آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است + فیلم آموزشی

آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است + فیلم آموزشی

آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است + فیلم آموزشی

معمولا در این زمینه سوالات متداولی در ذهن افراد پیش می آید. مثلا آیا بورس می تواند بمنظور پس انداز، جایگزین بهتری نسبت به بانک باشد؟ آیا جمع آوری پول در بانک، همانطور که در زمان کوتاه سودآور هستند، در بلند مدت نیز چنین بازدهی را خواهند داشت؟

آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است + فیلم آموزشی

می توان در پاسخ به چنین سوالاتی گفت، تجربه در طی سالیان گذشته نشان داده که بانک ها سودآوری کمتری نسبت به بورس داشته اند. پس به طور یقین بازارهای بورسی ، گزینه بهتری برای سپرده گذاری محسوب می شوند. البته ابعاد زیادی برای توجیه این مسئله وجود دارد که در ادامه به هریک از آنها اشاره ای خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی: آموزش فارکس

آیا طی 30 سال، می توان ماهی 200 هزار تومان در بورس پس انداز کرد؟

احیانا اگر تصمیم گرفتید مثلا ماهانه به مبلغ 200 تومان جمع آوری کنید، بورس را انتخاب می کنید یا بانک؟

 بدلیل اینکه بانک ها تحت نظارت مداوم بانک مرکزی قرار دارند، اولین گزینه انتخابی برای سپرده گذاری پس انداز مردم به شمار می آیند.

ولی با این حال کارشناسان با تجربه در جهت سرمایه گذاری های طولانی مدت، بازار بورس را به مردم پیشنهاد می دهند. دلیل این امر هم با مثال زیر آشکارتر می شود.

مقاله پیشنهادی:  در زمان ضرر از تغییر تایم فریم خود دست بردارید

قبل از ایجاد روند صعودی تورم در کشور، سود بانکی حدود 15% و تورم نیز به اندازه 12% بود. معمولا کسانی که در این شرایط سپرده ای در بانک گذاشته بودند، در طول سال تقریبا 3% سود به آنها تعلق می گرفت.

یعنی اگر شخصی 2.000.000 در بانک قرار می داد، سود آن در طول سال تقریبا 7.000 تومان تعیین می شد. بنابراین با توجه به رشد تورم و شرایطی که اکنون در آن قرار داریم، سپرده گذاری در بانک نمی تواند انتخاب درستی باشد. زیرا در حال حاظر کشورمان با تورم بالاتر از 30% روبرو بوده، در حالیکه همچنان سود بانکی در همان عدد 15% سابق باقی مانده است. به عبارتی دیگر الان نه تنها سودی از سپرده گذاری در بانک نصیمان نمی شود، بلکه از ارزش پول نیز 15% کاسته خواهد شد.

معمولا سپرده گذاری طولانی مدت در بازار بورس را به توده ای کوچک از برف تشبیه می کنند که وقتی از بلندترین نقطه کوه آن را رها می کنید، به گلوله ای بزرگ تر تبدیل می شود. این حکایت همان ماهی 200 تومان پس انداز کردن است که طی مدت زیاد، تبدیل به پولی بیشتر می شود.

آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است

چگونگی افزایش سهم و روند دستیابی به سود بیشتر

تصور کنید در طی سال، ماهی به انداز 200 هزار تومان از سهم شرکتی را که هزینه سهامش به اندازه 100 تومان است، خریداری کرده اید و در پایان سال این مبلغ تبدیل به 24000 سهم می شود.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال بورس

وقتی شرکت به مرحله عرضه سود به سهامداران خود رسید، شما می توانید مبلغ بیشتر، همراه با سود بالاتر را از آن شرکت دریافت کنید. این را به عنوان مثال برای شما بیان کردیم، بنابراین این عدد می تواند برای انتخاب سهم های پرسودتر، بیشتر هم باشد.

مقاله پیشنهادی:  نقشه بازار بورس چیست؟ صفر تا ۱۰۰ بازار بورس اوراق بهادار

مثلا در ادامه دستیابی به سود مناسب در طی سال، می توانید آن را دوباره در همان شرکت سرمایه گذاری کرده و با رشد 30% و قیمت 120 تومان، البته این بار صاحب 3000 سهم جدید شوید. طبیعی است که اگر این چرخه در کنار اطلاعات لازم و در طی سالیان طولانی اتفاق بیفتد، به درآمد نهایی بیشتری دست می یابید.

در کنار این موضوع باید از اطلاعات کافی و دانش بسیار بالا در راستای انتخاب سهم مورد نظر برخوردار باشید. زیرا اگر اینگونه نباشد ممکن است حتی با عکس این ماجرا نیز مواجه شده و ضرر کنید. پس با کسب آموزش های لازم، پول خود را در جای مناسب سرمایه گذاری کنید.

آیا پس انداز بلند مدت در بورس سودآور است + فیلم آموزشی

 نکته بسیار مهم در اینجا این است که هیجان زیاد در بازار بورس، مساوی با شکست است. بهتر است تمام پولی که در اختیار دارید را وارد بازار نکنید و همانطور که گفته شد، با آگاهی و دانش فراوان در این زمینه قدم بردارید.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری در بورس

علت اصلی سرمایه گذاری در بورس

بدلیل رشد افزایشی بورس در طی سالیان گذشته کسانی که با دانش و کسب آموزش های لازم، پولی را به عنوان سپرده وارد بورس کرده اند سود فراوانی نیز بدست آورده اند. مثلا چون رشد بازار بورس به اندازه 26 درصد نسبت به 10 سال پیش بوده است، اگر شخصی پولی را در جای مناسب سرمایه گذاری کرده باشد در طی یک سال، 10 برابر دیگر هم به پولش اضافه خواهد شد. یعنی پولی که در سال 88، به اندازه 10.000.000 بوده است، در سال 98 تقریبا تبدیل به 100.856.854 می شود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با امیر هوشنگ امیدی
دانلود ویدیو

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا