ایچیموکو چیست؟ آموزش ایچیموکو (اندیکاتور Ichimoku) تصویری: فیلم+ PDF

 

کانال تلگرام فارکس

کانال تلگرام فارکس

یکی از آموزش های مهم برای انجام تحلیل های تکنیکال، آموزش ایچیموکو است. ایچیموکو، یکی از روش های تجزیه و تحلیل است و در بازارهای مالی و سرمایه کاربرد دارد. هدف از این روش، تکامل نمودارهای شمعی یا ژاپنی به منظور افزایش دقت پیش بینی حرکت است.

آموزش ایچیموکو، کار با اندیکاتور ایچیموکو Ichimoku

مجموعه فیلم های آموزش ایچیموکو در انتهای این نوشتار قرار دارد میتوانید مشاهده کنید

اندیکاتور ایچیموکو که آن را نمودار ابری ایچیموکو می نامند، ازجمله ابزارهای تحلیل تکنیکال است. این اندیکاتور توسط هوسودا گوئیچی که روزنامه نگاری ژاپنی بود، در دهه 1930 میلادی ابداع شد.

گوئیچی برای ابداع و ارتقاء اندیکاتور ایچیموکو، سی سال از عمر خود را صرف آن کرد. پس از این مدت زمان و با اطمینان کامل از نتایج کار، در سال 1960 آن را بطور عمومی معرفی کرد. در این مقاله با هدف آموزش ایچیموکو، بطور مفصل آن را بررسی می کنیم.

آموزش ایچیموکو: بررسی مفهوم ایچیموکو

پیش از پرداخت به آموزش ایچیموکو و نحوه کار با آن، بهتر است با مفهوم آن آشنا شویم. اندیکاتور ایچیموکو به دو صورت «نمودار ابری» یا «چارت تعاملی» معنا می شود.

این اندیکاتور ازجمله نمودارهای شمعی یا ژاپنی به منظور بررسی وضعیت بازار مورداستفاده قرار می گیرد. این یک اندیکاتور است اما مشابه نوع پیشرفته ای از نمودار برای نمایش ابعاد مختلف آموزش بورس است.

در ادامه مقاله آموزش اندیکاتور، با اجزای مختلف نمودار ابری یا اندیکاتور ایچیموکو آشنا می شویم. پس از آشنایی کلی، به تحلیل و بررسی وضعیت بازار، سیگنال هاری خرید و فروش، تعیین روند سهم و قدرت و سایر موارد مشابه می پردازیم.

اجزای مقدماتی کار با اندیکاتور ایچیموکو

در این قسمت، اقداماتی همچون افزودن اندیکاتور به نمودار، تغییر مشخصات ظاهری را بررسی می کنیم.

روش های افزودن اندیکاتور ایچیموکو به نمودار

استفاده از نوار ابزار

در روند آموزش ایچیموکو، به منظور افزودن ایچیموکو به نمودار، می توان از نوار ابزار استفاده کرد. با استفاده از منوی بالای صفحه، از مسیر زیر این کار را انجام دهید:

درج (Insert) -> اندیکاتورها (Indicators) -> اندیکاتورهای روندی (Trend) -> انتخاب گزینه Ichimoku Kinko Hyo

.

آموزش ایچیموکو

.

استفاده از پنجره راهبر (Navigator)

می توان اندیکاتورایچیموکو را از طریق پنجره Navigator به نمودار اضافه کرد.  بدین منظور مسیر زیر را دنبال کرده و اندیکاتور را روی نمودار بکشید تا اضافه شود یا روی آن دابل کلیک کنید.

پنجره راهبر (Navigator) -> اندیکاتورها (Indicators)  روند (Trend) -> گزینه  Ichimoku Kinko Hyo

آموزش کامل ایچیموکو Ichimoku

درصورتی که پنجره راهبر برای شما نمایش داده نشد، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+N یا از مسیر زیر، آن را به نرم افزار بیفزایید:

نمایش (View) -> پنجره راهبر (Navigtor)

ایجاد تغییر در مشخصات ظاهری ایچیموکو

در ادامه آموزش ایچیموکو، با کلیک بر روی ایچیموکو، پنجره Ichimoku Kinko Hyo باز می شود. در این پنجره، به وسیله سربرگ رنگ ها (Colors)، نوع خطوط و رنگ اجزاء مختلف ایچیموکو شخصی سازی می شود.

.

ایچیموکو

.

ظاهر تصاویر فوق، مربوط به مشخصات اندیکاتور ایچیموکو در حالت پیش فرض است. بهتر است شما نیز در ابتدای کار، تغییری در تنظیمات ظاهری آن انجام ندهید.

.

سعی کنید تنظیمات و مقادیر دو سربرگ دیگر یعنی پارامترها و تصویرسازی در پنجره Ichimoku Kinko Hyo را بدون تغییر رها کنید. با فشردن کلید ok، ایچیموکو به نمودار اضافه می شود.

.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

.

بررسی اجزای اندیکاتور ایچیموکو

.

در آموزش ایچیموکو، اجزای اندیکاتور ایچیموکو عبارتند از:

.

  • چیکو اسپن یا Chikou Span
  • تنکان سن یا Tenkan-Sen
  • کیجون سن یا Kijun-Sen
  • سنکو اسپن A یا Senkou Span
  • سنکو اسپن B یا Senkou Span B

.

در ادامه، هریک از این اجزا بررسی می گردد.

.

چیکو اسپن یا Chikou Span

.

چیکو اسپن، همان خط سبز رنگ در اندیکاتور ایچیموکو است که نمودار خطی قیمتی نیز نامیده می شود. این خط، همان نمودار خطی ساده بوده که درنتیجه ی اتصال قیمت بسته شدن کندل ها با هم شکل می  گیرد. سپس، به تعداد 26 کندل به طرف چپ منتقل شده است.

.

آموزش ایچیموکو: تنکان سن یا Tenkan-Sen

.

این جزء در اندیکاتور ایچیموکو، با خط قرمز نشان داده می شود که میانگین متحرک کوتاه مدت است و حرکات قیمتی کوتاه مدت در بازار را ارائه می دهد. برای محاسبه این خط، مجموع پایین ترین قیمت ۹ کند آخر و بالاترین قیمت ۹ کندل آخر، تقسیم بر ۲ می گردد.

.

با این کار، مقدار میانی بالاترین و پایین ترین قیمت 9 کندل انتهایی حاصل می شود. بنابراین، وجود این خط در تحلیل تکنیکال، موجب ارائه دیدگاه بهتری از حرکات کوتاه مدت بازار می شود.

.

کیجون سن

.

برطبق آموزش ایچیموکو، در اندیکاتور ایچیموکو، خط آبی رنگ نشان دهنده کیجون سن یا میانگین متحرک بلند مدت است. این جزء نیز حرکات قیمت میان مدت برای بازار را نشان می دهد. مجاسبه ی این جزء از اندیکاتور ایچیموکو نیز مانند تنکان است. تنها تفاوت این است که در اینجا، محاسبه روی 26 کندل آخر انجام می شود. این امر سبب می شود که دید میان مدتی را از رفتار بازار مشاهده کنیم.

.

سنکو اسپن A

.

این یکی از خطوط در اندیکاتور ایچیموکو بوده که سبب تشکیل حاشیه ابرهای کومو می گردد. برای محاسبه این خط، میانگین دو خط کیجون سن (آبی) و تنکاسن سن (قرمز) به تعداد 26 کندل به سمت راست منتقل می شود.

سنکو اسپن B

.

این خط در اندیکاتور ایچیموکو، سبب شکل گیری حاشیه ابرهای کومو می شود. به منظور محاسبه این خط، ابتدا میانگین پایین ترین قیمت و بالاترین قیمت در 52 کندل گذشته محاسبه شده و سپس، به تعداد 26 کندل به سمت راست انتقال می یابد.

.

فاصله میان خطوط سنکو اسپن A و B سبب تشکیل ابر کومو می شود.

.

کندل های شمعی-ژاپنی

.

این کندل ها، بخشی از اندیکاتور ایچیموکو هستند و در تحلیل ها به آنها نیز توجه می شود.

.

در آموزش ایچیموکو، بازار در تحلیل تکنیکال به روش ایچیموکو از سه زاویه بررسی می شود:

.

  • تحلیل تاریخی بازار به کمک چیکو اسپن
  • تحلیل فعلی بازار به کمک خطوط تنکان سن و کیجون سن
  • تحلیل آینده بازار به کمک خطوط سنکو اسپن A و B (ابرهای کومو)

.

در ادامه به بررسی هریک از این ابعاد تحلیل تکنیکال بازار می پردازیم.

.

تحلیل تاریخی بازار به کمک چیکو اسپن

.

همانگونه که بیان شد، خط چیکو اسپن در اندیکاتور ایچیموکو، به مقایسه قیمت فعلی سهم یا قیم گذشته آن می پردازد. به همین دلیل، نشان دهنده «بخش تاریخی»‌ است. براساس آموزش ایچیموکو، به کمک این خط می توان روند بازار را  به شکل های زیر بررسی کرد:

.

  • قرارگیری چیکو اسپن بالای نمودار قیمتی، نشان دهنده روند صعودی است.
  • قرارگیری چیکو اسپن در پایین نمودار قیمت، نشانگر روند نزولی است.
  • قرارگیری چیکو اسپن درون نمودار قیمت یا بسیار نزدیک شدن به آن، نشانگر روند خنثی است.

.

خطوط حمایت و مقاومت، نشان دهنده حمایت ها و مقاومت های قوی و معتبر هستند. این خطوط از  اوج یا قله و کف یا دره ی خط چیکو اسپن ترسیم می شوند.

.

قدرت روند را می توان از روی وضعیت مسیر حرکت خط فهمید. اگر مسیر حرکت چیکو اسپن فاقد هیچ گونه سقف مقاومتی یا کف حمایت و کندل باشد، به معنای باز و هموار بودن مسیر حرکت روند است. چنین روندی دارای قدرت زیادی است.

.

در ادامه آموزش ایچیموکو، تحلیل تکنیکال تعدادی سهم را به کمک خط چیکو اسپن بررسی می کنیم. این تحلیل ها در نمودارهای زیر نشان داده می شود.

.

آموزش ایچیموکو

.

در نمودار فوق، خط چیکو اسپن با قرارگیری در پایین نمودار قیمت یا کندل ها، روند نزولی را نشان می دهد. پیشروی خط چیکو اسپن در این قسمت نمودار بصورت باز و هموار است. بنابراین، اندیکاتور ایچیموکو در اینجا نشان دهنده روند نزولی قدرتمندی است.

.

آموزش کامل ایچیموکو

.

باتوجه به آموزش ایچیموکو، در نمودار فوق، خط چیکو اسپن با قرارگیری در پایین نمودار قیمت یا کندل ها، نشانگر روند نزولی است. اما برطبق ایچیموکو، در اینجا یک کف حمایتی توسط چیکو اسپن تشکیل شده که رفته رفته به نمودار قیمت نزدیک می شود. درنتیجه، روند رو به تضعیف است.

.

در این تصویر، برحتی قابل مشاهده است در اندیکاتور ایچیموکو، خط چیکو اسپن قادر است خطوط مقاومت و حمایت قدرتمندی را شکل دهد. این نقاط در تحلیل تکنیکال سهم، نقاط مهمی هستند.

.

تحلیل فعلی بازار به کمک خطوط تنکان سن و کیجون سن

.

در آموزش ایچیموکو، به منظور بررسی بخش فعلی بازار، از میانگین های متحرک تنکان سن و کیجون سن استفاده می شود. این دو خط دارای بازه زمانی متفاوت هستند.

.

همانگونه که می دانید، خط تنکان سن میانگین متحرک کوتاه مدت است. این خط، حاصل میانگین پایین ترین و بالاترین قیمت مربوط به ۹ کندل آخر است.

.

خط کیجون سن همان میانگین متحرک بلند مدت را نشان می دهد. این خط، حاصل میانگین پایین ترین و بالاترین قیمت مربوط به 26 کندل آخر است.

.

خط کیجون سن در تحلیل تکنیکال به منظور دریافت وضعیت اشباع خرید و فروش، سیگنال های خرید و فروش و تشخیص ساختن روند بازار و نقاط مقاومت و حمایت مورداستفاده قرار می گیرد.

.

آموزش ایچیموکو: خط تنکان سن

.

برطبق آموزش ایچیموکو، این خط در اندیکاتور ایچیموکو، حرکات قیمتی کوتاه مدت بازار را نشان می دهد. این خط، نشان دهنده دیدگاه بهتری از حرکات قیمت در کوتاه مدت بازار است. این امر به این دلیل است که در فرمول محاسبه از سقف و کف های قیمت استفاده می کند.

.

به کمک این خط، می توان روند بازار را به صورت زیر تحلیل و بررسی کرد:‌

.

  • درصورتی که نمودار قیمت بالاتر از تنکان سن باشد، روند صعودی خواهد بود.
  • درصورتی که نمودار قیمت پایین تر از تنکان سن باشد، روند نزولی خواهد بود.

.

بیشتر بودن شیب خط تنکان سن، نشان دهنده بیشتر بودن قدرت روند است. درصورت صاف بودن خط تنکان سن، روند کوتاه مدت بازار خنثی می شود. خط تنکان سن را می توان بعنوان مقاومت یا حمایت کوتاه مدت بازار به شمار آورد.

.

باتوجه به آموزش ایچیموکو ، درصورتی که خط تنکان سن بعنوان مقاومت یا حمایت توسط نمودار قیمت شکسته شود، سه حالت زیر را پیش رو داریم:

.

  • تغییر روند: در چنین حالتی، خطوط تنکان سن و کیجون سن توسط قیمت در خلاف جهت روند شکسته می شود و با عبور از این خطوط، امکان بازگشت به روند قبلی را ندارد.
  • اصلاح سبک: در چنین حالتی، خطط تنکان سن توسط قیمت در خلاف جهت روند شکسته شده و از این خط عبور می کند. اما به دلیل اینکه نمی تواند از میانگین متحرک بلند یا کیجون سن عبور کند، به سمت روند اصلی باز خواهد گشت.
  • اصلاح سنگین: خطوط تنکان سن و کیجون سن توسط قیمت در خلاف جهت روند شکسته می شود و با عبور از این خطوط و اصلاح کوتاه مدت، دوباره به روند اصلی باز می گردند.

.

نکته ای که براساس آموزش ایچیموکو باید بدان دقت کرد، این است که باید تنکان سن و نمودار قیمت در نزدیکی هم حرکت کنند. در چنین حالتی، روند بدون نوسان خاصی خواهد بود.

.

اما درصورتی که نمودار قیمت بیش از حد از تنکان سن فاصله داشته باشد، می توان استدلال کرد که بازار از حالت تعادل خارج شده است. همچنین ممکن است بازار در حالت اشباع خرید و فروش قرارداشته باشد. در این حالت، احتمال زیادی وجود دارد که نمودار قیمت به سمت تنکان سن بازگشت داشته باشد.

.

خط کیجون سن

.

براساس آموزش ایچیموکو، این خط در اندیکاتور ایچیموکو ، حرکات قیمتی میان مدت بازار را نشان می دهد. به این دلیل، معامله گران در تحلیل تکنیکال، توجه زیادی به آن دارند.

.

به کمک این خط، می توان روند بازار را به صورت زیر تحلیل و بررسی کرد:‌

.

  • درصورتی که نمودار قیمت بالاتر از کیجون سن باشد، روند صعودی خواهد بود.
  • درصورتی که نمودار قیمت پایین تر از کیجون سن باشد، روند نزولی خواهد بود.

با افزایش شیب خط کیجون سن، قدرت روند نیز افزایش می یابد. زمانی که براساس فرمول این خط، قیمت بیشتراز میانگین بالاترین و پایین ترین قیمت ۲۶ کندل اخیر شود، میانگین متحرک بلند مدت افزایش می یابد. بنابراین، به منظور تعییر کیجون سن باید تغییرات زیادی در قیمت رخ دهد.

برطبق آموزش ایچیموکو آموزش اندیکاتور ایچیموکو، درصورت صاف بودن خط کیجون سن، بازار به سمت روند خنثی می رود. خط کیجون سن نیز برای نمودار قیمت، حمایت و مقاومت است. ذکر این نکته مهم است که بازار تنها با شکسته شدن این خط قادر است به حالت اصلاح سنگین یا تغییر روند وارد شود.

درصورتی که خط کیجون سن بعنوان مقاومت یا حمایت توسط نمودار قیمت شکسته شود، دو حالت زیر را پیش رو داریم:

  • تغییر روند: در چنین حالتی، خطوط تنکان سن و کیجون سن توسط قیمت در خلاف جهت روند شکسته می شوند و با عبور از این خطوط، امکان بازگشت به روند قبلی را ندارند.
  • اصلاح سنگین: خطوط تنکان سن و کیجون سن توسط قیمت در خلاف جهت روند شکسته می شوند و با عبور از این خطوط و اصلاح کوتاه مدت، دوباره به روند اصلی باز می گردد.

نکته ی آموزش ایچیموکو که باید درمورد کیجون سن نیز موردتوجه قرار داد، این است که باید کیجون سن و نمودار قیمت در نزدیکی یکدیگر حرکت کنند.

درصورتی که نمودار قیمت بیش از حد از کیجون سن فاصله داشته باشد، می توان استدلال کرد که قیمت نسبت به کیجون سن رشد سریع تری دارد. نسبت رشد قیمت و کیچون سن، در روندهای قوی تر با یکدیگر ثابت است.

با افزایش فاصله بین این دو مورد، احتمال زیادی وجود دارد که معکوس بازار بازگردد و احتمال تغییر روند زیاد است. درمورد بازارهای خنثی و بدون روند، میانگین های متحرک ایچیموکو هیچ کاربردی ندارند.

استفاده از میانگین های متحرک اندیکاتور ایچیموکو برای سیگنال خرید و فروش

رابطه سیگنال خرید و فروش و اندیکاتور ایچیموکو را می توان به شکل زیر استدلال کرد:

  • سیگنال خرید: اندیکاتور ایچیموکو درصورتی سیگنال مرتبط با خرید را صادر می کند که خط کیجون سن توسط خط تنکان سن به سمت بالا قطع شود.
  • سیگنال فروش: اندیکاتور ایچیموکو درصورتی سیگنال مرتبط با فروش را صادر می کند که خط کیجون سن توسط خط تنکان سن به سمت پایین قطع شود.

توصیه های مهم آموزش ایچیموکو برای دریافت عملکرد بهتر:

  • برای فروش، از طرح نویسی استفاده کنید.
  • استفاده از پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال به شما کمک می کند سیگنال های خرید و فروش دقیق تر و سریع تری داشته باشید. تاییدیه سیگنال های پرایس اکشن را همان سیگنال های اندیکاتورایچیموکو درنظر داشته باشید.

تحلیل تکنیکال تعدادی سهم به کمک میانگین های متحرک ایچیموکو

در این قسمت، به تحلیل تکنیکال تعدادی سهم با استفاده از میانگین های متحرک ایچیموکو می پردازیم

.

آموزش ایچیموکو کامل

.

در نمودار فوق، میانگین های متحرک ایچیموکو در پایین نمودار قیمت قرار گرفته اند، بنابراین روند صعودی را نشان می دهد. خط کیجون سن به وسیله تنکان سن به سمت بالا قطع شده و در زیر آن قرار می گیرد. این بعنوان سیگنال خرید اندیکاتور ایچیموکو قابل استدلال است.

.

برطبق آموزش ایچیموکو، میانگین های متحرک در آغاز روند صعودی، در فاصله ای ثابت و مناسب درمقایسه با نمودار قیمت قرار گرفته اند و با شیبی تند به سمت بالا حرکت می کنند. این نشان دهنده قدرت روند است.

.

در ادامه ی نمودار، شاهد افزایش فاصله کیجون سن با نمودار قیمت هستیم. کیجون سن به تدریج از نمودار قیمت دور می شود. این افزایش فاصله، نشان دهنده ی رشد زیاد قیمت و اشباع خرید است. در چنین حالتی، قیمت تمایل به نزدیک شدن به کیجون سن را دارد. بنابراین، با شکستن خط تنکان سن به سمت پایین، روند را تغییر داده و روند خنثی می شود.

.

آموزش ایچیموکو

.

در نمودار فوق، پس از رسیدن نمودار قیمت به سقف قیمت و پس از اشباع خرید، این نمودار به سمت میانگین های متحرک حرکت خواهد کرد. یا شکستن کیجون سن و تنکان سن، روند تغییر می کند. پس از آن، با قرارگیری قیمت در پایین میانگین های متحرک، روند نزولی آغاز می شود.

.

باتوجه به آموزش ایچیموکو، در نمودار فوق در آغاز روند، قیمتبا فاصله نسبتا زیادی نسبت به کیجون سن در حرکت است. این امر سبب کندی در ریزش سهم می گردد. در ادامه ی مسیر، فاصله میان قیمت و میانگین های متحرک کاهش یافته و قدرت روند افزایش می یابد. بنابراین، شاهد ریزش شدیدتری هستیم..

درپایان مسیر، با فاصله گرفتن مجدد نمودار قیمت و کیجون سن، قیمت به سمت کیجون سن بازگشت خواهد کرد. پس از اینکه مقاومت تنکان سن شکسته می شود، مقاومت کیجون سن یکباردیگر ریزش خواهد داشت. پس از آن، مجددا میانگین های متحرک به سمت بالا شکسته می شوند.

این امر سبب روند صعودی سهم خواهد شد. خط کیجون سن نیز توسط تنکان سن به سمت بالا قطع شده و سیگنالی مبنی بر خرید توسط ایچیموکو صادر خواهد شد.

آموزش ایچیموکو: تحلیل و بررسی سنکو اسپن A و سنکو اسپن B

باتوجه به آموزش ایچیموکو، هرکدام از خط های سنکو اسپن A و سنکو اسپن B، بعنوان یک اندیکاتور محسوب می شوند. این اندیکاتورها نیز بخش آینده ی بازار را بررسی می کنند. ابرهای کومو توسط فاصله بین این دو اندیکاتور تشکیل می شود.

  • سنکو اسپن A: میانگین دو خط کیجون سن و تنکان سن، خط سنکو اسپن A در اندیکاتور ایچیموکو محاسبه می شود. این خط به تعداد 26 کندل به طرف راست انتقال یافته است.
  • سنکو اسپن B: در اندیکاتور ایچیموکو، این خط حاصل میانگین بالاترین و پایین ترین قیمت مربوط به 52 کندل گذشته است. این خظر به تعداد 26 کندل به طرف راست انتقال یافته است. در اندیکاتور ایچیموکو، بیشترین بازه زمانی توسط این خط مشخص می گردد.

براساس آموزش ایچیموکو ، بخشی از ابر کومو که در بالا یا پایین نمودار قیمت قرار دارد، نشانگر وضعیت فعلی بازار است. آن بخش از ابر واقع در سمت راست نمودار قیمت، وضعیت آینده بازار را نشان می دهد.

در هنگام استفاده از ابرهای کومو دراندیکاتور ایچیموکو، روند دار بودن بازار، اهمیت زیادی دارد. ابرهای کومو در بازارهای خنثی، کاربردی ندارد.

در روند فعلی بازار:

  • روند صعودی درحالتی رخ می دهد که نمودار قیمت بالاتر از ابر کومو قرار گیرد.
  • روند نزولی درحالتی رخ می دهد که نمودار قیمت پایین از ابر کومو قرار گیرد.
  • روند خنثی درحالتی رخ می دهد که نمودار قیمت داخل ابر کومو قرار گیرد.

در روند آینده بازار:

  • روند صعودی درحالتی رخ می دهد که سنکو اسپن A بالاتر از سنکو اسپن B قرار گیرد.
  • روند نزولی درحالتی رخ می دهد که سنکو اسپن A پایین تر از سنکو اسپن B قرار گیرد.
  • روند خنثی درحالتی رخ می دهد که سنکو اسپن A برابر با سنکو اسپن B باشد.

در این مقاله، به آموزش ایچیموکو و اندیکاتورهای ایچیموکو و نکات مهم آن پرداختیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد میشود مقاله های زیر را هم بخوانید:

آموزش پرایس اکشن

آموزش فیبوناچی

آموزش اموج الیوت

آموزش الگوهای هارمونیک

آموزش فارکس

در قسمت پایین فیلم های کاملی درباره آموزش ایچیموکو قرار داده شده است.

.

پکیج آموزش جامع اندیکاتور ایچیموکو با سعید روندی

پکیج آموزش جامع اندیکاتور ایچیموکو با سعید روندی

‌ اندیکاتور ایچیموکو  Ichimoku چیست؟ نقش­های مختلف ایچیموکو    در بازار سرمایه شاید با اصطلاحی به نام ایچیموکو روبرو شده باشید. وقتی به اندیکاتور ایچیموکو در نمودار نگاه می کنید، به خطوط زیادی برخورد می کنید که ابتدا کمی گیج کننده هستند. در واقع این اندیکاتور از ساختاری تشکیل شده که اصول خاص خود را …

پکیج آموزش جامع اندیکاتور ایچیموکو با سعید روندی ادامه مطلب »

کتاب PDF ایچیموکو و اثبات پارامترهای متفاوت امروزی برای بهینه کردن عملکرد آن

کتاب PDF ایچیموکو و اثبات پارامترهای متفاوت امروزی برای بهینه کردن عملکرد آن

ایچیموکو یکی از ایندیکاتورهای بسیار محبوب در میان معامله گران می باشد. اکثر ما با تنظیمات پیش فرض ایچیموکو به معاملات در بازارهای مالی معتقد هستیم. اما در این پایان نامه که توسط خانم لیندا هافمن به زبان آلمانی می باشد برای علاقه مندان به زبان فارسی ترجمه شده است – نگاه دیگری به تنظیمات …

کتاب PDF ایچیموکو و اثبات پارامترهای متفاوت امروزی برای بهینه کردن عملکرد آن ادامه مطلب »

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

فیلم آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) با وجود آن که در نام خود دارای یک ابر می باشد ولی به طور کلی مجموعه ای از اندیکاتورهاست که در واقع خود یک سیستم معاملاتی مجزا هستند. از این سیستم در راستای شناسایی موارد حمایت و مقاومت، تعیین جهت یک روند، و …

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو ادامه مطلب »

فیلم آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو توسط علی بهاری

فیلم آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو توسط علی بهاری

ایچیموکو در زبان ژاپنی به معنای نگاهی اجمالی می باشد و در حقیقت اندیکاتور ایچیموکو این امکان را به معامله گران خواهد داد تا تنها با نگاهی اجمالی قادر به تعیین نمودار تعادل و یا دارای روند بودن چارت باشند. طراحی این اندیکاتور در سال 1930 و توسط فردی به نام Goichi Hosoda که روزنامه …

فیلم آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو توسط علی بهاری ادامه مطلب »

آموزش ایچیموکو کامل

سیستم معاملاتی آقای کارل بورگت Carl Burgette

دوره ویدئویی آموزش مقدماتی و تخصصی ایچیموکو با Carl Burgette یکی دیگر از ابزارهای تحلیل تکنیکال اندیکاتور ایچیموکو می باشد. که با ترکیب چندین اندیکاتور در نمودار واحد شروع به کار می کند در نمودار های شمعی ایچیموکو به عنوان یک ابزار معامله مورد استفاده قرار می گیرد  که موجب ایجاد یک دید خوب در …

سیستم معاملاتی آقای کارل بورگت Carl Burgette ادامه مطلب »

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی

آموزش ایچیموکو با علی نورانی اییچیموکو در واقع سیستم معاملاتی و نیز ابزاری به منظور تحلیل روند به شمار می آید. ایچیموکو برای اولین در سال 1968 از سوی روزنامه ای ژاپنی در توکیو به جهانیان شناسانده شده که البته پیش از این 20 سال بر روی آن تحلیل و تحقیق صورت گرفته بود. ایچیموکو …

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی ادامه مطلب »

فیلم آموزش ایچیموکو با جرمی ویلی

فیلم آموزش ایچیموکو با جرمی ویلی

آموزش ایچیموکو با جرمی ویلی + زبان اصلی آشنایی با نمودارهای شمعی برای اولین بار در سال 1991 میلادی جوامع غربی و توسط فردی به نام استیو نیسون صورت گرفت که در واقع این شناخت منجر به دگرگونی شیوه های تحلیل تکنیکالی موجود در آن زمان شد. اما واقعیت آن است که تنها راز تریدرهای …

فیلم آموزش ایچیموکو با جرمی ویلی ادامه مطلب »

فیلم آموزش کامل ایچیموکو با اشکان منتخب

فیلم آموزش کامل ایچیموکو با اشکان منتخب

این روزها پیشرفت و توسعه تحلیل تکنیکال در ایران و به طور کلی در بخش های مختلف دنیا سبب شده که اکثر معامله گران روش تحلیل تکنیکال را در معاملات بازارهای مالی خود به کار بگیرند. کلیه معامله گران با هدف این که موفق به طراحی سیستم معاملاتی مخصوص به خود گردند در این زمینه …

فیلم آموزش کامل ایچیموکو با اشکان منتخب ادامه مطلب »

ایچیموکو با اندرو

فیلم آموزش ایچیموکو با اندرو

فیلم آموزش ایچیموکو با اندرو به زبان اصلی این روزها از بین مشاغل گوناگون معامله گری در بازارهای مالی به شغلی پرطرفدار تبدیل شده و  پیشرفت فناوری سبب شده افراد بیشتری به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. این شغل و حرفه برای افرادی که ریسک پذیر بوده بسیار مناسب خواهد بود و شرایط به …

فیلم آموزش ایچیموکو با اندرو ادامه مطلب »

مجموعه فیلم های آموزش ایچیموکو با کریس

مجموعه فیلم های آموزش ایچیموکو Ichimoku با کریس

استارت اولین طراحی از اندیکاتور ایچیموکو برای بار اول در سال 1930 و به وسیله فردی ژاپنی به نام Goichi Hosoda خورده شده که یک روزنامه نگار بود. این اندیکاتور با وجود آن که در وهله اول پیچیده و دشوار جلوه نموده اما کابردهای بسیاری داشته و مفید واقع خواهد شد. از این رو یادگیری …

مجموعه فیلم های آموزش ایچیموکو Ichimoku با کریس ادامه مطلب »

اسکرول به بالا