کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس

کتاب های بیل گیتس

کتاب های بیل گیتس همیشه معروف بوده اند، زیرا تمام طرفداران او بدنبال دستیابی به راه و روش این فرد ثروتمند در کار و دستیابی به راز موفقیت بیل گیتس در زندگی اش بوده اند. این مرد موفق و متفکر یکی از بزرگترین کارآفرین های قرن بوده که توانسته شرکتی بزرگی مانند مایکروسافت را تاسیس کند و آن را به ثمر برساند. بی شک روش زندگی دوران کودکی بیل گیتس و مطالعه بی حدو اندازه او در نوجوانی، تاثیر زیادی در شرایط شغلی و اجتماعی اش داشته است.
او به عنوان یکی از نمادهای صنعت کامپیوتر در جهان بوده و ثروت بیل گیتس نیز از این طریق ایجاد شد و شهرت زیادی برای این فرد باهوش و نیکوکار بوجود آورد. او عقیده داشت هدیه دادن کتاب به دیگران بهترین حرکت است و تاکنون کتاب های زیادی را به همه مردم دنیا معرفی کرده است. به گفته Gates کتاب خواندن در روزهای پر از سختی می تواند آرامش زیادی به او ببخشد. به همین دلیل دوران کودکی او با خواندن کتاب های مختلف سپری شد و این اشتیاق تا به الان نیز با او باقی مانده است. در ادامه کتاب های پیشنهادی و بهترین کتاب بیل گیتس را معرفی می کنیم.

اشاره ای کوتاه به بیوگرافی بیل گیتس

  • بیل گیتس در شهر سیاتل واشنگتن آمریکا و در 28 اکتبر سال 1955 میلادی بدنیا آمد.
  • اسم دقیق او «ویلیام هنری گیتس سوم» است.
  • او از سن 13 سالگی کسب و کار خود را به طور جدی شروع کرد و در سن 31 سالگی یکی از مشهورترین کارآفرین های دنیا شد.
  • Bill Gates مالک قدرتمند ترین کمپانی قرن یعنی Microsoft بود که این خود باعث ثروت بی حد و اندازه اش شد.
  • کتاب های بیل گیتس که تا الان تمام آنها را خوانده، بسیار زیاد است که مطمئنا ساعت های بسیاری را برای مطالعه آنها صرف کرده است.
  • والدین او انسان هایی بسیار حامی برای فرزندانشان از جمله بیل بودند و از کودکی بیل گیتس همیشه او را تشویق به انجام کارهای مختلف می کردند.
  • ویلیام و ماری گیتس اسم والدین بیل بود که شغلشان به ترتیب وکالت برای پدر، معلم مدرسه و همچنین عنوان مدیر صندوق یونایتد نیز برای مادرش بود.
  • کتابهای پیشنهادی بیل گیتس بسیار زیاد است، چون او در طول زندگی خود تجربه خواندن کتاب های زیادی را دارد.
    او در کودکی خود به مطالعه کتاب های مرجعی مثل دایره المعارف علاقه زیادی داشت.
  • در سن سیزده سالگی اولین برنامه نرم افزاری خود را در مدرسه خصوصی مخصوص نخبگان یعنی مدرسه «لیک ساید» ارائه داد.
  • Gates تحصیلات خود را در سال 1973 از دبیرستان لیک ساید به اتمام رساند و پاییز همان سال اقدام به ثبت نام در رشته حقوق دانشگاه هاروارد کرد.
  • سال 1975 از دانشگاه انصراف داد و تصمیم به ایجاد کسب و کار جدید (مایکروسافت) به همراه پل آلن که شریک تجاری اش بود گرفت.
    گیتس از ریاست مایکروسافت در فوریه 2014 کناره گیری کرد و انرژی و ثروت خود را صرف بنیاد خیریه خود و همسرش یعنی «بیل و ملیندا گیتس» کرد.
مقاله پیشنهادی:  ثروت بیل گیتس در خیریه ها! بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

بهترین کتاب بیل گیتس

از بین کتاب های بیل گیتس اگربخواهیم روی بهترین آنها تمرکز کنیم، می رسیم به کتاب «تجارت با سرعت تفکر» که او آن را در سال 1999 منتشر کرد. محتویات داخل کتاب حول محور تکنولوژی هایی است که با کامپیوتر در آینده ای نه چندان دور برای بشر پیش خواهد آورد.

Bill Gates داخل این کتاب به این نکته مهم اشاره می کند که وضعیت آینده و پیشرفت تکنولوژی به گونه ای است که صنعت و فضای سایبری، ماهیتی نسبتا یکسان پیدا خواهند کرد. بر همین اساس این دو به یکدیگر نزدیک شده و در هم ادغام خواهند شد. بنابراین در عصر ارتباطات و پیدایش تکنولوژی های گوناگون، تغییرات زیادی در مدل کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت ایجاد می شود. در این کتاب گیتس در مورد فن آوری ها و ایجاد کسب و کارهای جدید پیش بینی های جالب و متعددی کرده است.

تاثیر مطالعه منظم کتاب

مطالعه ی دائمی کتاب تاثیر شگفت انگیزی بر روی مغز انسان می گذارد. این مسئله ای است که برای بیل گیتس بوجود آمد و با خواندن کتاب های گوناگون، مغزش به شکل باور نکردنی رشد پیدا کرد. دوران کودکی بیل گیتس نیز این را نشان می دهد، زیرا والدین او می گفتند که بیل، گاهی در سال حدود 50 کتاب را براحتی می خواند.

کتاب های بیل گیتس که با خواندنشان تجربه بسیاری بدست آورد و خواندن آنها را بعدها به مردم جهان نیز توصیه کرد، این مسئله را بخوبی اثبات می کند. زیرا یکی از رازهای موفقیت در زندگی انسان های موفق، عادت به خواندن ادامه دار کتاب های مختلف است. مطالعه نه تنها هوش و دانش انسان را تقویت می کند، بلکه ظرفیت او را برای پذیرش و درک مسائل افزایش می دهد. در واقع این موضوع به مردم کمک می کند تا همزمان با اینکه در حال مطالعه کتاب هستند قدرت تخیلشان نیز تقویت شده و واژگان بیشتر را با دانش کافی بدست بیاورند.

کتاب هایی با محتوای مفید می تواند ناحیه ای از مغز را که هیپوکمپوس نام دارد فعال کند. وظیفه ی اصلی این ناحیه از مغز در مورد حافظه ی رویدادی اشخاص است. وقتی کتاب می خوانید در واقع می توانید وقایع و موضوعات کتاب را در تصوراتتان بیاورید و این باعث می شود تا عملکرد حافظه خود را افزایش دهید. مطالعه منظم کتاب برای تقویت ذهن دقیقا شبیه به دویدن و ورزش های منظم برای تقویت قلب و عروق است.

بیل گیتس که پیشگام در انقلاب کسب و کارهای کامپیوتری و بنیان گذار MicroSoft است، زمان زیادی از طول عمر خود را به مطالعه کتاب گذراند. قفسه کتاب خانه بیل گیتس بخوبی نشان دهنده کتاب هایی است که او تجربه خواندنشان را داشت و قطعا تمام آن کتاب ها تفکری در Bill Gates ایجاد کردند که یک جامعه چگونه بهتر می شود، یا کسب و کارها را چطور هدفمند پیش برده می شوند.

مقاله پیشنهادی:  وارن بافت کیست؟ زندگی نامه+ کتاب های وارن بافت+ درس ها، جملات+ PDF

لیست کتاب های بیل گیتس

از آنجایی که بیل گیتس همیشه مشتاق کتاب خواندن بود، خودش نیز دست به کار شد و چند کتاب نوشت. کتاب هایی که او تا الان نوشته است عبارتند از:

  • کتاب «Business @ The Speed Of Thought» به معنی تجارت با سرعت تفکر
  • کتاب «The Road Ahead» به معنی راهی رو به جلو
  • کتاب «How to Avoid a Climate Disaster» به معنی فاجعه در راه

کتاب با سرعت تفکر بیل گیتس

Gates این کتاب را در سال 1999 با کمک «Collins Hemingway» کالینز همینگوی نوشت. همانطور که در بالا به عنوان بهترین کتاب بیل گیتس اشاره کردیم، کتاب «تجارت با سرعت تفکر» نحوه کمک فن آوری های مختلف و اثراتی که روی مشاغل آینده دارد است را نشان می دهد. همچنین این موضوع صد در صد ماهیت کسب و کارهایی که در آینده وجود دارد را تغییر می دهد.

کتاب با سرعت تفکر بیل گیتس


نظر او بر طبق کتابی که نوشته، این است که مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل، فن آوری های روز را نباید به عنوان یک هزینه اضافه در نظر بگیرند. به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته در کارها باید به عنوان یک دارایی تکنولوژیکی به حساب بیاید. او در کتاب Business @ The Speed Of Thought به شرکت های موفق دنیا از جمله کمپانی مایکروسافت، Dell و غیره اشاره می کند و مثال های گوناگونی را در این رابطه می زند.

کتاب مسیر پیش رو بیل گیتس

کتاب راهی که در پیش رو است بوسیله مالک MicroSoft یعنی Gates به مراه یک ژورنالیست که «Peter Rinearson» پیتر رینیرسون و همچنین ناتان میهرولد «Nathan Myhrvold» که از همکاران آقای گیتس است نوشته شده است. این کتاب در مورد پیامدهای مثبت رایانه های شخصی و نتایجی که برای آینده بوجود می آورد نوشته شده که در نوامبر 1995 به چاپ رسید.

کتاب مسیر پیش رو بیل گیتس


کتاب The Road Ahead اثر بیل گیتس نشان می دهد که ابزارها چطور در آینده قادر هستند تا تصمیم گیری افراد را برای مواجهه با شرایط گوناگون تغییر دهند. موارد مختلفی که بواسطه استفاده از این ابزارها در کتاب (راه پیش رو) عنوان شده را در زیر ببینید:

  • قصد دارید برای خودتان چه چیزی بخرید.
  • نحوه انتخاب دوستانتان در آینده چگونه خواهد بود.
  • چطور در این دنیای عجیب و غریب از خانواده هایمان محافظت کنیم.
  • این کتاب از بیل، یک مورد جالب را برای طرز تفکر آن دوران نسبت به پیشرفت تکنولوژی نشان می دهد. به عنوان مثال همانند تصویر زیر که توسط بیل گیتس ارائه شده، مربوط به کیف پول رایانه ای است که قبل از تولید این محصول در مورد آن صحبت کرده بود.

مقاله پیشنهادی:  خانواده بیل گیتس: عکس فرزندان و خانواده بیل گیتس

کتاب فاجعه در راه بیل گیتس

«فاجعه در راه است» که به عنوان یکی از کتاب های بیل گیتس منتشر شده، در سال 2021 میلادی به چاپ رسید و مربوط به خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی آب و هوا، به خاطر گازهای گلخانه ای است. Gates به دنبال کردن این تغییرات علاقه فراوانی داشت تا جایی که برای پیشگیری از خطرات اقلیمی زمین، راهکارهای متعددی را ارائه می دهد.

کتاب فاجعه در راه بیل گیتس

 

کتاب How to Avoid a Climate Disaster بیل گیتس دارای 5 بخش است که عبارتند از:

  • فصل اول؛ به طور شفاف توضیح می دهد که علت از میان برداشتن گازهای گلخانه ای، به طور کامل چیست، و اینکه فقط تمرکز بر روی کاهش آن سودی ندارد.
  • فصل دوم؛ در رابطه با مشکلاتی که برای رفع این خطرات وجود دارد صحبت می شود.
  • قسمت سوم؛ در این بخش سوالاتی در مورد تغییرات آب و هوایی مطرح شده است که خوانندگان را ترغیب به ارزیابی هر یک از آنها می کند.
  • قسمت چهارم؛ این بخش شامل فصل های 4 تا 9 از این کتاب را شامل می شود و به تکنولوژی ها و راه حل هایی در دسترس اشاره می کند که بوسیله آنها می توان تغییرات آب و هوایی را کاهش و کنترل کرد.
  • فصل پنجم؛ بخش پایانی «کتاب فاجعه در راه است» نیز به فصل های 10 تا 12 اشاره کرده و اقدامات پیشنهادی را می خوانید که Bill Gates برای مبارزه با مشکلات آب و هوایی ارائه می دهد.
مقاله پیشنهادی:  کتاب آموزش پرایس اکشن نایل فولر PDF

لیست کتابهای پیشنهادی بیل گیتس در سپتامبر 2021

فهرستی از کتاب های بیل گیتس که البته مورد علاقه او بودند، هر سال توسط خودش به مردم معرفی می شود. کتاب هایی که در این لیست قرار داشت، جزو مواردی بود که معمولا بیل گیتس آنها را تائید کرده و توصیه می کرد که مطالعه این کتاب ها ارزش دارد. هر موقع نزدیک تعطیلات تابستانی می شد، او دست به معرفی مجموعه ای از کتاب ها می زد.

 

کتابهای پیشنهادی بیل گیتس در سپتامبر 2021

 

لیست این کتاب ها که برای تابستان 2021 آماده شده بودند به شرح زیر است:

  • کتاب اتفاقات بی دلیل نیستند و دروغ های دیگری که قبولشان کرده ام؛ این کتاب را خانم Kate Bowler کیت باولر نوشته است که در دانشگاه الهیات کالج دوک استاد بود. او وقتی به طور اتفاقی متوجه بیماری سرطان روده خود در مراحل پیشرفته می شود، دچار شوک شده و در نهایت شرایط باعث تقویت ایمان او و پذیرفتن مرگ و فناپذیر بودن انسان ها می شود.
  • کتاب Leonardo da Vinci؛ نویسنده این کتاب «Walter Isaacson» والتر ایزاکسون است. والتر در این اثر به دیدگاه های مختلف لئوناردو پرداخته و درست مانند یک پازل آنها را کنار هم می چیند. او کاملا توضیح می دهد که چطور لئوناردو تبدیل به شخصیتی منحصر به فرد و استثنایی شد.
  • کتاب Factfulness به معنی حقیقت محض؛ این کتاب را Hans Rosling به کمک آنا رسلینگ و اولا رسلینگ رانلاند نوشته است. آنها در کتاب توضیح می دهد که در چه موقعیت هایی همچنان جا برای پیشرفت دنیا وجود دارد و چگونه می توان زندگی را بهتر کرد.
کتاب Origin Story

 

  • کتاب Origin Story به معنی داستان مبدا؛ نویسنده «David Christian» است که در این کتاب در رابطه با (تاریخ بزرگی از همه چیز) صحبت کرده است.
  • کتاب Lincoln in the Bardo لینکلن در باردو؛ نویسنده آقای «George Saunders» است که اتفاقاتی که در جنگ داخلی ایالات متحده افتاد را با شخصیت های خیالی و فانتزی به چالش می کشاند.

معرفی کتابهای پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان 2022

لیست کتاب های بیل گیتس که در تابستان 2022 برای دوستداران مطالعه معرفی شد، شامل لیستی است که در ادامه با آنها آشنا می شوید. محتویات این کتاب ها در نظر بیل گیتس از لحاظ مطالعه که نه، ولی از نظر اهمیت موضوعات بسیار قابل توجه و سنگین به نظر می آید.

کتاب های بیل گیتس که در تابستان 2022

 

لیست کتابهای پیشنهاد شده توسط بیل گیتس در تابستان 2022 را در زیر بخوانید:

  • کتاب Why Were Polarized نوشته «ازرا کلین»
  • کتاب The Power نوشته «نائومی الدرمن»
  • کتاب The Ministry For The Future نوشته «کیم استنلی رابینسون»
  • کتاب How the World Really Works نوشته «واسلاو اسمیل»
  • کتاب The Lincoln Highway نوشته «آمور تاولز»

بررسی کتاب Why Were Polarized

معنی عنوان اصلی کتاب، این است که «چرا ما قطبی شده ایم» است و «Ezra Klein» ناشر این اثر است. هر چند که گیتس سعی دارد در مورد آینده و سیاست خوشبین باشد، ولی رویکرد سیاست ایالت متحده در حال قطبی شدن است و همین نظر او را تحت تاثیر گذاشته و ضعیف می کند.

ازرا کلین نیز در مورد این دیدگاه می نویسد و چون بنیانگذار Vox و یک تحلیلگر سیاسی است، در مورد انواع تقسیم بندی سیاسی در آمریکا صحبت می کند. او در مورد اینکه مردم با چه گروه هایی از سیاست همراه می شوند و این چقدر در نگرش آنها به دنیا تاثیر گذار خواهد بود صحبت می شود.

کتاب Why Were Polarized پیشنهادی بیل گیتس

بررسی کتاب The Power

این کتاب اثر Naomi Alderman است که در سال 2016 منتشر شد. جنیفر دختر بزرگ بیل گیتس این کتاب را به پدرش پیشنهاد کرد. موضوع کتاب «قدرت» در مورد نقش های جنسیتی و رسیدن به برابری جنسیتی است. منتقدانی مانند نیویورک تایمز و رئیس جمهور سابق آمریکا این کتاب را تحسین کرده اند.

بررسی کتاب The Power پیشنهاد بیل گیتس


وقتی که محتوای کتاب را بخوانید، متوجه می شوید که برخی از زنان چگونه هنوز از بی عدالتی رنج می برند. گیتس از افرادی که همچنان در آمریکا و همه جای دنیا، به این مسائل می پردازند تشکر می کند.

بررسی کتاب The Ministry For The Future

این اثر یعنی «وزارت آینده» در سال 2020 توسط «Kim Stanley Robinson» منتشر شد. موضوع رمان علمی تخیلی و حتی بیشتر به تخیلی نزدیک است. داستان کتاب به سازمانی جهانی و خیالی اشاره دارد که برای رفع مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی و آب و هوا، دست به تلاش های زیادی می زنند.

کتاب The Ministry For The Future توصیه بیل گیتس


چون خود Bill Gates نیز در این زمینه فعالیت می کند و حتی در سال گذشته با این مضمون کتابی منتشر کرد که به راه حل های این مشکل پرداخته است، به همین دلیل به کتاب وزارت آینده «کیم استنلی رابینسون» علاقه زیادی نشان داد.

بررسی کتاب How the World Really Works

کتاب «دنیا چگونه کار می کند» نوشته «Vaclac Smil» است. نویسنده استاد بازنشسته ای است که علوم محیطی را در کالج مانیتوبا تدریس می کرد. این کتاب چگونگی تشکیل انرژی و مدت زمان شکل گیری تاریخ تمدن را توضیح می دهد.

کتاب How the World Really Works

 

مثل مسائل کشاورزی که الان رسیده به عصر صنعتی و مدرن را نشان می دهد.

بررسی کتاب The Lincoln Highway

کتاب «یک جنتلمن در مسکو» نوشته «Amor Towles» رمان نویس آمریکایی است. این کتاب داستانی را تعریف می کند که بر می گردد به سال 1954 و سرگذشت نوجوانی است که با برادر کوچکترش اقدام به سفری بین المللی کرده و در این جریان به راه های انحرافی وارد می شوند.

کتاب The Lincoln Highway پیشنهادی بیل گیتس

 

برداشت گیتس از این داستان این است که سفر انسان ها همیشه آن طور که انتظارش را دارند پیش نمی رود و ممکن است موارد غیر قابل پیش بینی اتفاق بیفتد.

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا