اشتباهات رایج معامله گران بورس

اشتباهات رایج معامله گران بورس

اشتباهات معامله گران: اشتباهات رایجی که باید از آنها پیشگیری کنیم

برخی معامله گران ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند که منجر به ضرر مالی فراوانی شود. بنابراین نیاز است در آموزش بورس و معامله گری، از اشتباهات معامله گران آگاهی داشته باشیم و سعی کنیم به آن اشتباهات دچار نشویم.

اشتباهات رایج معامله گران بورس
تحلیل بنیادی

تریدرها با دانستن اشتباهات معامله گران قطعا می توانند از بروز شکست و ضرر مالی پیشگیری کنند. در این مقاله قصد داریم مهمترین اشتباهات معامله گران را بررسی کنیم.

نداشتن دانش کافی

ازجمله مهمترین دلایل زیان و ضرر در معاملات و اشتباهات معامله گران، نداشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد شرایط بازار و واقعیت ها است. همچنانکه هر حرفه ای نیازمند دانش خاص خود است، معامله در مبادلات ارز و بورس نیز دانش کافی نیاز دارد.

نداشتن سیستم معاملاتی

یکی دیگر از اشتباهات معامله گران، عدم پیروی برنامه یا سیستم معاملاتی است. تریدر با استفاده از روش معاملاتی، می تواند دیدگاه مناسبی برای تفسیر قیمت های بازار داشته باشد. برنامه باید ویژگیهایی مانند تناسب با شرایط تریدر،  تفسیر بازار، بازدهی در گذشته را داشته باشد. عدم وجود این ویژگی ها، ممکن است باعث ناقص بودن برنامه و از دست دادن سرمایه شود.

درنظر نگرفتن حد ضرر (استاپ لاس)

ازجمله اشتباهات معامله گران، درنظر نگرفتن حد ضرر است. درنظر نگرفتن حد ضرر بدان معنی است که معامله گر هیچ حد و حدودی برای اشتباه خودش متصور نیست. درنظر گرفتن حد ضرر کمک می کند از امکان ضرر و اشتباه پیشگیری شود. نباید در هنگام معامله حد ضرر را تغییر دارد، زیرا این تغییر ممکن است منجر به زیانهای بیشتر شود. و تلاش کنید حد ضرر خود را بیشتر نکنید.

مقاله پیشنهادی:  سبد سهام یا پرتفوی چیست + فیلم آموزش کامل - رابطه آن با بورس و مفهوم سبد سهام

فریب خوردن از سرعت بازار

نباید فریب حرکت سریع بازار در یک جهت را بخورید. چرا که این حرکت تضمینی برای ادامه دادن همان جهت نیست. در پیش بینی های خود به این نکته حتما دقت کنید و خیلی به جهت بازار اطمینان نکنید. اغلب روندهایی که دارای دوام طولانی مدت هستند، دارای شیب بین ۴۵ تا ۵۵ در نمودار قیمت هستند. باید توجه داشته باشید که در قیمت خروجی که قبل از شروع معامله برای خود درنظر گرفتید از بازار خارج شوید.

عدم توجه به معاملات باز

عدم توجه به معاملات باز می تواند باعث از دست رفتن سرمایه باشد و ازجمله اشتباهات معامله گران است. بی توجهی به قیمت ها ممکن است باعث ضرر و از دست رفتن سرمایه شود. اگر معاملات باز دارید می بایست شرایط بازار را نیز درنظر داشته باشید.

تحت تاثیر قرار گرفتن نوسانات قیمت

ممکن است معامله گر از نوسانات تاثیر پذیرد و برنامه خود را از یاد ببرد. این غفلت از برنامه معمولا در حرکات شدید بازار افزایش می یابد. در این زمان ها افراد وسوسه می شوند و از برنامه خود پیروی نمی کنند و ضرر می بیند. 

فرضیات اشتباه

فرضیات اشتباه نیز موجب ضرر مالی می شود و از مهمترین اشتباهات معامله گران است. بازارهای مبادلات ارز و بورس دارای ثبات نیستند. از فرضیه بافی اشتباه دوری کنید. سیستم معاملاتی خود را دنبای کنید. تناقض های موجود در بازار را شناسایی کنید و به دنبال فرضیه های اثبات نشده نباشید.

عدم پذیرش اشتباه

یک تریدر موفق، اشتباه خود را می پذیرد و از آن درس می گیرد. این اولین مرحله در مسیر موفقیت است. پس تلاش کنید اشتباهات خود را شناسایی کنید و به دنبال قدرت نمایی در میان معامله گران نباشید.

اشتباهات رایج معامله گران بورس
اشتباهات رایج معامله گران بورس

www.chartiran.com : تلاش کنید اشتباهات معامله گران را در ذهن خود داشته باشید و آنها را تکرار نکنید. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را ببرید.

مقاله پیشنهادی:  آموزش ثبت نام در والکس (مراحل ثبت نام در صرافی والکس+خرید و فروش)

مقالات مرتبط

2 نظر در “اشتباهات رایج معامله گران بورس”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا