بروکر لایت فارکس: انواع حساب معاملاتی بروکر لایت فارکس

انواع حساب لایت فارکس

بروکر لایت فارکس (لایت فایننس سابق) یکی از محبوب‌ترین بروکرها در میان تریدرهای ایرانی می‌باشد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این سایت را دارید، بهتر است قبل از هرکاری با حساب‌های معاملاتی آن آشنا شوید. در این مطلب چارت ایران به بررسی انواع حساب لایت فارکس پرداخته‌ایم تا با اطلاعاتی کامل از امکانات آن استفاده کنید.

 

 


جالب است بدانید لایت فارکس از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می‌کند. برای تغییر زبان از انگلیسی به فارسی کافی است مانند تصویر زیر عمل کنید:

تغییر زبان لایت فارکس از انگلیسی به فارسی


پس از تغییر زبان به فارسی، جهت مشاهده انواع حساب بروکر لایت فارکس کافی است گزینه “تجارت فارکس” را از بالای منو انتخاب کرده و روی گزینه “انواع حساب‌ها” کلیک کنید:

تغییر زبان لایت فارکس از انگلیسی به فارسی

 

بروکر سرشناس لایت فارکس به کاربران خود یک حساب دمو اهدا می‌کند. نحوه باز کردن این حساب بسیار ساده است، بنابراین می‌توان ظرف کمتر از یک دقیقه چنین حسابی را افتتاح نمود و از آن برای تمرین بیشتر استفاده کرد. در واقع حساب دمو یک حساب تمرینی برای تست استراتژی‌های معاملاتی تریدر ارائه می‌شود تا فرد مبتدی با آشنایی بیشتر وارد بازار بزرگی نظیر فارکس شود. لازم به ذکر است استفاده از این حساب رایگان است. کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی مهارت‌های معاملاتی خود را تقویت کرده و بهترین استراتژی را براساس سلیقه و بازار انتخاب کنند.
حساب دمو یکی از انواع حساب لایت فارکس است که شرایط واقعی بازار را شبیه سازی نموده و با ارائه سرمایه مجازی به معامله‌گر او را برای شروع سرمایه گذاری پخته می‌کند. مزیت اصلی چنین حسابی عدم ریسک است، به طوری که با خیالی آسوده می‌توان در آن معامله کرد و سود و ضرر مجازی بدست آورد. نکته جالب دیگر امکان بررسی عملکرد ربات معامله‌گر در حساب دمو می‌باشد. پیش از به کارگیری این ربات می‌توان کارایی آن را در شرایط دمو ارزیابی کرد.

مقاله پیشنهادی:  بروکر لایت فارکس: ورود به لایت فارکس (Liteforex)

ارزیابی استراتژی‌های لایت فارکس

حساب دمو ECN تنها برای معامله‌گران مبتدی نیست، بلکه معامله گران حرفه‌ای و پیشرفته نیز می‌توانند از آن برای اهداف مختلف استفاده کنند. به عنوان مثال شاید یک معامله گر حرفه‌ای بخواهد با استفاده از استراتژی‌های پیچیده سرمایه خود را در معرض ریسک قرار دهد. در این شرایط بهترین کار تست استراتژی در حساب دمو ECN می‌باشد. فراموش نکنید تغییر استراتژی یک بخش انکارناپذیر در بازارهای سرمایه است. شاید یک استراتژی ماه‌ها یا سال‌ها برای شما سودآور باشد، اما تغییر شرایط بازار آن را ناکارآمد کند. در این شرایط با استفاده از حساب دمو بروکر لایت فارکس می‌توانید استراتژی جدیدی بسازید و اگر این استراتژی سودآور بود، از آن در معاملات واقعی استفاده کنید.

انواع حساب بروکر لایت فارکس: حساب ECN

حساب ECN لایت فارکس

ECN یا به طور کامل (Electronic Communications Network) به معنی شبکه ارتباطات الکترونیک است. ECN یک تکنولوژی منحصر به فرد برای اجرای معاملات فارکس می‌باشد، یک تکنولوژی که بروکر هیچ دخالتی در آن ندارد. در این دست از معاملات هر معامله با یک معامله مخالف مطابقت پیدا می‌کند و معامله بدون دخالت بروکر اجرا می‌شود.
ECN یکی از انواع حساب بروکر لایت فارکس بوده که شامل اسپردهای بسیار اندک هستند، بنابراین این گزینه برای سرمایه گذاران و تریدرهای حرفه‌ای که به دنبال سودآوری سالانه می‌باشند، است. در جدول زیر برخی از مهمترین ویژگی‌های این حساب را مشاهده می‌کنید:

ویژگی حساب ECN لایت فارکس

انواع حساب لایت فارکس: حساب کلاسیک

یکی دیگر از انواع حساب لایت فارکس به حساب کلاسیک اختصاص پیدا می‌کند. اگر استراتژی ثابت شده‌ای دارید و می‌خواهید با اهرم یا لوریج 1:500 معاملات خود را باز کنید تا معاملات پرحجمی انجام دهید، این حساب برای شما ساخته شده است. به عبارتی ساده‌تر، این نوع حساب برای معامله گران با تجربه طراحی داده شده است. در جدول زیر برخی از ویژگی‌های این حساب معاملاتی آورده شده است:

حساب کلاسیک لایت فارکس

 

مقاله پیشنهادی:  آموزش فارکس ویدئویی 0 تا 100 با رضا خانتاراج

انواع حساب های لایت فارکس: حساب Cent

حساب سنت لایت فارکس

اگر به تازگی با بازار فارکس آشنا شده‌اید و نمی‌خواهید سرمایه خود را در معرض ریسک بالا قرار دهید، احتمالا حساب معاملاتی سنت انتخاب مناسبی برای شما باشد. این حساب برای مبتدی‌ها ساخته شده تا با کمترین میزان ریسک روانشناسی بازار را آموخته و با دنیای فارکس آشنا شوند. از ویژگی‌های این نوع حساب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های حساب Cent در لایت فارکس

پلتفرم‌های معاملاتی لایت فارکس

با ثبت نام در لایت فارکس امکان معامله در هر دو نوع پلتفرم محبوب برای انواع حساب معاملاتی بروکر لایت فارکس فراهم می‌شود: متاتریدر 4 و متاتریدر 5.  در هر دو پلتفرم معامله با حساب واقعی یا دمو در دسترس است. در واقع انواع حساب در لایت فارکس در متاتریدر 4 و 5 قابل اجرا می‌باشد.

پلتفرم متاتریدر 4 در لایت فارکس

بدون شک متاتریدر 4 محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی درمیان معامله گران است که بروکر لایت فارکس نیز از آن پشتیبانی می‌کند. تمام تمرکز لایت فارکس اجرای معاملات باکیفیت در متاتریدر 4 می‌باشد. در ادامه، برخی از امکانات این پلتفرم محبوب را مشاهده می‌کنید:

  • قابلیت اجرا در دستگاه‌های مختلف (8 دستگاه)
  • برخورداری از حساب میکرو لات
  • اسپرد از 0 پیپ
  • معامله بر روی بیش از 55 نماد معاملاتی

پلتفرم متاتریدر 5 در لایت فارکس

متاتریدر 5 علاوه‌بر امکانات متاتریدر 4 بر روی چندین بازار معاملاتی متمرکز است و امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید به راحتی در فارکس، طلا، نفت و سایر شاخص‌ها معامله کنید و با هیچ تغییر قیمت یا رد درخواستی مواجه نشوید، قطعا متاتریدر 5 انتخاب ایده آلی است. از جمله امکانات این پلتفرم معاملاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اجرا در دستگاه‌های مختلف (7 دستگاه)
  • برخورداری از 80 ابزار تحلیل تکنیکال
  • ارائه آخرین نقل قول‌های قیمتی
  • معامله بر روی بیش از 55 نماد معاملاتی
مقاله پیشنهادی:  بروکر ویندزور Windsor: [ثبت نام در بروکر ویندزور]

حساب PAMM بروکر لایت فارکس

یکی دیگر از انواع حساب لایت فارکس حساب PAMM نام دارد. در این حساب سرمایه گذار سرمایه خود را به یک مدیر با دانش و تجربه بالا در بازار معاملاتی می‌سپارد، مدیری که به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مسلط است. مدیر حساب می‌بایست با سرمایه شما و سایر معامله گران از استراتژی‌های خود برای رشد سرمایه استفاده کند. حساب پم شباهت زیادی به سیستم سرمایه گذاری نمادها دارد، اما بسیار جذاب‌تر است.

همانطور که گفته شد، حساب پم یکی از انواع حساب لایت فارکس می‌باشد که سود حاصل از فعالیت‌های معاملاتی مدیر حساب میان مدیر و سرمایه گذار تقسیم می‌شود. هر مدیر می‌تواند چندین حساب پم داشته باشد و با استراتژی‌های خود در آن‌ها معامله کند. برای سرمایه گذاری در حساب PAMM باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ساخت حساب در لایت فارکس
  • مطالعه قوانین و مقررات حساب PAMM و آشنایی با اصطلاحات مربوط به این بخش
  • انتقال سرمایه به حساب مدیر حساب PAMM به وسیله دکمه Invest

حالاکه با انواع حساب لایت فارکس آشنا شدید، بد نیست بدانید این بروکر برای واریز به حساب روش‌های متعددی را در نظر گرفته است. همچنین برای واریز هیچ مبلغی از کاربر دریافت نمی‌شود و واریز به صورت آنی پردازش می‌گردد. در ادامه مثالی از سود یک حساب پم بررسی شده است:

تصور کنید یک سرمایه گذار مبلغ 100 دلار را در حساب پم سرمایه گذاری می‌کند. هزینه مدیر حساب 40 درصد از سود می‌باشد و واریز خود مدیر حساب نیز 1000 دلار است. چنانچه سود این معامله 5 درصد باشد، سود کلی آن 100 دلار خواهد بود. با پرداخت 40 درصد کمیسیون بع مدیر حساب، سود نهایی سرمایه گذاری 30 دلار خواهد بود.

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا