رندی ﻣﮏ لین معامله گر بورس

رندی ﻣﮏ لین

رندی ﻣﮏ لین معامله گر بازارهای مالی و بورس را بیشتر بشناسید

چارت ایران : آغاز فعالیت رندی مک لین به شروع بازار ارز در دهه 70  بازمی گردد و می توان آن را اولین معامله گری دانست که موفق به افزایش حسابی 2 هزار دلاری به  ۷۰/۰۰۰ دﻻر شد. او از پایداری بسیار بالایی در حفظ سود برخوردار بوده و قادر به حفظ سود خود برای 20 سال شد. به نوعی رندی در طی 20 سال تریدری موفق شد 18 سال سود کسب کند.

رندی ﻣﮏ لین
رندی ﻣﮏ لین

رندی در رابطه با بازارهای مالی اعتقاد داشته که هر چه عمر بازار ارز افزایش یافته به دنبال آن سختی های مربوط به معامله گری نیز در این راه بیشتر می باشد. او در این باره می گوید بزرگی حرکت های نرخ در دهه 70 به اندازه ای بوده که به راحتی بعد از تشخیص درست امکان موج سواری وجود داشت. در دهه 70 تقریبا 90 درصد از معاملات پیش بینی و تنها در درصد باقی مانده آن ها قدرت معامله گری بود این در حالی است که در حال حاضر بیش بینی تنها 25 درصد معاملات را تشکیل داده و مابقی آن معامله گری است.

مک لین می گوید من هیچ گاه فکر این نبوده ام که در کف ها و سقف ها به معامله بپردازم چرا که این نقاط جز معطلی سرمایه و ایجاد شک و تردید در تریدر نتیجه ای به همراه نخواهند داشت. بلکه من همواره به دنبال روندی تثبیت شده می باشم. در حقیقت من معتقدم که بهترین مکان معامله گری میانه روند خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس

به نظر مک لین در بازار فعلی به نسبت گذشته معامله در زمان شکست سطوح حمایت و مقاومت چندان سوددهی نخواهد داشت چرا که سیگنال های غلط در برابر سیگنال های درست از تعداد بیشتری برخوردار می باشند.

رندی ﻣﮏ لین
رندی ﻣﮏ لین

دلایل موفقیت رندی مک لین از زبان خود او

  1. انتخاب سیستم معاملاتی مناسب : من همواره سعی نموده بسته به شخصیت خود روش معاملاتی مناسبی را انتخاب نمایم. در واقع همیشه به دنبال روشی بوده که قادر به رفع نیازهای گوناگون روحی و روانی من بوده و به نوع من را تامین کند.
  2. مدیریت صحیح ریسک: من هیچ گاه در زمان فعالیت خود در بازارهای مالی ریسکی بالای سه تا پنج درصد نداشته ام و به منظور تامین نیاز به ریسک خود نیز به دوره سودآوری و با اعتماد بنفس اکتفا نمودم و در دوره های ضرر نیز تا جایی که توانسته از حجم کم کرده ام. من معتقدم که هر تریدر یک روند می باشد که باید برای موفقیت خود به فکر استفاده از ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺍﻓﺰﺍیش و کاهش ﺣﺠﻢ در ﻓﺮﺍز و ﻓﺮود ﻫﺎی روﻧﺪ ﺧﻮد باشد.
  3. توجه به حد ضرر: به هیچ عنوان در معاملات ضرر ده پیش روی نمی کنم و معتقدم که وقتی شما خود این امکان را فراهم نموده تا این دسته از معاملات پیش روی داشته باشند پس به هیچ  عنوان تصمیاتی که در حین و بعد از معامله گرفته شده منطقی و عاقلانه نمی باشند.
  4. معاملات مکتوب: این که هر معامله را روی کارت برگ معاملاتی به ثبت رسانده باعث خواهد شد که اشتباهات خود را مدام تکرار نکنید. بنده به عنوان تریدری تکنیکالی یکی از عوامل کلی در معاملات را تحلیل بنیادی می دانم.
مقاله پیشنهادی:  رموز موفقیت دکتر بیل ویلیام معامله گر اسطوره ای

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا