نکاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بیت کوین

معامله ارز دیجیتال

نکاتی در مورد معامله

– هرگز بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید. با اینکه این موضوع واضح است اما بسیاری از افرادی که با آنها در طول مدت زمانی که بازار در شرایط رکود قرار داشت صحبت کردیم نه تنها آلت کوین ها بلکه ثروتشان نیز بسیار در معرض خطر قرار گرفته بود.

– متواضع باشید؛ فکر نکنید تنها به این دلیل که به یک پامپ خوب دسترسی داشته اید خدای معامله هستید. هر کسی می تواند در طی یک فصل آلت، ده پامپ را دریافت کند. هرگز یادگیری را متوقف نکنید و درک کنید که حفظ سود سخت است و نه لزوم ایجاد آن.

اصول اساسی به شما نشان میدهد که چه چیز را باید خریداری کنید، اما اینکه کجا آن را انجام دهید به عهده ی تحلیل تکنیکال است.

تحلیل تکنیکال

– برای کسب تجارب بیشتر لازم است خسارت های قابل توجهی را نیز متحمل شوید. دراین صورت است که سپاسگذاریک استراتژی متفکرانه ی خوب برای به حداقل رساندن ریسک خواهید بود. حتی در شرایطی که اوضاع نامناسب است شانه خالی نکرده و به برنامه ی خود وفادار باقی بمانید.

– هدف شما باید همواره عملکرد بهتری از بازار داشته باشد. اگر سکه ای دارید که ارزش دلاری آن افزایش و ارزش بیت کوین کاهش می یابد، این بدین معنا است که در حال از دست دادن هستید. با نگه داشتن بیت کوین به سادگی صاحب سود خواهید شد، بنابراین همواره استراتژی خود را به گونه ای تنظیم کنید که به شما اجازه دهد بیشتر از خود بازار دستاورد داشته باشید. – اکثریت افراد معمولا اشتباه می کنند.

سعی کنید افکار عمومی در مورد مبادلات را نادیده بگیرید؛ هنگامی که همه ی افراد بر این باورند سکهای خاص عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت به احتمال زیاد این اتفاق نخواهد افتاد. بازارها سودآور هستند بدین دلیل که برای تمام برندگان مبادله، بازنده ای نیز وجود دارد. برای اینکه در طرف برندگان باشید باید در مقایسه با بسیاری از معامله گران عملکرد بهتری داشته باشید نه اینکه به آنها ملحق شوید.

– همیشه تصویر کلی را زیر نظر داشته باشید. اگر در حال سرمایه گذاری هستید با یک افت کوچک دلسرد نشوید و صبور باشید. بهترین منافع هیچ گاه با تغییر مداوم سکه ها حاصل نمی شود بلکه انتظار است که بیشتر پاداش داده می شود. – هرگز دلباخته ی سرمایه گذاری خود نشوید. اگر معامله ای می کنید در درجه ی اول به دنبال سود و معامله براساس نمودارها و اصول اساسی باشید؛ همراهی با پروژه در اولویت دوم قرار دارد.

– از کسب سود نترسید. احتمال کسب سود از هر پامپ بسیار وسوسه انگیز است اما احتمال این رخداد بسیار اندک است. به جای اینکه در جست وجوی صد مرتبه کسب سود از یک نوع معامله باشید، سعی کنید تعدادی از مبادلات را برای رسیدن به اهداف یکسان با یکدیگر ترکیب کنید (در این شرایط نتایج مشابهی را کسب خواهید کرد و دستیابی به آن ساده تر است).

مقاله پیشنهادی:  تاثیر ایده و نوآوری و تبلیغ پربازده و قابلیت پیاده سازی دربلاک چین

– به ایده های دیگران گوش کنید اما آنها را دنبال نکنید. اگر انجام مبادله ای بدون تأیید دیگران برایتان سخت است باید به شما بگوییم که هنوز برای معامله، آمادگی لازم را کسب نکرده اید.

– اگر تاکنون بسیار احساساتی بوده اید، به این معناست که مدیریت ریسکتان کم است. پیشنهاد ما این است ابتدا روی کاغذ معامله کنید (بدون ارز واقعی) تا بدین وسیله به فرایند تصمیم گیری عادت کنید.

سیگنال فارکس

– احساسات حاکم بر بازار را درک کنید. اجازه ندهید که بر شما تأثیر بگذارند، چه اینکه ترسی باشد که از افت بازار ناشی شده است، چه هیجانی باشد که محصول بالا رفتن بازار است. داشتن یک دفترچه خاطرات برای مبادله، به شما در کنترل احساساتتان کمک می کند.

– ورود مهم تر از خود پامپ است. بهتر است یک پامپ را از دست بدهید تا اینکه در یک نقطه ی اشتباه وارد شده و خود را غرق شده بیابید.

دنیای رمزنگاری

در این فصل قصد داریم اطلاعات ارزشمندی پیرامون بازار رمزارزها ارائه کنیم که با بخش های قبلی کتاب تناسبی ندارد. از آنجایی که این تکنولوژی هنوز جدید است، جامعه ی پیرامون آن نیز کوچک بوده و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند بسیار سودمند باشد. ما درباره ی ابزار مفیدی برای مبادله صحبت خواهیم کرد، بهترین تبادلات را بیان کرده و پیرامون اینکه چطور اجازه ندهیم رمزارزها زندگی شخصی ما را در اختیار بگیرند.

اعتماد کردن به اجتماع رمزگذاری شده

برخی افراد، رمزارزها را بهترین توزیع ثروتی که تا به حال وجود داشته است، می نامند. هنگامی که می بینیم در تمام آن بیست سال زندگی شان را به لطف این بازار تغییر داده اند، موافقت با آنها کار دشواری نیست. از آنجایی که ما در دورانی زندگی می کنیم که رسانه های اجتماعی به ابزار اصلی ارتباط میان جوانان تبدیل شده است، رمزارزها تفاوت چندانی ندارند، چون نسل های جدید بر آنها مسلط هستند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیشرو، شامل فیسبوک، ردیت و از همه مهم تر، توییتر هستند.

معامله ارز دیجیتال

این موضوع جدا از گروه های خصوصی فعال در تلگرام و دیسورد است که دسترسی به آن نیازمند فرستادن درخواست است. داشتن یک حساب کاربری در کانال های فوق برای انجام تحقیق مناسب ضروری است؛ این کار، اجتماعی برای شما فراهم می کند تا ایده هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید، شایعات و اخبار زیاد و یک مبنای اطلاعاتی وسیع از بهترین مبادله کننده های جدید که هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد. از آنجایی که توییتر قابل توجه ترین تعداد مبادله کننده های باتجربه را دراختیار دارد (براساس تجربه ی ما در استفاده از فیسبوک و ردیت و غیره)، داشتن یک حساب در یکی از این پلتفرم ها را بسیار توصیه می کنیم تا از هرچیزی که دنیای رمزنگاری در اختیار قرار می دهد، اشباع شوید.

این نه تنها یک تحقیق عالی، بلکه یک فضای عالی نیز هست که در آن قادر خواهید بود با خلاق ترین شخصیت های هیجان انگیزی که این بازار می تواند ارائه کند، ارتباط برقرار کنید. جمعیت رو به رشد رمزارزها در کانالهای اجتماعی به ظهور تأثیرگذارانی منجر شده است که می توانند در چنین جامعه ی کوچکی، قدرت بی شماری داشته باشند. می توانیم تأیید کنیم که براساس تجربه، ما نیز دارای یک حساب کاربری با اندازه ی قابل توجهی هستیم. بیشتر حساب های بزرگ، ۱۰۰ درصد ناشناس هستند و پشت آواتارهای کارتونی مخفی شده اند بدون اینکه اطلاعات واقعی پیرامون خودشان را افشا کنند. این احتمالا تنها جایی در اینترنت است که مولتی میلیونرها پشت عکسی از یک نهنگ مخفی شده اند و وارد تعامل با کارآفرینان، و سلبریتی های معروف جهان می شوند. در نتیجه، آن محبوبیت باعث می شود قادر باشند تا به روشهای مختلفی روی بازار تأثیر بگذارند.

مقاله پیشنهادی:  انواع اثبات ها در بیت کوین و بلاک چین

داشتن یک حساب بزرگ (که از حدود ۲۰ هزار دنبال کننده در توییتر شروع می شود)، به شما این امکان را میدهد تا وارد بازارهای کوچک تر شوید. ما شخصا (با ۱۹۰۰۰ دنبال کننده)، پامپهای آنی (۱۰ الی ۲۰ درصد) را در سکه هایی تجربه می کنیم که آنلاین پست کرده ایم، حتی اگر قصد ما این نبوده باشد. پروفایل هایی با حدود ۵۰، ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار دنبال کننده وجود دارند که هر زمان که به یک سکه اشاره می شود، به طور مستمر باعث پامپ های کوچکی می شوند، حتی در صرافی های با نقدینگی بالا مانند بایننس.) اینکه افراد زیادی سعی در ساختن یک برند برای خود کنند، یک اتفاق طبیعی است چون این کار مزیت های زیادی را برای آنها به دنبال دارد.

آی سی او ICO در ارز دیجیتال قسمت دوم
نکاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بیت کوین

داشتن دنبال کننده نه تنها در تحقیق کمک کننده است (چون افراد با شما در تعامل هستند و اغلب نتایجشان را با شما به اشتراک می گذارند) بلکه فرصت های زیادی برای کسب ارز نیز فراهم می کند که احتمالا قابل توجه ترین تهدیدی است که دوست داریم درباره ی آن به شما هشدار دهیم. اینکه فرد سرشناسی در توییتر باشید نه تنها به شما این امکان را میدهد تا باعث تحرکاتی در بازار شوید، بلکه شرکتهای ارائه کننده ی ارز را نیز جذب می کند تا محصولات خود را ارتقا دهند معمولا آی سی اوها این طور هستند ولی سایر سکه ها نیز این کار را می کنند. از آنجایی که ارز دنیا را می چرخاند، افراد زیادی از این فرصت استفاده می کنند تا سود بیشتری را به دست آورند، بدون اینکه مقاصد واقعی شان را افشا کنند.

متأسفانه این اتفاق نیز اغلب رخ میدهد؛ بنابراین بهتر است همواره خودتان تحقیق کنید و این مسئله را در ذهن داشته باشید. توییتر فرهنگ شیل کردن سکه ها را دارد تا بعده اگر تصمیمی که اتخاذ شده نتایج خوبی به همراه داشت، درباره ی سودهای آن لاف بزند. این کار اغلب برای افزایش تمایل و پامپ سرمایه شان انجام می شود. توییتر و سایر کانال های اجتماعی راهی بسیار عالی برای کسب اطلاعات هستند ولی قانون شماره یک این است که بهتر است هرگز به هیچ کس یا هیچ چیزی که آنجا می بینید، اعتماد نکنید. اگر تا به حال مشاهده کرده اید که برایتان سخت است که بدون تأییدشدن از جانب یک تبادل کننده ی دیگر تصمیم به سرمایه گذاری بگیرید، به این معناست که هنوز آماده مبادله کردن نیستید.

ما مبادله کننده های زیادی را می شناسیم که خودشان تبلیغاتی می کنند که ذینفع آن هستند و تشخیص عواقب برای افرادی که درگیر آن شیلها می شوند، اغلب دشوار است. به عنوان مثالی اخیر، در انتهای روند نزولی طولانی سه ماهه (مارس ۲۰۱۸)، می توانستید ببینید صدها نفر به مبادله کننده هایی که آنها را گول زدند تا وارد آی سی اوهایی شوند که هنگام لیست شدن، با ارزشی کمتر از ۸۰ درصد قیمت های اولیه کار خود را پایان دادند، حمله می کنند. این اشتباه آنان است که درگیر شیل شدند ولی بهتر است این ماجرا برای هر شخص دیگری درسی شود تا مراقب نگاهش باشد که به سمت چه کسی است.) بیایید در ادامه نگاهی دقیق تر به نام این زیرفصل داشته باشیم؛ چه کسی در جامعه ی رمزارزها قابل اطمینان است؟ بیایید همه را در یک سبد قرار ندهیم و ببینیم چطور می توانید با عضویت در بخشی از این جامعه، سود کسب کنید:

مقاله پیشنهادی:  انواع سکه در بیت کوین و پلتفرم در آن

– از نمودارها یاد بگیرید.

– همان طور که در فصل تحلیل تکنیکال اشاره کردیم، راه صحیح یا غلط برای ایجاد نمودارها وجود ندارد چون هرکسی سبک خودش را دارد که یا برای آن ها مؤثر است یا نیست. روبه رو شدن با چندین مبادله کننده که هرکدامشان یک روش متفاوت برای تحلیل تکنیکال دارند، به رشد فوق العاده ای مانند یک نمودار ساز کمک می کند. بررسی کنید که کدام شاخص ها بیشترین موفقیت را به همراه دارند و آن سناریوها را با ایده های مبادلاتی خود مقایسه کنید؛ با این روش، درخصوص اینکه چطور می توانید مبادله انجام دهید، همواره دید متفاوت زیادی خواهید داشت.

– به دنبال حقه زننده های ناشناس باشید.

– رشته های تصادفی را دنبال کنید و در پی افرادی باشید که سکه هایشان را شیل می کنند. سورپرایز خواهید شد اگر بدانید که بزرگترین سود کننده ها قبل از اینکه پروفایل بزرگی آنها را انتخاب کند و سپس کار آغاز شود، به چه میزان در رشته هایی مانند این ظاهر می شوند. هرگز تسلیم پیشنهاد سرمایه گذاری نشوید ولی همواره خودتان درباره ی آن تحقیق انجام دهید چون ممکن است آن شیل یک حرکت بالقوه ی بزرگ داشته باشد، در حالی که هنوز کسی درباره آن صحبتی نکرده است.

– گروه تشکیل دهید.

– کارهای زیادی هست که هر کسی می تواند انجام دهد، این کار میتواند تحقیق یا بررسی نمودارهای کل بازار باشد. با وجود مبادله کننده های خوب بسیار زیاد در دنیای رمزنگاری، دلیلی وجود ندارد که به سایر افراد دسترسی نداشته باشید تا ایده هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید و به یکدیگر کمک کنید. این نه تنها بار زیادی را از روی شانه های شما برمی دارد. در این حالت منظور کار است. بلکه پنجره ای را رو به بخش هایی از مبادله برایتان باز می کند که ممکن است در آنها خوب نباشید پیدا کردن ارزش های بسیار اندک یا معاملات مارجین یا هرچه که نام گذاری می کنید). |

معامله بیت کوین
Laptop with Bitcoin chart on-screen among piles of Bitcoin. Bitcoin trading concept. 3D rendering

– در مورد تمام حوادث مهم، به روز باشید.

– اگر بتوانید برخی شیلهای آشکار را فیلتر کنید، قادر خواهید بود که درک کنید در حال حاضر در بازار چه خبر است و شاید فرصت های خوب سرمایه گذاری را نیز پیدا کنید. تمام حوادث مهم را در رادار خود ارتقا دهید چون شاید اتفاقی برای سکه ی شما در حال رخ دادن است که از آن اطلاع ندارید.

مقالات مرتبط

1 نظر در “نکاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بیت کوین”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا