روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

روان شناسی معامله

اگر به هنگام معامله نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید، هیچ اهمیتی ندارد که به چه میزان در تحلیل تکنیکال تبحر دارید یا اینکه چقدر تحلیل بنیادی را به طور غریزی درک می کنید. هنگامی که ارزش سکهها، افزایش واضحی را تجربه می کنند اما صرفا به طمع اینکه شاید بالاتر برود از فروش آنها خودداری می کنیم یکی از مثال هایی است که نشان میدهد روان شناسی معامله چقدر اهمیت دارد. ما فقط درباره ی کنترل کردن احساسات صحبت نمی کنیم بلکه استفاده از آنها در راستای منافع نیز مد نظر ما است.

روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین
روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

فهم چگونگی واکنش نشان دادن به احساساتتان، مهارتی ضروری است که داشتن آن لازم است. به شدت توصیه می کنیم

دفترچه ای برای ثبت خاطرات معامله داشته باشید! دفترچه ای که تمام احساسات شما به هنگام معامله در آن نوشته شده باشد. کمی به خودتان رجوع کنید تا بفهمید به هنگام سقوط بازار چگونه رفتار می کنید و نیز هنگامی که سود کسب می کنید چه احساساتی را تجربه می کنید. همان طور که در چرخه های بازار مشاهده کردید این احساسات، شاخص های خوبی برای تحلیل تکنیکال به حساب می آیند (این موضوع تصادفی نیست که مردم اغلب می گویند سکهی آنها درست پس از فروش آن، شروع می کند به رشد کردن! احساس سرسپردگی احتمالا یکی از بهترین شاخص های بسته شدن در پایین است.

ترس را بخرید، حرص و طمع را بفروشید؛ بسیاری از نکات معامله ای به اندازه ی این موضوع مهم نیستند، اما تمام این احساسات شدید را پیش از اینکه به هنگام معامله کشف شوند لازم است از قبل تمرین کرده باشید هنگامی که به اندازه ی کافی تجربه ندارید که قادر به کنترل احساسات خود باشید حتی در طول بزرگترین پامپ، نیازمند سیستمی هستید که این کار را برای شما انجام دهد. این سیستم باید متناسب با شخصیت شما و از نظر زمانی قابل دسترس باشد؛ اگر مشغله ی زیادی دارید و نمی توانید استرس خود را کنترل کنید هیچگاه مبادله ی روزانه را انتخاب نکنید. اگر می خواهید زمان بیشتری برای سایر کارها داشته باشید و صرفا تعداد کمی مبادله را در طول یک هفته به انجام برسانید، به جای این کار اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

مقاله پیشنهادی:  تاثیر تحقیقات جامع - تیم توسعه در بلاک چین

داشتن یک سیستم می تواند تمام اشتباهات شما را از بین ببرد، اشتباهاتی که ممکن است در شرایطی مرتکب شوید که وقت کافی برای انجام معاملات ندارید. مواردی که در ادامه می آید می تواند کمک کننده باشد

– مبارزه با ترس؛ آیا ترس از دست دادن دارید یا اینکه از خرید کردن در زمانی که بازار وحشت زده است، می ترسید؟ یک مجموعه ی خوب از قوانین میتواند حل کننده ی هردو مورد باشد. این احتمالا رایج ترین احساسی است که معامله گران با آن روبه رو هستند و به راحتی با تنظیمات قبلی سفارش های خرید و قواعد دقیق ورود، مقابله می کند.

– مبارزه با حرص و طمع؛ این موضوع دلیل اصلی ناتوانایی حفظ سود از سوی معامله گران جدید است. باز هم یک سیستم دقیق برای کسب سود به معامله گران اجازه میدهد که نه تنها امنیت را تجربه کنند بلکه به پامپ های بزرگتری با آرامش بیشتری از حد معمول دسترسی داشته باشند.

– حفظ ثبات؛ گاهی اوقات هنگامی که اعتماد به نفس شما در معاملاتتان کاهش می یابد،  سوددهی کاهش می یابد. حفظ ثبات در استراتژی، بازیابی سریعی را پس از یک سری معاملات بد تضمین می کند.

چارت ایران : تا به اینجا شما باید توانایی انجام تحقیق، خواندن ساختن نمودارها و فهم چگونگی عملکرد سیکل های بازار را کسب کرده باشید. از اینجا به بعد می توانیم به فرایندهای واقعی معامله بپردازیم.

روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

استراتژی معامله

تنظیم استراتژی معامله

به محض اینکه مشخص کنید چه مدت زمانی می توانید صرف ارزهای رمزنگاری کنید، وقت شروع تنظیم یک استراتژی برای خودتان فرا رسیده است. برای کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند کدام سبک برای آنها مناسب تر است، ما خلاصه ای آماده کرده ایم که تمام مزایا و معایب اصلی را به نمایش می گذارد.

مقاله پیشنهادی:  تاثیر ایده و نوآوری و تبلیغ پربازده و قابلیت پیاده سازی دربلاک چین

معامله در برابر HODLing

معامله ی روزانه احتمالا این سبک از معامله را می توان معامله ای پر از استرس و مملو از متقاضی به حساب آورد. معامله ی روزانه نیازمند مهارتهای بالایی از تحلیل تکنیکال و زمان آزاد بسیار زیادی است، اما در عوض منافع زیادی را در کوتاه مدت تأمین

خواهد کرد. در این نوع معامله، اساس تعدادی از معاملات کوچک (۵ تا ۱۵درصد) در هر روز و روی حرکات جزئی برای سکه هایی با نقدینگی بالا انجام می پذیرد (تنها آلت هایی که در ردهی یک تا بیستم قرار دارند و یا بیت کوین، توانایی ارائه ی آن را دارند).

این استراتژی به افرادی پیشنهاد می شود که سرمایه ای بیشتر و مهارت های خوبی دارند، که اگر به درستی انجام گیرد می تواند بسیار سودآور باشد. برای یک معامله گر تازه وارد ممکن است میزان استرس و زمان لازم برای کنترل تنظیمات کمی سخت و غافلگیرکننده باشد.

معامله ی نوسان (نوسان گیری ) یک نسخه ی بسطیافته از معامله ی روزانه است که در آن تنظیمات چندین روز و حتی بیش از یک هفته به طول می انجامد (بسته به میزان فرصتها). مبادله ی نوسان معمولا به معنی سوار شدن بر روندهای صعودی ای است که منجر به رویدادی قابل توجه می شوند و به سرعت سودهای مورد نیاز برای معامله ی کوتاه مدت بعدی را فراهم می آورند. این استراتژی اغلب به صورت مکملی برای سرمایه گذاری های بلندمدت است، همچنان که برخی اوقات این مبادلات کوتاه مدت می تواند به اندازه ی HODLهای چند هفته ای سودآور باشد.

مقاله پیشنهادی:  پیدا کردن خروج ها و کسب سود از بازار بیت کوین

این سبک احتمالا منعطف ترین سبک از معامله به حساب می آید، زیرا نه تنها شامل سودهای زودبازده است؛ بلکه می تواند موقعیتهای بلندمدت و قدرتمندی را ایجاد کند (اگر رشد حاصل شده، قدرتمندتر از چیزی باشد که انتظار آن می رفته است. این استراتژی به مهارت در هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی نیاز دارد تا با استفاده از آنها بتوان به صورت کامل از نوسانات بهره برد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا