فیلم آموزش استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

استفاده از پین بارها در معاملات

در استراتژی حرکات قیمتی می توان به جرات گفت یکی از موثرترین و قدرتمندترین الگوها، الگوی پین بار می باشد. و استفاده از آن ها در معاملات می تواند برای معامه گران نتایج بسیار موثری را به همراه داشته باشد. لذا به طور معمول نیاز بوده که هر معامله گر به خوبی با الگوهای پین بار آشنا شده و نحوه کار با آن ها را بیاموزد.

استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات
فیلم استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

در واقع برای درک بهتر اهمیت پین بارها در معاملات این گونه بگوییم که خیلی از تریدرهای بسیار موفق بازار را می توان یافت که تنها با بهره گیری از استراتژی پین بارها در خرید و فروش های خود به سودهای زیادی دست یافته اند. لذا بی شک وقت گذاشتن برای یادگیری مطلوب کار با پین بارها ارزش این تلاش را خواهد داشت.

معرفی پین بار

الگوی پین بار که با نام های ادامه دهنده یا برگشتی نیز شناخته شده یک الگوی معاملاتی پرایس اکشن به شمار آمده و برای اولین بار به وسیله نایل فولر مورد استفاده قرار گرفت.

پین بار در حقیقت مخفف کندل پینوکیو بوده و ماهیت پین بارها زمینه ساز این نوع نام گذاری شده است. چرا که با استفاده از پین بارها می توان به برخی از دروغ های رایج در بازارهای مالی پی برد. زیرا قیمت با رسیدن به سطحی خاص مجدد دوباره برگشت داده خواهد شد. به نوعی این حیله بازار بوده و به کمک پین بار می توان به عدم صحت مسیر بازار و این که حال مسیر خود را پیدا نموده پی برد.

استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات
فیلم استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

این الگو متشکل از یک شمع بوده که نشان دهنده برگشت شدید و ریجکت قیمت ها می باشد. الگوی پین بار همچنین دارای یک سایه بلند بوده و به طور معمول به نسبت سایه خود از بدنه کوچکی برخوردار می باشد. سایه پین بار به نوعی نشان دهنده ناحیه قیمت ریجکت شده می باشد و حرکت قیمت ها همچنان برخلاف سایه آن ها خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش انواع واگرایی در تحلیل تکنیکال

به کمک دنباله پین بار افراد این امکان را داشته تا محدوده عبور قیمت را مشاهده نمایند. در واقع می توان گفت که سیگنال پین بار نزولی از دنباله بالایی برخوردار بوده و به منزله رد قیمت های افزایشی و نیز کاهش قیمت در بازه زمانی کوتاه بوده و سیگنال پین بار صعودی نیز دنباله پایینی بلندتری داشته و رد قیمت های کاهشی و نیز افزایش قیمت در تایمی کوتاه را نشان خواهد داد.  

چگونه به کمک پین بارها می توان معاملات را انجام داد؟

در زمانی که تریدر قصد داشته به کمک پین بار معاملات خود را انجام دهد  به منظور ورود، گزینه های گوناگونی پیش روی خواهد داشت. یکی از متداول ترین گزینه ها برای آن که معامله گر به معامله پین بار وارد شود at market می باشد.

در واقع به کمک این روش فرد برای ورود به معامله از قیمت فعلی بازار استفاده می کند. استفاده از استراتژی پین بارها در معاملاتدر زمانی که تریدر قصد داشته به کمک پین بار معاملات خود را انجام دهد  به منظور ورود، گزینه های گوناگونی پیش روی خواهد داشت. یکی از متداول ترین گزینه ها برای آن که معامله گر به معامله پین بار وارد شود at market می باشد. در واقع به کمک این روش فرد برای ورود به معامله از قیمت فعلی بازار استفاده می کند.

استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات
فیلم آموزش استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

دومین راه برای ورود، ورود در اصلاح یا ریتریس ۵۰٪ پین بار خواهد بود. در واقع در این روش تریدر به منظور اصلاح دوباره قیمت تا نقطه میانی کل بازه پین بار از اوج تا کف منتظر خواهد ماند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش اندیکاتور ADX و کاربرد آن در تحلیل تکنیکال

علاوه بر آن از طریق یک ورودی on-stop نیز می توان اقدام به ورود یک سیگنال پین بار در زیر کف یا بالاتر از اوج پین بار نمود.

ویدئوی آموزشی کار با پین بارها در معاملات

در این ویدئو شما توانسته کار با پین بارها را به طور کامل از زبان آقای علیرضا زارع آموخته و از این به بعد معاملات موفقی را پشت سر بگذارید.در ادامه در صورتی که به زبان اصلی مسلط هستید پیشنهاد میشود مطلب فیلم های آموزش کندل استیک بخوانید.

شماره عنوان لینک دانلود حجم
1 پین بار چیست دانلود 20MB
2 مثالهای عملی دانلود 62MB

مقالات مرتبط

2 نظر در “فیلم آموزش استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا