خانواده بیل گیتس: عکس فرزندان و خانواده بیل گیتس

خانواده بیل گیتس

خانواده بیل گیتس این چهره مشهور دنیا، از سه فرزند تشکیل شده که دو تن از آنها دختر و یکی پسر هستند. فرزندان بیل گیتس تحت یک برنامه ی تربیتی خاص و تبعیت از عادت هایی ویژه بزرگ شدند. فرزند پروری بیل گیتس همیشه مورد توجه بسیاری از خانواده های آمریکایی و حتی دیگر مناطق دنیا قرار گرفته است. زیرا دختران و پسر بیل گیتس از پدر و مادرشان آموخته بودند که اگر خواستار بدست آوردن ثروت هستند، باید خود تلاش فراوانی در این رابطه داشته باشند.

خانواده بیل و ملیندا، جزو ثروتمندترین خانواده های جهان هستند که میلیاردها دلار ثروت از طریق برنامه نویسی و بعد راه اندازی و مدیریت مایکروسافت توسط گیتس عایدشان شد. شاید فکر کنید سه فرزند او که روری، جنیفر و فوئیب هستند، احتمالا در پول غلط می زدند و هر چه می خواستند در اختیارشان قرار گرفته است. ولی فرزند پروری بیل گیتس زبانزد است و به گونه ای بوده که انگار آنها جزو یک قشر متوسط جامعه بودند. اگر مطلب زیر را بخوانید، خانواده گیتس را بهتر می شناسید.

خانواده بیل گیتس ثروتمند

موسس شرکت غول مایکروسافت که از شخصیت های پولدار و در عین حال خیر در جهان بوده است، از روش های منحصر به فردی برای تربیت بچه های خود استفاده کرده است. روش زندگی آینده فرزندان بیل گیتس نیز بر همین اساس شکل گرفت، تا جایی که پدرشان در آخر، تمام دارایی خود را به خیریه می بخشد. این موضوع را در مقاله ثروت بیل گیتس آورده ایم.

مقاله پیشنهادی:  خانه بیل گیتس: ویژگی های داخل خانه بیل گیتس+ ویلای بیل گیتس!

فرزندان او می توانستند جوری بزرگ شوند که میلیاردها دلار را براحتی تا آخر عمرشان خرج کرده و حتی این پول را بتدریج بر باد دهند. ولی اینطور نشد و بیل بهمراه ملیندا که صاحت موسسه خیریه نیز بودند، به بهترین شکل از عهده این موضوع بر آمدند. هر چند که Bill Gates در حال حاضر از همسرش ملیندا جدا شده است، ولی قبل از این مدت زمان بسیاری را با هم زندگی کردند و بعد از 27 سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.

 

خانواده بیل گیتس ثروتمند

 

دختر بزرگ گیتس یعنی «جنیفر» فرزند بزرگ تر خانواده بوده و فرزند دوم نامش «روری» تنها پسر، و فرزند آخر آنها نامش «فوئیب» است. پدر و مادر این فرزندان تقریبا 3 دهه با هم زندگی موفقی داشتند و حتی جدایی باعث نشد که رابطه کاری آنها با هم قطع شود. مشارکت کاری بیل و ملیندا با هم کاملا سالم بود و بعد از جدایی نیز تبادل نظرات بسیاری را در کنار یکدیگر، برای موسسه خیریه شان پیش می بردند.

قوانین زندگی خانواده بیل گیتس

انجام کارهای خانه به صورت مشترک؛ کارهای خانواده بیل گیتس بسیار زیاد بود، زیرا بیل و ملیندا در بیرون از منزل فعالیت های گسترده ای داشتند و وقتی به منزل می آمدند کارها را بین خود و فرزندانشان تقسیم می کردند. آنها به سازماندهی و مدیریت بنیاد بیل و لیندا گیتس مشغول بودند که برآورد هزینه ی خیریه، چیزی در حدود 47 میلیارد دلار بود. این کار برای والدین قطعا بسیار زمان بر و سخت بود. وقتی به خانه بر می گشتند باید نظم خاصی را در کارهایشان ایجاد می کردند، مثل ظرف شستن بصورت نوبتی و بین تمام اعضای خانواده.

ممنوع بودن استفاده از گوشی همراه در کنار میز غذا؛ استفاده از تکنولوزی های روز، بوسیله فرزندان بیل گیتس بسیار مدیریت شده و هدفمند بود. به جنیفر دختر بزرگ خانواده و خواهر و برادرش، تا سن 14 سالگی اجازه استفاده از گوشی همراه داده نشد. بعد از آن سن نیز در هنگام خوردن غذا نباید از وسایل الکترونیکی مثل گوشی استفاده می کردند. برای افزایش کیفیت خوابشان نیز بصورت محدود از صفحه نمایش تلویزیون و غیره استفاده می شد.

مقاله پیشنهادی:  راز موفقیت بیل گیتس: قوانین طلایی برای موفقیت

در اختیار گذاشتن پولی اندک به فرزندانش: با اینکه خانواده بیل گیتس جزو پولدارترین شهروندان دنیا بودند و تصور می شد که ثروت آنها به فرزندان بیل گیتس می رسد. قطعا فرزندان در چنین خانواده ای که با قوانین هوشمندانه بزرگ شده بودند، باید برای دستیابی به ثروت والدین خود خیلی تلاش می کردند. ولی در نهایت وقتی بزرگ شدند سرمایه متعادلی برای تحصیل آنها خرج شد. بیل و ملیندا بخش بسیار بزرگی از درآمدشان را وارد کارهای خیرخواهانه کردند. آنها بستری را فراهم ساختند که بچه هایشان با در آمد خود پیشرفت کرده و مستقل بار بیایند.

سختگیری در فرزند پروری بیل گیتس

قبلا در راز موفقیت بیل گیتس گفته شد که او چطور اینقدر موفق بوده است. طبیعی است که فردی که با این همه تلاش به موفقیت و ثروت رسیده، از روش های بخصوصی برای تربیت فرزندانش استفاده کند. شاید در نظر دیگران بیل و ملیندا گیتس والدینی سخت گیر به نظر بیایند، اما همین به اصطلاح سختگیری باعث شد تا فرزندان در بزرگسالی درک بیشتری از تصمیمات والدین خود بگیرند یا حتی بهتر به تلاش خود متکی شده، روی پای خودشان بایستند.
استفاده از آی پد یا تلفن های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی وسوسه انگیز، در خانه او کنترل شده و محدود بود. Bill Gates فردی است که خود در دوران نوجوانی با کار و تلاش مداوم و قناعت بسیار رشد کرده بود. فرزندان بیل گیتس یعنی جنیفر متولد 1996، روری 1999 و فوئیب فرزند آخر خانواده متولد 2002 میلادی هستند. خانم ملیندا گیتس و همسرش همیشه معتقد بودند که فرزندانشان تا جایی که امکانش وجود دارد، کاملا عادی بزرگ شوند. در سنین کودکی و خردسالی دختران و پسر بیل گیتس، استفاده از «آی فون» یا «آی پد» بسیار محدود بود.

روش مدیریتی ملیندا گیتس در خانواده

خانواده بیل گیتس به ملیندا مادر خانواده بسیار افتخار می کند، زیرا او در مجله آمریکایی «فوربس» به عنوان یکی از ده زن قدرتمند دنیا معرفی و شناخته شد. ملیندا همسر بیل گیتس در یک ویژه نامه روزنامه آلمانی که نامش «فرانکفورتر آلگمانیه» بود، به روش و رفتار سختگیرانه خود برای تربیت فرزندانش اشاره می کند.

 

 

در عین حال که همسر او مالک و موسس اصلی کمپانی قدرتمند مایکروسافت بود و سرمایه بسیاری از این راه بدست آوردند، ولی این تاثیری در به کار گیری روش ولخرجانه و کنترل نشده پول برای بچه هایشان نبود. ملیندا و بیل بچه ها را در کودکی و نوجوانی برای استفاده بی رویه از امکانات الکترونیکی محدود می کردند. همچنین استفاده از بسیاری چیزها و انجام بعضی از کارها برای دو دختر و پسر گیتس ممنوع بود.
ملیندا گیتس و همسرش، خودشان به نوعی به این شکل بزرگ شده بودند و این شیوه تربیتی در خانواده بیل گیتس نیز ادامه دار شد. پدر ملیندا، مدیر یک شرکت خدمات نظافتی بود و او در دوران نوجوانی به پدرش در روزهای آخر هفته کمک می کرد تا وسایل مربوط به کار را تمیز کند. این کمک یک فعالیت عادی در دوران کودکی و نوجوانی همسر بیل گیتس بوده است.

مقاله پیشنهادی:  بهترین تریدر فارکس ایران و جهان (بهترین معامله گران فارکس)

همسر Bill Gates در سال 1987 همکاری خود را به عنوان یک کارمند در مایکروسافت آغاز کرد و تقریبا 7 سال بعد، تصمیم به ازدواج با یکدیگر گرفتند. در واقع هم ملیندا و هم بیل، هر دو در خانواده هایی پر تلاش بزرگ شده بودند و یاد گرفته بودند که باید روی پاهای خود بایستند.
از سال 1996 ریاست (بنیاد بیل و ملیندا) به خانم گیتس سپرده شد که موسسه او به عنوان یک سازمان خیریه خصوصی فعالیت می کند. هدف آنها ریشه کن کردن بیماری های واگیر دار در دنیا مثل مالاریا، سل و ایدز است. هر چند که انتقادات زیادی به سازمان خیریه شان نسبت داده می شود، ولی آنها با قدرت فعالیت خود را انجام می دهند.

خانواده بیل گیتس

معرفی و عکس فرزندان بیل گیتس

• دختر بزرگ خانواده بیل گیتس، جنیفر است.
• فرزند بعدی پسر است که روری نام دارد.
• فوئیب نیز دختر کوچک تر و فرزند آخر خانواده است.

جنیفر دختر بزرگ Bill Gates

جنیفر یکی از فرزندان بیل گیتس است که متولد سال 1996 میلادی بوده و در شهر نیویورک آمریکا در رشته پزشکی تحصیل کرده است.
او در سال 2018 میلادی در کالج استنفورد، تحصیلات آکادمیک خود را به پایان رساند.

جنیفر دختر بیل گیتس

 

جنیفر گیتس وقتی تنها 6 سال داشت عاشق اسب سواری بود و بعدا به تیم اسب سواری راه یافت. جنیفر در مسابقات اسب سواری، حتی با تعدادی از بچه های شخصیت های سلبریتی نیز مسابقه داد.

وقتی به دانشگاه ورود پیدا کرد کارهای تحصیلش زیاد بود، با این حال همچنان به اسب سواری علاقه مند بود و دلش می خواست که اسب سواری را ادامه دهد.
در سال 2017 اتفاق خوشایندی برای دختر بزرگ Gates رخ داد و او با نامزدش که او را فرد وفادار و حمایتگری می داند آشنا شد.

روری پسر گیتس و فرزند وسط خانواده

روری گیتس نام فرزند وسط خانواده بیل گیتس است که متولد سال 1999 میلادی بوده و نظر او نسبت به آینده جهان، بسیار خوش بینانه است.

او عقیده دارد که شرایط در دنیا جوری پیش خواهد رفت که کم کم همه چیز بهتر شود.
پسر بیل و ملیندا گیتس با اینکه در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیلات خود را گذرانده، ولی در عین حال نسبت به مسائل اقتصادی نیز اطلاعات مفیدی بدست آورده است.

پسر بیل گیتس

 

او مادرش را مشوق اصلی خود برای ادامه تحصیل می داند. ملیندا نیز می گوید از اینکه پسری مانند (روری) دارد، خیلی خوشحال و خوش شانس است.

پسر ملیندا و گیتس، عقیده شدیدی نسبت به مساوات جنسیتی دارد. همچنین در فعالیت های روزانه و موثر خود مداومت داشته و سعی می کند از تحقیق و مشاهده متوقف نشود.
ملیندا و بیل گیتس همیشه پسرشان را تشویق به گفتن خواسته هایش، به صورت واضح و با صدایی رسا می کنند.

فوئیب فرزند سوم و دختر کوچک خانواده

دختر سوم خانواده بیل گیتس، فوئیب بوده که کم سن و سال ترین فرد در خانواده است.
او به شدت به فضای مجازی از جمله اینستاگرام و تیک تاک علاقه دارد.
البته در دنبال کردن تحصیلات خود کاملا مصمم بوده و برای رفتن به دانشگاه استنفورد که خواهر بزرگش جنیفر نیز در آنجا تحصیل کرده تلاش می کند.

فوئیب دختر بیل گیتس

 

فوئیب کلیپ های جالبی تهیه کرده و آنها را در شبکه اجتماعی می گذارد.
ویدئویی که در کنار پدرش در سال 2020 پست کرد، مورد توجه بسیاری از دنبال کنندگان او قرار گرفت.

مقاله پیشنهادی:  آموزش فارکس ویدئویی 0 تا 100 با رضا خانتاراج

روش فرزند پروری بیل و ملیندا گیتس

هر چند که خانه بیل گیتس به خاطر وسعت و مدرن بودن در جهان بسیار معروف شد و او از ثروت و شهرت زیادی برخوردار شد. ولی این موضوع باعث نشد تا آنها در تربیت و پرورش فرزندانشان کوتاهی کنند. بیل و ملیندا گیتس از والدینشان که متعلق به دهه 1970 بودند الگوبرداری کردند.

عکس خانواده بیل گیتس و ملیندا

 

با اینکه Bill Gates یک نمونه و الگویی بارز در دنیای فناوری های پیشرفته است، ولی با این حال فرزندان بیل گیتس بر اساس روش تربیتی والدین دهه 1970 ایالت متحده آمریکا تربیت شده اند. الگوی پرورش آن دوران بر اساس عشق و منطق بود که البته عکس العمل های عاطفی، در کنار توبیخ فرزندان را نیز به همراه داشت. این روش بچه ها را تشویق به حل مسائل و مشکلاتشان می کرد که این خود برای استقلال و رسیدن بچه ها به کمال کمک زیادی بود.

حضور گیتس و خانواده او در برنامه های کلیسا

خانواده بیل گیتس به طور مرتب به کلیسای کاتولیک می رفتند و در برنامه های آنجا مشارکت داشتند. این را خود آقای Gates در مصاحبه ای که با مجله «رولینگ استون» داشت گفت. او در این گفتگو می گوید: بچه هایم بر اساس روش های مذهبی رشد یافته اند و بطور منظم عادت کرده اند که در برنامه های کلیسا حضور پیدا کنند. بیل و ملیندا خودشان نیز به همراه بچه هایشان، به طور مرتب در این برنامه ها شرکت می کردند.

او که از ثروتمندترین افراد دنیا است، همیشه گرایش خاصی به کارهای بشر دوستانه و حضور داشتن در کارهای خیریه دارد. یکی از اهداف ارزشمند او در این رابطه، از میان برداشتن نابرابری بین مردم است. این هدف اثرات مثبت و آموزنده ای روی دختران و پسر بیل گیتس گذاشته است. فرزندان او با این ویژگی های رفتاری و مدل تربیتی که داشتند، کاملا درک کردند که هدف پدرشان از بخشیدن تمام دارایی اش به خیریه چه بوده است. آنها خود جوری بزرگ شده اند که راه رسیدن به هدف و ثروت را یاد گرفتند و با تلاش مستمر، قطعا آن را محقق خواهند کرد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا