جامعه ی هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

جامعه ی ، هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

جامعه ی هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

تحقیقات اضافی

این دسته بندی ها باید بر تمایل فزاینده ی شما نسبت به یک پروژه ی خاص صحه بگذارد. مطالعه ی دسته بندی های دیگر احتمالا تصمیم شما درباره ی سرمایه گذاری را تغییر نخواهد داد ولی می تواند اطمینان شما را در آن تقویت کند، مخصوصا اگر برنامه ی طولانی مدتی دارید.

جامعه ی هواداران

تنها دلیل اینکه چرا جامعه ی هواداران سکه در بخش هسته ی تحقیق نیست این است که هر سکه ای از همان اول به اصول بنیادی و مبانی خوبی نیاز دارد تا حامیانی پیدا کند. داشتن گروه حامیان احساسی برای هر پروژه شگفت انگیز است چون پروژه را به مؤثرترین شیوه ی بازاریابی کنونی که همان بازاریابی دهان به دهان است، مجهز می کند. داشتن اجتماعی قدرتمند باعث می شود پیشرفت های جدید مشهودتر باشد و اگر سکه قصد داشته باشد رشد ثابتی را به جای رشد و افت یکباره تجربه کند، ضروری خواهد بود؛ زیرا مردم تنها با یک اتفاق خاص به آن کنجکاو و علاقه مند می شوند. برای تحقیق روی قدرت جامعه، بهتر است تمام کانال های سکه را ببینید و بررسی کنید چه تعداد عضو در آنها وجود دارند و سطح فعالیت چقدر است (در اغلب موارد، گروه های آی سی او با صدها هزار دنبال کننده کمتر از جامعه ۳۰۰ نفری یک سکه با ارزش پایین فعال هستند).

جامعه ی ، هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

بررسی کنید چه موضوعاتی را مطرح می کنند، آیا مکالمات درباره ی توسعه و پشتیبانی سکه است یا کانال با افراد سرمایه گذاری که به دنبال اخبار سریع و لیست مبادلات جدید هستند پر از پیام های بیهوده شده است؟ کیفیت بحث، یک شاخص عالی برای این است که بدانیم باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؛ جامعهی پشتیبان، کمک فراهم خواهد کرد و اخبار خوب پخش می کند در حالی که بگهولدرها، در کار عادی تیم (یا مدیران جامعه وقفه ایجاد خواهند کرد. این امر، تنها سرمایه گذاران جدید که منتظر دانستن اطلاعات درباره ی پروژه هستند را طرد نمی کند بلکه فرصت های تیم برای جمع آوری بازخوردهای مثبت از بخش سالم جامعه را نیز نابود خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی:  ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟ آموزش ارز دیجیتال، نکات و کاربرد آن+ PDF

چارت ایران : احتمالا محبوب ترین جامعه ی موجود مربوط به ورج است چون به وضعیت افسانه ای در مورد رمزارزها رسیده است. افراد پشتیبانی کننده از ورج در کمک به موفقیت سکه بسیار نقش داشته اند، آنها حتی در بین خودشان سه میلیون دلار جمع آوری کردند تا ورج یک قرارداد همکاری محرمانه امضا کند که نیاز به ارز برای نهایی کردن توافق داشت. در این مورد آخر، معلوم شد که همکاری با Pornhub بوده است که اکنون (آوریل ۲۰۱۸) ورج را به عنوان درگاه پرداخت در سایت خود می پذیرد).

شراکتها

هر پروژهای در دنیای رمزارزها اساسا یک استارت آپ است؛ بنابراین بهتر است به عنوان تجارت ارزیابی شود. در صورتی که کسی نباشد

جامعه ی ، هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال
جامعه ی ، هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

که از محصولی استفاده کند، صرف توسعهی آن، معنای خاصی نخواهد داشت. افراد زیادی دوست دارند در سکه های PoW سرمایه گذاری کنند که توسعه دهندگان سخت کوشی دارند و از سختیها شروع کرده اند (نه صرفا به خاطر جذب سرمایه). مشکل این است که اکثریت این سکه ها مطلقا هیچ ابزاری ندارند و اگر موج ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ آی سی اوها چیزی را نشان نداده باشد، آن پروژه های تجارت گرا هستند که چراغ را در دست دارند. رمزارزها دیگر فقط براساس جهت فناوارانه شان مانند TPS (تراکنش در هر ثانیه) ارزیابی نمی شوند بلکه سازگاری و انطباق با کسب و کارها نیز اهمیت دارد.

باوجود جست وجوی شرکا، لازم است ارزش آن شرکت که میتوانید سر میز بیاورید را ببینید. چندین آی سی او وجود دارند که با پروژه های مربوط به رمزارزها شریک هستند ولی مشکل این است که اغلب هیچ کدام از آن گروهها هنوز چیزی برای نمایش ندارند. مشارکت داشتن با شرکتی که قادر به استفاده از محصول شما یا ارائه ی محصول خود به شما نباشد، تنها اهدافی براساس حدس و گمان دارد. ارزش واقعی، از همکاری می آید که پروژه را به بازارهای عادی و سازمان های واقعی مرتبط می کند.

مقاله پیشنهادی:  اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن

مثالی از همکاری این چنینی، همکاری Request Network با PwC فرانسه برای یک سیستم پرداخت است. این امر، نه تنها یک فرصت عالی برای REQ فراهم می کند بلکه موقعیت بلندمدت آن در رمزارزها را تأیید می کند که در آن بسیاری از پروژه های دیگر احتمالا به سبب نبود ابزار تجاری واقعی محو خواهند شد).

جدای از آن، همکاری های مثبت رمزارزها با یکدیگر نیز وجود دارند. مثالی از آن می تواند Hacken یا Quantstamp باشد که هر دو، رسیدگی به قراردادهای هوشمند را برای پروژه های مختلف و در اغلب موارد برای آی سی اوها انجام میدهند. این یک همکاری مؤثر است که نتایج را به صورت لحظه ای فراهم می کند و تنها به عنوان ابزار حدس و گمانی عمل نمی کند.

همواره به دنبال پروژه هایی باشید که همکاری انجام داده اند. این امر، درک آنها از چگونگی انجام کسب و کار واقعی را نشان می دهد و اینکه هیچ طرفی طرف دیگر را وادار به قمار روی سکه ها نکرده است. همچنین، هنگام تحقیق روی شراکتها، همواره مطمئن شوید که برای اثبات اینکه واقعا وجود دارند، مدرکی داشته باشند. مطالب بیشتر درباره ی اینکه چطور این کار را انجام دهید کمی بعد از این بخش، در بخش «پرچم های قرمز» خواهد آمد.

مشاوران

در اغلب موارد، مشاوران در بخش اعضای تیم قرار می گیرند؛ ولی بهتر است شخص اصلی در نظر گرفته نشوند. مشاوران، نه محصول را توسعه می دهند و نه قراردادهای شراکت جدید امضا می کنند. در اغلب موارد در مورد نقش آنها مبالغه می شود چون معمولا سابقه ی بسیار خوبی دارند؛ بنابراین انتخاب کردنشان بسیار ساده است (متخصص بلاک چین از اتریوم یا مدیران مایکروسافت یا گلدمن ساکس).

مقاله پیشنهادی:  اثبات کار (PoW) بلاک چین چیست
جامعه ی ، هواداران ، شراکت ها و مشاوران در ارز دیجیتال

حتی مشاورانی خبره برای یک تیم ضعیف مفید نخواهند بود چون نقش آنها اغلب به شدت نامشخص است و به ندرت نشانه هایی از فعالیت مکرر در پروژه دارند. با این حال، این بدان معنی نیست که هیچ ارزشی به همراه ندارند. هنگام بررسی مشاوران، بهتر است که در ابتدا موقعیت و صنعتی که از آن آمده اند را بررسی کنید که آیا آنها می توانند با تجربه شان به طریقی کمک کننده باشند؟ حتی اگر به میزان زیادی در پروژه درگیر نباشند، هنوز هم ارتباطها و دیدهای تجاری ارزشمندی فراهم می کنند که ممکن است به تیم کمک کند. سپس سعی کنید سطح فعالیت بالقوه ی آنها را ارزیابی نمایید؛ افرادی هستند که به طور همزمان به ده آی سی او مشاوره می دهند یا شاید فردی وجود داشته باشد که با آن موقعیت به عنوان یک شغل عادی رفتار می کند (در ازای اطلاعات لینکدین)؟

درنهایت به دنبال یک محرک انگیزه ی بالقوه باشید. همان طور که پیش تر اشاره کردم، در اغلب موارد شیلها از مشاوران استفاده می کنند تا قدرت تیم یا پروژه را نشان دهند، بنابراین حضور یک اسم بزرگ می تواند به صورت بالقوه، راه را در جهت معرض دید قرار گرفتن بیشتر، آسان تر کند. آی سی اویی که کارنت نام دارد، مارک کوبان را در هیئت مشاوران خود داشت؛ کارآفرین سریالی، یکی از بزرگترین نام هایی که در بحث رمزارزها به گوش می رسد. این عامل به تنهایی یکی از قابل توجه ترین دلایل فروش آی سی او بود، با وجود اینکه او هرگز به صورت عمومی درباره ی شرکت صحبت نکرد).

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا