نقشه بازار ارز دیجیتال، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال

نقشه ی بازار ، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال

نقشه ی بازار، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال

نقشه ی راه

نقشه ی راه به شما این امکان را میدهد تا ببینید آیا پروژه، طرح طولانی مدت خوب و متفکرانهای برای خودش دارد یا خیر. براین اساس، ا میتوانیم ارزیابی کنیم بهتر است چه بازهی زمانی را برای تبادل انتخاب کنیم و آیا پتانسیلی برای آینده وجود دارد یا خیر. هنگام رتبه دهی به نقشه ی راه، به چند چیز توجه کنید: پیچیدگی؛ توصیف اهداف خاص چقدر جزئی بیان شده اند؟ با این مقاله از سایت آموزش بورس چارت ایران همراه ما باشید.

نقشه ی بازار ، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال

آیا تنها «انتشار نسخه ی بتا» | است یا عملکردها نیز توصیف شده اند؟ سطح پیچیدگی نشان میدهد که خوب روی توسعه فکر شده و برنامه ریزی پشت آن است و اطمینان بیشتری به تیم ایجاد می کند که به آنچه قول داده بودند، عمل کرده اند (به جای گم کردن بخش هایی از توسعه به سبب تأخیرها و غیره). تنوع؛ نقشه ی راه روی چه چیزی تمرکز دارد؟ بیشتر روی توسعه است یا روی سایر لیست بندی های بازارها یا صرافی ها گسترش یافته است؟ هر چه نگاه اجمالی دسته های مختلف کسب و کار گسترده تر باشند، بهتر است چون به شما نشان میدهد که تیم نه تنها نیاز به توسعه ی یک محصول، بلکه نیاز به ارتقای آن را نیز درک می کند. قابلیت دستیابی؛ آیا رسیدن به اهداف ممکن است؟ اگر پاسخ مثبت است، به چه تعداد؟

مقاله پیشنهادی: بورس چیست؟

آیا با محاسبات خاصی پشتیبانی می شوند؟ بلند پرواز بودن خوب است ولی بهتر است اهداف منطقی نیز باشند. مراقب پروژه هایی باشید که در نقشه ی راهشان قول لیست شدن در صرافی های بزرگ را می دهند در حالی که اگر لیست شوند، در اغلب موارد آن قولها جزو تصمیماتشان نیست. همچنین، اگر پیش بینی هایی راجع به تعداد کاربران و درآمد آتی وجود دارد، مطمئن شوید توسط برخی داده های خاص و نه فقط با حدس و گمان های کور، پشتیبانی شوند.| طول؛ نقشه ی راه چقدر طولانی است؟

مقاله پیشنهادی:  سقوط به خاطر شیل ها - انباشت یا کسب سود - آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

برنامه ها برای سال آینده هستند یا چند سال آینده؟ یک نگاه طولانی مدت همواره بهتر است ولی مراقب پروژه هایی باشید که محصول خود را دوره ی کوتاه تر منتشر نکرده اند (یا حداقل نسخه ی آلفا یا بتای محصول). بهتر است دلایلی وجود داشته باشد تا افراد در هر مرحله ی توسعه درباره ی سکه صحبت کنند تا باعث شوند آن سکه ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. | دقت؛ زمان بندی آنها چقدر دقیق است؟

هدف آنها فصلی است یا نقشه ی راه به صورت ماهانه است؟ هرچه دقیق تر باشد، فشار روی تیم برای تحویل بیشتر است چون به خودشان حاشیهی خطای بسیار کمتری می دهند. نبود نقشه ی راه آن قدر هم نادر نیست، مخصوصا با سکه های کوچک تر، چون آنها بیشتر روی توسعه و به روزرسانی پیشرفتشان در طول راه تمرکز می کنند. با این حال، برای پروژه هایی با ارزش بیشتری داشتن یک نقشه ی راه به یک استاندارد تبدیل شده است. نقشه ی راه شفافیت بیشتری برای آینده ی سکه فراهم می کند و بهتر است توقع آن را داشته باشیم.

ارائه

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، پروژه هایی که فروششان ساده است آنهایی هستند که معمولا ارزششان به سختی بالا می رود. از این نظر حیاتی است که سکه نام تجاری و ارائه ی کلی خوبی داشته باشد. اینجا هر چیزی اهمیت دارد. لوگو، نام، تیکر. چون این چیزی است که با خریدار باقی می ماند و به پخش شدن آینده ی سکه از طریق جامعه کمک می کند

(در اغلب موارد، تغییر برند سکه ها باعث افزایش جذابیت آنها می شود. یکی از بهترین مثال ها نئو است که حدود یک ماه پس از تغییر برند آن از AntShares از حدود ۵ یا ۶ دلار به بیش از ۴۷ دلار رسید).

مقاله پیشنهادی:  قراردادهای هوشمند در ارز دیجیتال چیست؟ و نقش ارز دیجیتال در صنعت خودرو و بانک ها

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری در بورس

هنگام ارزیابی هر سکه، مطمئن شوید در نگاه اول عیب و ایرادی نداشته باشد (که البته ممکن است برای سرمایه گذاران سخت باشد که در اولین نگاه سکه را به خاطر بسپارند). هیچ قانونی به جز احساس کلی خوب نسبت به نام تجاری وجود ندارد ولی بهتر است تا به شکل معقولی دیدن عیب و ایرادات سخت باشد (توکن راک دارای تیکر$RKT است که اغلب هدف جوکهایی می شود، اینکه چقدر به #REKT نزدیک است اشاره دارند. ممکن است این عامل موفقیت به نظر برسد چون توجه بیشتری را جلب می کند ولی افرادی را نیز می بینیم که به دلیل انتخاب بد و ضعیف حروف، از سرمایه گذاری روی آن فاصله می گیرند). جدای از نام تجاری، دیدن وب سایت و مطمئن شدن از اینکه به روز است و به صورت حرفهای آماده شده، ضروری است.

برخی نکات که بهتر است هنگام انجام تحقیق مورد توجه قرار دهید به قرار زیر هستند: – آیا مسیریابی در سایت شفاف یا ساده است؟ – آیا اشتباهات املایی یا تصاویر گرافیکی بدی استفاده شده است؟ – آیا نقاط فروش سکه برجسته و مشخص شده اند؟ – زبان وب سایت یا کاغذ سفید، قوی و فنی است یا صرف زنجیره ای از کلمات است؟ در ادامه ی این فصل بیشتر درباره این مورد می گوییم)

– اگر تیم ناشناس نیست، آیا توسط لینکهای لینکدین به خوبی معرفی و توصیف شده اند؟

به طور کلی ما پیشنهاد می کنیم در مقایسه با سایر جنبه های پروژه ها (توسعه، تیم و غیره) تمرکز زیادی روی خود وب سایت نداشته باشید، ولی اگر سایت به صورت حرفه ای طراحی شده باشد و مانع سرمایه گذاران جدید نشود، قطعا کمک می کند.

نقدینگی بازار

بهتر است نقدینگی بازار بیشتر برای مبادله کننده های روزانه اهمیت داشته باشد ولی سرمایه گذاران همچنین نیاز خواهند داشت تا هنگام طرح ریزی برای یک ورود به بازار، درباره ی آن بدانند. نقدینگی بازار این مسئله را بیان می کند که بسته به تعداد سکه هایی که دارید، خرید و فروش برای شما چقدر ساده خواهد بود. هرچه صرافی های بیشتری یک سکه را لیست کرده باشند بهتر است چون حجم تبادل را افزایش میدهد؛ اینکه تنها به یک پلتفرم تکیه کنیم هرگز هوشمندانه نیست (چون میتواند به سبب دوره ی نگهداری و غیره، جلوی مبادله را بگیرد). مشکل نبود نقدینگی اغلب به ارزش های پایین تر مربوط می شود.

مقاله پیشنهادی:  نکاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بیت کوین
نقشه ی بازار ، ارائه و نقدینگی بازار در ارز دیجیتال
نقشه ی بازار ، ارائه و نقدینگی بازار در رمز ارز

چارت ایران: این مسئله خطرات زیادی را برای سرمایه گذار به همراه دارد؛ بنابراین بهتر است همواره متوجه باشید، دارید وارد چه چیزی می شوید و ارزیابی کنید که آیا ورود به مبادله در آن لحظه ارزش دارد یا خیر. این خطرات شامل: – ناتوانی در تبدیل سرمایه ی خود به ارز نقد به سبب نبود فشار برای خرید (باعث می شود شما با سکه های خود بمانید و نتوانید کاری کنید) – احتمال سقوط بازار (برای یک فرد بسیار ساده است در هر لحظه ای که می خواهد، قیمت را تا نزدیک صفر بشکند) – خطر خارج شدن سکه از لیست به سبب کمبود حجم معامله؛ صرافی های بسیار زیادی سکه هایی را که قادر به تولید حجم نیستند، حذف می کنند.

مقاله پیشنهادی: بازار اول و دوم بورس چیست؟

این کار به صورت خودکار منجر به سقوط بزرگی می شود که بازیابی آن برای ارزشهای اندکی که در معرض دید نیستند، بسیار سخت و دشوار است. با این حال، خریدن چنین سکه هایی، مزایایی نیز دارد چون معمولا پایین ترین نقطه ای است که اگر آن را از دید FA ارزشمند در نظر بگیرید، میتوانید در یک پروژه سرمایه گذاری کنید. هر چه صرافی های بیشتری یک سکه را لیست کرده باشند (با کیفیت بالا)، شانسهای رشد نمایی بیشتری وجود خواهد داشت ولی با برخوردن به یک ارزش پایین صحیح، نتایج مشابهی قابل دستیابی هستند که هنوز باید روی هر پلتفرم قابل ملاحظه ای لیست شوند.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا