فیلم آموزش و وبینار آشنایی با سیستم فوق حرفه ای آتی زعفران در بورس

معامله زعفران در بورس

فیلم آموزش و وبینار آشنایی با سیستم فوق حرفه ای آتی زعفران در بورس – معاملات آنلاین زعفران

همان طور که می دانید ایران در بین تولیدکنندگان زعفران در کل جهان توانسته رتبه اول را از آن خود نماید. رتبه دوم نیز متعلق به اسپانیا می باشد و می توان گفت رقابت آن با ایران بسیار تنگاتنگ می باشد و در واقع این موضوع ناشی از بسته بندی مرغوب زعفران های اسپانیاست.

 فیلم آموزش و وبینار آشنایی با سیستم فوق حرفه ای آتی زعفران در بورس

چارت ایران : برای از میان برداشتن این مشکل ایران به فکر راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس ایران افتاد. از این رو برای اولین بار در خرداد 97 قراردادهای آتی زعفران در بورس کالای ایران با هدف فراهم سازی سامانه‌ای جهت پوشش ریسک تولید کنندگان ایرانی و شفافیت بیشتر در این بازار راه اندازی شد.

منظور از پوشش ریسک دستیابی به موقعیتی در بازار می باشد که ریسک ناشی از نوسانات و تغییرات قیمت کاهش پیدا کند و یا به طور کامل از میان برداشته شود. به نوعی سرمایه گذار این امکان را خواهد داشت تا از طریق ورود به این قرارداد در آینده موفق به فروش دارایی خود با قیمت مشخص گردد. در چنین حالتی قیمت دارایی خریداری شده تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نخواهد گرفت و سرمایه گذاران می توانند در زمان آینده با قیمتی مشخص دارایی مربوطه را به فروش برسانند.

 فیلم آموزش و وبینار آشنایی با سیستم فوق حرفه ای آتی زعفران در بورس

برای نمونه کشاورزی را در نظر بگیرید که قصد تولید 51 کیلوگرم زعفران برای سال آینده دارد. برای فروش محصول دو راه پیش روی او وجود خواهد داشت، حالت اول این است که کشاورز می تواند در زمان برداشت، زعفران پرورش داده خود را به قیمت درخواستی خریداران به فروش برساند و دومین حالت نیز فروش محصولات به قیمت مد نظر خود در آینده می باشد. در حالت دوم کشاورز قادر به تعیین قیمت فروش محصول خود از الآن برای آینده است. از این رو کشاورز این امکان را خواهد داشت تا از طریق ورود به قرارداد آتی زعفران محصول خود را به قیمتی که برای آینده در نظر گرفته است به فروش برساند و این کار بی شک او را از ریسک کاهش قیمت به هنگام برداشت محصول در امان خواهد نمود.

به طور کلی امروزه در بورس کالای ایران دو نوع  زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) و زعفران رشته ای درجه یک مورد تایید می باشد. قرارداد‌های آتی زعفران نگین با نماد  SAFMMYY و قرارداد آتی پوشال معمولی با نماد OSFMMYY به نمایش در خواهند آمد که MM به معنای ماه سررسید و YY نشان دهنده سال سررسید است. برای نمونه نماد SAFSH97 تاریخ سررسید ماه شهریور و سال 97 برای قرارداد نگین را نشان می دهد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

البته لازم به ذکر است که حتی در صورتی که شما محصول زعفرانی نیز نداشته باشید می توانید تنها از طریق دریافت کد معاملاتی به خرید و فروش زعفران بپردازید و از نوسانات قیمتی آن بهره ببرید. بازار آتی زعفران را می توان بازاری دوطرفه دانست که در آن هم امکان خرید و در واقع استفاده از افزایش قیمت ها و هم امکان فروش و بهره مندی از کاهش قیمت ها وجود خواهد داشت.

به طور کلی یک قرارداد آتی زعفران دارای مشخصه های زیر می باشد:

  • اندازه هر قرارداد= 100 گرم
  • دامنه نوسان= 5 درصد روزانه
  • کارمزد خرید و فروش= ۳۰۰ تومان برای خرید و ۳۰۰ تومان برای فروش روی هر قرارداد
  • زمان معاملات= شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ الی ۱۶
  • حداقل وجه تضمین= ۷۰% وجه تضمین اولیه
  • جه تضمین اولیه= وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی زعفران نگین در حال حاضر ۴۶۰۰۰۰۰ ریال و وجه تضمین قراردادهای آتی زعفران رشته ای درجه یک (پوشال معمولی) مبلغ ۲۸۰۰۰۰۰ ریال
 فیلم آموزش و وبینار آشنایی با سیستم فوق حرفه ای آتی زعفران در بورس

در مجموعه فیلم آموزشی زیر اطلاعات جامع و کامل تری در رابطه با معاملات زعفرانی توسط سجاد بوربور از میداس سرمایه در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

ردیفعنوانلینکحجممدت زمان
1آشنایی با بورسدانلود155Mb01:38:21

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا