ایردراپ و فورک در بیت کوین چیست و چه کاربردی دارند

ایردراپ و فورک در بیت کوین چیست و چه کاربردی دارند

ایردراپ و فورک در بیت کوین چیست و چه کاربردی دارند

ایردراپ

منظور ما از ایردراپ این است که سکه های آزاد، یا میان سرمایه گذاران یک دارایی خاص توزیع شود (معمولا با نرخ یک به یک، اما ممکن است متفاوت باشد) یا میان افرادی که برای انتشار یک سکه ی جدید ثبت نام کرده اند. برای پروژه هایی که به صورت ایردراپ آغاز می شوند استراتژی به سادگی HODLing نیست.

معمولا پس از اینکه سکه ها توزیع می شوند، هفته های اول با فشار فروش بسیار زیادی مواجه می شوند که این کار، حفظ هرگونه ارزشی را دشوار می کند. پس از آن، زمانی که قیمتها تثبیت می شوند، سکه ها فقط در دست سرمایه گذاران مطمئن باقی می ماند و روند صعودی خود را آغاز می کنند. از آنجایی که به صورت آزاد، سکه ها را دریافت می کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که به صورت فعال آنها را پس از ایردراپ مبادله کنید. سناریویی که در بالا توضیح داده شد این است که چگونه بازی انجام می شود، اما اغلب دستیابی به لحظه ی بازگشت دشوار است؛ بنابراین، به سادگی پیشنهاد می کنیم که موقعیت خود را حفظ کنید. فرایند ثبت نام سریع است و حتی آن مقادیر کوچک که ارسال شده اند اگر به صورت منظم انجام گیرد، | می توانند به منبع خوب درآمد مبدل شوند.

با این حال، اگر با سکه ای جاافتاده روبه رو باشیم که ایردراپ آن را برای دارندگان خود فراهم آورده است، این وضعیت کاملا متفاوت خواهد بود. اعلامیه ای که برای دارندگان سکه های آزاد در زمانی خاص، پاداش به همراه دارد، یکی از پرتبلیغات ترین رویداهایی است که در کل دنیای رمزنگاری با آن مواجه می شوید. آنها معمولا بزرگترین منتفعان در طول فصل آلت هستند، خصوصا اگر سکه هایی که ایردراپ شده اند نیز ارزش قابل توجهی داشته باشند.

ایردراپ بیت کوین

یکی از بهترین نمونه هایی که نشان می دهد چگونه معناداری یک ایردراپ می تواند برای ارزش یک سکه باشد این است که افت Ignis نشانه ای از NXT است. سطح قیمت طی ۳۵ | روز (بسته به ورودی) تا ۱۵۰۰ و حتی ۱۸۰۰ درصد افزایش یافته است. Ignis پروژه ی مستحمکی به حساب می آمد که قرار بود برای اکوسیستم نیز ارزش فراوانی را به همراه داشته باشد. به دلیل اینکه سرمایه گذاران اولیه صرفا به دنبال کسب سود در مدت زمان کوتاهی بودند، Ignis طی چهار ماه با افت ارزش مواجه شد. همین اتفاق برای NXT نیز رخ داد که روند نزولی چرخه ی بازاری آن تا حد زیادی شتاب گرفت، به طوری که اکثر سرمایه گذاران فقط برای ایردراپ داخل آن بودند.)

مقاله پیشنهادی:  مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

اجرای ایردراپ معمولا به کیفیت دریافت سکه بستگی دارد. هنگامی که ارز رایج ایردراپ قدرتمند باشد، سودآورترین راه، دنبال کردن استراتژی اعلان های عمومی است. در این روش صرفا به دنبال فروش در اوج پامپ نیستیم، بلکه می توانیم ایردراپی که ارزان شده است را کمی پس از دامپ سرمایه گذاران خریداری کنیم. ترجیح برخی افراد پنجاه پنجاه است (فروش ۵۰ درصد و حفظ ۵۰ درصد دیگر برای ایردراپ)، اما این اقدام با ریسک بالایی همراه است، بدین جهت که ایردراپ را با سرعت کافی به منظور جلو افتادن از فروش سکه ی اصلی به فروش نرسانیم. هنگامی که کیفیت ایردراپ به طور قابل توجهی پایین است، تمام رویدادها نیز نقش بسیار کمتری در کنش قیمتی سکه ایفا می کنند.

البته ممکن است موجب رشدی پرشتاب گردد و اصلاح کوچکی را پس از پامپ به وجود آورد، اما معمولا برای سرمایه گذاران، این چیزی نیست که حتی ارزش نوسان را داشته باشد. هنگامی که به ایردراپ نگاه می کنید مطمئن شوید که اهمیت آن را ارزیابی کرده اید؛ دراپها حداقل چند بار در هفته و برای سکه های گوناگونی اتفاق می افتند، و اغلب مردم آن را درک نمی کنند. با این حال اگر مورد پرقدرتی از آن را شناسایی کردید، مطمئن شوید که آن را خیلی زود به فروش نخواهید رساند، چرا که اگر شرایط بازار مطلوب باشد، پتانسیل حرکت به سمت رشد انفجاری را دارد.

فورک

در این قسمت می خواهیم روی یک وضعیت تمرکز کنیم، آن هنگام که آلت کوین به ایجاد یک سکه ی کاملا جدید پرداخت و همان زمان که ساختار اصلی را رها کردیا تغییر داد. می توانیم در مورد این مثال ها پیرامون ارزی که زی کلاسیک نام دارد صحبت کنیم. در طول سال گذشته، دو فورک قابل توجه از این ارز به وجود آمد: زن کش و بیت کوین خصوصی فورکی بود که توسط یک تیم فعال توسعه از زی کلاسیک که قبلا تأسیس شده بود، به وجود آمد. بنا بود که این فورک برای فضای رمزنگاری به عنوان یک ارز کاملا ناشناس ارزش جدیدی را خلق کند و تا امروز (آوریل ۲۰۱۸) حدود ۱۵۰ |Mدر ارزش بازاری شناور است.

مقاله پیشنهادی:  پرچم های قرمز یا کلاهبرداری ها در ارز دیجیتال

تیم مدنظر متعهد شد که سکه ی اصلی زی کلاسیک را حتی پس از فورک نیز محافظت شده نگاه دارد، اما این موضوع نیز نتیجه ی مبادله را تغییر نداد زیرا کماکان سقوط کرده به حساب می آید.

فورک ایردراپ بیت کوین
ایردراپ و فورک در بیت کوین چیست و چه کاربردی دارند

قیمت زی کلاسیک در طول رویدادهای زن کش؛ پس از اعلان و منتهی شده به فورک خود، بیش از ۱۶۰۰ درصد از ارزش بیت کوین را به تنهایی به دست آورد. چند لحظه پس از اینکه فورک به پایان رسید، قیمت کاملا بازگشت کرد و حتی در یک لحظه به پایین ترین حد ممکن خود رسید و سکه به طور کامل سقوط کرد.) زن کش پتانسیل بسیار بالایی را نشان داد، پتانسیلی که بیشتر از زی کلاسیک مؤثر واقع شد. بسیاری از مردم مایل بودند آن را نگه دارند، همزمان با اینکه هردو سکه ی اصلی و جدید را نگهداری می کنند. با این حال هیچ نیرویی در بازار وجود ندارد که بتواند مردم را از فروش زی کلاسیک بازدارد (به عنوان هدف اصلی اش در آن زمان که اساسا فراهم آوردن زن کش رایگان برای مردم بود).

چارت ایران : در مواردی که فورک، ارزشمند به نظر می رسد، ممکن است نگه داشتن بخشی از موقعیت، ارزش داشته باشد (هرچه بزرگتر باشد ریسک بیشتری را متقبل خواهید شد که آن را از طریق فورک، پس از فهرست به فروش برسانید. البته سکه ی اصلی باید قبل از فورک و یا مستقیما پس از آن فروخته شود، بنابراین هرگز به اصول نگاه نکنید؛ زیرا اهمیتی نخواهند داشت. سکه لحظه ای بعد از این رویداد سقوط خواهد کرد؟ به خاطر داشته باشید که این سناریو بسیار نادر است زیرا فورک آتی باید واقعا برجسته باشد تا ارزش نگه داشتن را نیز داشته باشد. در غیر این صورت، این ریسک بسیار بزرگ است و به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم قبل از اینکه رویداد رخ دهد، حداقل ۵۰ درصد از سکه ی اولیه را به فروش برسانیم.

مقاله پیشنهادی:  رمز ارزهای ایمن و ارزهای هیبریدی چیست

سرانجام زن کش توانست تقریبا به ۱۶ دلار برسد درحالی که زی کلاسیک در اوج خود حدود ۹ دلار ارزش داشت. اگر سفارشات فروش پرطرفدار شدند، فرد از نگه داشتن، منتفع خواهد شد و باز هم مقداری ارز از فروش زی کلاسیک به دست می آورد. این مبادلهی آسانی نبود، زیرا قیمت بسیار ناپایدار بود، اما اگر به درستی انجام می گرفت یکی از فرصتهای بهتر در بازار آن زمان به حساب می آمد.) بیت کوین خصوصی، از طرف دیگر، فورکی بود که پس از رها شدن زی کلاسیک ظاهر و توسط یک تیم جدید توسعه انتخاب شد. در اینجا نیز زمزمه هایی شنیده می شد مبنی بر نگه داری سکه ی اصلی که محافظت شده خواهد بود؛ اما این بار هیچ کس گرفتار این حقه نشد.

بیت کوین

قیمت زی کلاسیک در طول رویدادهای بیت کوین خصوصی؛ از لحظه ی اعلان تا بالاترین وضعیت، ارزش بیت کوین نزدیک به ۲۰۰۰۰ درصد افزایش یافت. در اینجا فروش قبل از خود نورک آغاز شد و پس از آن به شدت سرعت گرفت، و منتج به اصلاحی کامل و مجدد شد. زی کلاسیک در اوج خود به ارزش تقریبا ۲۰۰ دلار رسید در حالیکه بیت کوین خصوصی در بهترین زمان از مارس تا آوریل ۲۰۱۸) برای هر سکه، اوج ۸۰ دلاری را تجربه کرد.

به جمع بندی این فصل از رویدادهای بازار می پردازیم. معمولا امن ترین و سودآورترین راه برای تعامل با رویدادها، فروش پامپ اصلی است که با اعلان آغاز شده است). هرآنچه که پس از آن رخ می دهد، چه اینکه لیست کردن مبادله باشد و یا ایردراپ و یا فورک، قیمت به خاطر افرادی که سود می برند و سکه های آزادشان، تمایل دارد به اوج خود برسد. باقی ماندن صرفا برای این رویداد بسیار مخاطره انگیز است و نباید انجام گیرد مگر اینکه دلیل خوبی در پس آن وجود داشته باشد (که در این مورد می تواند به معنای کیفیت بالای ایردراپ یا فورک باشد، که البته بسیار نادر است).

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا