بورسیه تحصیلی بیل گیتس، بورسیه فول فاند گیتس

بورسیه بیل گیتس

بورسیه بیل گیتس از طریق کمک مالی 210 میلیون دلاری بنیاد بیل «موسس مایکروسافت» و ملیندا گیتس تامین می شود که در سال 2000 میلادی در کالج کمبریج کشور انگلستان ایجاد و شروع به کار کرد. هدف این دانشگاه از ایجاد بورسیه تحصیلی بیل گیتس، کمک به دانشجویان سراسر جهان است که می خواهند در مقاطع کارشناسی ارشد و همچنین دکترا تحصیل کنند. بورسیه بنیاد بیل گیتس برای دانشجویان همه کشورها به جز انگلستان است. تقریبا در هر سال 80 بورسیه را با محاسبه تمام هزینه ها در اختیار متقاضیان ویژه خود که می خواهند در رشته مورد نظرشان تحصیل کنند می گذارد.
حدودا دو سوم از بورسیه تحصیلی گیتس در اختیار متقاضیان مقطع دکترا قرار می گیرد. از این تعداد 25 بورسیه را به دانشجوهای آمریکا و حدود 55 بورسیه از آن را نیز به متقاضان سایر کشورها می دهند. بورسیه تحصیلی گیتس در2022 الی 2023 شرایطی استثنایی برای دانشجویان بین المللی است که به خاطر محدودیت های مالی نمی توانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند. همکاری موثر بنیاد بیل و ملیندا گیتس با دولت بریتانیا، باعث شده تا متقاضیان اهداف دانشگاهی خود را جدی تر دنبال کنند.

نگاهی کلی به بورسیه بیل گیتس

بورسیه تحصیلی بیل گیتس که یکی از معتبرترین بورسیه های دنیا است، تحت حمایت بنیاد بیل و ملیندا گیتس بوده که دانشجویان دانشگاه کمبریج را توسط 210 میلیون دلاری که به آنجا اهدا کرد، تحت پوشش قرار می دهد. در حقیقت این بورسیه یکی از بزرگترین کمک های مالی یک موسسه خیرخواهانه به یک کالج (دانشگاه) در بریتانیا بوده است.

بورسیه فول فاند گیتس

به عبارتی دیگر می توان بورسیه فول فاند گیتس را جزو با ارزش ترین بورسیه های بین المللی در سطح جهان دانست.

مقاله پیشنهادی: راز موفقیت بیل گیتس

مواردی که باعث می شود تا یک دانشجو سریع تر در این دانشگاه پذیرفته شود عبارتند از:

  • کاندید بورسیه باید از قدرت فکری بالا و کارنامه تحصیلی عالی برخوردار باشد.
  • در مدارک تحصیلی متقاضیان دانشجو، تناسب ایده آل تحصیلی و نمرات قابل قبول موجود باشد.
  • دلیل کافی و قابل قبول برای رشته ای که می خواهد در آن تحصیل کند، به دانشگاه ارائه دهد.
  • سوابق تحصیلات داوطلبان باید در دبیرستان کاملا درخشان باشد و 10 درصد کلاس های فارغ التحصیلی را به بهترین شکل گذرانده باشند.
  • برای بالابردن کیفیت زندگی دیگران متعهد بوده و در این زمینه از پتانسیل بالایی برخوردار باشد.

درخواست کننده های عمومی بورسیه تحصیلی بیل گیتس

قبل از درخواست به دانشگاه کمبریج، باید شرایط بورسیه بیل گیتس یعنی Gates Cambridge Trust را به طور دقیق بدانید که معمولا شامل موارد زیر است:

  • برای پذیرش به این نکته توجه می کنند که شهروند هر کشوری به جز انگلستان باشید.
  • درخواست برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد دو سال فقط تحقیق یا به عبارتی MLitt باشد.
  • درخواست برای مدرک تحقیقاتی به مدت سه سال یا همان PH.D باشد.
  • بخواهید یک دوره تحصیلات بصورت تکمیلی و یک ساله بردارید. این دوره می تواند شامل LLM، کارشناسی ارشد، دیپلم، MBA و غیره باشد.

ممکن است قبلا در این دانشگاه مدتی تحصیل کرده باشید و حالا بخواهید درخواست دیگری را برای تکمیل تحصیلات خود بدهید. برخی دوره کارشناسی ارشد را در کمبریج گذرانده اند و الان می خواهند برای دوره دکترا و استفاده از بورسیه بیل گیتس درخواست دهند. ولی اگر قبل از درخواست در حال تحصیل باشید، از لیست واجد شرایط های بورسیه خارج می شوید.

برخی از دانشوران قبلا یک بورسیه تحصیلی گیتس را در کمبریج برنده شده اند. حالا بدلیل اینکه می خواهند برای دومین مرتبه درخواست برای استفاده از بورسیه داشته باشند، بهتر است عجله کرده و تا وقتی که آخرین مهلت فراخوان بورسیه بین المللی تمام نشده، ثبت درخواستشان را انجام دهند. البته باید تمامی موارد مربوط به رتبه بندی دپارتمان و حتی فهرست نهایی را طی کرده و مراحل مصاحبه خود با دانشگاه کمبریج را نهایی کنند.

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با منطق بازارهای مالی

مقاله پیشنهادی: خانه بیل گیتس

امتیازات دریافتی بوسیله بورسیه فول فاند گیتس

  • برای ویزا و مسائل پزشکی نیازی به پرداخت پول ندارید و دانشگاه هزینه را تقبل می کند.
  • شهریه توسط دانشگاه تحت پوشش قرار می گیرد.
  • بورسیه بیل گیتس در سال «2023-2022» مبلغی حدودی برابر با 18.744 دلار برای یک سال دانشجو پرداخت می کند.
    در نظر گرفتن کمک هزینه ای به اندازه 10.944 پوند برای دانشجوهایی که یک فرزند دارند و برای دو فرزند نیز تا رقم 15.612 پرداخت خواهد شد.
  • دانشگاه کمبریج برای برخی از هزینه های پیش بینی نشده نیز دانشجویان را مورد حمایت قرار می دهد.
  • دانشوران برای شرکت در دوره ها و کنفرانس ها می توانند از 500 پوند و حتی تا 2000 پوند نیز کمک هزینه دریافت کنند.
بورسیه تحصیلی گیتس

مهلت تقاضای داوطلبان متقاضی بورسیه بیل گیتس

بورسیه فول فاند گیتس تمامی هزینه های مرتبط با شهریه دانشگاه کمبریج بریتانیا را برای دانشجوهای خارجی تامین می کند. همچنین دانشورانی که در آنجا تحصیل می کنند، آنچه برای تحصیل و زندگی لازم دارند بورسیه تحصیلی گیتس آن را تقبل خواهد کرد. متتقاضیان دوره کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و آنهایی که برای دوره ی دکتری پذیرفته می شوند، به مدت 4 سال در دانشگاه کمبریج بریتانیا تحصیل خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی:‌ دوران کودکی بیل گیتس


تقاضا برای درخواست بورسیه بیل گیتس محدود است و تاریخ باز شدن تقاضا برای بورسیه تحصیلی گیتس 11 شهریور 1401 و همزمان با تاریخ 2 سپتامبر 2022 میلادی است. بنابراین برای فرستادن تقاضا فقط تا 1 دسامبر 2022 یا 5 ژانویه 2023 زمان دارید که این بستگی به دوره انتخابی دانشجو دارد. البته زمان پایان ارسال تقاضا بر طبق تاریخ کشورمان، بین 10 آذر و 15 دی است. همچنین تاریخ نهایی نتایج پذیرفتگان بورسیه تحصیلی بیل گیتس مارس 2023 اعلام می شود.

بورسیه تحصیلی 2022 تا 2023 بیل گیتس

این بورسیه که از طریق سرمایه دار مشهور فعال در حوزه فناوری و در کل از طریق ثروت بیل گیتس تامین می شود، مستقیما هزینه را از بنیاد بیل و ملیندا به دانشگاه کمبریج برای تامین بورسیه فول فاند گیتس واریز می کند. همانطور که در این مطلب بارها اشاره شد، هدف از ایجاد این بورسیه توسعه استعدادهای بین المللی، رونق دادن به کسب و کار و غیره است. سازمان های خصوصی دارنده نهادهای بشر دوستانه مانند بیل و ملیندا، از طریق ارائه چنین بورسیه هایی می خواهند طرح های توسعه جوامع و مراقبت های پزشکی و بسیاری از مسائل مهم دیگر را گسترش دهند.

بورسیه بنیاد گیتس

این دانشگاه برجسته دنیا می خواهد با استفاده از بورسیه گیتس در جهان، مجموعه ای از مدیران موفق در کسب و کار را پرورش دهد که می خواهند باعث بهبود زندگی عموم مردم در دنیا باشند. برای نهایی شدن این هدف دانش پژوهانی منتخب می شوند که در لیست افراد تامین شده مالی در کمبریج قرار بگیرند.

چه مدارکی برای ارائه به دانشگاه نیاز است؟

  • حتما باید از مدرک زبان که مورد تائید دانشگاه باشد برخوردار باشید.
  • پروپوزال تحقیقاتی معتبر و قابل قبول ارائه دهید. یعنی به منظور برخورداری از شرایط تامین مالی دانشگاه، لازم است که یک پروپوزال تحقیقاتی را به منظور قسمتی از درخواست خود ارائه داده باشید.
  • در رشته درخواستی خود در کالج کمبریج پذیرفته شده باشید.
  • دو عدد توصیه نامه به دانشگاه بدهید و رزومه تهیه کنید.
  • انگیزه خود را از تحصیل به صورت شفاف، در حداقل 500 و حداکثر 3000 کاراکتر ارائه دهید. یعنی باید کاملا بنویسید که دقیقا چرا می خواهید برای بورسیه بیل گیتس در کمبریج درخواست دهید و به چه شکلی برای برآورده کردن 4 معیار اصلی آنجا اقدام می کنید.
  • دیگر مدارک مورد نیاز مثل رزومه و غیره نیز نیاز است که شرح دقیق تر ارائه همه مدارک را می توان در سایت دانشگاه کمبریج بریتانیا دید.
مقاله پیشنهادی:  آموزش بورس قسمت دوم - شرکت های کارگزاری و بازارگردان

بورسیه بنیاد گیتس برای دانشجوهای بین المللی

  • استفاده از این بورسیه در سال 2022 برای دانشجویان متقاضی بسیار زیاد در سطح جهان پرطرفدار شده است، زیرا تا حد زیادی از لحاظ تامین مالی دانشجویان را پوشش می دهد.
  • واضح است که برای دستیابی به «بورسیه بیل گیتس» رقابت بین دانش پژوهان تا چه سطحی بالا است، زیرا افرادی می توانند در آن قبول شوند که از سطح علمی و پژوهشی عالی برخوردار باشند.
  • بدلیل اینکه بیل گیتس به عنوان میزبان در ایالات متحده آمریکا است، دانشجویان مایل به دریافت بورسیه بیل گیتس می توانند در این کشور نیز از بورسیه 2022 تا 2023 گیتس استفاده نمایند. به همین دلیل است که قسمتی از بورسیه برای تحصیل در ایالات متحده در نظر گرفته می شود.
  • دانش پژوهانی که از نقاط مختلف جهان هستند و بورسیه بنیاد گیتس به آنها تعلق گرفته، از مزایای ویژه آن در روند تحصیل نیز برخوردار می شوند. این امکانات شامل کارگاه های تجاری، سمینارهای رهبری تحت حمایت، برگزاری اردوی اجراکننده یک ایده و خیلی از مزایای دیگر است.
  • متقاضیان آفریقایی همانند دانشجویان آمریکایی، براحتی می توانند از این بورسیه بهره مند شوند و می توانند برای دریافت آن درخواست دهند.
  • از کامل بودن تمام مدارک تحصیلی مدرسه قبلی شما که برای ارائه دادن لازم دارید، اطمینان حاصل کنید. چون سوابق باید هیچ جای سوالی برای دانشگاه کمبریج نداشته باشد و همه چیز شفاف باشد. این امر شانس بیشتری در اختیار متقاضی می گذارد که یکی از دریافت کنندگان بورسیه کمریج بیل گیتس باشد.
  • اگر خوش اقبال باشید و عنوان یکی از دارندگان بورسیه بیل گیتس را پیدا کنید، قطعا اعتبار شما که یک محقق دانشگاه معتبر هستید را افزایش می دهد.
  • نگران نباشید، زیرا اگر کاندید دریافت بورسیه شدید، فقط برای یک دوره چند ماهه یا یک ساله نیست و کل دوره از طریق طرح بورسیه گیتس کمبریج ساپورت می شود.

مقاله پیشنهادی: وارن بافت کیست؟

گزینش در بورسیه تحصیلی بیل گیتس

علاوه بر شرایطی که تا الان برای بورسیه بیل گیتس ذکر شد، دانشجویان باید مراحل گزینش بورسیه کمبریج را نیز کامل طی کنند که شامل دو مرحله زیر می شود:

گزینش دانشجو بوسیله دپارتمان وابسته؛ بورسیه تحصیلی از بخش سازمان یافته اداری و قسمتی از دانشگاه می خواهد تا برخی از متقاضیان که البته تعداد محدودی را نیز شامل می شود را در سطوح بسیار پیشرفته تری در بورسیه شان قرار دهد. البته در نظر بگیرید که این تعداد توانسته اند چهار معیاری که برای بورسیه تحصیلی لازم است را برآورده کنند.

این مرحله تضمین کننده برای دانشجویانی است که دپارتمان، آنها را معرفی کرده و نه تنها بر اساس وضعیت آکادمیک منحصر به فرد و عالی هستند بلکه احتمال زیادی وجود دارد که وقتی دانشجوی کمبریج شوند موفقیت کسب کنند. همین امر ثابت می کند آنها دارای معیارهای بورسیه گیتس هستند. معمولا ازبین کسانی که برای این بورسیه درخواست می دهند تعداد کمی پذیرفته شده و به مرحله دوم یعنی مصاحبه راه پیدا می کنند.

انجام مصاحبه با متقاضی؛ همیشه یک مصاحبه کوتاه برای کاندیداهای راه یافته به دپارتمان دانشگاهی در نظر گرفته می شود. در حقیقت هدف این مصاحبه بررسی چگونگی برآورده شدن چهار معیار اصلی کمبریج بیل گیتس است. بعد از انجام این مصاحبه ها مشخص می شود که کدام دانشجو بورسیه بیل گیتس را دریافت کرده و به دانشگاه کمبریج انگلستان راه پیدا می کند.

لیست رشته های تحت پوشش بورسیه تحصیلی گیتس

بورسیه گیتس کمبریج

در کمبریج همه رشته هایی که توسط دانشگاه ارائه شده، بورسیه را تحت پوشش قرار می دهد. اما رشته هایی هستند که مورد حمایت بورسیه دانشگاه قرار نمی گیرد که عبارتند از:

  • مدارک کارشناسی از قبیل لیسانس یا مربوط به لیسانس که به اصلاح به آن دومین لیسانس نیز می گویند.
  • مدرک MD مربوط به دکترای پزشکی، یعنی 6 سال یا پاره وقت و حتی بصورت دانشجویان خانگی را شامل نمی شود.
  • رشته دکترای بازرگانی که منظور BusD است.
  • رشته MBA یعنی کارشناسی ارشد بازرگانی شامل بورسیه فول فاند گیتس نمی شود.
  • اگر دانش پژوهی کارشناسی ارشد مالی یا به عبارتی MFin را داشته باشد.
  • دوره هایی از قبیل PGCE و MASt نیز تحت پوشش بورسیه قرار نمی گیرد.
  • رشته MBBChir که به عبارتی مطالعات بالینی است در این لیست قرار دارد.
  • دوره A101 که همان تحصیلات تکمیلی پزشکی است.
  • تمام مدارک پاره وقت به جز دکترا و همچنین دوره های فاقد مدرک نیز مورد حمایت بورسیه دانشگاه کمبریج نیست.
مقاله پیشنهادی:  قوانین فارکس در کانادا [تأثیر کانادا بر بازار فارکس+مالیات فارکس کانادا]

مقاله پیشنهادی: کتاب های بیل گیتس

معرفی دیگر الزامات بورسیه بنیاد گیتس

  • هر فردی که ساکن ایالات متحده آمریکا باشد، برای دریافت بورسیه گیتس واجد شرایط قرار می گیرد.
  • برای دوره کارشناسی استثناعاتی وجود دارد، بر این اساس دانش پژوهان باید حتما وقتی می خواهند فرم درخواست بورسیه را تکمیل کنند، دوره دبیرستان را به اتمام رسانده باشند.
  • تا اینجا کاملا واضح است که نامزدهایی برای دریافت بورسیه گیتس در اولویت هستند که سوابق درخشانی در کارنامه تحصیلی خود بدست آورده و از لحاظ علمی نیز در سطح بالا باشند.
  • مطمئنا دانشجویانی که در دانشگاه سابق خود، در سطح ممتازی قرار گرفته اند شانس بالاتری برای دریافت و تحت پوشش قرار گرفتن بورسیه بنیاد بیل و ملیندا گیتس دارند.
  • بورسیه دانشگاه کمبریج بدون تبعیض قائل شدن دانشجو می پذیرد و این بدان معنی است که کاندیداهای آفریقایی، آسیایی، آمریکایی و حتی دانشجویان اسپانیایی و جزایر اقیانوس آرام و غیره نیز می توانند از این امکان استفاده کنند.
  • دانش آموختگانی که دیپلم GED دارند، درخواستشان در صورتی مورد قبول است که دیپلم دبیرستان آنها توسط مقامات بنیاد تائید شده باشد.
  • در مقطع کارشناسی و به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید برای دریافت بورسیه تحصیلی بیل گیتس در ایالات متحده تلاش بیشتری وجود داشته باشد. یعنی در حوزه CGPA متعادل ترین نمره ها، چیزی در حدود مقیاس 303 تا 4.0 است.
  • باید در رابطه با Pell حتما واجد شرایط باشید. واجد شرایط شدن برای این موضوع بعد از ارسال درخواست رایگان به وزارت آموزش آمریکا صورت می گیرد و این امر به خاطر کمک به دانش پژوهان فدرال FAFSA است.
  • این ارزیابی بر طبق برنامه های تحصیلی دانش پژوه، سهم خانواده و همچنین قرارگیری به عنوان یک درخواست کننده تمام وقت محاسبه می شود.
مزایای کلی بورسیه کمبریج گیتس

مرور مزایای کلی بورسیه کمبریج گیتس

هر فردی که به عنوان یک دانشجو تحت پوشش بورسیه بیل گیتس Gates Cambridge Trust باشد می تواند تحت حمایت مزایای بورسیه قرار بگیرد. یعنی هر نیاز و هزینه ای که ممکن است یک دانشجو به آن نیاز پیدا کند را دراین بورسیه تحصیلی تامین کننده می بینید. بنابراین دانشگاه قادر است تا بوسیله امکانات موجود در بورسیه برای دانشجویان، هزینه متوجه کالج را با نرخ مناسب خود بپردازد.
بر طبق این موضوع تمام هزینه هایی که برای نگهداری از یک فرد در دانشگاه لازم است مورد حمایت آن سازمان قرار می گیرد. اینها شامل حقوق دادن به دانش پژوهان بر اساس تعیین دوره خود که برای کارشناسی ارشد یا دکترا است تعیین شده است. حتی هر مبلغ جدایی که شامل مسائل مهاجرت دانشجویی فرد است در نظر گرفته و به همراه هزینه ورود به دوره و پایان آن کاملا محاسبه و پرداخت خواهد شد. همه این مزایا در کنار پرداخت بلیط هواپیمای فرد در نظر گرفته می شود.

نمونه هایی از مزایای تکمیلی و اختیاری موجود در بورسیه بیل گیتس در زیر آورده شده است:

  • نرخ کمک هزینه خانواده برای دوره تحصیلی 2022 تا 2023 گیتس، برای فرزند اول در حدود 10.120 است و برای فرزند دوم 4.320 در نظر گرفته می شود.
  • براساس دوره ای که انتخاب کرده اید می توانید برای شرکت در دوره ها و کنفرانس های مربوطه هزینه ای تقریبی به اندازه 500 پوند و تا سقف 2000 پوند نیز دریافت کنید.
  • در این بورسیه تحصیلی از گیتس، هزینه ای هم برای بودجه پدری و مادری در نظر گرفته شده است که اگر دانشجویان نیاز به استفاده از آن شدند، می توانند تقریبا 6 ماه درخواست برای وقفه حضور در دانشگاه داشته باشند. آنطورکه پیداست در این مدت می توانید کمک هزینه ای برای نگهداری از خود نیز دریافت کنید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا