پول هوشمند (smart money) در بورس چیست با فیلم و PDF – بررسی 0 تا 100 نکات

پول هوشمند (smart money) در بورس چیست؟ بررسی 0 تا 100 نکات

شما می‌توانید سرفصل مدنظر خود از فهرست محتوای این مقاله انتخاب کنید تا به قسمت مربوطه هدایت شوید:

در بورس اصطلاحی به نام پول هوشمند را  حتما شنیده اید که در دنیا به (Smart money) شهرت دارد. معمولا کسانی که سکان دار مراکز بزرگی در بازارهای مالی هستند، می توانند از پول هوشمند در بورس استفاده کنند. از جمله این نهادها بانک مرکزی، نهادهای سرمایه داری و غیره بوده که تمام فعالیت مالی در موسسات  بزرگ را بر عهده دارند. بنابراین، پیرو همین تفسیر می توان گفت که پول هوشمند توسط اشخاص یا واحدهای دارای سرمایه وسیع، اداره می شود. سهامداران بزرگ بعد از بررسی بورس دربازارهای جهان، عقلانی ترین راه را برای گذاشتن سرمایه خود در پیش می گیرند.

اگر می خواهید این راه را با موفقیت بگذرانید نباید عجولانه تصمیم بگیرید بلکه می توان مانند تاجران بزرگ، تحقیق کافی به همراه سرعت در انتخاب داشته باشید. به این شکل قادر هستید به منظور سهام گذاری، خرید و فروش عالی در بازار بورس داشته و حتی جلوتر از رقبای خود فرصت های عالی را در بورس پیش بینی کنید.

این چنین سرمایه گذاری توسط افراد آگاه و با تجربه، بلافاصله سبب تغییر در بازار سهام می شود. از طرفی دیگر می تواند عکس این ماجرا نیز اتفاق بیفتد. یعنی ممکن است اندوختن سرمایه، توسط افراد تازه کار صورت بگیرد که در اینصورت به خاطر نداشتن تجربه کافی، مسیر به اشتباه طی خواهد شد. متاسفانه این روند باعث بی ارزش شدن سهام در بازار می شود.

اغلب کسانی که در این روش ها حرفه ای هستند، به خوبی مسیر درست را از طریق نسبت های رایج علمی کشف می کنند. بنابراین با بررسی های دقیق، وارد سهامشان در بورس شده و آن را به جریان می اندازند که البته از بازگشت سود مالی خود به مقدار بالا نیز آگاه هستند. اغلب کارشناسان این حوزه که در بازار سهام گذاری زبده اند، از سیستم های با کیفیت و هوشمندی بهره مند هستند. در نتیجه عده زیادی از آنها به سرانجام مثبت و ظراف مسیر، بصورت صد در صدی عقیده دارند.

مقاله پیشنهادی:  بورس نیویورک آمریکا: تاریخچه بازار بورس آمریکا 
پول هوشمند (smart money) در بورس چیست

معرفی پول هوشمند در انجام معاملات اقتصادی

بیشترین میزان کاربرد پول هوشمند در مجموعه هایی با دادوستدهای اقتصادی بالا دیده می شود. بنابراین کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند از پشتکار زیاد همراه با مدیریت زمانی بالقوه برخوردارند. البته همه اینها می تواند در کنار تجربه بالا در راستای رسیدن به هدف های اقتصادی، برای یک مجموعه تحقق پیدا کند. با درک عمیق تر به منظوردستیابی به سود مالی در کنار پیش بینی های دقیق و هوش مالی، پول هوشمند پدیدار می شود. اما اگر به نقطه عکس این موضوع فکر کنید نتیجه بدست آمده ورود سرمایه های برنامه ریزی نشده است. پس از طریق سرمایه گذاری انجام شده و به عنوان پول نامعقول شناخته می شود.

راه های تشخیص پول هوشمند در بازار بورس

معمولا در بازارهای مالی مثل بورس، ممکن است مفمهوم واضح از پول هوشمند، کمی پییچیده به نظر برسد. به همین دلیل اغلب افرادی که نقاط صعودی و نزولی را در انواع بازار بورس می شناسند، فعالان اقتصادی هستند که سرمایه های کلانی را به منظور بازاری  خاص، وارد جریان سرمایه گذاریشان کرده اند. پس با توجه به تعداد زیادی از خرید و فروش های مالی، شاهد افزایش برخی از مقادیر سرمایه می شوید. پیدایش این موضوع چیزعجیبی نیست، زیرا از قبل پولهای فوق العاده زیادی از سمت تعدادی خاص از سرمایه گذاران، وارد بازار مالی مورد نظر شده است. بدلیل اینکه شناسایی معیارهایی از جمله سهام های موجود در ابزار و قیمت آنها برای برخی از افراد بسیار دشوار است، بنابراین صاحبان سرمایه استفاده بیشتری از این نوع بازارهای بورسی می برند. دلیلی که بسیاری از دلال ها می توانند بوسیله آن سود ببرند، تفکیک سرمایه گذارانی است که از موارد فوق در حال استفاده هستند. پس در اینجا واسطه هایی به سود مالی می رسند که توانایی یافتن سهام داران را در جریان سرمایه گذاری، داشته باشند.

البته تعدادی از افراد هم می توانند دادوستدهای رایج در زمینه تجاری و غیر تجاری را بصورت منظم دسته بندی کرده، بوسیله مجله ها در اختیار عموم بگذارند. بنابراین با جمع آوری حل و فصل توسط برخی از مسئولان نکات مهم را بدست می آورند. در طی جریان فعالیت های انجام شده می توانید حدس بزنید که چه موقعی پول هوشمند قصد ورود به بورس را دارد. علاوه بر این کارها، بررسی پول هدر رفته یا ورود پول هوشمند را برای سهامداران مشخص کنید و با دانایی از این امور در بازاهای مالی به تشخیص قوی دست بیابید.

پول هوشمند در بورس چیست
پول هوشمند در بورس چیست با فیلم و PDF – بررسی 0 تا 100 نکات

معمولا سهامداران زبده بیشتر صبر می کنند تا معاملات در روز مورد نظر به اتمام برسد، سپس بعد از تجزیه و تحلیل تصمیم به سرمایه گذاری خواهند کرد. در صورتیکه افراد بی تجربه قصد خرید سهام را داشته باشند، به اشتباه اولین ساعات روز دست به خریداری سهم های موجود می گیرند. درصورتیکه سهامداران حرفه ای و متفکر به خوبی می دانند که باید نوسان قیمت را از اول صبح و حتی ظهر تجزیه و تحلیل کرده، سپس اقدام به خرید سهم در بورس کنند.

مقاله پیشنهادی:  همکاری قدرتمند صرافی BingX با تیم پرافتخار چلسی به عنوان شریک رسمی

معیارهای مورد نظر برای پول هوشمند

به طور کلی به افرادی سرمایه دار حوزه پول هوشمند و رایج در بورس گفته می شود که از حرکت های سرمایه گذاری موجود در بازار مالی مورد نظربتوانند تبعیت کنند. نکته قابل توجه در اینجا این است که نباید به طور مداوم از تک تک فعالیت های آنان تبعیت کرد. چون گاهی ممکن است سرمایه دار فقط بخواهد مدتی سرمایه اش را ساکن نگه دارد. علت این موضوع این است که در آن زمان بخصوص،  سهمی وجود ندارد که ارزش ورود سرمایه را به بازار مالی داشته باشد. به عبارتی معامله گر می داند اگر پول در حسابش باقی بماند، فرق چندانی با سود حاصله کم از سهم او در روند نموداری بازار ندارد. در نتیجه نه تنها مشکلی جدی برای فرد سرمایه گذار ایجاد نکرده، بلکه او کماکان از پول هوشمند خود در بازار مالیاتی برخوردار است.

پول هوشمند (smart money) در بورس چیست؟ بررسی 0 تا 100 نکات

یکسان سازی اندیکاتور مالی OBV در بورس

اگر نوع فعالیت حجم مالی را در مقایسه با میزان قیمت یکسان سازی کنید، اصطلاحی به نام شناسه بوجود خواهد آمد. روند کار در شناسه اینطوراست که در بورس وقتی میزان دادوستد در یک روز در مقایسه با روزهای گذشته، از تعداد بیشتری برخوردارباشد، بنابراین حجم دادوستد روزهای طی  شده هم با نرخ بیشتری محاسبه می شود. بنابراین اگر عکس این روند را در نظر بگیرید می بینید وقتی حجمی از خرید و فروش در  یک روز نسبت به  روزهای دیگری که پشت سر گذاشته اید عدد کمتری را نشان دهد، پس برای روزهای قبل هم باید میزان محاسباتی، قیمتی کم تر باشد. فرآیند مربوطه را به عنوان معادل سازی اندیکاتور مالی OBV می شناسند. این اندیکاتور مالی می توانند سبب نوسان در قیمت های سهام شود. به عبارتی اگر بخواهیم بر طبق این ابزار مسئله را مورد تحلیل قرار دهیم، باید گفت اندیکاتور مالی وقتی در حالت صعودی است که پول هوشمند در این وضعیت وارد دادوستدهای بازار بورس بشود. بنابراین  میزان قیمت و شناسه ی یکسان سازی در زمان ورود تعداد زیادی از مردم به بورس، به حالت نوسان قیمتی می رود. پس زمانی تائید نشدن اطلاعات را اعلام می کنند که پول های داخل بورس نسبت به وضعیت فعالیت شناسه ی اندیکاتور مالی (OBV) ، بالاتر یا پایین تر باشد.

مقاله پیشنهادی:  بورس لندن: شاخص بورس انگلیس یا بورس اوراق بهادار لندن
پول هوشمند (smart money) در بورس چیست؟ بررسی 0 تا 100 نکات
پول هوشمند (smart money) در بورس چیست؟ بررسی 0 تا 100 نکات

بررسی شناسه در یک معادل سازی برای ابزار OBV

معمولا نمودار شناسه ی ابزار معادل سازی دچار تغییراتی می شود. یعنی مدار آن گاهی رو به پایین و کاهشی خواهد بود. گاهی هم این حرکات به صورت پی در پی افزایشی و روبه بالا است. البته وقتی باید دقت کنید که به جای حرکات صعودی و نزولی محور، تغییرات آنقدر در حالت یکسان بماند که قیمت را بشکند. در اینجا می توانید از دو روش بهره بگیرید.

بنابراین یا مسیر نمودار از حالت رو به پایین به رو به بالا عوض می شود، یا  اینکه از صعودی به حالت نزولی در می آید. همانطور که قبلا هم گفته شد از طریق یکسان شدن روند نمودار نیز شناسه شکسته می شود. مثلا تصور کنید 3 روز این روند تغییر نکند و همانطوری بماند.

یعنی از حالت افزایشی به حالت یکسان درآمده و به همان شکل طی مدتی شناسه دچار خط افزایشی بماند و دچار تغییرات نشوند. اگر در رابطه با اندیکاتور حجم مالی در بورس،‌ از حالت صعودی به نزولی در بیاید بنابراین این مسیر در نمودار شکسته می شود.

از اینجا می توان اینطور نتیجه گرفت که سهامداران باید بر اساس سریع تر بودن شکستگی در شناسه نسبت به قیمت، سهامی را خرید و فروش کنند که شکستگی معادل سازی اندیکاتور OBV ، روند رو به بالای خود را در پیش بگیرد. همانطور که دیدید معادل سازی اندیکورهای مالی، تاثیر زیادی در روند کاهشی یا افزایشی قیمت ها داشته و با تحلیل اصولی در آن  می توانید زودتر متوجه شکستگی نمودار شوید. در آخر اگر مفاهیم دقیق تر معادل سازی نمودار شناسه را زودتر بفهمید، تاحد زیادی نسبت به قبل در بورس به سود مالی دست پیدا می کنید.

پول هوشمند (smart money) در بورس چیست

دانلود فیلم شناخت ورود پول هوشمند به بورس

دانلود فایل PDF پول هوشمند

جمع بندی

  • افرادی که بدون تحقیق و تجربه و همچنین در بازه زمانی نادرست وارد بازار مالی شده اند، سهامشان دچار کاهش ارزش شده و پول آنها نیز در دسته پول نامعقول قرار می گیرد. برای ورود به بازار بورس، علاوه بر نکات گفته شده در این مقاله، وابسته به هوشیاری و کسب تجربه بیشتر است.
  • بوسیله پول هوشمند می توانید بر طبق معاملات گذشته خود، تزریق سرمایه و برداشت پول بصورت هوشمند، تغییرات قیمتی را به موقع حدس بزنید. بنابراین بر طبق این نظر و به منظور سرمایه گذاری راحت تر، شناسایی و انتخاب بازار مالی پر سود راحت تر می شود.

با تحلیل مسیر دارایی های هوشمند به این نتیجه می رسیم که می توان با در نظر گرفتن داده ها و روش های منطقی، دادوستدی بهتر در زمینه بورس داشت. همچنین از امنیت روش انتخابی خود نیز مطمئن تر می شوید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا