سقوط به خاطر شیل ها – انباشت یا کسب سود – آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

سقوط به خاطر شیل ها – انباشت یا کسب سود – آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

سقوط به خاطر شیل ها – انباشت یا کسب سود – آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

سقوط به خاطر شیل ها

در صورتی که شرایط به اندازه ی کافی واضح و روشن نبود، بهتر است هر تصمیمی که می گیرید برای خودتان و فقط برای خودتان باشد. میتوانید برای داشتن دیدگاههای مختلف و ایده های جدید به سایر مبادله کننده ها نگاه کنید ولی هرگز نباید سایر افراد نقش تصمیم گیرنده در انجام مبادله ی شما داشته باشند. با وارد شدن به کانال های رسانه های اجتماعی مربوط به رمزارزها، افراد زیادی را خواهید دید که کیسه های خود را پرتر می کنند. این اتفاق باید فورا به شما بیاموزد که چگونه مقاومت کنید بحث بیشتر درباره این موضوع در فصل آخر انجام خواهد شد). هیچ کس به جز خودتان مسئولیت مبادله ی منجر به ضرر شما را قبول نخواهد کرد؛ بنابراین باید همواره هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، به خودتان متکی باشید.

انباشت یا کسب سود

ما قبلا درباره ی این موضوع بحث کرده ام، بنابراین فقط برای یادآوری اشارهی کوتاهی می کنیم؛ وقتی وارد شدید صبر داشته باشید و برای کسب سود عجله نکنید. بدترین حالت این است که مقداری سود را از دست خواهید داد و در بهترین حالت، یک ورود عالی داشته اید و ارزاضافی به دست آورده اید که می توانید در فرصتهای دیگر ایفای نقش کنید.

آربیتراژ

آربیتراژ یک فرصت دیگر در بازار است که در مقایسه با مبادله ی معمولی، با خطر بسیار کمتر و سود بالقوه ی دقیق تر همراه است. آربیتراژ به معنی سود بردن از تفاوت های قیمتی بین مبادلات است؛ خرید ارزان و فروش با قیمت بالا. مشکل این است که آربیتراژ اغلب روی بازارهایی با نقدینگی بالا جواب میدهد و رمزارزها از آن دور هستند. تلاش برای سودبردن از فرصتهای آربیتراژ در بازار رمزارزها، نیازمند مهارت است. ما نباید آن را توصیه کنیم چون مبادله ی واقعی، ROI بسیار بهتری فراهم می کند و در اغلب موارد آن فرصت ها به همان سرعت که ظاهر می شوند، ناپدید می شوند.

آربیتراژ ارز دیجیتال
سقوط به خاطر شیل ها – انباشت یا کسب سود – آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

به دلیل زمان طولانی مدت اغلب مبادلهی سکه ها، معمولا تفاوت قیمت قبل از اینکه بتوانید از آن سود ببرید، از بین می رود. حتی اگر بتوانید سکه ها را به موقع مبادله کنید در اغلب مواقع، تفاوت قیمت نتیجه ی نقدینگی کم در یکی از مبادلات خواهد بود. این یعنی برای خرید یا فروش سکه هایتان، باید قیمت را جابه جا کنید که سودهای بالقوه ی شما را کاهش میدهد. البته با تنظیم کردن پیشنهادات یا سفارش های فروش، می توانید به پرکردن آنها امیدوار باشید؛ ولی از آنجایی که باقی بازار با قیمت هایی متفاوت با مبادله کار می کند، تنها می توانید امیدوار باشید که افرادی در تمایز قائل شدن بین ارزش فعلی و قیمت، دچار اشتباه شوند. بازی کردن با نوسانات ساده ی قیمت در بیشتر موارد احتمالا در هر صورت سودمندتر خواهد بود، چون بیشتر فرصتهای آربیتراژ به ندرت از ۱۰ درصد فراتر می روند که حتی برای مبادله کننده ی بی تجربه هیچ است.

مقاله پیشنهادی:  قطع کردن ضررها و معامله بیش از حد در ارز دیجیتال

به نظر می رسد بهترین فرصت های آربیتراژ بین مبادله های چند ملیتی وجود دارند. اغلب قیمتهای سکه های منحصربه فرد در آسیا با قیمت های اروپایی متفاوت هستند؛ ولی ثبت نام درهردو بازار ساده نیست. از آنجایی که ما هرگز چیزی شبیه به این را امتحان نکرده ایم، در عوض بیشتر روی خود مبادله تمرکز خواهیم کرد، جایی که فرصت های واقعی آنجا منتظرما هستند.

معاملات مارجین

اولین و مهم ترین نکته پیرامون معامله ی مارجین ، بازی کردن با اهرم مالی (قرض گرفتن پول) بسیار ریسکی بوده که مستلزم تجربه ی بسیار زیادی است. این کار به افرادی که به تازگی شروع به مبادله کرده اند توصیه نمی شود، مخصوصا اگر هیچ پیش زمینهای در حوزه ی تحلیل تکنیکال نداشته باشند. معامله ی مارجین بسیار وسوسه کننده است چون به مبادله کننده این امکان را میدهد تا سودهایی بسیار زیاد پورتفولیو را کسب کند ولی افراد بسیار کمی در آن موفق هستند.

تحلیل تکنیکال

در این معامله ها با قرض گرفتن پول از شخص ثالث، می توانید فروش یا خرید استقراضی داشته باشید. شما یک مقدار خاص از قراردادها را می خرید (که در آن یک قرارداد معادل با یک دلار است)، و بسته به اینکه چه گزینه ای را انتخاب می کنید، قیمت را افزایش یا کاهش می دهید. خرید استقراضی نیز همین طور است چون شما سعی خواهید کرد یک معامله ی معمولی را دچار نوسان کنید، تا حد امکان با قیمت پایین خرید کرده و با بیشترین قیمت ممکن میفروشید.

فروش استقراضی معنای برعکس دارد. سعی می کنید در بالاترین قیمت بخرید و هنگامی که احساس کردید ممکن است قیمت مجددا شروع به بالارفتن کند، از آن خارج می شوید. قرض گرفتن پول که همه را برای معامله ی مارجین وسوسه می کند، فرصت های بسیار بیشتری را روی میز قرار می دهد. بسته به پلتفرم، حتی ممکن است از اهرم مالی ۲۰۰ برابری استفاده کنید که تفاوتی با قمارکردن ندارد (اساسا هر چیزی که بالای ۲۵ برابر است باید به جای مبادله، بخت آزمایی نامیده شود مگر اینکه با تجربه باشید). معامله کردن به این شکل به شما این امکان را میدهد تا بیشتر از ارز نقدی که در اختیار دارید وارد یک معامله شوید. یک مثال:

مقاله پیشنهادی:  گروه ها و کانال های سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال در تلگرام!

بیایید فرض کنیم شما ۱۰۰۰ دلار ارز دارید. دوست دارید با تمام آن یک موقعیت خرید سفارش long) باز کنید، بنابراین یعنی ۱۰۰۰ قرارداد با قیمت مشخص می خرید تا وارد شوید. اگر بخواهید با اهرم مالی قرض گرفتن پول بازی کنید، می توانید تعداد قراردادهای بیشتری بخرید. قرض گرفتن پول ۵ برابر به شما این امکان را میدهد تا با ۵۰۰۰ قرارداد مبادله کنید و سرمایه تان را ۱۰۰ برابر کرده و ۱۰۰۰۰۰ دلار در حسابتان داشته باشید (باوجود اینکه در واقعیت هنوز هم ۱۰۰۰ دلار دارید). هر چیزی که ببرید، با تعداد قراردادهایی که خریده اید، شمرده می شود؛ بنابراین در صورتی که بدون قرض گرفتن ۱۰ درصد خریده باشید، ۱۰۰ دلار برنده می شوید و اگر از قرض گرفتن ۱۰۰ برابر استفاده

شده باشد، ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهید برد.) به همین دلیل است که معاملات مارجین این قدر محبوب و در عین حال اعتیادآور است. با این حال، این فرصت رایگان به دست نمی آید، برای قرض دهنده بسیار ساده است که مبالغ قرض داده شده را پس بگیرد که معادل از دست دادن کل موقعیتتان خواهد بود. پس هر معامله کننده باید انتظار خروجیهای بزرگی را از معاملات خود داشته باشد تا بتواند اصل مبلغ وام گرفته شده، به همراه کارمزدهایش را به راحتی تسویه کند.

تسویه کردن سطحی است که در آن، پلتفرم کل موقعیت شما را از معامله برمی دارد (هر چیزی را که وارد معامله کرده بودید از دست میدهید). اگر بخواهید خرید استقراضی کنید، آن سطح از سرمایه ی ورودی شما کمتر است و اگر بخواهید فروش استقراضی انجام دهید، آن سطح از سرمایه ی ورودی شما بالاتر است. اینجا وام دهنده میزان تسویه را بسیار نزدیک تر به سرمایه ی ورودی شما می کند تا از دست دادن ارزتان ساده تر شود. واردشدن به یک مبادله با تزریق پول نقد بیشتر به تناسب، ضررهای شما را نیز افزایش میدهد.

یک افت ارزش ۱۰ درصدی سکه در یک معامله بدون اهرم مالی، برای شما ۱۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت (اگر با ۱۰۰۰ دلار وارد شده بودید). با این حال، اگر با اهرم مالی ده برابری وارد همان مبادله می شدید، همان ۱۰ درصد افت ارزش به معنی از بین رفتن کل موقعیت شما می بود چون معادل ۱۰۰ درصد مقدار دارایی اولیه تان است.) معاملهی استقراضی برای افرادی که تجربهی زیادی ندارند نیز با ریسک همراه است. این کار بسیار خطرناک است چون بازار اغلب دستکاری می شود و گاهی اوقات نمودارهای حرکت قیمتها به شکلی هدایت می شود که به یکی از این ها منجر می شوند: (خرید استقراضی یا فروش استقراضی)

مقاله پیشنهادی:  صرافی ها و بازارهای معامله در ارز دیجیتال یا رمزارزها

این یک شمع ۵ دقیقه ای است که یک ناحیه ی ۷۵۰ دلاری را در یک جابه جایی بیت کوین پوشش داده است و در عین حال بسیاری از موقعیت ها با اهرم مالی زیاد را از بین می برد. این نمای نادری نیست چون این نوع تحرکات اغلب رخ می دهند، مخصوصا در طول فازهای تثبیت.) روش های یکسان که در مبادله ی معمولی به کار می بردیم، اینجا نیز به کار می روند؛ توقف ضررها، برآورد کردن مناسب موقعیت، سود بردن. ما معامله کردن با اهرم مالی بیشتر از۵ برابر را تا زمانی که با تجربه نشوید و به شکل باورنکردنی در تحلیل تکنیکال ماهر نشوید، توصیه نمی کنیم.

در غیر این صورت، تفاوتی با قمارکردن ندارد و یک فرصت از دست رفته به شمار می رود چون بازار پر از فرصتهای دیگر است که از آنها سود ببرید. به شدت توصیه می کنیم از برخی ویدئوهای آموزشی بیت مکس در یوتیوب استفاده کنید و هنگامی که شروع به مبادله با اهرم مالی کردید، بسیار مراقب باشید؛ بنا به تجربه می توانیم تأیید کنیم که این نوع مبادله به شدت اعتیادآور است و خروج از نمودارها تقریبا غیرممکن است. اگر زمانی دیدید که به صورت فعال در حال مبادله نیستید و در حال فکر کردن به موقعیتی هستید که برایتان ایجاد شده است، یعنی بهتر است وارد چنین ریسک هایی نشوید و اگر دلایلی برای نگران بودن دارید، مدیریت معاملات شما به قدر کافی خوب نیست. موضوعاتی که تا به اینجا پرداختیم باید به اندازه ای برای شما کافی باشد تا این کتاب را | کنار بگذارید و شروع به برداشتن اولین گامهای خود در دنیای رمزنگاری کنید. با این حال از آنجایی که تکرار مادر آموزش است، به عنوان یک برگه ی تقلب کوچک، لیستی از نکات تبادلاتی که تا اینجا درباره ی آنها صحبت کردیم، آماده کرده ایم. اینها به لطف مبادله کننده های همکار ما جزو ضروریات هستند و ما در این زمینه موفق بوده ایم.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا