فیلم آموزش تحلیل بنیادی بازار جهانی یا فارکس با بهزاد اقبالی

مفهوم تحلیل فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال فارکس

تحلیل بازار، در هر بازاری مهمترین بخش آن است. پیش بینی قیمت ها و تشخیص روندهای موجود در بازار، همان تحلیل بازار است. در یک بازار، همه به دنبال این هست که دریابند چه موقع خرید کنند و چه موقع به فروش برسانند. دو روش رایج برای پیش بینی و تحلیل بازار وجود دارد. همانگونه که در مقالات قبلی نیز ذکر کرده ایم، این دو تحلیل، بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل تکنیکال هستند. در این مقاله چارت ایران قصد داریم به بررسی مفهوم و مبانی تحلیل بنیادی یا فاندامنتال جهانی بپردازیم.

 

فیلم آموزش تحلیل بنیادی بازار جهانی یا فارکس

مفهوم تحلیل فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال فارکس

بررسی شرایط کلی بازار توسط تحلیل فاندامنتال یا فارکس انجام می شود. این تحلیل، به بررسی تاثیری می پردازد که وضعیت سیاسی یا اقتصادی یک کشور بر ارزهای مختلف می گذارد. از شاخص ها و گزارش های استانداردی برای بررسی شرایط اقتصادی کشورهای مختلف استفاده می شود. مثلا، IFO یکی از شاخص های مهم در اقتصاد آلمان است.

مقاله پیشنهادی:  آموزش فارکس ویدئویی 0 تا 100 با رضا خانتاراج

مسئله تاثیرگذار دیگر بر روند بازار، سیاست هایی است که هر دولت و بانک مرکزی آن کشور اتخاذ می کند. مثلا یکی از نتایج سیاست های مالی ایالات متحده، افت قیمت دلار در برابر ارزهای اروپایی بود. 

تحلیل فاندامنتال جهانی یا فانداکنتال فارکس، با اتفاقات در دنیای واقعی سروکار دارد: مانند قیمت نفت و طلا، نرخ بهره بانکها، رکودهای اقتصادی، فناوریهای جدید، جنگ و سایر مسائلی که بر نرخ برابری ارزها موثر است. 

فیلم آموزش تحلیل بنیادی بازار جهانی یا فارکس

مبانی فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال فارکس

در ادامه ی بررسی شرایط اقتصادی، تحلیل های بنیادی یا فاندامنتال کاربرد دارد. زیرا این تحلیل، ارزش ذاتی یک سرمایه گذاری را بررسی می کند و شرایط اقتصادی بر ارزش پول ملی موثر است.

در ادامه به بررسی عوامل موثر بر نوسانات ارزش پول می پردازیم. مهمترین عامل، شاخص های اقتصادی هستند. این شاخص ها، گزارش های منتشر شده توسط دولت ها یا سازمان های مستقل هستند و عملکرد اقتصادی یک کشور را نشان می دهند.

تولید ناخالص داخلی (GDP)

این شاخص، پرکاربردترین شاخص در ارزیابی سلامت اقتصادی و نمایانگر ارزش کل بازار تولید و خدمات هر کشور است. در انتهای هر سال، ارقام این شاخص منتشر می شود و گزارش های دوره ای در اختیار تحلیل گران قرار می گیرد.  

شاخص خرده فروشی

این شاخص نیز یکی از شاخص ها برای ارزیابی تحلیل فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال بازار فارکس است. این شاخص، با محاسبه ی جمع درآمد تمامی فروشگاه ها طی یک سال در یک کشور حاصل می شود. این گزارش با استفاده از نمونه گیری آماده می شود. برای پیش بینی عملکرد آینده اقتصاد از این گزارش استفاده می شود.

شاخص تولید صنعتی

این شاخص نشان دهنده ی تولید بخش صنعت، معدن و خدمات مهندسی و تغییرات در این بخش، درطول یک سال در یک کشور است. در این شاخص، نرخ بهره گیری از توانایی های یک اقتصاد در قالب نرخ بهره گیری از پتانسیل اقتصادی نشان داده می شود.

 

شاخص قیمت مصرف کننده

این شاخص فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال فارکس، بیانگر تغییرات در قیمت مصرف کننده برای 200 قلم کالا در یک کشور درطول یک سال است. درصورت مقایسه ی این شاخص با ارقام صادرات، می توان دریافت که صادرات کالا و خدمات یک کشور به سود منتهی شده است یا خیر.

علاوه بر شاخص های فوق، شاخص های دیگری نیز وجود دارند که بر تحلیل فاندامنتال جهانی یا فاندامنتال فارکس موثر هستند.  

 

فیلم آموزش تحلیل بنیادی بازار جهانی یا فارکس


سالها قبل مجموعه سمینارهایی در مجتمع فرهنگی سینما ایران برپا میشد با محوریت بازارهای جهانی که این ویدئو نمونه ای از آن است. در این ویدئو اقای بهزاد اقبالی در مدت دو ساعت آموزشی کوتاه و مختصر در معرفی تحلیل بنیادی جهانی ارائه میدهند. کیفیت ویدئو ها به خاطر نبود امکانات ضبط مناسب خیلی بالا نیست که در این رابطه از شما پوزش می طلبیم.
ردیفموضوعلینک دانلودحجم
1بخش اوللینک153MB
2بخش دوملینک178MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

1 نظر در “فیلم آموزش تحلیل بنیادی بازار جهانی یا فارکس با بهزاد اقبالی”

  1. چرا برای سرمایه گذاری بورس را انتخاب کنیم؟
    سرمایه گذاری در بورس اگر همراه با علم و آگاهی و همراه با تحلیل مالی باشد قطعا سود و افزایش ارزش سهام را تضمین میکند و به نوعی کسب درآمد میکند. همچنین یکی از مهم ترین فواید سرمایه گذاری در بورس برخورداری از حمایت قانون است.همچنان که شرکت هایی ک درآن ها سرمایه گذاری میشود, باید کلیه ی اطلاعات مالی و برنامه ها و… خود را به سازمان بورس اعلام کنند.
    https://chartiran.com

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا