قطع کردن ضررها و معامله بیش از حد در ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست

قطع کردن ضررها و معامله بیش از حد در ارز دیجیتال

قطع کردن ضررها

این احتمالا محبوب ترین قانون ماست؛ ضررهای فروش خود را قطع کنید و اجازه دهید برنده ها به کار خود ادامه دهند. اگر احساس کردید که احتمال دارد بیشتر ضرر کنید، هرگز از فروختن اندوخته هایتان به خاطر جلوگیری از ضرر نترسید (براساس تحلیل تکنیکال ، پایان چرخه ی بازار و FUD ورودی). مردم اغلب مایلاند هر وقت به همراه موقعیتشان غرق می شوند، بگویند «HODL». این بیان، بیشتر به خاطر ناتوانی آنها برای مبادله است تا اینکه استراتژی واقعی باشد. حتی یک دلیل هم وجود ندارد که چرا فردی باید در هنگام روند نزولی طولانی مدت یا شیب ورودی، (فروختن جدیدها) سکه را نگه دارد. نفروختن سکه و غرق ماندن تا زمانی که دخل و خرج برابر شود، هزینه ی فرصت از دست رفته است؛

قطع کردن ضررها

هنگامی که اندوخته ی شما قابل استفاده نبود، می توانستید چند مبادلهی سودمند دیگر انجام دهید. باوجود اینکه این تصویر طنزآلود است، نشان می دهد که مردم در واقعیت چگونه در چرخه های بازاری بازی می کنند. این مسئله را با سرمایه گذار» بودن اشتباه نگیرید. این تصویر به سادگی نشان میدهد که هر فردی نمی تواند خود را با شرایط بازار تطبیق دهد).

در شرایط برعکس – وقتی سکه در حال پامپ است . توصیه می کنیم اجازه دهید سکه با توجه به روند بازار پیش برود. همان طور که قبل تر اشاره کردیم، سود بیشتر بردن بسیار مهم است ولی ذات رمزارز، پیش بینی اینکه اوج دقیقا در چه نقطه ای هست را دشوار می کند. حتی اگر قصد دارید در یک سطح خاص از موقعیت خود خارج شوید، همواره توصیه می کنیم اصطلاحا در «مون بگ» این کار را انجام دهید. این بخش کوچکی از موقعیت باقی مانده است (از نظر ما ۱۰ درصد) که برای حالتی که سکه تصمیم به افزایش ارزش بیشتر داشته باشد، باقی مانده است.

مقاله پیشنهادی:  مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

این امر نه تنها به شما اجازه ی FOMO ترس از دست دادن نمی دهد (چون در حال حاضر در این موقعیت هستیم، بلکه اغلب سود خوبی به همراه می آورد. یک مثال خوب، مبادله ی ما روی XRB در سال ۲۰۱۷ است. قیمت از ۱۰ سنت به ۳ دلار افزایش داشت که منجر به بازگشت سرمایه ی ۳۰ برابری قابل توجهی شد. ما بیشتر موقعیت را فروختیم ولی مون بگ که قبل تر به آن اشاره شد را نگه داشتیم که حدود ۲۰ درصد بود تا پرش ناگهانی به مقدار بیشینه را به دست آوریم، باوجود اینکه قیمت سکه پیش از آن به حداکثر مقدار خود رسیده بود. آنچه باعث تعجب ما شد این بود که این اتفاق پایان ماجرا نبود چون XRB در روزهای بعد به ۳۰ دلار نیز رسید. حتی اگر با تمام سرمایه ی خود ۱۰ برابر سودی که مجددا عایدمان شد را به دست نیاورده باشیم، موقعیت قابل توجهی را نگه داشتیم تا بابت آن بازگشت ۳۰۰ برابری سرمایه را تجربه کرده باشیم.)

معامله بیش از حد

چارت ایران : این احتمالا چیزی است که مبادله کننده های جدید اغلب با آن درگیر هستند. هنگامی که می بینید تعداد زیادی سکه در بازار درحال پامپ هستند، مشتاق هستید که تک تک آنها را بگیرید. در واقعیت، تا زمانی که در انجام معاملات ارزهای با نوسان های سریع به عملکرد خوبی نرسیده اید، انجام معاملات زیاد باعث از دست رفتن سودهای بالقوه ی زیادی برای شما خواهد شد. منبع اصلی درآمد شما، از صبور بودن و اینکه اجازه دهید ورود قبلی تان افزایش ارزش داشته باشد، حاصل می شود نه از خرید و فروش ثابت نگه داشتن چند روزه برای کسب سودهای ۱۰۰ یا ۲۰۰ درصدی بسیار ساده تر از بهره مند شدن از چندین نوسان ۱۰ تا ۱۵درصدی است تا به همان نتیجه ی یکسان برسیم. هنوز افراد زیادی تصمیم به انجام این کار نگرفته اند.

مقاله پیشنهادی:  نقش تحلیل بنیادی در بررسی سرمایه گذاری در رمز ارز پایه دیجیتال

هرچه سریع تر بفهمید نمی توانید تمام پامپهای موجود را به دست آورید، سریع تر شروع به کسب درآمد خواهید کرد. رهاکردن موقعیتتان قبل از اینکه بتواند پتانسیل خود را نشان دهد و وارد شدن به یک سکه ی جدید معمولا به دو اتفاق منجر می شود:

– رها کردن یک سکه قبل از اینکه فرصت پامپ داشته باشد – وارد شدن به یک سکه، نه در شرایط کف (که کسب سود را کاهش و ریسک را افزایش میدهد)

اگر به خاطر سود بالقوه نبود، به دلیل شانس کمتر خرید به هنگام ورود بد، صبر بیشتر و اطمینان به سرمایه گذاری تان را به شدت توصیه می کردیم. صرف نظر از اینکه پروژه چقدر قوی است، هرگز با یک چراغ سبز بزرگ وارد یک موقعیت نشوید. همان طور که قبل تر اشاره کردیم، بهتر است ک پامپ را از دست بدهید تا اینکه با ریسک ناگهانی غرق شدن مواجه شوید. علاوه بر آن عدم انجام معامله بیش از حد، زمان بیشتری برای انجام کارهای مختلف به شما می دهد و باعث خستگی احساسی نمی شود.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا