انواع حساب آمارکتس: (معرفی و مقایسه انواع حساب بروکر آمارکتس)

انواع حساب آمارکتس

در صورتی که شما عزیزان قصد ورود به بازار مالی فارکس را دارید، ابتدا باید بروکری مناسب و قابل اعتماد پیدا کنید. بروکرها در واقع به عنوان واسطه عمل میکنند و نرخ های تبدیل و معاملات درخواستی مشتریان را انجام میدهند. بروکر آمارکتس به عنوان یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین بروکرها به شمار میرود. در صورتی که قصد افتتاح حساب در این بروکر را داشته باشید، لازم است بدانید که این بروکر برای کاربران خود سه مدل حساب مختلف ارائه میدهد. این حساب ها عبارت است از حساب اسپرد ثابت یا فیکس، حساب استاندارد و حساب ECN. لازم به ذکر است که حداکثر لوریج 1:3000 بوده و اسپردها نیز از 0.2 پیپ آغاز میشوند. در ادامه این مقاله چارت ایران قصد معرفی و مقایسه انواع حساب آمارکتس را به شما عزیزان داریم. پس تا انتهای مقاله با همراه باشید.

 

آشنایی با انواع حساب های آمارکتس

یکی از عوامل تاثیرگذار در بازارهای فارکس براساس مقالات انواع حساب آمارکتس، سرعت انجام معامله است. باتوجه به حجم بزرگ این بازار و تغییر ثانیه ای قیمت ها مدت زمان لازم برای اجرای درخواست مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت نیز بروکر آمارکتس به عنوان یکی از بروکرهایی که در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست مشتری را اجرا میکند به شمار میرود. طبق ادعای بروکر آمارکتس درخواست های معاملاتی کاربر در کمتر از 0.3 ثانیه صورت میپذیرد.

مقایسه انواع حساب آمارکتس


یکی از ویژگی های متمایزکننده بروکر آمارکتس با دیگر بروکر های فعال در بازار مالی فارکس، تعدد پلتفرم های معاملاتی آن است. این بروکر اکنون در پلتفرم های متاترید 4 و متاترید 5 به مشتریان در سراسر جهان ارائه میشود. البته شایان توجه است که نسخه تحت وب این بروکر نیز در دسترس بوده و شما عزیزان میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. به دلیل اختلالات اینترنت و تحریم های جهانی علیه ایران، نسخه تحت وب این بروکر برای مشتریان داخل کشور بسیار کاربردی میباشد.

مقاله پیشنهادی:  فارکس چیست؟ ۱۰۰٪ نکات بازار فارکس + همه چیز درباره فارکس!

ارز پایه حساب در آمارکتس چیست؟

یکی از نکات مهمی که قبل از قبل از ایجاد حساب در بروکر آمارکتس باید مورد توجه قرار دهید، ارز پایه حساب است. ارز پایه حساب طبق توضیحات مقاله انواع حساب آمارکتس تعیین خواهد کرد که میزان سود و زیان شما در بازار فارکس براساس چه ارزی محاسبه شود. به زبانی دیگر شما با تعیین یک ارز مشخص میکنید که مبنا و اساس حساب کاربری شما براساس چه ارزی باشد. به طور معمول در بروکر آمارکتس کاربران میتوانند ارز پایه خود را براساس دلار آمریکا، یورو و بیت کوین ایجاد کنند.

ارز پایه حساب در آمارکتس

 

نحوه انجام معاملات در بروکر آمارکتس

طبق نظر کارشناسان درباره انواع حساب در آمارکتس شما براساس نوع حساب ایجاد شده میتوانید به دو صورت به فعالیت و انجام معامله در بازار فارکس بپردازید. دو شیوه انجام معامله در بروکر آمارکتس عبارت است از اجرای بازار یا Market Execution و اجرای سریع یا Instant Execution. بهتر است ابتدا با مفهوم اجرای بازار آشنا شویم. در این مدل از خرید و فروش ارز معامله درخواستی شما با اولین قیمت موجود در بازار انجام خواهد شد.

در نوع معاملات سریع در بروکر آمارکتس، فرد تریدر قیمت مورد نظر خود را مشخص میکند. سپس موقعیت او براساس قیمتی که مشخص کرده است تکمیل میشود. لازم به ذکر است که انجام این مدل از معاملات بستگی به سرور بروکر نیز دارد. زیرا در برخی موارد مشاهده شده است که سرورهای بروکر معامله درخواست شده را انجام نمیدهند و اصطلاحا آن را ریکوت میکنند.

ماشین حساب آمارکتس

یکی از ابزارهای کاربردی بروکر آمارکتس که مقاله مقایسه انواع حساب آمارکتس نیز به آن بسیار پرداخته است، ماشین حساب طراحی شده توسط این بروکر است. شما با استفاده از این ماشین حساب میتوانید تا براساس نوع حساب افتتاح شده، هزینه معاملات خود را محاسبه کنید. نحوه استفاده از این ماشین حساب نیز آسان است. شما لازم است تا وارد آن شده و نماد ارز مدنظر خود، میزان معامله ای که قصد انجام آن را دارید، لوریج و ارز پایه ای که حین افتتاح حساب انتخاب کردید را وارد ماشین حساب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات ذکر شده، تمام اطلاعاتی که شما برای انجام معامله نیاز دارید اعم از میزان اسپرد، جفت ارزها و نمادهای مربوطه، ارز پیپ و… برای شما به نمایش درخواهد آمد.

مقاله پیشنهادی:  بروکر ویندزور Windsor: [ثبت نام در بروکر ویندزور]

معرفی انواع حساب بروکر آمارکتس

همانطورکه در قسمت های بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، شما میتوانید چند نوع حساب مختلف در بروکر آمارکتس ایجاد کنید. در ادامه مقاله انواع حساب آمارکتس قصد داریم تا به معرفی و بررسی هر کدام از این اکانت ها بپردازیم.

حساب استاندارد؛ از شایع ترین انواع حساب در بروکر آمارکتس

حساب استاندارد یکی از پرطرفدارترین و همچنین شایع ترین انواع حساب در آمارکتس است. دلیل محبوبیت بالای آن را نیز میتوان در تنوع بالای ارزهای ارائه شده به مشتریان یافت. از جمله نمادهای ارائه شده برای حساب های استاندارد میتوانیم به 7 نماد فلز، 16 شاخص معاملاتی، 11 نماد در بازار کالا، 2 نماد اوراق قرضه، 44 نماد در بازارهای مالی فارکس، 433 نماد در بازارهای سهام و همچنین علاوه بر موارد ذکر شده 20 نماد در بازار ETF اشاره کنیم. لازم به ذکر است که در این مدل از انواع حساب آمارکتس هر دو شیوه معاملاتی یعنی اجرای سریع و اجرای بازار قابل اجرا میباشد.

حساب ECN؛ از مناسب ترین انواع حساب آمارکتس برای تریدرها

نکته ای که قبل از ایجاد حساب ECN لازم است بدانید، میزان حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای ایجاد این حساب است. طبق قوانین سایت منتشر شده در خصوص انواع حساب آمارکتس افراد به منظور ایجاد حساب ECN باید مبلغ حداقل 200 دلار یا یورو موجودی داشته باشند. از دیگر نکات قابل توجه درباره حساب های ECN میزان کارمزد دریافتی است. میزان کارمزد همانطور که میدانید به بروکر بستگی دارد. بروکر آمارکتس برای انجام معامله به ازای هر لات، 2.5 دلار یا یورو دریافت میکند. به زبانی دیگر شما برای باز و بستن یک پوزیشن برای هر لات باید 5 دلار یا یورو پرداخت کنید.

طبق مقالات منتشر شده در خصوص انواع حساب آمارکتس، نمادهای ارائه شده برای حساب شامل 44 نماد در بازارهای فارکس، 7 نماد مخصوص فلزات، 16 نماد شاخص معاملاتی، 11 نماد برای بازار کالا، 2 نماد اوراق قرضه، 20 نماد بازار EFT و همچنین 433 نماد در بازار سهام میباشد. قابل توجه است که تمامی درخواست های مشتری در این مدل از انواع حساب آمارکتس براساس اجرای بازار اجرا خواهد شد.

حساب فیکس؛ از بهترین انواع حساب آمارکتس

بطور کلی، به حسابی که اسپرد آن ثابت باشد فیکس گفته میشود. لازم به ذکر است که این اسپرد مخصوص جفت ارزهای ارائه شده در بازار فارکس و فلزات میباشد. در سایر نمادهای ارائه شده در بازار فارکس به دلیل اسپرد شناور از حساب فیکس استفاده نمیشود. قبل از انجام معامله حتما به این نکته توجه کنید که اسپرد این حساب از 3 پیپ شروع میشود. همچنین حساب های ثابت یا فیکس موجود در این کارگذاری شامل 4 رقم اعشار می باشند.

مقاله پیشنهادی:  Errante ❤️ ارانته چیست؟ ❤️ ورود به بروکر ارانته فارسی چگونه است؟

نمادهای ارائه شده برای این حساب عبارتند از 44 نماد بازار فارکس، 7 نماد فلزات، 16 نماد شاخص معاملاتی، 11 نماد بازار کالا، 2 نماد اوراق قرضه، 433 نماد بازار سهام و 20 نماد در بازار EFT. در این حساب نیز شیوه اجرای درخواست مشتریان به دو صورت اجرای بازار و اجرای سریع است.

کاملترین مقایسه انواع حساب آمارکتس

 

مقایسه انواع حساب آمارکتس

جدول مقایسه انواع حساب آمارکتس

 

حساب های اسلامی آمارکتس؛ از دیگر انواع حساب آمارکتس

یکی از ویژگی های شاخص این بروکر که در مقالات انواع حساب آمارکتس نیز به آن بسیار اشاره شده است، حساب های اسلامی یا سواپ فری است. در این مدل از حساب ها در ازای باز ماندن معاملات در شب کارمزدی از فرد دریافت نخواهد شد. حساب های اسلامی برای هر سه نوع حساب ارائه شده توسط بروکر آمارکتس قابل استفاده است.

نحوه ایجاد این حساب های اسلامی نیز کار آسانی است. شما تنها لازم است پس از ایجاد حساب کاربری خود وارد کابین تریدری آمارکتس شوید. پس از ورود به این قسمت شما میتوانید تا گزینه سمت راست یعنی گزینه معامله کردن را انتخاب کنید. پس از کلیک روی گزینه مذکور لیستی به شما نمایش داده میشود. در این لیست شما باید گزینه حساب اسلامی را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. به این ترتیب حساب شما به حساب اسلامی تبدیل میشود.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا