منشور معامله گر و قوانین معامله گری

سودهایی که به ضرر منجر خواهند شد!

منشور معامله گر و قوانین معامله گری

چارت ایران : افراد زیادی در معامله گری دچار ضررهای مالی می شوند. مانند هر کاری دیگری که استفاده از تجارب دیگران، سرعت پیشرفت را افزایش داده و مانع بروز ضررهای مالی و روحی می شود، معامله گری نیز از این امر مستثنی نیست. لذا در این مقاله قصد داریم نکاتی را در قالب منشور معامله گر و قوانین معامله گری بیان کنید که حاصل شکستها و موفقیتهای معامله گران بسیاری است.

منشور معامله گر و قوانین معامله گری
منشور معامله گر و قوانین معامله گری

مهمترین قوانین معامله گری

تلاش کنید به قوانین زیر به عنوان منشور معامله گری خود پایبند باشید. برخی از مهمترین تجارب و قوانین معامله گری عبارتند از:

  1. مبلغی را سرمایه گذاری کنید که اگر آن را از دست دادید، بتوانید به زندگی ادامه دهید و دچار فقر نشوید.
  2. طرز فکر سریع ثروتمندشدن را از ذهن خود دور کنید. کسب ثروت و درآمد بیشتر نیازمند حوصله، صبر و آرامش است.
  3. در بازارهای مالی، خودتان را دونده ماراتن بدانید نه دونده سرعت.
  4. تنها ابزار برای دفاع از خودتان، داشتن حد ضرر است. اگر حد ضرر نداشته باشید، مانند این است که در میدان جنگ هستید و سنگری ندارید.
  5. همچنانکه اولین وظیفه سرباز، حفظ جان خویش و بعد جنگیدن است، اولین وظیفه معامله گر نیز حفظ سرمایه و بعد کسب سود است. اگر در معاملات خود سودی بدست نیاورید بهتر از این است که دچار ضرر مالی شوید.
  6. عادت نکنید بطور مداوم پشت چارت بنشینید. با این کار، دچار اعتیاد به معامله گری می شوید. به تحلیل بپردازید، حد ضرر و حد سود خود را مشخص کنید و آن را رها کنید.
  7. هیچ قانون ثابتی بر بازارهای مالی ساکن نیست. بجای تلاش برای کنترل بازار، تلاش کنید خودتان را کنترل کنید. 
  8. اگر دارای همسر و کودک هستید، نگذارید معاملات شما روی ارتباطات با آنها تاثیر بگذارد. تلاش کنید چه درهنگام سود و چه در هنگام ضرر، میانه رو باشید.
منشور معامله گر و قوانین معامله گری
منشور معامله گر و قوانین معامله گری

سایر قوانین معامله گری

مقاله پیشنهادی:  بررسی و توضیحات کامل کتاب مدیریت سرمایه دربازارهای مالی

سایر قوانین معامله گری مهم که می توان در منشور معامله گر نام برد، عبارتند از:

  1. اگر در بازارهای مالی، دچار شکستهای زیادی شده اید، نگران نباشید و از شکستهای خود درس بگیرید.
  2. فرصتهای موجود در بازارهای مالی مانند ایستگاه اتوبوس هستند. اگر یک اتوبوس برود، اتوبوس بعدی خواهد رسید و فقط نیاز به کمی صبر دارید. پس درمورد موقعیتهای از دست رفته خود نگران نباشید.
  3. تلاش کنید از هیچ اپلیکیشن و ابزار معامله گری در گوشی تلفن خود استفاده نکنید. بطورکلی از با استفاده از گوشی همراه خود معامله گری نکنید. چون خارج از محیط معامله گری دچار وسوسه های اشتباه بیشتری می شوید.
  4. برای میزان ساعات ترید خود طی روز محدودیت بگذارید. معامله گران بزرگ ممکن است هفته ای یک بارهم معامله نکنند! آنها وارد معامله می شوند و چند هفته یا چنها وارد معامله می شوند و چند هفته یا چند ماه اقدام به برداشت سود خود می کنند.
  5. زمان تعطیلی بازارهای مالی معمولا دو روز در هفته است. سعی کنید در این دو روز به مطالعه و تفریح بپردازید و بی تابی نکنید.
  6. اگر معامله شما به ضرر رسید، اقدام به اضافه کردن و میانگین گرفتن نکنید ولی اگر به سود رسیدید میتوانید حجم به آن اضافه کنید. 
منشور معامله گر و قوانین معامله گری
منشور معامله گر و قوانین معامله گری

امیدواریم نکات ذکر شده تحت عنوان منشور معامله گر را همواره  به یاد داشته باشید و این نکات باعث پیشگیری از ضررهای مالی و موجب موفقیتهای بیشتری در معامله گری برای شما دوستان عزیز باشد.پیشنهاد میشود مطلب مصاحبه و گفتگو با استاد پشوتن مشهوری نژاد درباره تحلیل تکنیکال را نیز بخوانید شاید برای شما مفید باشد .

مقاله پیشنهادی:  در زمان ضرر از تغییر تایم فریم خود دست بردارید

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا