افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال – هک های بزرگ در ارز دیجیتال

افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال - هک های بزرگ در ارز دیجیتال

افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال – هک های بزرگ در ارز دیجیتال

افراد مشهور

ساتوشی ناکاموتو یکی از اسرارآمیزترین رازهایی که پیرامون رمزارزها وجود دارد این است که ساتوشی ناکاموتو کیست؟ ما می دانیم که او پایه گذار بیت کوین و یکی از فعالان انجمن های مربوط به بیت کوین تا سال ۲۰۱۰ بوده است.

افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال - هک های بزرگ در ارز دیجیتال

| از سال ۲۰۱۱ تا به اکنون، خبری درباره ی او به گوشمان نخورده است، و البته در این باره نظریات توطئه در حال رشد است. بسیاری از مردم تصور می کنند او اصالتا ژاپنی است.| در زبان ژاپنی، ساتوشی به معنای اندیشه ی شفاف است؛ نیکا به معنای درون یا ارتباط بوده و موتو به معنای ریشه یا سرآغاز است. موضوع این است که هر لغت می تواند بیش از یک معنی داشته باشد.) واقعیت این است که نمیتوانیم بگوییم این شخص چه کسی است، حتی می توان گفت این نام ممکن است به گروهی از افراد اشاره داشته باشد. فرضیات مختلفی براساس آنالیز زبان وجود دارد که در مقاله ی ناکاتو مو استفاده شده است، اما تمام افراد مفروض، ناکاتومو بودن را انکار کردند. به گواه تمامی افرادی که با او همکاری داشته اند او شخص به شدت دقیقی است. ممکن است این پرسش برایتان مطرح شود که ثروت او چقدر است؟

برای این پرسش، جواب مطلقی وجود ندارد؛ اما تخمین زده می شود که ثروت ساتوشی ناکاموتو حدود یک میلیون بیت کوین است که معادل هشت میلیارد دلار آمریکا می شود (آپریل ۲۰۱۸). هیچ اطمینانی وجود ندارد که توانسته باشد از تمام ثروت خود استفاده کند و اینکه چه بسا شاید او مرده باشد. خلاصه اینکه هر آنچه در مورد ساتوشی وجود دارد، صرفا دسته ای از گمان زنیهاست. ویتالیک بوترین احتمالا دومین فرد مشهور در دنیای رمزارزها وتالیک برترین است. پسر روس ۲۴ سالهای که برنامه نویسی را از سن ده سالگی آغاز کرد و در نوزده سالگی اولین کاغذ سفید خود را برای معرفی اتریوم، منتشر کرد. او این ایده را از بازی World of Warcraft

مقاله پیشنهادی:  نقشه بازار ارز دیجیتال، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال

بازی آنلاینی، که بازیکنان آن میتوانند اقلامی را از یکدیگر خریداری کنند به دست آورد؛ به طوری که فکر می کرد سیستم پرداخت بسیار پیچیده است و بنابراین برای یافتن راهی جایگزین، تلاش خود را آغاز کرد. اتریوم در میان رمزارزها، به لحاظ بزرگی در رتبه ی دوم قرار دارد که پتانسیلی وسیع و احتمال سازگاری دارد.

افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال - هک های بزرگ در ارز دیجیتال
افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال – هک های بزرگ در ارز دیجیتال

چارت ایران : جان مک آفی احتمالا جان مک آفی ۷۲ساله یکی از دوگانه ترین افراد در حوزه ی رمزارزها است. پایه گذار نرم افزار امنیتی مک آفی، متخصص IT از بریتانیای کبیر است که از بزرگترین ذهن ها در دنیای برنامه نویسی به حساب می آید. او به خاطر شخصیت عجیب وغریبش مشهور است. مدتی طولانی گرفتار مواد مخدر شده بود. از اواسط دهه ی ۸۰، به گفته ی خودش آن را ترک کرده است. مک آفی، مسبب هیاهوی شدید ورج (۲۰۰۰ درصد) بوده و به دلیل شیل کردن سکه ها معروف شده است. او بارها به پامپ و دامپ متهم شده است.

راجرور (پیامبر بیت کوین) راجرور یکی دیگر از شخصیت های دوگانهای است که گزینه ی اصلی پشت بیت کوین کش است. او اخیرا به دنبال توهین به یوتیوبری که بیت کوین گش را «BCash» نامید، بسیار مورد توجه قرار گرفت. او معتقد است بیت کوین گش، بیت کوین واقعی است و معتقد است رمزارزها مهم ترین اختراعات از زمان اینترنت به حساب می آید. او از شهروندی آمریکایی دست کشید و در ژاپن زندگی می کند. اگر به دنبال آگاهی از مصاحبهی رسوا کننده ی او هستید این لینک را ببینید:

مقاله پیشنهادی:  واقعیت های جالب درباره ارز دیجیتال و رمز ارزها

https://www.youtube.com/watch?v =0C0jCEth۶xI

هک های بزرگ

Mt. Gox

یکی از بزرگترین صرافی های رمزارز جهان به حساب می آید که دو مرتبه مورد هجوم هکرها قرار گرفت. موسس این صرافی جدمک کالب(۱۳۸) است، شخصی که ریپل را نیز پایه گذاری کرده است. در ژوئن سال ۲۰۱۱ برای اولین بار به دنبال دسترسی یک هکر به ماشین ویرایش Mt . GOX ، این صرافی با ضرری معادل ۸۷۵۰۰۰۰ دلار مواجه شد. دومین و مهم ترین هک در فوریه ی سال ۲۰۱۴ روی داد. بیت کوین ها در طول چندین سال به سرقت رفتند و توسط تیم امنیتی Mt. Gox شناسایی شد. به همین خاطر است که بسیاری از مردم شک دارند که آیا این اتفاق واقعأ هک بوده است یا بازی ای برای نگهداری منابع). حدود ۷۵۰ هزار بیت کوین از مشتریان و ۱۰۰ هزار از بیت کوین از Mt . Gox گم شد. ارزش اولیه: ۴۷۳ میلیون دلار ارزش فعلی (آپریل ۲۰۱۸): ۶۸۰۰ میلیون دلار

افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال - هک های بزرگ در ارز دیجیتال
افراد مشهور در بازار ارز دیجیتال – هک های بزرگ در ارز دیجیتال

DAO

هک DA0 یکی از قابل توجه ترین هک هایی است که دنیای رمزگذاری شده را با اختلال مواجه کرد. DAO یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (۱۳۹) است که با قراردادهای هوشمند فعالیت می کند. افرادی که تمایل به مشارکت داشتند اتر را با DAO مبادله کردند و در عوض توکنهای DAO را دریافت کردند. در هجدهم ژوئن سال ۲۰۱۶، اعضای انجمن اتریوم متوجه شدند صندوقهای DAO خالی شده است. ۳ . ۶ میلیارداتر در اولین ساعت ناپدید شدند. این حمله بر پایه ی سوءاستفاده از عملکرد تقسیم شبکه بود فرایندی که به کاربر اجازه ی برگرداندن اترهایی که به DAO ارسال کرده، میدهد). براین اساس، هکر می تواند با توکن DAO یکسانی، چندین بار درخواست بازگشت صندوق خود را داشته باشد. بنابراین، می تواند ۳۰۶ میلیارد اتر را به سرقت ببرد. این حمله باعث شد اتریوم هارد فورکی را آغاز کند که اتریوم کلاسیک را شکل داد. ارزش اولیه: ۷۰ میلیون ارزش فعلی (آپریل): ۱۸۰۰ میلیون

مقاله پیشنهادی:  ایردراپ و فورک در بیت کوین چیست و چه کاربردی دارند

Bitfinex

یکی دیگر از صرافی هایی که در آگوست سال ۲۰۱۶ هک شد. بیت فینکس(۱۴۰) یکی از بزرگترین صرافی ها بود که ۱۱۹۷۵۶ بیت کوین را از دست داد. تا کنون مشخص نشده است که هکر چگونه توانسته است سیستم را دستکاری کند. این هک، در ردهی دوم بزرگترین هک ها دسته بندی می شود. ارزش اولیه: ۷۲ میلیون ارزش فعلی (آپریل ۲۰۱۸): ۹۵۸۰۴۸ هزار

Parity Wallet

در جولای سال ۲۰۱۷، هکری تلاش خود را برای دسترسی به صندوق ها از طریق Parity – multi – sigwallet آغاز کرد. این هکر توانست سکه های بدون دستکاری را بردارد. در کل او ۱۵۳۰۳۷ اتر را به سرقت برد. ارزش اولیه: ۳۰ میلیون ارزش فعلی: ۷۵۵۱۸۵۰۰ | اینها مثال هایی بود برای اینکه بدانید چرا همواره باید سکه هایتان را در مکانی امن نگهداری کنید و نباید آنها را در یک صرافی رها کنید (صرف سکه ها یا صندوقهای کوچک). | هرگز از آنلاین سید یا سازنده ی کلید خصوصی استفاده نکنید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا