ثبت نام در کدال: ورود به سامانه کدال؟ (مقایسه سامانه+ اپلیکیشن کدال 360)

ورود به سامانه کدال بورس

ثبت نام در کدال پروسه ای سر راست و نسبتا راحت است اما باز هم افرادی که با تکنولوژی های نوین به خوبی آشنا نیستند، در آن با مشکل مواجه می شوند. به صورت کلی با ورود به سامانه کدال یا نصب برنامه کدال بورس، شما به راحتی می توانید پروسه ثبت نام را به اتمام برسانید. بی شک کدال را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین برنامه های مالی منتشر شده در ایران شناسایی کرد که به علت داشتن کاربرد های زیاد و متنوع، طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. برای سرمایه گذاری بر روی شرکت های مختلف، شما حتما باید از کدال استفاده کنید. اپلیکیشن کدال 360 یا سامانه کدال بورس، محیطی است که شرکت ها در آن اطلاعات اصلی خود را منتشر می کنند. در نتیجه، استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. آیا شما هم به دنبال ثبت نام در کدال هستید؟ در جهت به اتمام رساندن این پروسه باید به یک سری نکات خاص و ویژه توجه داشته باشید.

ورود به سامانه کدال

معرفی سامانه کدال بورس

قبل از بررسی مراحل ثبت نام در کدال، بیایید تا نگاهی به چیستی سامانه کدال بورس بیندازیم. به صورت کلی این سامانه را می توان به عنوان یکی از معتبر ترین سامانه های بورسی شناسایی کرد. کدال یا CODAl به معنای سامانه جامع اطلاع رسانی در شرکت ها می باشد. این سامانه که برای اطلاع رسانی در مورد شرکت های بورسی مختلف در ایران طراحی شده است، تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می نماید.
این سامانه فقط یک هدف اصلی را دنبال می کند: دریافت اطلاعات شرکت های مختلف و انتشار آنها به صورت عمومی. این سامانه اطلاعات شرکت ها را به صورت مستقیم دریافت کرده و آنها را در اختیار سهامداران یا سرمایه گذاران قرار می دهد. در نتیجه، افرادی که در بازار بورس ایران فعالیت می کنند، با استفاده از سامانه کدال به راحتی می توانند نیاز های خود را رفع نمایند. بازار های بورس و فرا بورس را می توان به عنوان اصلی ترین هدف این سامانه شناسایی کرد.

مقاله پیشنهادی:  فارکس چیست؟ ۱۰۰٪ نکات بازار فارکس + همه چیز درباره فارکس!

کدال بورس برای اولین بار در سال 1387 ایجاد شد. زمانی که طرح ورود بورس به دنیای اینترنت توسط مجلس تصویب شد، متخصصین فنی این شرکت تصمیم گرفتند تا سامانه ای را برای دریافت و انتشار اطلاعات شرکت های بورسی طراحی نمایند. لازم به ذکر است که این سامانه اهمیت زیادی داشته و می تواند بر روی پروسه خرید و فروش افراد تاثیرات زیادی را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که همه شرکت ها موظف هستند تا اطلاعات و گزارش های درست خود را در این سامانه منتشر نمایند. در نتیجه، این سامانه تحت هیچ شرایطی اطلاعات نا درست منتشر نکرده و همواره در زمینه ارائه اطلاعات صحیح به کاربران فعالیت می نماید.

اپلیکیشن کدال 360

 

مهم ترین امکانات سامانه کدال

تا کنون افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که در سامانه codal، چه امکاناتی ارائه می شود؟ و فرق ثبت نام در کدال با استفاده از خدمات عمومی این سامانه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با ثبت نام در سامانه کدال، شما می توانید سبد خرید ایجاد نمایید و یک سری امکانات اختصاصی را دریافت نمایید. ولی به صورت کلی سامانه کدال بورس یک سری امکانات عمومی را نیز در خود جای داده است. جدا از ارائه اطلاعیه های مختلف در مورد شرکت ها و سهام های مختلف، با استفاده از این سامانه شما می توانید اطلاعات مدیران صندوق های سرمایه گذاری را نیز مشاهده نماید. همه مدیران باید نام خود را در این سامانه ثبت کنند.
دسترسی به داده ها و تحلیل های منتشر شده در این سامانه را می توان به عنوان دیگر قابلیت مهم و کلیدی کدال بورس شناسایی کرد. با ثبت نام در سامانه کدال (چه از طریق نصب سامانه کدال من، مراجعه به سایت و یا ازطریق اپلیکیشن کدال ۳۶۰) شما می توانید همه اطلاعات منتشر شده توسط ناشران حرفه ای را مطالعه کنید. سپس با استفاده از اطلاعات دریافت شده، نسبت به خرید یا فروش یک سهام خاص اقدام نمایید. همه این موارد را می توان به عنوان مزیت استفاده از خدمات کلی و جامع سامانه کدال شناسایی کرد.

مهم ترین مزایای استفاده از سامانه کدال بورس

دیگر مبحثی که قبل از پرداخت به پروسه ثبت نام در کدال ما باید آن را مورد بررسی قرار دهیم، مهم ترین مزایای استفاده از این سامانه می باشد. به صورت کلی با استفاده از سامانه کدال بورس شما می توانید پروسه های متنوعی را به اتمام برسانید. یک فرد در بازار بورس فقط در دو زمان سود می کند. اولین بازه زمانی مربوط به وقتی است که ارزش و قیمت سهام بالا تر می رود. در این شرایط افراد با فروش دارایی های خود خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی می توانند سود پیدا نمایند. ولی، یک راه دیگری هم برای کسب سود در بازار بورس وجود دارد. دومین راه موجود برای کسب سود از طریق بورس، تقسیم سود نقدی مصوب است. زمانی که یک سهام در این دو حالت قرار گیرد، صاحبین با سود زیادی مواجه می شوند. گاهی اوقات یک خبر خاص می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت و وضعیت تقسیم سهام موثر باشد.
گزارش ها و اطلاعات منتشر شده در سایت کدال بورس می تواند به صورت مستقیم بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. در نتیجه، سرمایه گذارانی که به این سامانه علاقه نشان می دهند، با استفاده از اطلاعات منتشر شده در آن می توانند زمان افزایش قیمت یا تقسیم سهام را پیشبینی نمایند. یک شرکت حداقل باید 10 درصد از کل سهام خود را پس از پایان سال مالی میان سهامداران تقسیم کند. این مسئله در صورتی رخ می دهد که سال مالی برای شرکت سود خوبی را به همراه داشته است. پس به صورت کلی سامانه کدال به شما اجازه می دهد تا درصد سود خود را افزایش دهید و به موقع جلوی ریزش و ضرر های جدی را بگیرید. به همین علت، ثبت نام در کدال و استفاده از خدمات این سامانه برای سرمایه گذاران حرفه ای و تازه وارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اپلیکیشن کدال 360 یا وب سایت کدال؟

 

در سامانه کدال چه گزارش هایی ارائه می شود؟

دیگر مسئله ای که قبل از پرداخت به پروسه ثبت نام در کدال باید مورد بررسی قرار گیرد، گزارش های ارائه شده در این سامانه می باشد. به صورت کلی هشت گزارش اصلی در این سامانه ارائه می شوند. هر کدام از این گزارش ها به یک مورد خاص اشاره داشته و به نحوی بر روی سرمایه گذاران موثر است. در لیست زیر شما می توانید این هشت مورد و مهم ترین کاربرد آنها را مشاهده نمایید.

  • صورت مالی میان دوره و پایان دوره: طبق قوانین شرکت بورس، برای کسب اطلاعات دقیق از شرکت ها، شرکت های بورسی باید صورت های مالی خود را در بازه های زمانی 3 ماهه منتشر نمایند. این گزارشات باید همراه با جزئیات کامل باشند.
  • گزارش های ماهیانه: دیگر موردی که باید به درستی و بدون مشکل توسط شرکت های سرمایه پذیر بورسی ارائه شود، گزارش های ماهیانه می باشد. ارائه این گزارش از سال 1395 برای همه شرکت های بورسی الزامی گردید. ذکر نرخ فروش و میزان سود در این گزارش ضروری است.
  • گزارش های مربوط به هیئت مدیره: سومین گزارش هایی که در سایت کدال بورس منتشر می شوند مربوط به فعالیت های اصلی و کلی هیئت مدیره هستند. به صورت کلی پس از پایان سال مالی، هیئت مدیره یک شرکت باید جلسات مشخصی را برگزار نمایند و وضعیت فروش و وضعیت آینده شرکت را مورد بررسی قرار دهند.
  • گزارش های اطلاعاتی با اهمیت الف: طبق قانون مصوب شده در سال 1396، شرکت های بورسی باید همه اطلاعات مهم و موثر بر روی قیمت نهایی سهام خود را منتشر نمایند.
  • گزارش های اطلاعاتی با اهمیت ب: اطلاعات با ارزشی که بر روی قیمت سهام و سود سرمایه گذاران موثر نیستند در این دسته قرار گرفته باید و به درستی منتشر شوند.
  • گزارش های تفسیری تیم مدیریت: به صورت کلی پیش بینی مدیران از وضعیت آینده شرکت در این دسته بندی قرار گرفته و منتشر می شود.
  • یادداشت های مربوط به صورت مالی: جدا از انتشار حسابرسی های میان دوره و پایان دوره، شرکت های بورسی باید اطلاعات گزارشی و یاد داشت های مربوط به این موارد را نیز منتشر نمایند.
  • فرایند انجام افزایش سرمایه: مهم ترین موردی که سهام داران به آن توجه می کنند، گزارش افزایش سرمایه یک شرکت می باشد. توجه داشته باشید که برای بررسی این مورد شرکت باید همه گزارش های مربوط به افزایش سرمایه خود را در سامانه کدال منتشر نمایند. در نتیجه، سهام داران خیلی راحت می توانند از خدمات آن استفاده نمایند.

اپلیکیشن کدال 360 یا وب سایت کدال، کدام برای ثبت نام بهتر است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که برای استفاده از خدمات یا ثبت نام در کدال ما باید از چه روشی استفاده کنیم؟ این سامانه هم به صورت اینترنتی منتشر شده و هم اطلاعات کلی و جامع خود را در قالب یک برنامه مخصوص گوشی های هوشمند در اختیار کاربران قرار داده است. در هر صورت فرقی ندارد که شما از چه ابزاری استفاده می کنید. در صورتی که شما پروسه ثبت نام را به خوبی به اتمام برسانید و نام خود را در این برنامه ثبت کنید، می توانید از خدمات کلی و جامع آن استفاده نمایید. هم برنامه و هم وب سایت این مجموعه به یک سرور متصل هستند.

مقاله پیشنهادی:  معرفی و بررسی کارگزاری فارابی و نظرات - ورود به کارگزاری فارابی

تفاوت کدال 360 با کدال عادی

خیلی از کاربران موقع ثبت نام در کدال، با سامانه کدال 360 مواجه می شوند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مهم ترین تفاوت سامانه کدال 360 با سامانه کدال عادی چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که سامانه کدال 360 در سال 1396و برای ارائه اطلاعات جامعی در مورد شرکت ها و اطلاعیه های مختلف ساخته شد. این سامانه که نسخه جدید تر و بروز شده تر سامانه کدال معمولی می باشد، همراه با طراحی جدید و قدرت عملکردی بالا تری در اختیار کاربران قرار گرفته است.
طی چند وقت اخیر این سامانه هم بروز شده و با نام کدال من در اختیار کاربران قرار می گیرد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات سامانه کدال 360 در مقایسه با کدال بورس معمولی، تشکیل سبد سرمایه می باشد. با استفاده از خدمات این سایت شما می توانید یک سبد سرمایه برای خود طراحی کنید و سهام های مورد علاقه تان را در آن قرار دهید. سپس شما می توانید از طریق مرورگر یا ایمیل، اطلاعات مربوط به تغییر سهام های گفته شده را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. برای انجام این کار فقط کافی است که سهام شرکت مورد نظرتان را به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید.

ورود و ثبت نام در کدال 360

حال که همه مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ ثبت نام در کدال 360 برویم. شما می توانید پروسه ثبت نام در کدال را با استفاده از گوشی هوشمند خود یا کامپیوتر های شخصی به اتمام برسانید. کاربران عادی و سهام داران معمولی، نیازی به ثبت نام در کدال ندارند. کاربران ثبت نام شده در کدال، توسط تیم مدیریت این مجموعه تعیین می شوند. این افراد با ورود به قسمت ورود کاربران، خیلی راحت می توانند به حساب کاربری از پیش ساخته شده خود وارد شوند.
برای ورود به سامانه کدال، افراد باید از آدرس www.codal.ir استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این سامانه اجازه ثبت نام در حالت عادی به کاربران را نمی دهد. ولی، راه های دیگری بر ای ثبت نام در کدال وجود دارد. ثبت نام در کدال من یا ثبت نام در کدال 360 را می توان به عنوان یکی از همین راه های محبوب شناسایی کرد. با نصب برنامه کدال من، شما می توانید از طریق منو ها و زیر منو های مشخص شده، پروسه ثبت نام را دنبال نمایید.

ورود به کدال بورس

در صورت علاقه مندی برای ثبت نام در کدال از طریق وب سایت این مجموعه، شما می توانید پروسه ثبت نام را با استفاده از کدال من دنبال کنید.

  • برای ثبت نام در کدال من فقط کافی است که به سامانه my.codal.ir وارد شوید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.
  • در قسمت زیرین این صفحه، قسمتی مربوط به ثبت نام قرار داده شده است.
  • با ورود به صفحه ثبت نام، شما باید اطلاعات درخواستی خود را ثبت نمایید.
  • پس از تکمیل فرم و ثبت نام، حساب کاربری شما ایجاد می شود.

 

مقالات مرتبط

1 نظر در “ثبت نام در کدال: ورود به سامانه کدال؟ (مقایسه سامانه+ اپلیکیشن کدال 360)”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا