ثروت بیل گیتس در خیریه ها! بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

ثروت بیل گیتس

در سال 2021 و در طی گزارشی که نزدیک به سال جدید میلادی بود، ثروت بیل گیتس در حدود 124 میلیارد دلار تخمین زده شد که این رقم در دنیا بسیار قابل توجه است. در این گزارش لیستی تهیه شده بود که در آن مجموعه ای از ثروتمندترین افراد جهان معرفی شده بودند که البته بیل گیتس نیز یکی از آنها بود.
ولی چون او از سال 2017 به بعد شرکت مایکرو سافت را به شخص دیگری واگذار کرده بود و فقط در سهام آن شریک بود، دیگر جزو سه فرد اول پولدار دنیا قرار نداشت. جالب اینجاست که دو نفر از ثروتنمدترین افراد که جزو سه نفر اول مطرح دنیا هستند، سنی کمتر از 57 سال دارند. ثروت گیتس بعدها در خیریه ها به کار برده شد، یعنی ثروتش صرف بنیاد بیل و ملیندا که خود و همسرش برای کمک های بشر دوستانه ایجاد کرده بودند منتقل شد.

بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

در حال حاضر اکثر افراد این را می دانند که حجم بسیار زیاد ثروت بیل گیتس، از تاسیس و رشد کمپانی پر قدرت مایکروسافت بوده است. با خواندن مقاله راز موفقیت بیل گیتس بخوبی متوجه خواهید شد که Bill Gates چطور پولدار شده است. او در ابتدا کار خود را از برنامه نویسی شروع کرد و از این راه موفقیت ها، یکی پس از دیگری برایش رخ داد.

 

بیل گیتس چطور پولدار شد

 

برخی از ویژگی هایی که همیشه او را نسبت به دیگر رقبایش متمایز می کرد و باعث ثروت و موفقیت او شد، شامل موارد زیر می شوند:

  • تمرکز و مدیریت قوی در کار
  • تیم سازی قوی و هوشمندانه
  • ارائه محصولات دقیق و حرفه ای
  • سرعت زیاد در انجام کارها

هر چند که آقای بیل الان در لیست اولین فرد ثرونمند دنیا نیست، ولی همچنان جزو یک مرد ثروتمند شناخته می شود. بیل گیتس اول یک برنامه نویس حرفه ای بود و استعداد و پشتکار خاصی در این رابطه داشت. ولی بتدریج با بالارفتن سن، کم کم خودش از مایکروسافت کناره گرفت و در این رابطه خود را بازنشست کرد. بعد از آن او بیشتر به کمک های خیر خواهانه و بشر دوستانه پرداخت و ثروت بیل گیتس در خیریه ها و برای کمک به افراد نیازمند خرج شد.

مقاله پیشنهادی:  فرزاد وجیهی یکی از بهترین تریدرهای ایرانی

Bill Gates یک بار در صفحه شخصی توییتر خود اینطور گفت؛ که می خواهد تمام سرمایه و ثروت خود را در اختیار بنیاد خیریه ای که خود و همسرش آن را راه انداخته بودند بگذارد و بتدریج از لیست ثروتمندترین افراد دنیا فاصله گرفته و از آن خارج شود.

بررسی دارایی و سرمایه بیل گیتس در لیست میلیاردرها

تا اینجا متوجه شدید که بیل گیتس چطور پولدار شد، حالا می خواهیم کمی وضعیت او را در لیست میلیاردرهای جهان بررسی کنیم. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، Bill Gates مبلغی بسیار هنگفت بیشتر از 11 میلیارد دلار دارایی دارد و یکی از 8 نفر برتر پولدار است که ثروت او در دنیا حتی بیش از 100 میلیارد دلار نیز محاسبه شده است. به طبع مردی که چنین ثروتی دارد، هر کاری که اراده کند را انجام داده و حتی در بیشتر موارد نا ممکن ها را ممکن می سازد.
مثلا او توانست خانه ای بسازد که پیشرفته ترین و بروزترین امکانات را دارا بوده و بدون اینکه به محیط زیست اطراف خانه اش آسیب برساند، بهترین تکنولوژی را در منزل و ویلای خود پیاده سازی کند. برای همین خانه بیل گیتس در دنیا معروف شد.همچنین تصمیم گرفت در بازنشستگی خود هر چه سرمایه دارد، صرف کارهای بشر دوستانه و خیریه کند.

او خود در کنار همسرش در چندین سال قبل، موسسه ای با نیت بشر دوستانه برای کمک به نیازمندان تاسیس کرد که نامش را خیریه «بیل و ملیندا» گذاشت. هر چند که بعدها این زوج موفق از یکدیگر جدا شدند، ولی عقیده داشتند که عدات این نیست که ثروت و رفاه اجتماعی فقط در اختیار خودشان باشد و دوست داشتند به افراد ضعیف تر نیز کمک کنند. به همین دلیل تصمیم قطعی گرفتند که بخش زیادی از سرمایه خود را بوسیله Giving Pledge در اختیار خیریه بگذارند.

مقاله پیشنهادی:  شش قانون طلایی معامله گری جورج سوروس

 

ثروت بیل گیتس در خیریه ها

 

آقای گیتس ثروتنمند از طریق راه اندازی مایکروسافت و مدیریت آن، عددی برابر با 13.05 سرمایه بدست آورد. ثروت بیل گیتس همیشه مورد توجه عموم مردم دنیا بوده و همه او را به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان می شناختند. ولی چند سالی است که ایلان ماسک این عنوان را دریافت کرده و از سال 2020 میلادی به عنوان فرد ثروتمند و برتر دنیا شناخته می شود.

واگذاری ثروت بیل گیتس به خیریه

Bill Gates سال ها قبل در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، از ثروتش مبلغ بسیار ناچیزی به دو دختر و تک پسرش می هد و می خواهد تمام سرمایه و دارایی خود را صرف کمک به اقشار ضعیف جامعه جهانی کند. همچنین به طور واضح گفت که فرزندانش کاملا دلیل این کار را درک می کنند و از این بابت به او افتخار نیز می کنند. گیتس در این برنامه تلویزیونی توضیح داد که هر چند پول زیادی از ثروتش در اختیاز بچه هایش نمی گذارد، ولی در عوض برای تحصیلات آنها بهترین شرایط را فراهم کرده تا بتوانند با موفقیتشان، کسب و کارهای موثری برای خود ایجاد کنند.

 

واگذاری ثروت وارن باف به خیریه بیل گیتس

 

مقاله پیشنهادی:  وارن بافت کیست؟ زندگی نامه+ کتاب های وارن بافت+ درس ها، جملات+ PDF

در حال حاضر سال های زیادی است که ثروت بیل گیتس در خیریه ها به خصوص موسسه خیریه (بیل و لیندا) به کار برده می شود. ولی با این حال Gates در توییتی دیگر، توضیح داد که بخشی از سرمایه موسسه را آقای وارن باف «ششمین فرد ثروتمند دنیا» پرداخته است. بیل گیتس در این توییت از این فرد تشکری ویژه کرد و علت موفقیت موسسه را مدیون اهداف با ارزش «وارن باف» و همکاری دلسوزانه او دانست.

 

ثروت بیل گیتس و وارن بافت

 

در نهایت این سه فرد در سال 2010 موسسه «Giving Pledge» را تاسیس کردند. البته 10 سال قبل یعنی در سال 2000، گیتس و همسرش اقدام به تاسیس خیریه خودشان یعنی بیل و لیندا کرده بودند. همچنین آنها به دیگر ثروتمندان نیز توصیه کردند که برای مقابله با بسیاری از چالش های جهانی بزرگ، حداقل مقداری از سرمایه خود را به خیریه اهدا کنند. موارد زیر برخی از اهداف خیریه آنها را معرفی می کند:

  • کم شدن مرگ و میر کودکان نیازمند
  • جلوگیری از بیماری های واگیر دار
  • افزایش کیفیت و حفظ امنیت غذایی
  • افزایش آموزش در نقاط کم برخوردار
  • رسیدن به تعادل و برابری جنسیتی
  • ریشه کن شدن بیماری هابرخورد با تغییرات اقلیمی خطرناک

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا