اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی

اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی

آیا شما نیز دچار اعتیاد به معامله گری شده اید؟

از جمله رایج ترین مشکلات در میان افرادی که تازه وارد معامله گری شده اند، اعتیاد به معامله گری است. اما نشانه های اعتیاد به معامله گری چیست؟ چگونه بفهمید دچار اعتیاد به معامله گری شده اید؟ چگونه اعتیاد به معامله گری را درمان کنید؟ اینها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی
اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی

نشانه های اعتیاد به معامله گری چیست؟

افراد دارای اعتیاد به معامله گری به خاطر غرق شدن بیش از حد در معامله گری زندگی شخصی خود را از دست می دهند. این افراد فکر می کنند معامله گری تمام زندگی آنها است. اینگونه افراد، اطرافیان خود را نادیده می گیرند. انگیزه خود برای شغلی اصلی خود را از دست می دهند.

افراد دارای اعتیاد به معامله گری ، مدام درحال ترس از باخت و بدنبال آن ترس از دست دادن همه چیز هستند. سایر جنبه های زندگی و سایر لذت ها را فراموش می کنند. تنها هدف آنها در زندگی معامله گری می شود و انگیزه دیگری در زندگی ندارند! اینها خلاصه ای از نشانه های اعتیاد به معامله گری هستند. اگر به تازگی وارد معامله گری شده اید، مراقب این علائم و رفتارها باشید.

اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی
اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی

چگونه بفهمید دچار اعتیاد به معامله گری شده اید؟

البته برخی معامله گران دارای تمام نشانه های اعتیاد به معامله گری نیستند. برای اینکه بفهمید دچار اعتیاد به معامله شده اید یا خیر، به این سوالات پاسخ دهید:

آیا از سایر جنبه های زندگی خود دور شده اید؟

مقاله پیشنهادی:  بورس توکیو: بورس سهام ژاپن (بورس سهام توکیو)

آیا مدام وسواس دارید هر لحظه چارت را بررسی کنید؟

آیا زمانی که معامله گری نمی کنید بی قرار هستید؟

آیا معامله گری باعث ناآرامی خواب شما شده است؟

آیا معامله گری باعث کاهش میل جنسی شما شده است؟

آیا هیچ جایگزین و انگیزه ای غیر از معامله گری ندارید؟

روانشناسی بورس : اگر پاسخ شما به موارد فوق مثبت باشد به احتمال خیلی زیاد دچار اعتیاد به معامله گری شده اید. اگر در درون خود احساس خلا بزرگی می کنید و درهنگام معامله گری حس می کنید این خلا پر شده، شما دچار این مشکل شده اید. اما اگر به وجود این مشکل پی برده اید می توانید با رعایت توصیه هایی، اعتیاد به معامله گری را درمان کنید.

اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی
اعتیاد به معامله گری در بورس و بازارهای مالی

چگونه اعتیاد به معامله گری را درمان کنید؟

اگر این حقیقت را بپذیرید که دچار اعتیاد به معامله گری شده اید و این اعتیاد می تواند باعث از دست دادن خیلی از ارزشها و داشته های زندگی شما شود، خیلی راحت تر می توانید این مشکل را درمان کنید و آرامش بیشتری می یابید. کافی است روزهای خوبی که قبل از معامله گری داشتید را دوباره برای خود یادآوری و مرور کنید.

روزها و خاطرات شیرین پر از ارتباطات خود، ارتباطات با دوستان، خانواده و همسر را برای خود یادآوری کنید. اگر در یادآوری آنها مشکل دارید می توانید دوباره برای آینده تلاش کنید و به  خود انگیزه دهید که چنین روزهایی را بسازید. به این فکر کنید که اگر خودتان را تغییر ندهید، این سبک معامله گری باعث از دست رفتن زندگی شخصی شما می شود و چه ضرری بالاتر از از دست رفتن زندگی شخصی!

مقاله پیشنهادی:  اشتباهات رایج معامله گران بورس

همچنین برای رفع عادت چک کردن مدام چارت، می توانید یک سیستم معاملاتی برای خود ایجاد کنید و نقطا ورود و حد ضرر را مشخص کنید و بگذارید سیستم کار خود را پیش ببرد. با این کار حساسیت شما کاهش می یابد. امیدواریم از جمله معامله گرانی باشید که ازهمان ابتدای ورود به دنیای معامله گری، در کنار تمرکز برای موفقیت در معامله گری، مراقب باشید دچار اعتیاد به معامله گری نشوید

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا