مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی

امیر ناصر حجتی

مصاحبه با معامله گر ایرانی در شیکاگو امیر ناصر حجتی

امیر ناصر حجتی بعنوان یک معامله گر ایرانی در شیکاگو توانسته است موفقیتهای زیادی را در بورس شیکاگو بدست آورد و طی دو سال، پانزده برابر به یکی از حسابهای معاملاتی خود اضافه کند. او عامل اصلی موفقیتهای خود را کسب تجربه از شکستهای پی در پی در گذشته و شناخت و درک روان شناسی بازار می داند. در این مقاله با تجربه های این معامله گر ایرانی در شیکاگو درمورد معامله گری در بورس آشنا می شوید.

مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی
مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی

توصیف کلی معامله در بورس

چارت ایران : در بازارهای مالی ، معمولا بیش از 90، معامله گران در همان ابتدای کار، کل سرمایه خود را از دست می دهند. نظم کاری و مدیریت ریسک ازجمله مهمترین عوامل برای موفقیت هستند. این معامله گری ایرانی در شیکاگو دلیل موفقیت خود را این می داند که تفکر لزوم درست بودن تمام تحلیلهای خود را در ذهن خود از بین برده است.

به گفته امیر ناصر حجتی ، موفق ترین معامله گران نهایتا 30٪ از پیش بینی هایشان درست است و در باقی موارد پیش بینی آنها اشتباه است اما در مواردی که دچار کمترین ضرر شوند. اکثر افراد و حتی برخی افراد حرفه ای در بازارهای مالی، این حقیقت را نمی پذیرند. برخی دنبال یک فرمول جادویی برای رسیدن به پول زیاد هستند و همین امر باعث شکستشان می شود.

روش تحلیل در بازار

تحلیل های این معامله گر ایرانی در شیکاگو براساس تغییرات ایجاد شده روی حجم معاملات است. این معامله گر در هر معامله تنها با یک درصد از کل دارایی ریسک می کند و هیچ گاه، در معاملات خود هدف قیمتی را مشخص نمی کند. او صبر می کند تا با واکنش بازار، نقطه خروج را بدست آورد.

مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی
مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی

کنترل ذهن در تحلیل بازار

مقاله پیشنهادی:  ثروتمند ترین جوان ایرانی چه کسی است

در بازارهای مالی ، هرچه تحلیلگر حس خوبی داشته باشید، اشتباه می کند و اگر نظرات خود را اشتباه بداند احتمال موفقیت بیشتری دارد. مهمترین توانایی برای معامله گر، صبور بودن و کنترل احساسات و ذهن است. امیر ناصر حجتی اهمیت مدیریت ریسک و شناخت روانشننانسی بازار را مهمتر از نوع استراتژی معاملاتی می داندو همچنین اعتقاد دارد داشتن معاملات با ریسک پایین و بازده بالا اهمیت دارد.

از جمله رموز موفقیت یک معامله گر، داشتن یک استراتژی با بازدهی بالا و بیشتر از ریسک و تحمل شکستهای پی در پی اما کوچک است و رسیدن به این مهارتها نیازمند گذر زمان است. در غیراینصورت، هرکسی پس از ورود به بازار، بالافاصله موفق می شد.

مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی
مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی

افزایش سرمایه از راه درست

یکی از راه های افزایش سرمایه، روشی است که بتوان با استفاده از آن مثلا ۳٪ سود بدست آورد و به خود سرمایه اصلی دست نزد و دوباره آن سود را بکار گرفت. با استفاده از این سود مرکب، مبالغ بیشتری بدست می آید و به افزایش سرمایه می انجامد. این نکته را باید دقت کرد که در تمام هفته ها سود ثابتی وجود ندارد و برخی هفته ها حتی ضرر هم امکان دارد. اما افزایش سود باید بیشتر از افزایش ضررها باشد. همچنین بخوانید مطلبی درباره دکتر بیل ویلیام .

توصیه نهایی

به گفته این معامله گر ایرانی در شیکاگو ، امیر ناصر حجتی ، هرکس باید روش و استراتژی معاملاتی خود را باید با کاراکتر شخصیتی خود مطابقت دهد. مثلا اگر از روشهای تعقیب روند استفاده کنید باید صبر را یاد بگیرید. هم صبر برای یافتن موقعیت های جدید و هم صبر برای نگهداری از موقعیتهایی که در سود هستند. باید روشی را بکار برید که امکان افزایش میزان سود حاصل از هر معامله را داشته باشید و باید به روش خود پایبند باشید.  

مقاله پیشنهادی:  راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت چیست؟

مقالات مرتبط

3 نظر در “مصاحبه با معامله گر ایرانی در بورس شیکاگو امیر ناصر حجتی”

  1. سلام وقت بخیر،از اقاى حجتى بخواهید وبینار برگزارکنند ویا liveدر زمینه بورس داشته باشند ،متشکرم.

    1. سلام وقت بخیر،زکات علم ودانش در ترویج ان هست ،اقاى حجتى لطفا وبینار بگذارید واطلاعات بورسى وموفقیتهاتونو به مردم سرزمین مادریت یاد بده ممنون.

  2. مصاحبه ایشون کو؟
    این که فقط یه توضیح سر کاری بود!!!
    مصاحبه یعنی گفتگوی ضبط شده یا متنی که به شکل سوال و جواب باشه.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا