فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمس

فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمسی

آموزش تحلیل تکنیکال با ابراهیم شمس

برای این که یک معامله گر بتواند در بازارهای مالی به خرید و فروش سهام پرداخته و معاملاتی انجام دهد نیاز بوده که پیش از هر کاری آشنایی کاملی با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی داشته باشد و در واقع به کمک این دو تحلیل بهتر می توان نسبت به وضعیت بازارها شناخت پیدا نمود.

از آن جایی که در بررسی وضعیت بازارها هر یک از این تحلیل ها دیدگاه خاص خود را داشته لذا نیاز بوده که به منظور تسلط هر چه بیشتر بر روی بازار این دو تحلیل را با هم ترکیب نموده و همچنین به همراه آن ها از روانشناسی معاملات نیز بهره گرفته شود.

فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمسی
فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمسی

تحلیل تکنیکال برای اولین بار توسط چارلز داو مورد استفاده قرار گرف و پس از آن تاکنون تقریبا نزدیک به 300 سال بوده که توسط معامله گران به کار برده می شود.

به طور کلی تمام تمرکز تحلیل تکنیکال بر روی قیمت بوده و به نوعی می توان گفت قیمت حاصل تغییرات ناشی از کلیه عوامل عرضه و تقاضا می باشد.

تحلیل تکنیکال شیوه ای به منظور پیش بینی قیمت اوراق، کالا و دیگر عواملی که از قیمت تاثیر پذیرفته می باشد و می توان گفت که تحلیل تکنیکال طبق حرکات قیمت در گذشته قادر بوده قیمت را در آینده مورد بررسی قرار داده و پیش بینی کند.

تحلیل های انجام شده در تحلیل تکنیکال براساس رفتارهای بازار و با بهره گیری از نمودار قیمت، حجم معاملات، شکل‌گیری الگوها و دیگر شاخص‌های تکنیکال می باشد.

مقاله پیشنهادی:  دانلود مستند جذاب دنیای شگفت انگیز طلا با دوبله فارسی
فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمس
فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمس

به واسطه تحلیل تکنیکال همچنین معامله گران به منظور کسب بازدهی امکان موج سواری در مراحل اولیه تغییرات قیمت با ورود به سهم را خواهند داشت.

به طور کلی می توان تحلیل تکنیکال را به دو دسته تقسیم نمود:

  • تحلیل تکنیکال ذهنی
  • تحلیل تکنیکال عینی

تحلیل تکنیکال ذهنی:

در این شیوه تحلیلی، بر مبنای مشاهدات، مفاهیم شکل گرفته و به واسطه این مشاهدات هر فرد توانسته از الگوی مورد نظر برداشتی داشته باشد. در واقع در این شیوه احتمال داشته یک الگوی مشاهده شده در یک نمودار توسط یک معامله گر، از چشم فردی دیگر دور بماند و در واقع این به دلیل تفاوت دیدگاه ها خواهد بود. از بین الگوهایی که دارای چنین نکته ای بوده می توان به الگوهای کلاسیک اشاره نمود.

فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمسی
فیلم آموزش تحلیل تکنیکال توسط ابراهیم شمسی

تحلیل تکنیکال عینی

 

در تحلیل تکنیکال عینی مطابق با محاسبات، مفاهیم شکل گرفته و به طور معمول زمانی که قیمت بالاتر از پارامتر تعیین شده ای اعلام شده، می توان گفت که این موضوع از دقت بالایی برخوردار بوده و تمامی تحلیل گران در این رابطه هم نظر می باشند.

طبق گفته های بالا می توان این طور گفت که تحلیل تکنیکال هنری بوده که به واسطه آن می توان با بهره گیری از روش ها و تکنیک هایی که در برگیرنده مجموعه ای از ابزار، نمودار، اندیکاتور و… بوده قیمت ها را پیش بینی نمود.

علاوه بر آن افراد به کمک تحلیل تکنیکال توانسته انتظار بازار در رابطه با اتفاق صورت گرفته برای سهم یا شاخصی را تشخیص دهند.

گفتنی است که تحلیل تکنیکال علاوه بر بازارهای مالی نظیر بازار سرمایه، در بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن، بازار ارز نیز کاربرد داشته و افراد توانسته با بهره گیری از تحلیل تکنیکال خود رفتار بازار را مورد بررسی قرار داده و به انجام خرید و فروش مشغول گردند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با سید رسول حسینی

یادگیری تحلیل تکنیکال با ابراهیم شمسی

در ادامه شما می توانید از طریق لینک های موجود ویدئوهای آموزشی ابراهیم شمسی را دانلود نموده و نسبت به تمامی موارد پیرامون تحلیل تکنیکال آشنایی پیدا نمایید.

شماره موضوع لینک دانلود حجم دانلود
1 دلایل استفاده از تحلیل تکنیکال دانلود 2MB
2 قوانین مدیریت ریسک دانلود 18MB
3 انواع نمودارها دانلود 13MB
4 عرضه و تقاضا در بازار دانلود 13MB
5 معیار اهمیت سطوح دانلود 4MB
6 مناطق حمایتی در بازار دانلود 7MB
7 شکسته شدن سطوح دانلود 8MB
8 تغییر نقش سطوح (تبدیل سطح) دانلود 32MB
9 مثال سطوح حمایت و مقاومت دانلود 24MB
10 تعریف روند قیمتی دانلود 11MB
11 ترسیم خط روند صعودی دانلود 12MB
12 نکات تکمیلی خط روند دانلود 3MB
13 خطوط کانال قیمتی دانلود 5MB
14 مثالهای عملی دانلود 78MB
15 میانگین های متحرک دانلود 12MB
16 اسیلاتورها دانلود 10MB
17 واگرایی ها دانلود 26MB
18 الگوهای کلاسیک دانلود 35MB
19 الگوهای ادامه دهنده دانلود 8MB
20 مثال الگوهای کلاسیک دانلود 6MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا