خانه بیل گیتس: ویژگی های داخل خانه بیل گیتس+ ویلای بیل گیتس!

خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس متراژی برابر با 20 هزار متر دارد، او یکی از پولدارترین مردهای جهان است. ویلای بیل گیتس حدودا 11 سال پیش در ایالت ساحلی واشنگتن با رقمی برابر با 63 میلیون دلار ساخته شد. او ایده ساخت این خانه بندری را از فیلم Citizen Kane به معنی «همشهری کین» گرفت و در نهایت اسم این خانه رویایی را Xanadu 2.0 «زانادو 2» گذاشت. از انواع ویژگی خانه بیل گیتس می توان به حمام و آشپزخانه های متعدد و لوکس، موسیقی در داخل استخر آب و آکواریومی با نهنگ شناور در آن اشاره کرد.

ویلای ساحلی زانادوی Gates، فقط 66 هزار متر مربع را در خود جای داده که داخل آن از به روز ترین فناوری و جزئیاتی شگفت انگیز استفاده شده است. خانه آقای بیل که در منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوای آمریکا قرار گرفته، تقریبا وسعتی به اندازه یک شهرک بزرگ را دارد.

ویژگی خانه بیل گیتس


او یکی از ثروتمند ترین افراد روی کره زمین است که سالانه میلیاردها دلار درآمد داشته و همانطور که در مقاله راز موفقیت بیل گیتس گفته شد، همیشه بخشی از سرمایه خود را صرف امور خیریه و کارهای خیر خواهانه می کرد. عمارت و داخل خانه بیل گیتس از ویژگی های خارق العاده و منحصر به فردی برخوردار است که برجسته ترین های آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

اشاره ای کوتاه به درآمد و مکان خانه بیل گیتس

Bill Gates که مالک و موسس اصلی شرکت غول مایکروسافت شناخته می شد، تا سال 2017 اولین فرد ثروتنمند در دنیا معرفی شد و جمع کل سرمایه او تقریبا به عدد 81.5 بیلیون دلار رسید. اما از همان سال به بعد فرد دیگری به عنوان ثروتمند ترین شخص دنیا معرفی شد که مالک شرکت آمازون یعنی آقای جف بیزوس بود.

 

 

منزل میلیاردی و فوق العاده لاکچری بیل گیتس قطعا همه را شگفت زده خواهد کرد، این خانه در واشنگتن آمریکا قرار دارد و تاکنون شهرت زیادی در دنیا بدست آورده است. Gates با شخصیت جذابی که دارد یک بار تور خاصی برای دیدن از خانه اش گذاشت که بلیط آن نصیب یکی از کارمندان او، آن هم با پرداخت مبلغی به اندازه 35 هزار دلار شد. در حقیقت بیل گیتس بعدا تصمیم گرفت که این پول را به سازمان خیریه هدیه بدهد.

مقاله پیشنهادی:  توصیه های بیل گیتس برای موفقیت، توصیه بیل گیتس برای کسب و کار

رعایت حریم شخصی در خانه و ویلای بیل گیتس

برای حفظ حریم شخصی، ثروتنمدترین مرد جهان یعنی بیل گیتس تصمیم به حصار بندی اطراف منزل خود با درختچه و درختان گوناگون گرفت. فقط می توان از سمت ساحل نمای عمارتش را دید، در غیر اینصورت باید ازطریق عکس یا فیلم خانه بیل گیتس، نمای محوطه را دید.

 

حریم خصوصی خانه بیل گیتس

 

دو کمپانی معتبر و شناخته شده آمریکایی در ساخت و طراحی منزل و محیط پیرامون آن کمک کرده اند. در تمام بخش ها و حتی جزئیات ساختمان سعی کرده اند زیبایی، جنبه های ایمنی و حفاظتی رعایت شده باشد و با حفظ منابع طبیعی داخل و اطراف ساختمان آسیبی به آنها نرسد. او برای فضای طبیعی و پر درخت قسمت وسط عمارت، خیلی نگران بود که البته این مشکل را با یک ایده فوق العاده رفع کرد. ایجاد یک فضای سبز خانگی و تفکیک آن بوسیله نصب دیوارهای شیشه ای، آن را به یک باغچه خانگی زیبا و چشم نواز تبدیل کرد.

 

8 ویژگی خانه بیل گیتس و ویلای او

همانطور که در مقدمه گفته اشاره شد، ایده ساخت و طراحی ویلای Gates از عمارتی زیبا و چشم نواز در فیلمCitizen Ken استخراج شد و هزینه ساخت بنا و محیط پیرامون آن چیزی در حدود 63 میلیون$ تمام شد.

موسس مایکروسافت یعنی آقای گیتس، در واشنگتن و روی تپه های مدینا متراژی برابر با 6132، برای ساخت ملک شخصی خود در نظر گرفت و آن را با بهترین تکنولوژی های روز دنیا ساخت.

 

کتابخانه بیل گیتس

 

  • کتابخانه ای با سقف گنبدی شکل و به وسعت 200 متر مربع در عمارت بیل گیتس وجود دارد که تمامی کتاب ها کاملا منحصر به فرد هستند. یکی از کتاب ها که حدودا بالاتر از 30 میلیون دلار ارزش گذاری شده، توسط Bill Gates در این کتابخانه نگهداری می شود.
مقاله پیشنهادی:  سخنان آموزنده بیل گیتس: بهترین سخنان بیل گیتس
  • رقمی که بیل گیتس برای مالیات این خانه می دهد قابل توجه بوده و برابر با 1 میلیون دلار است.
  • یکی از کارهای جالب در خانه بیل گیتس نصب آثار هنری متنوع و انواع تابلوها به شکل مانیتور است. یعنی اهالی منزل وقتی از یک تصویر خسته شوند، می توانند آن را با زدن یک دکمه تغییر دهند.

 

  • تقریبا در سال 2019 ارزش این منزل، چیزی حدود بیش از 123 میلیون $ تخمین زده شد.
  • در هنگام ساخت و انجام این پروژه برای داخل خانه بیل گیتس و اطراف آن، تقریبا نیم میلیون چوب قطعه شده و الوارهای مختلف استفاده شد که همه آنها از مرغوب ترین صنوبرهای آمریکایی بودند که هر کدام تقریبا 500 سال نیز قدمت داشتند.
  • بخش های مختلف داخل خانه بیل گیتس از تکنولوژی منحصر به فرد کنترل روشنایی و وضعیت آب و هوایی برخوردار است. به عبارتی وقتی هر یک از اهالی منزل و یا میهمانان وارد می شوند، سنجاق های سینه پیشرفته ای در اختیارشان قرار داده می شد. این سنجاق ها این قابلیت را به افرد می داد که در هر مکانی از خانه بودند، دما و نور را بر طبق خواسته و نیاز خود و سنسورهایی که در همه نقاط بود تنظیم کنند.

 

برخی از دیگر امکانات خانه بیل گیتس

  • برخورداری خانه از تکنولوژی پخش موسیقی
  • دارای سیستم پخش موسیقی، آن هم در زیر آب استخر
  • وسعت گاراژها با ظرفیت قرارگیری 23 خودرو
  • باشگاه لاکچری و خارق العاده در منزل Bill Gates
  • شن های ساحلی متفاوت و وجود درختان خاص
  • وجود 6 آشپز در آشپزخانه های گوناگون و 24 حمام

 

مقاله پیشنهادی:  کتابهای پیشنهادی بیل گیتس، بهترین کتاب بیل گیتس

استفاده از فن آوری پخش موسیقی و سالن تئاتر

افراد خانه بیل گیتس هر وقت که اراده کنند و در هر ناحیه از منزل باشند، می توانند موسیقی دلخواه خود را از طریق بلنگوهای جاسازی شده در پشت کاغذهای دیواری گوش دهند. یعنی با قدم زدن در مناطق مختلف منزل، آهنگ بصورت هوشمند پخش می شود.


در یک خانه لاکچری و مدرن که متعلق به یکی از ثروتمندترین فرد جهان است، وجود چنین امکاناتی خارج از باور نیست و بسیار هیجان انگیز به نظر می آید. بیل گیتس در منزل خود سالنی مجزا برای تئاتر، آن هم به سبک (آرت دکو) طراحی و ساخته است که 20 صندلی تخت شو با روکش های مخملی دارد.

تکنولوژی پخش موسیقی در داخل آب

نصب بلنگوهای پخش موسیقی هوشمند در زیر آب، به تعداد موارد رفاهی و تکنولوژی برتر این منزل افزوده است. این استخر رویایی دارای دیواره هایی از جنس شیشه و ارتفاع 18 متر است که آن را در عمارتی جدا که مساحتی برابر با 1188 متر مربع دارد ایجاد کرده است.

 

دیوار شیشه ای این استخر لاکچری از یک طرف به تراس ساختمان وصل شده که شنا را در کنار مشاهده منظره پایین تپه و همچنین ساحل دریا، فوق العاده زیبا می کند.

مقاله پیشنهادی:  دوران کودکی و نوجوانی بیل گیتس (دوستان دوران کودکی بیل گیتس)

گاراژهایی با وسعت زیاد

خانه بیل گیتس شامل پارکینگ بسیار بزرگی است که تعداد ماشین هایی که می توانند در آن نگهداری شوند در حدود 23 عدد است. جالب ترین مسئله این است که گاراژ فقط در یک نقطه از محوطه قرار نداشته و در قسمت های مختلف وجود دارند.
یکی از گاراژها دارای جذابیت فوق العاده ای است، زیرا به شکل یک غار زیرزمینی طراحی و اجرا شده است. دیواره و سقف را مواد فولادی ضد زنگ و همچنین اجزای بتنی تشکیل داده اند. این گاراژ آهنی که از مرغوب ترین فولاد در جهان ساخته شده، می تواند حدودا 10 ماشین را به خود راه دهد.

استفاده از شن های ساحلی خاص

ویلای بیل گیتس که در نزدیکی ساحل قرار دارد، از شن های عادی خود ساحل استفاده نکرده و تمامی شن ها را از ساحل دریای کارائیب به آنجا منتقل کرده است. بی شک چنین کاری هزینه ی بسیاری داشته، ولی برای خاص شدن ساحل ویلایی که متعلق به پولدارترین و موفق ترین فرد دنیا است خیلی عجیب نیست.


شن های ساحل اختصاصی ویلای او هر سال تعویض شده و بوسیله قایق ها دوباره از ساحل دریای کارائیب که مقادیر بسیار زیادی نیز هست، به آنجا آورده می شوند.

آشپزخانه ها و حمام های متعدد و پراکنده

در این خانه ی بزرگ آشپز و آشپزخانه های متعددی باید وجود داشته باشد که توانایی پذیرایی از مهمان ها را در تعداد بالا داشته باشند و همچنین بتوان در نزدیک ترین مکانی که افراد خانه قرار دارند سفارش غذا بدهند.

 

ظاهرا Bill Gates فکر همه چیز را قبل از ساخت خانه خود کرده است و وجود 24 حمام برای وسعت زیاد فضای درونی منزل، این را ثابت می کند. زیرا اگر او میزبان تعداد نفرات بالایی برای یک مهمانی باشد، این تعداد حمام جوابگوی مهمانی های چند روزه می تواند باشد.

مقاله پیشنهادی:  ثروت بیل گیتس در خیریه ها! بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

باشگاه حیرت انگیز خانه بیل گیتس

در منزل Gates یک باشگاه مجهز و حرفه ای ساخته شده که از جمله ویژگی های این باشگاه می توان به طراحی جالب و وجود دستگاه ها و بهترین لوازم ورزشی اشاره کرد. او این باشگاه را با هدف ایجاد و حفظ تناسب اندام تمام اعضای خانواده خود ساخته است. زیر بنای این محیط به 762 متر مربع و ارتفاع، از زمین باشگاه تا سقف حدود 20 متر است.

 

باشگاه خانه بیل گیتس

 

اولین خانه هوشمند دنیا متعلق به بیل گیتس

آقای بیل گیتس مشهور همیشه اعتقاد داشت که با تلاش مستمر می توان به رویاهای دست یافتنی رسید، برای همین دائم در حال فعالیت و دنبال کردن اهداف خودش بود. این موضوع را قبلا به صورت مفصل در راز موفقیت بیل گیتس توضیح دادیم که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات خود را در این رابطه بالاتر ببرید.

Gates در سال 1995 میلادی در کتابی که نامش The Road Ahead به معنی (جاده پیش رو) بود، خیلی دقیق به تمام جزئیات منزل آینده اش اشاره کرده بود و در نهایت در سال های بعد آن را ساخت. خانه بیل گیتس در خارج از شهر سیاتل یعنی مدینا، در نزدیکی دریاچه واشنگتن است که در سال 1997 میلادی بنا نهاده شد.

 

 

هم اکنون که در ماه های پایانی سال 2022 قرار داریم، تقریبا حدود 25 سال از ساخت این عمارت رویایی می گذرد. در آن زمان تمام تکنولوژی های برتر ساختمان سازی و ویلا سازی در این بنا رعایت شده بود. حتی در زمان حال نیز داشتن چنین ساختمان و امکاناتی برای بسیاری از مردم رویا به حساب می آید. افرادی که می خواستند از منزل بیل گیتس دیدن کنند، باید چندین هزار دلار پرداخت می کردند که البته Bill Gates این پول را صرف خیریه می کرد.

به گفته (پیتر بوهلین) و همکارش (جیمز کاتلر) که طراحان اصلی خانه بیل گیتس بودند، این فرد مشهور بدنبال نصب تکنولوژی های برتر در منزلش بصورت نامشخص بود. بنابراین به طراحان توصیه می کرد تا جایی که می شود تکنولوژی ها را به صورت مخفی در نقاط مختلف پیاده سازی کنند.

مقاله پیشنهادی:  ثروت بیل گیتس در خیریه ها! بیل گیتس چگونه پولدار شد؟

اهمیت بیل گیتس به کیفیت فضای داخلی منزل

Gates و همسرش همواره عقیده شان بر این امر استوار بود که محیط یک خانه باید نشان دهنده حال و هوای حضور خانواده در محل را دارا باشد. در کنار این طرز فکر ارزشمند، در تلاش بودند تا در عین حال پیشرفته ترین و به روز ترین ابزارهای رفاهی را در قسمت های مختلف منزل خود داشته باشند. در آن دوران تقریبا پیاده سازی همچین پروژه در ساخت خانه یا ویلا، برای هر فردی ممکن نبود و بیشتر شبیه به یک رویا به نظر می رسید.

 


ولی گیتس در کنار همسر خود توانست این طرح را به بهترین شکل اجرایی کند. حتی تمامی نقاط را به صورت مخفی به تجهیزات تخصصی و حرفه ای تکنولوژیکی مجهز کرد.

نقاط مختلف عمارت Bill Gates به کابل های فیبر نوری متصل است. اتاق ها و سالن ها نیز دارای تاچ پد مخصوص به خود هستند که براحتی موسیقی، دما و نور را کنترل می کنند. بعد ها و در طی سالیان اخیر، شرکت Wink دستگاهی شبیه به این تکنولوژی ساخته و آن را در بازار 200 دلار به مشتریان می فروشد.

فضای داخلی خانه بیل گیتس


بیل گیتس قبلا تمام این موارد را در کتابش توضیح داده بود، او به گیره هایی اشاره کرده بود که افراد قبل از ورود به منزل باید آن را به لباسشان نصب می کردند تا نیاز آنها در مکان های مختلف ساختمان به شکل مخفی ارزیابی شده و به آن پاسخ داده شود. حتی پیش بینی کرده بود که بعدها دوربین هایی ساخته خواهد شد که جای این سنجاق های سینه را می گیرد و چهره را نیز تشخیص می دهد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا