قرارداد آتی لیکوئید کانترکت MoonXBT معامله با اهرم بالا و نقدینگی کافی

قرارداد آتی لیکوئید کانترکت MoonXBT معامله با اهرم بالا و نقدینگی کافی

معاملات آتی همان معجزه بازارهای مالی برای سودآوری از روند نزولی و صعودی است. داستان معاملات آتی از جایی جذاب‌تر می‌شود که با اهرم معاملاتی آشنا می‌شویم. اهرم در این نوع معاملات سود و زیان شما را چندین برابر می‌کند و قبل از استفاده از آن باید به خوبی آموزش ترید و معامله گری را فرا بگیرید. برای ثبت نام در این صرافی از این لینک استفاده کنید.

معاملات آتی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

قراردادهای فیوچرز بخشی از یک دسته‌بندی بزرگ از ابزارهای معاملاتی به‌نام مشتقات شامل قراردادهای CFD، آپشن‌ها و سواپ‌ها هستند. به زبان ساده، معامله آتی یک توافق بین دو طرف برای خرید یا فروش یک دارایی مانند ارز دیجیتال در یک تاریخ و قیمت از پیش تعیین‌شده است. این قرارداد، یک دارایی خاص مانند کالا، سهام یا رمز ارز را ردیابی می‌کند. معامله فیوچرز اساسا نوعی پیش بینی روی تحرکات آتی قیمت است.

مثلا، اگر پیش‌بینی شما از حرکت قیمت بیت کوین افزایش قیمت آن تا آخر ماه باشد، باز کردن یک پوزیشن لانگ از طریق خرید یک معامله آتی ارز دیجیتال با تاریخ سررسید یک ماهه مناسب خواهد بود. در غیر  این صورت، اگر فکر می‌کنید قیمت بیت کوین کاهش خواهد یافت، پوزیشن شورت بهتر است. در زمان تاریخ سررسید، دو طرف درگیر در معامله تسویه حساب کرده و قرارداد بسته خواهد شد.

مزایا و معایب قراردادهای آتی

مزایامعایب
‌سرمایه‌گذار می‌تواند از قراردادهای آتی به‌منظور ‌معامله‌گری در جهت حرکت قیمت‌ دارایی پایه استفاده کند.‌سرمایه‌گذاران، در قراردادهای آتی با ریسک ضرری بیش از حد مارجین اولیه مواجه هستند زیرا قراردادهای آتی از ضریب اهرمی‌ (leverage) استفاده می‌کنند.
شرکت‌ها می‌توانند از قیمت مواد اولیه‌شان با استفاده از این قراردادها، در برابر نوسانات قیمتی محافظت کنند.‌سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی ممکن است باعث شود که شرکتی که با استفاده از این قراردادها به دنبال محافظت از تغییرات شدید قیمت‌ها می‌باشد، حرکات قیمتی مطلوبش را از دست بدهد. یعنی در صورت افزایش قیمت‌ها، نتواند محصولاتش را به قیمت‌های روز در بازار به فروش برساند.
قراردادهای آتی ممکن است نیازمند پرداخت شدن بخشی از مبلغ کل قرارداد در ابتدای کار باشند.مارجین‌ها می‌توانند یک شمشیر دو لبه باشند بدین معنی که‌ آن‌ها می‌توانند هم میزان سود را چند برابر کنند و هم بر مقادیر زیان به‌شدت بیفزایند.

انواع قراردادهای آتی ارز دیجیتال

مقاله پیشنهادی:  کپی کردن سیگنال ها در صرافی بینگ ایکس BingX

تفاوت بین قراردادهای آپشن و فیوچرز مهم است که تفاوت بین قراردادهای اختیار معامله (Option Contracts) و قراردادهای آتی (Futures Market) را بدانید. قراردادهای اختیار معامله به دارندهٔ این قراردادها این اختیار (و نه اجبار) را می‌دهد تا دارایی پایه را در تاریخ انقضا خریداری کند و یا به فروش برساند، در حالی که خریدار قرارداد آتی مجبور است که تمامی بندها و موارد ذکر شده در قرارداد را عملی سازد.

قرارداد آتی لیکوئید کانترکت MoonXBT

انتخاب یک صرافی خوب برای قراردادهای آتی

‌سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی و یا هرگونه ابزار مالی دیگر نیازمند استفاده از یک صرافی می‌باشد. صرافی های کریپتو دسترسی به ارزهای دیجیتال و بازارهای مبادلاتی را فراهم می‌کنند و با استفاده از‌ آن‌ها، امکان انجام ‌سرمایه‌گذاری وجود دارد. پیدا کردن یک صرافی مناسب و همچنین، یافتن سرمایه‌گذاری‌‌ای که هم‌خوان با نیاز‌های شما باشد می‌تواند پروسه‌ای پیچیده باشد.

آشنایی با صرافی MoonXBT برای ترید ارز دیجیتال

پلتفرم معاملات اجتماعی MoonXBT است. صرافی مون ایکس بیتی در جزایر کیمن مستقر است و دفاتری در سراسر آسیای شرقی و سایر نقاط جهان دارد. صرافی مون ایکس بیتی همچنین تیم حرفه‌ای شامل کارشناسان سیستم‌های معاملاتی امن و کارشناسان بازاریابی خارج از کشور دارد. این صرافی خدمات مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته را نیز ارائه می‌دهند.

این صرافی انواع مختلفی از معاملات و سرمایه‌گذاری؛ مانند معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، معاملات لیکوئید کانترکت، کپی ترید، معاملات آپشن سایر ویژگی‌های پیشرفته و خدمات دیگری را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده با نقدینگی بالاتر از حد متوسط پشتیبانی می‌شوند عملاً در مقایسه با سایر صرافی‌های تجاری ارز دیجیتال، صرافی MoonXBT دارای ویژگی‌های متنوعی است و از زمان آغاز به کار خود در سال 2021 مزایای متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است.

مقاله پیشنهادی:  بررسی تحلیل تکنیکال بورس براساس تحلیل زمانی یا Time Series

در صرافی مون ایکس بیتی معامله گران با تجربه و حرفه‌ای می‌توانند از اهرم 150 برابری استفاده کنند و اما معامله‌گران تازه‌کار که تجربه زیادی در معامله ارز دیجیتال ندارند می‌توانند از کپی ترید این صرافی استفاده کنند.

مزایای لیکوئید کانترکت MoonXBT

صرافی MoonXBT یک صرافی ارز دیجیتال جدید است که تمرکز آن بر روی معاملات کپی ترید، آپشن و لیکوئید کانترکت است. قراردادهای لیکوئید کانترکت به حفظ 3 مزیت اصلی خدمات  قراردادی موجود در صرافی ها ادامه می‌دهند:

استفاده از اهرم بالا برای به حداکثر رساندن سود: می‌توانید از وجوه کمتری برای افزایش حجم تراکنش استفاده کنید. در مورد استفاده از اهرم 100 برابری، برای به دست آوردن موقعیت 10000 USDT فقط به 100 USDT مارجین نیاز دارید. اگر قیمت دارایی پایه 1 درصد افزایش یابد، 100 درصد بازده دریافت خواهید کرد.

سود ناشی از نوسانات بازار: با تحلیل در مورد روند بازار، می‌توانید با باز کردن پوزیشن خرید یا فروش سود ببرید. اگر فکر می کنید قیمت کاهش می یابد، می توانید شورت (فروش) بگیرید؛ اگر فکر می کنید قیمت افزایش می یابد، می توانید لانگ (خرید) بگیرید. همچنین می‌توانید از قراردادها برای محافظت از سبد سرمایه‌گذاری فیزیکی موجود خود استفاده کنید

استفاده از یک ارز استبل کوین مانند USDT  نیازی به تبدیل بین ارزها نیست که باعث انعطاف‌پذیری تراکنش‌ها می‌شود.

مزایای منحصر به فرد قرارداد لیکوئید کانترکت مون ایکس بیتی

علاوه بر این، قراردادهای نقدی لیکوئید کانترکت مون ایکس بیتی دارای 7 مورد زیر هستند.

قیمت منصفانه و تضمین شده است: تثبیت زمان واقعی بهترین قیمت در بازار نقدی جهانی، بدون نیاز به نگرانی در مورد دستکاری انسان، قیمت‌های معقول‌تر، و ایمنی معاملات بیشتر

نقدینگی تضمین شده است: این پلتفرم دارای یک راه حل نقدینگی انحصاری است، کاربران نیازی به انتظار ندارند و سفارشات در میلی ثانیه تکمیل می شوند و به شما کمک می کند بازار را بهتر درک کنید

شروع با حداقل سرمایه: متفاوت از نیازهای اولیه خدمات دیگر که برای شروع 10 دلار نیاز است، با استفاده از MoonXBT Liquid Contract، می توانید پوزیشن های خود را با 1 دلار باز کنید.

مقاله پیشنهادی:  صرافی  BingX با AstraBit معاملات ارزدیجیتال را بهبود می‌بخشد و به استراتژی‌های خودکار قدرت می‌بخشد

با خیال راحت ترید کنید: برای سرمایه‌گذاران معمولی، شما فقط باید به مارجین ورودی، اهرم  انتخابی و روند بازار در کل فرآیند ترید توجه کنید، بدون اینکه نگران مسائل دیگری باشید.

کارمزد کمتر: معاملات MoonXBT Liquid Contracts می‌تواند از کارمزد کمتری برخوردار شود، نرخ کارمزد به کمتر از 0.05٪ است و هیچ هزینه دیگری بابت سرمایه‌ گذاری و ترید وجود ندارد.

مشخص کردن حد سود و ضرر: حالت ترید منحصر به فرد MoonXBT و ابزارهای کمکی هوشمند می تواند به شما کمک کند سود و زیان را از قبل مشخص کنید. حداکثر ضرر فقط شامل مارجین موقعیت است (معاملات حالت ایزوله هستند) و شامل هیچ دارایی دیگری نمی شود. سود را می توان از قبل بدون توجه به باز یا بسته بودن پوزیشن در زمان اوردر گذاری تعیین کرد.

قرارداد آتی لیکوئید کانترکت MoonXBT معامله با اهرم بالا و نقدینگی کافی

آیا می‌دانید رابطه مارجین و اهرم چگونه است؟

 به بیان ساده شما از مارجین برای ساخت لوریج (leverage) یا اهرم استفاده می‌کنید. اهرم نوعی قدرت معامله‌ی تقویت شده است که وقتی از حساب مارجین استفاده می‌کنید به شما قدرتی می‌دهد که انگار در سرمایه خود دوپینگ مالی کرده‌اید.

لوریج به شما اجازه می‌دهد پوزیشن‌هایی بزرگتر از مقدار پول واقعی که در حساب معاملاتی واریز کرده‌اید را باز کنید.

لوریج به صورت نوعی تناسب بیان می‌شود. و  به نوعی تناسب بین مقدار پولی است که شما واقعاً دارید و مقداری که قادر به ترید با آن هستید. فرمت نمایشی آن به شکل X:1 است.

برای مثال اگر نسبت اهرم در یک صرافی 1:30 باشد، یعنی تریدر می‌تواند به ‌اندازه 30 برابر موجودی حساب خود ترید کند. فرض کنید تریدری برای بازکردن پوزیشن جدید، 5 هزار دلار در حساب خود دارد. اهرم 1:30 این امکان را به او می‌دهد تا به اندازه 150 هزار دلار معامله کند. ارتباط اهرم و Margin به این شکل است که اهرم در معاملات مشخص می‌کند چه درصدی از ارزش کل معامله (Margin) برای بازکردن پوزیشن لازم است؛ بنابراین اگر Margin برابر با 3/3 درصد باشد، اهرم این بروکر 1:30 خواهد بود. در همین راستا، اگر 5 درصد باشد، متوجه می‌شویم که نسبت اهرم 1:20 است و بقیه نسبت‌ها و درصدها نیز به همین ترتیب محاسبه می‌شوند.

چرا صرافی پول بیشتر در اختیار تریدرها قرار میدهد؟

شاید با خود فکر کنید چرا صرافی‌ها و بروکرها باید پول بیشتری را برای معامله در اختیار تریدرها بگذارند؟ در پاسخ باید گفت، با اینکه تریدرها با استفاده از اهرم می‌توانند حجم معاملات خود را افزایش دهند، وجود قابلیتی به نام Margin  سبب می‌شود معاملات قبل از اینکه بروکر یا صرافی را متضرر کنند، بسته شوند؛ درنتیجه از این نظر برای صرافی‌ها ضرری به همراه ندارند. از سوی دیگر، زمانی که تریدر در معاملات اهرم‌دار خود سود می‌کند، صرافی یا بروکر نیز با دریافت کارمزد از آن معامله سود می‌برد. به این ترتیب مارجین ابزاری کاربردی برای صرافی‌ها به شمار می‌آید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا