فیلم آموزش مقدماتی بورس – ورود به بورس

آموزش ورود به بورس مقدماتی

فیلم آموزش مقدماتی بورس – ورود به بورس

در آموزش بورس با چه مطالبی باید آشنا شد؟

سرمایه گذاری به عنوان یکی از جذاب ترین عناوینی است که امروزه در جهان علاقه مندان زیادی دارد. دلیل آن است که در سرمایه گذاری تنوع و تعدد موضوع وجود دارد. مثلا سرمایه گذاری درملک و ساختمان، سرمایه گذاری در خودرو، سرمایه گذاری در بورس ، سرمایه گذاری برای دریافت سود ثابت مانند سپرده گذاری در بانک و بسیاری موارد مشابه دیگر که همگی با یک هدف مشترک صورت می پذیرد.

فیلم آموزش مقدماتی بورس - ورود به بورس

این هدف مشترک کسب سود بیشتر و جلوگیری از هدر رفت سرمایه است. اما شاید سرمایه گذاری در بورس در تمام جهان طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده است و دلیل آن است که در بسیاری از کشورها ملک و ساختمان و یا خودرو از ارزش زیادی برخوردار نیست و سپرده گذاری در بانک با اخذ مالیات مواجه می شود و لذا سرمایه گذاری در بورس که به نوعی حمایت از تولید است، علاقه مندان بیشتری دارد. لذا برای انجام این کار باید آموزشهای لازم را دریافت نمود. این آموزشها همان آموزش بورس نام دارد که در ادامه به آن بیشتر اشاره خواهیم نمود.

آموزش بورس و اصول تحلیل

برای ورود به بورس باید در گام اول ثبت نام نماییم. این موضوع از طریق کارگزاری ها انجام خواهد شد. کارگزاری به عنوان رابط میان سهامداران و سازمان بورس است. در نتیجه اولین گام آموزش بورس مراحل ثبت نام است. پس از آن که ثبت نام شروع شد، می توان معامله انجام داد. اما جنس معامله در بورس با معامله در بازار متفاوت است. در نتیجه دومین گام آموزش بورس، چگونگی انجام معامله است.

فیلم آموزش مقدماتی بورس - ورود به بورس
فیلم آموزش مقدماتی بورس – ورود به بورس

چه زمانی باید یک سهم را خرید و یا در چه لحظه ای می توان سهم را فروخت؟ خرید و فروش سهام اصل کار معاملاتی در بورس را شکل می دهد. هر چند که در پس همین خرید و فروش اتفاقات زیادی رخ می دهد که کارگزاری ها و شرکتهای وابسته به بورس در انجام آنها دخیل هستند و بر مبنای وظایف قانونی خود و مجوزهای دریافت شده فعالیت می کنند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با محسن اسلامی در تحلیل تکنیکال

در همین جا لازم است اشاره شودکه گام دوم یک گام چند بعدی و بسیار با اهمیت است. چند بعدی بودن آن به این دلیل است که اصول معامله را باید آموخت که این اصول چند شاخه دارد. در معاملات بورسی دو نوع تحلیل سنتی و با قدمت بیش از نیم قرن وجود دارد که در آن متغیرهای موثر بر تغییرات قیمت سهم و مولفه های محاسباتی برای تحلیل آتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فیلم آموزش مقدماتی بورس - ورود به بورس
فیلم آموزش مقدماتی بورس – ورود به بورس

این دو نوع تحلیل عبارتند از تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال که در طول زمان هر دوی این نوع تحلیلها به روز شده اند و تحولات زیادی داشته اند. اما نوعی تحلیل جدید نیز وارد دنیای بورس شده که بر مبنای برنامه نویسی های پیشرفته کامپیوتری و استفاده از هوش مصنوعی و روش های داده کاوی و تفهیم به ماشین انجام می شود. نمونه هایی از این موارد در نرم افزارهای کارگزاری ها مشاهده می شود.

در ادامه مجموعه ویدیویی از محمدرضا کهن دهقان درباره آموزش ورود به بورس قرار داده شده است

امیدواریم از این مجموعه استفاده ببرید و مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1جلسه اولدانلود5 مگابایت
2جلسه دومدانلود8 مگابایت
03جلسه سومدانلود8 مگابایت
04جلسه چهارمدانلود8 مگابایت
05جلسه پنجمدانلود7 مگابایت
06جلسه ششمدانلود12 مگابایت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا