بافت تنها یک تاجر موفق نیست بلکه او بسیار بخشنده است. او قول داده است 99 درصد ثروتش را ببخشد. در سال 2006، او سهامی به ارزش 30 میلیارد دلار را به بنیاد خیریه ی بیل و ملیندا گیتس داد تا به مدت بیست سال صرف کارهای خیر کنند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

او همراه با بیل گیتس، پیمانی را پایه گذاری کردند که به سبب آن هفتاد میلیاردر دیگر قول دادند نیمی از ثروتشان را به خیره بدهند. اما احتمالا ملیندا، همسر بیل گیتس، بیش ترین اثر را بر او داشته است. او زنی فروتن بود و به کمک کردن به دیگران اعتقاد داشت.

مقاله پیشنهادی:  راز موفقیت بیل گیتس: قوانین طلایی برای موفقیت

بیل و ملیندا درباره ی اینکه با ثروت زیادشان چه کنند، با هم صحبت می کردند. آن ها تصمیم گرفتند 95 درصد ثروتشان را ببخشند. بیل می گفت: ثروت زیاد با مسئولیت زیاد همراه است که انسان در قبال جامعه ی خود دارد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

در سال 2000 این زن و شوهر، بنیاد خیریه ی بیل و ملیندا گیتس را به راه انداختند. این بنیاد خیریه برای بخشیدن پول تاسیس شده بود. بیل و ملیندا میلیاردها دلار از سرمایه ی شخصی خود را به این بنیاد بخشیدند. حال آن ها از خود این سوال را می پرسیدند: ((با منابعی که در اختیار داریم، چگونه می توانیم بیش ترین کار خیر را برای بیش ترین تعداد آدم ها انجام دهیم.)) بیل در گزارشی خوانده بود که میلیون ها کودک در کشورهای محروم، از بیماری مانند فلج اطفال، مالاریا و تب زرد که در کشورهای ثروتمند ریشه کن شده است، می میرند. بسیاری از این کودکان را می شد با واکسن که تنها چند سنت قیمت داشت، از مرگ نجاد داد.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

بیل این گزارش را به ملیندا نشان داد و در یک مصاحبه ی تلویزیونی به گزارشگر گفت: ((ما از این گزارش شوکه شدیم. اگر معتقد باشیم ارزش زندگی همه ی آدم ها یکسان است، این که فکر کنیم زندگی بعضی از آدم ها ارزش نجات دادن دارد و زندگی بعضی دیگر نه، فکری مشمئز کننده است. ما به خود گفتیم: ((اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، باید در اولویت کار بنیاد خیریه ما قرار بگیرد.)) بیل از سال 2000 از سمت مدیر اجرایی میکروسافت کناره گیری گرفت. او این مسئولیت را به دوست دوران تحصیلش استیوبالمر، سپرد. استیوبالمر از سال 1980 با میکروسافت همکاری داشت. بیل گیتس در سال 2006 اعلام کرد که می خواهد از میکروسافت بازنشسته شود و تمام وقت در بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس کار کند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

فلج اطفال

فلج اطفال در نیمه ی اول قرن بیستم، یکی از بیماری های کشنده ی کودکان بود. این بیماری بر روی بعضی از کودکان که دچارش می شدند، اثری دائمی نمی گذاشت، اما اغلب، فلج یا معلول می شدند. بزرگسالان نیز به این بیماری مبتلا می شدند. فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا، از بزرگسالان مبتلا به این بیماری بود. او باید برای همیشه روی صندلی چرخ دار می نشست و به کمک پابندهای سنگین، تنها می توانست چند قدم راه برود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

بیماری فلج اطفال در 60 سال پیش به اوج خود رسید و در سال 1952 تنها در آمریکا شصت هزار نفر را مبتلا کرده بود. پس از آن، واکسن هایی کشف شدند که از ابتلا به بیماری فلج اطفال جلوگیری می کردند. (البته اگر کسی این بیماری را می گرفت، علاجی برای آن نبود.) یکی از واکسن ها، سالک نام داشتو دکتر یونا سالک آن را ساخته بود. این واکسن به بیمار تزریق می شد. واکسن دیگر سابین نام داشت و دکتر البرت سابین آن را ساخته بود.

این واکسن به طور مایع بود و بیماران باید مقدار کمی از آن را می خوردند. این واکسن ها بسیار موثر بودند. بیماری فلج اطفال در نیمکره ی غربی ریشه کن شد. در کشورهای فقیر که مردم قدرت خرید واکسن را نداشتند، شیوع این بیماری زیاد بود. در سال 1988 بیش از 350000 کودک در سراسر دنیا از این بیماری رنج می بردند. در همان سال، جامعه ی جهانی تصمیم گرفتند این بیماری را ریشه کن کنند. بیل و ملیندا گیتس در این راه کمک های مالی زیادی کردند.

مقاله پیشنهادی:  دوران کودکی و نوجوانی بیل گیتس (دوستان دوران کودکی بیل گیتس)

در اساسنامه ی سالانه ی این بنیاد، بیل گیتس گزارش داد که تعداد موارد این بیماری، 99 درصد کاهش یافته است. اما او اضافه کرد ((یک درصد باقی مانده، هنوز هم خطری واقعی محسوب می شود.)) ممکن است موارد بیماری دوباره پدیدار و پخش شوند. ((ما به ریشه کن کردن این بیماری بسیار نزدیک شده ایم و باید این راه را به پایان برسانیم و تعداد افراد مبتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.))

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست – زندگینامه بیل گیتس

27 ماه جون سال 2008، آخرین روز کاری بیل گیتس در میکروسافت بود. او 52 سال داشت و سی و سه سال رئیس کمپانی میکروسافت بود. موسسان کمپانی میکروسافت در سال 1975 پل الن و بیل گیتس بودند. امروز این کمپانی 90000 کارمند دارد. آن زمان پشت میز هر اداره، یک ماشین نویس می نشست. امروزه در آمریکا پس از انقلاب نرم افزاری به سرپرستی بیل، روی هر میز اداره و تقریبا در هر خانه یک کامپیوتر یافت می شود. لوگوی ویندوز در حال پرواز، بر روی بیش از هفتاد و پنج میلیون کامپیوتر در سراسر جهان باز می شود.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

زندگی امروز بیل گیتس

در ماه مارچ سال 2010، بیل گیتس به عنوان دومین مرد ثروتمند جهان شناخته شد. بیل گفت: ((واضح است که این خبر برای من مهم نیست.)) او تا آن زمان 28 میلیارد دلار از ثروتش را به بنیاد خیریه اش بخشیده بود.

این روزها بیل مثل همیشه مشغول به کار است. او با شور و اشتیاق کار می کند تا فقر مردم را از بین ببرد، بیماری ها را درک کند، و آموزش و پرورش را به ویژه در محله های فقیر نشین شهرها بهبود بخشد.

بیل مثل قبل عاشق کارش است. بیل گفت: ((روزمره بودن این کار برای من سرگرمی است)) او و ملیندا به نقاط دور افتاده ی دنیار سفر می کنند تا مشکلات مردم را از نزدیک ببینند. آن ها یک روز با رهبر یکی از قبایل دهکده ای دور افتاده در چادرش ملاقات کردند. در آنجا کسی اسم بیل گیتس را نشنیده بود. روزی دیگر، بیل را می دیدی که با دانشمندان درباره ی پژوهش های پیچیده شان صحبت می کرد. این کار لازم بود که بیل بر انواع دانش علمی تسلط داشته باشد تا بتواند تصمیم بگیرد که کدام ایده ها پول سازند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

بیل هر روز با تصمیم های سخت بی شماری رو به روست. لازم است او از توانایی اش در تجارت که او را مدیر یک کمپانی ساخته بود، کمک بگیرد. گاهی اوقات این بنیاد خیریه ریسک هایی می کند که درست از آب در نمی آید. بیل می داند که این بخشی از کار است. او و ملیندا برای خیریه ی خودشان اصول راهنما نوشتند. یکی از اصول این بود ((ما ریسک می کنیم، شرط بندی های بزرگی انجام می دهیم و به سرعت پیش می رویم. ما در راهی طولانی قدم گذاشته ایم.))

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

بیل همچنین با مقامات دولتی در تمام دنیا ملاقات می کند. در سال 2011 اقتصاد جهانی رو به سقوط بود. کمک های دولتی بسیاری از کشورها قطع شده بود.

بیل با قطع این کمک ها مبارزه کرد. او به این نکته اشاره کرد: ((مردم فقیر جهان رهبرانشان را ملاقات نمی کنند تا مشکل خود را بازگو کنند. برای همین من می خواهم به آن ها کمک کنم تا مشکلشان را حل کنند.)) رهبران دولت ها مایل بودند سخنان بیل را بشنوند. بیل برای آن ها دلایل قانع کننده ای می آورد تا کمک های دولتی خود را ادامه دهند.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

 

دلایلی که بیل گیتس برای این رهبران می آورند. از آن دسته دلایلی بود که او در شروع کارش به آن توجه می کرد. او می گفت: ((من متوجه ضرورت صرفه جویی در دوران رکود هستم.)) اما در بسیاری از کشورها تنها حدود یک درصد از مخارج عمومی برای کمک اختصاص داده شده است. ((این مقدار پول، مشکلات مالی در دنیا به وجود نمی آورد.)) او اضافه کردن این کمک اثرات زیادی دارد و باعث می شود کشورها متعادل تر شوند و خشونت در آن ها کم شود.

مقاله پیشنهادی:  ثروت بیل گیتس در خیریه ها! بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

بیل و ملیندا بعضی از مشکلات طاقت فرسا در دنیا را از نزدیک دیده اند. با وجود این اغلب بیل می گوید ((من و ملیندا آدم های خوش بینی هستیم.)) آن ها امید زیادی به آینده دارند. بیل معتقد است که پیشرفت های جدید در دنیای تکنولوژی، به ما فرصت می دهد تا بتوانیم به فقر و مرگ ناشی از بیماری های قابل پیشگیری پایان دهیم. بیل در اوقات فراغتش کتاب می خواند. او به تازگی کتابی چهارصد صفحه ای درباره ی واکسن ها خواند و از خواندن آن لذت برد! گزارشگری از او پرسید، آیا فکر می کنی خواندن و لذت بردن از کتاب واکسن ها باعث شود تو را آدمی خرخوان بدانیم. بیل لبخندی زد و گفت ((با افتخار می گویم که درست حدس زدید.))

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

بازی تنیس و بازی با کارت، از دیگر سرگرمی های بیل است. اما یک بار در مصاحبه ای با روزنامه گفت، او از آن دسته مردمی نیست که مدام بنشیند. بسیار خسته کننده است. بهترین سرگرمی برای بیل این  است که با ملیندا و بچه ها باشد. مهم نیست چه قدر سرش شلوغ باشد. او همواره می گوید ((بچه ها بخشی از برنامه ی من هستند.)) کار برای بیل یک سرگرمی است و این یکی از دلایل موفقیتش است.

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس
بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

مجله تایم، بیل را به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد در قرن بیستم می نامد. او سرانجام در سال 2007 از دانشگاه هاروارد مدرک دکترای افتخاری گرفت. او در مراسم فارغ التحصیلی از دانشگاه، به پدرش که در میان شرکت کنندگان بود به شوخی گفت: (( من بیش از سی سال صبر کردم تا به پدرم بگویم پدر به شما گفته بودم که برمی گردم و مدرکم را می گیرم.))

تاریخ درباره ی بیل گیتس چگونه قضاوت خواهدکرد. آیا او را بیش تر به دلیل کارهای خیرش می شناسند یا به دلیل نقش پیشتازش در عصر کامپیوتر؟ زحمت پرسیدن این سوال از بیل را به خود ندهید. او سخت مشغول کار است!

بیل گیتس کیست - زندگینامه بیل گیتس

زندگی بیل گیتس در یک نگاه

1955: تولد بیل گیتس در 28 اکتبر در سیاتل واشنگتن

1962: خواندن تمام صفحات دانشنامه از اول تا آخر

1968: مواجهه با اولین کامپیوتر، یعنی همان ماشین تله تایپ

1973: فارغ التحصیل شدن از مدرسه ی لیک ساید

1974: آغاز به تحصیل در دانشگاه هاروارد

1975: نوشتن نرم افزار برای آلتیر 8800 به همراه پل الن. ترک کردن دانشگاه و تاسیس شرکت میکروسافت به همراه پل الن

1980: قرارداد بزرگ آی بی ام با میکروسافت

1983: بیرون آمدن پل از میکروسافت

1987: میلیاردر شدن بیل گیتس

1994: ازدواج با ملیندا فرنچ در جزیره ی لانای در هاوایی

در گذشت مری، مادر بیل گیتس

1996: تولد اولین دختر ملیندا و بیل به نام جنیفر کارترین

1999: تولد اولین پسر ملیندا و بیل به نام روری جان

2000: تاسیس بنیاد خیریه ی بیل و ملیندا گیتس به منظور از بین بردن فقر و بیماری فلج اطفال

کناره گیری از سمت اجرایی میکروسافت

2002: تولد دختر دوم ملیندا و بیل به نام فیبی ادل 2007: دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد

 

فیلم خلاصه ای از این شخصیت تکنولوژی در یک نگاه

 

دانلود کتاب PDF بیل گیتس

 

مقالات مرتبط

1 نظر در “بیل گیتس کیست؟ زندگی نامه کامل بیل گیتس + فیلم و PDF”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا