تحلیل تکنیکال جعل کردن الگو و فرو نشاندن قیمت در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال جعل کردن الگو و فرو نشاندن قیمت در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال جعل کردن الگو و فرو نشاندن قیمت در ارز دیجیتال

جعل کردن الگو

همان طور که در فصل تحلیل تکنیکال اشاره کردیم، رمزارزها تمایل دارند تا بسیار دقیق از جابه جایی قیمتها دنباله روی کنند؛ بنابراین برای کسانی که بر بازار تأثیرگذار هستند، کار ساده ای است که با تکنیک تریگر (خط ماشه) جلوی ضررها را بگیرند و مبادله کننده های شکست خورده را به دام بیندازند.

از آنجا که بسیاری از مبادله کننده ها SL خود را درست زیر حمایت مهم قرار می دهند، قیمت در اغلب مواقع دستکاری می شود، بنابراین یک حرکت جعلی رو به پایین انجام می شود تا آن سفارشها فعال شوند و سپس با یک حجم قابل توجه، در جهت دیگر جابه جا می شود. عکس این ماجرا نیز وجود دارد؛ مبادله کننده های شکست خورده با انجام خرید در لحظه ای که قیمت جهت خود را مشخص کرده است با الگوها بازی می کنند، بنابراین افراد مؤثر بر بازار، اجازه ی رخ دادن آن را می دهند تا اندکی بعد از اینکه خریداران غرق شدند، قیمت به شدت افت کند.

جعل کردن الگو ارز دیجیتال

جلوگیری از هر دوی این شرایط، نسبتا ساده است؛ در حالت اول، اطمینان حاصل کنید که SL خود را درست پایین حمایت بحرانی قرار نداده و کمی پایین تر از آن تنظیم کرده باشید. با این روش، خودتان را از شکست و ضرر قابل توجه تر محافظت می کنید ولی در حالت جعل، سفارش شما فعال نخواهد شد. همانند حالتی که برای شکست خوردگی های اشتباه رخ میدهد؛ اگر برای خرید آنها برنامه ای دارید، اطمینان حاصل کنید که حجم در حال خرید، همراه با شمع به شدت با جهش همراه بوده باشد. اگر حجم پایین است، کمی صبر کنید چون بهتر است یک حرکت را از دست بدهید تا اینکه وارد یک اوج مقطعی شوید.

مقاله پیشنهادی:  صرافی های غیرمتمركز ارز دیجیتال یا رمز ارزها

مقاله پیشنهادی: بورس چیست؟

فرونشاندن قیمت

چارت ایران : به طور کلی، این موضوع یک نکته ی مثبت برای قیمت به حساب می آید چون در بیشتر زمانها به معنای آن است که افراد بزرگ و قوی در حال انباشته سازی سکه ها هستند. فرونشاندن قیمت می تواند در خود نمودار مشهود باشد ولی در اغلب اوقات از یک دفتر سفارش برای تحلیل آن استفاده می کنیم.

ارز دیجیتال فرو نشاندن قیمت
تحلیل تکنیکال جعل کردن الگو و فرو نشاندن قیمت در ارز دیجیتال

دیوارهای بلند خرید یا فروش دفتر سفارش، روشی است که براساس آن، بازیگران سرشناس موقعیت های خود را خریدوفروش نکنند ولی روش حرکت بازار را تغییر دهند. اگر در حال مشاهده ی آنها هستید، بهتر است بسته به اینکه این کار به چه چیزی شبیه است، به شما سیگنالی برای ورود یا خروج بدهند. به طور کلی، ماجرا به صورت زیر پیش می رود: دیوار فروش؛ افرادی که مؤثر بر بازار هستند دیوار بزرگی را در سمت فروش ایجاد می کنند تا از این طریق، خریداران بالقوه را بترسانند و بتوانند پیشنهادهای کمتر را دور بیندازند و موقعیت را انباشته کنند. مردم فکر می کنند که شانسی برای از بین بردن» آن دیوار وجود ندارد و همین باعث می شود موقعیت خود را قبل از اینکه پایین تر بیاید، بفروشند.

ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری در بورس

دیوار خرید؛ افرادی که در شکل گیری بازار تأثیرگذار هستند دیوار بزرگی را در سمت خرید ایجاد می کنند تا به خریداران اطمینان بیشتری بدهد تا بتوانند در پیشنهادهای بالاتر از موقعیت خود خارج شوند، درست هنگامی که مردم از حمایت موجود احساس راحتی می کنند.

دیوار تحلیل تکنیکال

اگر می خواهید به دلیل بهره مندی از حمایت خرید واقعی هیجان زده شوید، اطمینان حاصل کنید که پیشنهادها به صورت یکسان و سطوح منطقی (نزدیک به حمایت) پخش شده اند. در غیر این صورت، اعتماد کردن به یک پیشنهاد بزرگ ممکن است باعث شود همراه با موقعیتتان غرق شوید. عکس این موضوع نیز صادق است؛ بهتر است دیدن یک دیوار بزرگ علامت مثبتی برای شما باشد چون ایجاد کننده های بازار به آن سکه ی خاص علاقه دارند. تا زمانی که تفاوت قابل توجهی بین سمت خرید وفروش وجود داشته باشد، توجه زیادی صرف آن نکنید چون آنها بازی های ساده ای هستند که از آن طریق بازیگران کوچک تر را مردد کنند.

مقاله پیشنهادی:  تاثیر ارزش بازار در ارزهای دیجیتال

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا