مدیریت پورتفولیو در ارز دیجیتال چیست و مدیریت آن چگونه است

پورتفولیو بیت کوین

مدیریت پورتفولیو در ارز دیجیتال چیست و مدیریت آن چگونه است

مدیریت پورتفولیو

عملکرد عالی در یافتن الماس های مخفی و مبادله کردن آنها، از دید طولانی مدت، بدون مدیریت پورتفولیو معنای چندانی ندارد. هر سرمایه گذاری باید استراتژی خاصی پیرامون سکه های توزیع شده اش و اینکه چند درصد از کل پورتفولیو قابل واردشدن به یک مبادله است را داشته باشد. این برای هر معامله گری متفاوت است چون هرکس قدرت تحمل ریسک و حجم سرمایه ی متفاوتی دارد؛ ولی بهتر است با وجود این تفاوت ها از برخی قوانین جهانی پیروی شود.

مدیریت پورتفولیو در ارز دیجیتال چیست و مدیریت آن چگونه است

تنوع پورتفولیو

ساختن پورتفولیوی شما به چند عامل بستگی دارد؛ مقدار سرمایه، تحمل شما نسبت به ریسک میزان ریسک پذیری) و زمان در دسترس برای مبادله. بسته به اینها، یا برای خودتان یک پورتفولیو با تعدادی ذخیره ی طولانی مدت و یا به عنوان مثال یک ذخیره ی غالب با بیت کوین برای آلتهای مبادلهای روزانه خواهید ساخت. صرف نظر از اینکه هدف شما چیست، قوانینی وجود دارد که بهتر است هنگام ساخت پورتفولیو در ذهن داشته باشید:

پورتفولیوی خود را حول بخش های ریسکی ایجاد کنید بهتر است هر پورتفولیو چند دسته داشته باشد که سطوح مختلف ریسک را پوشش دهد؛ سرمایه گذاری های با ارزش بالا، شرطبندی های با ارزش پایین، ذخیره ی طولانی مدت بیت کوین و…. ممکن است برای معامله کننده های جدید سخت باشد چون در چنین بازار پر از نوسانی، مستلزم مدیریت زیادی است. با این حال، با وجود پورتفولیوهای قابل توجه تر، ضروری است که ریسک را کم کنیم؛ بنابراین حداقل سعی کنید براساس اینکه به کدام شکل تخصیص سکه های خود را مدیریت خواهید کرد، یک راهنما بسازید.

مثالی از ساختار یکی از بزرگترین مبادله کننده ها در حوزه ی رمزارزها –

این یک ساختار کاملا منطقی است که ما نیز از آن استفاده می کنیم (البته با اعمال کمی تغییرات در درصدها). هرچه ریسک بزرگتر باشد، لازم است سرمایه ی کمتر برای آن تخصیص داده شود. این کار شاید سودمندترین راه نباشد ولی از دید مدیریت ریسک، منطقی ترین است. توجه کنید که این ساختار قرار است تخصیص کلی پورتفولیو را نشان دهد؛ برای یک دوره ی بازاری متفاوت مانند فصل آلت یا بازار خالی، بهتر است براساس شرایط اصلاح شود.)

مقاله پیشنهادی:  تاثیر تحقیقات جامع - تیم توسعه در بلاک چین

پورتفولیو را در درون ساختار نگه دارید وقتی از یکی از موقعیت های خود سود کسب می کنید، همواره سعی کنید ترکیب پورتفولیو را سالم و بی عیب نگه دارید. اگر برنامه دارید که توزیع یکنواختی داشته باشید، اجازه ندهید یک سکه، اکثریت آن را بگیرد. این بدان معنی نیست که باید وقتی موقعیت در حال پامپ است آن را قطع کنید، بلکه به این معنی است هنگامی که پامپ متوقف شد، بهتر است سودها را براساس سطوحی که از قبل ایجاد کرده اید، توزیع کنید. هنگامی که در حال مبادلهای خود به خودی و بنابراین احساسی تر هستید، ممکن است تغییرات ناگهانی در استراتژی، نتیجه ی معکوس بدهد.

تاثیر ارزش بازار در ارزهای دیجیتال

چارت ایران : هنگامی که یک ارزش پایین تا ۱۰ برابر پامپ می کند، سود را بردارید و مقداری از آن را در موقعیت هایی با ریسک کمتر نیز سرمایه گذاری مجدد کنید. سرمایه گذاری کردن همه چیز در ارزش های پایین تر، نمونه کار شما را به ارزشهای پر ریسک تری انتقال خواهد داد که به میزان قابل توجهی نوسان پذیری آن را افزایش میدهد. تا زمانی که آمادگی مواجهه با ۵ تا ۱۰ درصد نوسان به طور منظم در پورتفولیوی کلی خود را ندارید، پیشنهاد می کنیم پورتفولیوها را در تمام دسته ها توزیع نمایید.)

در پورتفولیوی خود بیش از حد تنوع ایجاد نکنید هرچه موقعیت های بیشتری داشته باشید، کمتر در معرض ریسک قرار می گیرید. با این حال، سکه های بسیار زیادی نیز، به میزان قابل توجهی توانایی کسب سود شما را محدود می کنند، بدین معنا که بهتر است خود را تنها به یک مقدار خاص محدود کنید. اگر سرمایهی شما کم است، می خواهید سود بالقوه ی خود را تنها با چند موقعیت بیشینه کنید. از طرفی دیگر، هدف پورتفولیوهای بزرگ نوسان پذیری کمتر است؛ بنابراین، تعداد سکه ی زیادی تعدیل می شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که موقعیت های بسیار زیاد باعث دشوارشدن پیشروی با توسعه ی روزانه نیز می شوند.

مقاله پیشنهادی:  کیف پول رمز ارز (امنیت کیف پول ارز دیجیتال)

با توجه به تجربیات، می توانیم بگوییم وقتی بحث به روز بودن با توجه به پیشرفت مطرح می شود، ده سکه هنوز قابل مدیریت هستند. این مسئله به هنگامی که بحث تعداد موقعیت های پیشتاز که یک مبادله کننده ی معمولی نگهداری می کند، مطرح می شود، یک استاندارد نیز هست. البته که می توانید مانند بسیاری مبادله کننده های معروف بیش از صد سکه داشته باشید ولی انتظار نداشته باشید با این روش به میزان قابل توجهی جزو برترین های بازار قرار بگیرید.)

هرگز همهی سرمایه ی خود را وارد نکنید داشتن موقعیت های بسیار کم، شما را در معرض ریسک زیادی قرار می دهد، مخصوصا اگر مقدار زیادی سرمایه گذاری انجام دهید. این تنها به دلیل نقدینگی کم (دشوار بودن ترک سریع موقعیت نیست، بلکه به دلیل نوسان پذیری بازار است که می تواند پورتفولیوی شما را در عرض چند ساعت تا میزان چندین درصد کاهش دهد. همواره سعی کنید خود را در برابر اتفاقات غیرمنتظرهی بازار که ممکن است تنها موقعیت شما را خراب کند، محافظت کنید. به عنوان یکی از بزرگترین مبادله کننده ها در حوزه ی رمزارزها،

به شما توصیه هایی می کند؛ اگر ده کیسه دارید، باید تنها یکی از آنها به میزان ده برابر پامپ کند تا تلفات ناشی از پامپ صفر باقی کیسه ها را جبران کند. داشتن موقعیت های زیاد، خوب نیست ولی ایجاد کردن آنها باعث افزایش شانس پیداکردن یک موقعیت برنده می شود که شکست های بالقوه ی شما را پوشش خواهد داد.)

بیت کوین

همواره مقداری BTC یا ETH رایگان کنار بگذارید هیچ چیز برای یک مبادله کننده بدتر از این نیست که ارزی برای خرید دیپها نداشته باشد. به جای اینکه ۱۰۰ درصد گرفتار آلت کوین ها شوید، بهتر است همواره مقداری BTC یا ETH رایگان کنار بگذارید تا در حرکت های خود انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. با این روش، مجبور نیستید تا موقعیت های خود را بفروشید تا سریعا وارد فرصتی شوید که به تازگی ایجاد شده است. این کار همچنین نمونه کار شما را پایدار نگه می دارد، به طوری که ارزهای بزرگ نوسان کمتری دارند و برخلاف تمام آلت کوین هایی با جفتهای تبادلی /BTC ETH، مستقل از سایر سکه ها هستند.

مقاله پیشنهادی:  پرچم های قرمز یا کلاهبرداری ها در ارز دیجیتال

درصد BTC / ETH در یک پورتفولیو به شرایط بازار بستگی دارد. در طول فصل آلت، حوالی ۹۰ / ۸۰ درصد در آلتها، اغلب یک استراتژی بسیار سودمند است چون ارزش دلار آمریکا و BTC در حال افزایش است. با این حال، جدای از آن دوره، توصیه می کنیم آلت کوین های زیادی را برای BTC رها کنید چون چه در حال رشد و چه سقوط باشد، در صورتی که آنها را نگه دارید، | ضرر بسیار بیشتری را متحمل خواهید شد. اگر بیت کوین افت کند، به خاطر داشته باشید که همواره می توانید موقعیت فروش برای خود ایجاد کنید.)

این قوانین باید شما را در راه ایجاد پورتفولیویی که با سبک بازی شما تناسب داشته باشد، راهنمایی کند. به خاطر داشته باشید که این قوانین، خط مشی های موکدی نیستند؛ آنها، عقلانی ترین و کم خطرترین روشی را ارائه می کنند که اغلب مبادله کنندگان به دنبالش هستند. با این حال، مبادله کننده های موفقی وجود دارند که نمونه کارهای خود را به روش هایی کاملا متفاوت می سازند. اگر اغلب روی استخراج ارزشهای کوچک و یا صرفا سرمایه گذاری روی آی سی اوها تمرکز کنید، مجبور خواهید شد تا آن را مجددا براساس نیازهای خود بسازید.

چیزی که در اینجا مهم است را به خاطر بسپارید، موضوع این نیست که خود را در معرض خطر بسیار زیادی قرار دهید، بلکه سعی کنید همواره در پورتفولیوی خود، نقدینگی را حفظ کنید (به دام نیفتادن بخش اعظم پورتفولیو در سکه هایی که بدون اینکه باعث ریزش بازار شوند، قابل فروش نیستند).

مقالات مرتبط

1 نظر در “مدیریت پورتفولیو در ارز دیجیتال چیست و مدیریت آن چگونه است”

  1. سلام وقتی در اسپات بایننس معامله باز دارم میانگین خرید رو کجا نشون میده؟ در فیوچرز، تو قسمت پوزیشن همه اطلاعات هست اما تو اسپات نه! کدوم قسمت میشه اطلاعات معامله رو دید؟

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا